Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Terve kaikille!

Tätä spekuloitiinkin aikaisemmin tässä topicissa, mutta hetkeen ei ole mitään kuulunut. Eli onko Sony tiedottanut mitään siitä, että tuleeko PS4 tukemaan mm. noita Logitechin g25\27 rattiohjain-hässäköitä. Jostain puskista iski halu tuollainen ostaa, mutta mikäli PS4 ei laitetta tue niin jääpi ostamatta. Kenelläkään mitään uutta tietoa asiasta?
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Terve kaikille!

Tätä spekuloitiinkin aikaisemmin tässä topicissa, mutta hetkeen ei ole mitään kuulunut. Eli onko Sony tiedottanut mitään siitä, että tuleeko PS4 tukemaan mm. noita Logitechin g25\27 rattiohjain-hässäköitä. Jostain puskista iski halu tuollainen ostaa, mutta mikäli PS4 ei laitetta tue niin jääpi ostamatta. Kenelläkään mitään uutta tietoa asiasta?

Simdriving.net sivuston uutisen mukaan kaikki PS3 ratit olisivat PS4 tukemia.

Simdriving.net 19/06/2013 sanoi:
Col Rodgers, Game Director on upcoming PS4 racing game DriveClub, has confirmed all current commercial racing wheels compatible with PlayStation 3 will also be fully compatible with PlayStation 4.

Uutinen on vajaa 3kk vanha. En tiedä miksei tuota ole laajemmin uutisoitu.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tätä spekuloitiinkin aikaisemmin tässä topicissa, mutta hetkeen ei ole mitään kuulunut. Eli onko Sony tiedottanut mitään siitä, että tuleeko PS4 tukemaan mm. noita Logitechin g25\27 rattiohjain-hässäköitä.

Tilanne on vielä auki. Joka tapauksessa peliin täytyy erikseen lisätä tuki eri valmistajien rateille, eli lopullinen totuuskin on pelikohtainen.

Fyysisesti PS3-ratin voi toki liittää PS4:ään. Peliin täytyy kuitenkin erikseen lisätä laitetuki kullekin ratille. Jotta pelinkehittäjä voi näin tehdä, ohjainvalmistajan täytyy tarjota heidän käyttöönsä tarvittavat kehitystyökalut PS4:lle. Logitechin osalta tämän suhteen voi olla hiljaista, koska alkuvuodesta Logitech päätti lopettaa konsolitarvikkeiden valmistuksen:

"We have also identified a number of product categories that no longer fit with our current strategic direction," said CEO Bracken P. Darrell.

"As a result, we have initiated the process to divest our remote controls and digital video security categories, and we plan to discontinue other non-strategic products, such as speaker docks and console gaming peripherals, by the end of Calendar Year 2013."
Logitech to stop production of console accessories | GamesIndustry International
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Käytännössä kuitenkin esim g27 aika varmasti tulee toimimaan niissä peleissä joissa ratteja tuetaan.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ratteihin hiukan sivuten, DriveClubia pelattiin Gamescomissa niin halutessaan Dualshock 4:n gyroskoopeilla. Kääntämällä peliohjainta ratin tapaan. Valinnainen ohjaustapa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ratteihin hiukan sivuten, DriveClubia pelattiin Gamescomissa niin halutessaan Dualshock 4:n gyroskoopeilla. Kääntämällä peliohjainta ratin tapaan. Valinnainen ohjaustapa.
Ei se ohjaimen heiluttelu paljon lisää immersiota vrt. force feedback + laajemmat liikeradat pedaaleilla kuin L2&R2.
Et toki tätä väittänytkään.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Ei se ohjaimen heiluttelu paljon lisää immersiota vrt. force feedback + laajemmat liikeradat pedaaleilla kuin L2&R2.
Et toki tätä väittänytkään.

Tuo ohjaustapahan oli myös Wiin Mario Kartissa. Itse en sitä koskaan sisäistänyt, mutta hyvin usein nettipuolella kovaa menivät juuri Wiikaken kallistelijat. Eli kyllä tuossa systeemissä voi olla ihan oikeaakin arvoa. Ei tietenkään rattia korvaa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tuo ohjaustapahan oli myös Wiin Mario Kartissa. Itse en sitä koskaan sisäistänyt, mutta hyvin usein nettipuolella kovaa menivät juuri Wiikaken kallistelijat. Eli kyllä tuossa systeemissä voi olla ihan oikeaakin arvoa. Ei tietenkään rattia korvaa.
Pidetään kuitenkin se Mario Kart kaukana näistä ajopelistä. ;)
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tässä olis esim. tällänen jossa ainakin Activision lupailee 10 punnan/euron/dollarin päivitysmaksua esim Ghostiin jos aloittelee PS3:lla ja haluaa PS4 version. Varmaan muilla julkaisijoilla on samalla lähtöviivalla nuo päivitysmaksut.

Upgrade Call of Duty: Ghosts From PS3 to PS4 For A Tenner - IGN

Kyllä
Xbox Live's Major Nelson » Introducing Season Pass Guarantee: Buy a Season Pass on Xbox 360, Get a Season Pass for the Same Game on Xbox One Free :

Ja taisipa EA ilmoittaa myös mm. urheilupelien osalta samasta asiasta
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Onko tästä faktaa nähtävillä jossain?

Pelejä on listaksi asti, joista siirtyminen PS3 -> PS4 on tehty edulliseksi. Mukana ovat Electronics Arts, Activision, Ubisoft ja Warner Bros. Kampanja oikeuttaa digitaaliseen kopioon minimaalisella hinnalla. Voimassa rajoitetun ajan.

Esimerkkejä:

Assassins Creed: Black Flag
Battlefield 4
Call of Duty: Ghosts
Watch Dogs

Lisäksi Gamestopilla ja Amazonilla on omat vaihto-ohjelmansa.

Lähde: Sony reveals PS3 to PS4 upgrade program - PlayStation 4 News at GameSpot
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tässä hyvä esimerkki ensimmäisen aallon nextgen-pelistä (Assassin¨s Creed: Black Flag). Tätä Gamescomissa pelatessa en huomannut merkittävää eroa entiseen pelikuvaan. Hätäinen varttitunti peliä messuhälinässä ja yksityiskohdat menivät sulavasti ohitse. Sama toistui Call of Duty: Ghostin nextgen-version kohdalla. Parannukset ovat siellä täällä. Teräväpiirron jo sokaistamat silmät etsivät turhaan samanlaista graffahoron messiaanista ilmestystä kuin tapahtui ruudulla edellisen sukupolvenvaihdoksen kohdalla (PS2 -> PS3). Olihan ero silloin niin merkittävä ettei siihen enään kaupparatsun puheita tarvittu. Kuva puhui puolestaan. En ole ihan varma käykö nyt näin, vai pitääkö syyt konsolivaihdokseen kaivaa alkuun spekseistä (bäfä nelonen, 64 pelaajaa).

[video=youtube_share;ga2ipDjr6oE]http://youtu.be/ga2ipDjr6oE[/video]


Hyvä giffi :D

ibzG4p2WboFlCL.gif
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Tässä hyvä esimerkki ensimmäisen aallon nextgen-pelistä (Assassin¨s Creed: Black Flag). Tätä Gamescomissa pelatessa en huomannut merkittävää eroa entiseen pelikuvaan. Hätäinen varttitunti peliä messuhälinässä ja yksityiskohdat menivät sulavasti ohitse. Sama toistui Call of Duty: Ghostin nextgen-version kohdalla. Parannukset ovat siellä täällä. Teräväpiirron jo sokaistamat silmät etsivät turhaan samanlaista graffahoron messiaanista ilmestystä kuin tapahtui ruudulla edellisen sukupolvenvaihdoksen kohdalla (PS2 -> PS3). Olihan ero silloin niin merkittävä ettei siihen enään kaupparatsun puheita tarvittu. Kuva puhui puolestaan. En ole ihan varma käykö nyt näin, vai pitääkö syyt konsolivaihdokseen kaivaa alkuun spekseistä (bäfä nelonen, 64 pelaajaa).

Videoiden perusteella AC 4 ja varsinkin CoD Ghost ovat olleet heikoimpia pelejä grafiikoiden puolesta mitä on tarjottu, minun mielestä. Jos grafiikoita lähtee metsästämään niin Killzone Shadow Fall on varmastikkin se peli, mitä kannattaa julkaisussa poistaa itselleen. (En tiedä minkälainen käännös bäfästä on tulosta?)

Lähiaikojen julkaisuista Infamous Second Son näyttää vielä lupaavammalta kuin Killzone grafiikoiden puolesta. Tosin ei olisi ensimmäinen kerta kun pr-videot eivät lunasta lupauksia. Katsellaan.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Jos grafiikoita lähtee metsästämään niin Killzone Shadow Fall on varmastikkin se peli, mitä kannattaa julkaisussa poistaa itselleen. (En tiedä minkälainen käännös bäfästä on tulosta?)

Lähiaikojen julkaisuista Infamous Second Son näyttää vielä lupaavammalta kuin Killzone grafiikoiden puolesta. Tosin ei olisi ensimmäinen kerta kun pr-videot eivät lunasta lupauksia. Katsellaan.

Kyllä, videoiden perusteella samantapaisia huomioita. Luonnollisesti bäfä nelonen ja sen 64 pelaajaa pitää pyöriä sulavasti kaikissa olosuhteissa. Mitä se tarkoittaa silloin grafiikan kohdalla? Kuinka alas pitää mennä että onnistuu. Messuilla mikään nähdyistä peleistä ei tuottanut graafisen ilmeen puolesta samanlaisia wau-fiiliksiä kuin siirtyminen teräväpiirtoon teki kuusi vuotta sitten. Mikä on se peli, joka niitä pystyy julkaisun yhteydessä parhaiten näyteikkunan läpi tarjoamaan?

Official PlayStation Magazine oli näemmä jo listan näistä kerännyt: http://www.officialplaystationmagaz...ons-why-the-titles-that-will-define-next-gen/
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Kyllä, videoiden perusteella samantapaisia huomioita.
Täällä myös. Ubin syksyn pelien pelkkä valaistus eroaa luonnollisesti konsolisukupolvien välillä, mutta hyvin nykysukupolven näköistä on "ylitehokkailla" koneilla. Muutenkin varsinkin AssCreedin aluskasvillisuus tuntuu enemmänkin vain joltain "lisätään kasvillisuuden määrään potenssiin X", mikä ei tee kasvillisuudesta yhtään realistisempaa, vaan silmiinpistäviä ruohonkorsia on nyt vain enemmän. Muutenkin kaikki sääefektit tuntuivat enemmän näytönohjaimen perusominaisuuksilta, kuin enginen hienouksilta.

Toisaalta, kun peli pitää monistaa kahdelle eri sukupolvelle, varmaankin tämä on ainoa ratkaisu, jotta saadaan molemman sukupolven kaikki versiot ulos ajoissa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]


Aika outoja valintoja tuolla. Planetside 2 ei kyllä näytä erityisen hyvältä edes PC:llä ja tuskin konsolit pystyvät samaan kuin high end PC vaikka kuinka lupailevat (niin ovat lupailleet PC:lläkin grafiikoiden parantuvan WOW-tasolle, mutta toistaiseksi edes Titan ei pysty pyörittämään täysillä asetuksilla). Tuo kuva Divisionista näytti mainoskuvalta, näkemäni pelivideot eivät tarjonneet ihan tuota kuvanlaatua.

Eiköhän konsolien tehohyppäys näy ensisijaisesti siinä kuten on jo sanottukin, eli enemmän mäiskettä/ruohonkorsia/pelaajia ruudulla samaan aikaan ja korkeampi frame rate. Lisäksi monet uudet IP:t houkuttaa.
 
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Eiköhän konsolien tehohyppäys näy ensisijaisesti siinä kuten on jo sanottukin, eli enemmän mäiskettä/ruohonkorsia/pelaajia ruudulla samaan aikaan ja korkeampi frame rate. Lisäksi monet uudet IP:t houkuttaa.

Tässä tiivistettynä myös omat aatokset. Grafiikka on toki nätimpää, mutta niin kauan kun puuttuu verrokki pelikuva nykyiseltä polvelta, on eroa välillä vaikea hahmottaa. Se on kuin erinomainen asiakaspalvelu, sitten kun sitä ei ole sen arvon ymmärtää. Tässä voi käydä samaan tapaan, kun totutaan uuteen ja nostalgian huiumassa käydään piipahtamassa vuosien jälkeen vanhassa genissä.

Paremman ruudunpäivityksen ja täyteläisemmän mäiskeen lisäksi tässä rinnalla kulkee myös parantuneet työkalut peliyhteisön suuntaan (mm. 2000 nimen kaverilista). Saadaan luotua sitä samaa hyvää henkeä kuin mitä nämä foorumitkin ovat olleet parhaimmillaan, erityisesti Yhteisö-sivujensa kautta. Lisäksi kaiken kattaminen viimeisen päälle valmiiksi, taustalla ajettujen päivitysten muodossa. Pelaamaan aina heti tältä istumalta. Matalampi julkaisukynnys ja indietuotantoa suosiva politiikka tuottaa varmasti hedelmää ja lyö oman leimansa konsolisukupolvelle. Ei kuivia kausia, vaan aina uutta pelattavaa ja edulliseen hintaan/ilmaiseksi. Nämä yhdessä tekevät nextgenin.

Tämän herkun markkinointi vain on huomattavasti vaikeampaa kuin mitä oli siirtyminen teräväpiirtoon. Tässä täytyy alkaa useammin selittelemään, sen sijaan että annettaisiin puhtaan pelikuvan puhua puolestaan. Kärjistetty näkemys, eiköhän sieltä löydy julkaisussa jo jotain muutakin näytettävää kuin vaihdokseen pakottavat vuosikertapäivitykset.
 
Ylös Bottom