Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Mites kun kuva menee hdmillä ja ääni optisella vahvariin niin asetuksista ei taida saada pois ettei syötä hdmi väylään ääntä ollenkaan? Kolmosella sai. Nyt joutuu mutettamaan tv:n erikseen :( ?
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

Hei, pari kysymystä. Jos joku tietäväinen osaisi vastata näihin.

1. Saako noita ps3 pelitallenuksia siirrettyä ps4 järjestelmään?
2. Kun laitoin ps4:llä ac iv tuon ubisoft online pass koodin niin sanoo, että "promokoodi hyvitetty" mutta en sitä pysty kuitenkaan lataamaan? Kyseinen peli päivitetty ps3 -> ps4.
Taitaa johtua ruuhkasta että osa psn palveluista on pois käytöstä väliaikaisesti.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Mites kun kuva menee hdmillä ja ääni optisella vahvariin niin asetuksista ei taida saada pois ettei syötä hdmi väylään ääntä ollenkaan? Kolmosella sai. Nyt joutuu mutettamaan tv:n erikseen :( ?
Siis vahvariin menee sekä hdmi ja optinen vai käsitinkö väärin? Silloinhan otat vaan sen optisen irti...
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

Onkos tää nyt sitten suvereeni konsoli verrattuna PS3:een. Miten PS3 pärjäisi vertailussa 4:ää vastaan?

Konsolien keskinäinen vertailu on vaikeaa, sillä kumpikin konsoli seisoo omilla ansioillaan.

PS4 jää kuitenkin PS3:n jälkeen joiltakin ominaisuuksiltaan ainakin julkaisuvaiheessa. Esimerkiksi PS4:stä puuttuu: kaikenlainen tuki omille medioille (kuville, videoille tai äänille), ystävien online-ilmoitukset, UI kustomointi, latauslistan hallinta, ja lisäksi DVD- ja Bluray-toisto on heikompaa.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Tulipa vihdoinkin pistettyä tilaus sisään. Ps4+killzone bundle tulossa tänne suuntaan. Hintaa jäi kaikenkaikkiaan 380euroa joka on ihan käypä hinta :p

Bundleja vissiinkin tulossa 13.12 myyntiin mutta ensimmäinen erä on sekin kuulema loppuunmyyty. 13 päivän erän jälkeen seuraava erä tulee myyntiin ilmeisesti 27 päivän tienoilla, Vaikkakin myyjä vähän pelotteli että saattaa mennä tammi-helmikuulle. Siihen asti pitääpi pelailla pc:lla :)
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

ystävien online-ilmoitukset

Näiden poistuminen on pelkästään hyvä asia. Mulla on tällä hetkellä frendilistalla 116 nimeä, ja lisää tulee, kun konsoleita ilmestyy ihmisten tv-tasoille. Jo nykyisin noita "X on nyt online/offline"-ilmoituksia näkyy ihan liian usein. Voi vain kuvitella, mitä se on, kun kaverilista venyy ensimmäiseen tuhanteen.

(Otin muuten sellaisen käytännön nyt, kun ei tartte jakaa niukkuutta, että hyväksyn kaikki kaveripyynnöt ja heitän vastapalloon nimipyyntöä. Poistelen listoilta sitten ajoittain niitä, joiden nimeä en tiedä.)
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Mites kun kuva menee hdmillä ja ääni optisella vahvariin niin asetuksista ei taida saada pois ettei syötä hdmi väylään ääntä ollenkaan? Kolmosella sai. Nyt joutuu mutettamaan tv:n erikseen :( ?

Pleikkarin ääniasetuksista äänen moniulostulo pois päältä.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

Näiden poistuminen on pelkästään hyvä asia. Mulla on tällä hetkellä frendilistalla 116 nimeä, ja lisää tulee, kun konsoleita ilmestyy ihmisten tv-tasoille. Jo nykyisin noita "X on nyt online/offline"-ilmoituksia näkyy ihan liian usein. Voi vain kuvitella, mitä se on, kun kaverilista venyy ensimmäiseen tuhanteen.

Onko PS4 kaverilista sama kuin PS3:sen. Vai onko ne jotenkin eri listat. Jossakin puhuit, että kavereita ilmestyy listaan, niin tulevatko PS3 kaverit PS4, kun aktivoivat PS4 konsolin.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

Näiden poistuminen on pelkästään hyvä asia. Mulla on tällä hetkellä frendilistalla 116 nimeä, ja lisää tulee, kun konsoleita ilmestyy ihmisten tv-tasoille. Jo nykyisin noita "X on nyt online/offline"-ilmoituksia näkyy ihan liian usein. Voi vain kuvitella, mitä se on, kun kaverilista venyy ensimmäiseen tuhanteen.

Ilmoitusten poistaminen on väärä ratkaisu. Pelaajat ovat jo pitkään pyytäneet mahdollisuutta lajitella ystävälistaa eri kategorioihin, jolloin online-ilmoitukset toimisivat tietysti niiden mukaan.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

Ihan täpinöissäni. Ostin tuossa reilut puoli tuntia sitten Assassins Creed: Black Flagin. Imurointiaika asennuksien kanssa pelikuntoon tasan 30 minuuttia. Kokoa neljän-viiden kokonaisuuden paketilla arviolta 24 GB. Aika meni siivillä Resogunia pelatessa.

Ilmoitusten poistaminen on väärä ratkaisu. Pelaajat ovat jo pitkään pyytäneet mahdollisuutta lajitella ystävälistaa eri kategorioihin, jolloin online-ilmoitukset toimisivat tietysti niiden mukaan.

Ihan oikea ratkaisu. Mitä vähemmän ilmoittelua ruudulla, sen parempi. Sieltä tulee kyllä ilmoitus kun kutsutaan Party Chattiin tai yhteisiin peleihin. Nämä läpi. On/off-ilmoitteluja ei tule ikävä.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Tää löytyy PS3; sta, en huomannut että on PS4-ketju.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN:ssä on ruuhkaa, älkää panikoiko

Onko PS4 kaverilista sama kuin PS3:sen. Vai onko ne jotenkin eri listat. Jossakin puhuit, että kavereita ilmestyy listaan, niin tulevatko PS3 kaverit PS4, kun aktivoivat PS4 konsolin.

Sama lista, mutta PS4 tukee 2000 nimeä. En tiedä, miten toi lista näkyy PS3:lla, jos vaihtelee näiden kahden välillä. Olisiko niin, että viimeisimmän kirjautumisen mukaan tuoreimmat sata nimeä ovat näkyvissä. Tietysti kaverilistaa voi lisäksi hallita mobiilisovelluksella, mitä itsekin käytän aina välillä.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Mielestäni käyttäjäystävällisin ratkaisu noissa online/offline -ilmoituksissa olisi valittavissa olevat asetukset, kuten PS3:lla.

Jos joku haluaa ilmoitukset näkyviin, niin siitä sitten asetuksista päälle. Joku toinen ei halua (esim. minä) niitä näkyviin ja se on myös ihan ok asetuksista hoidettava homma. Mikä sitten olisi paras ratkaisu defaultiksi, sitä en osaa sanoa. Voishan tuossa tietysti olla noita kaverilistan luokitteluita ja sen sellaisia, mutta en tiedä olisiko se jo hieman turha ominaisuus. Ehkä joku suosikkilista olisi ihan toimiva.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Pakko tuollainen luokittelu on jossain vaiheessa tulla. Ja muistelisin jossain sellaisesta mainitunkin. Mutta jo jollain 500 nimellä alkaa yhden pötkön selaaminen olla aika hankalaa. Toisaalta tuota voisi ajatella siltäkin kannalta, että mitä sillä listalla meinaa tehdä. Tärkein tieto on varmaan se, että ketkä ovat tällä hetkellä linjoilla ja mitä nämä tekevät. Ja pääseekö mukaan.
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Kertaakaan en ole jaksanut pelata fps-pelin tarinaa läpi, mutta nyt on tullut Killzonea pelattua eniten ostamistani peleistä. Ei tarvitse kahta kertaa kyllä miettiä, että millä pelillä konsolia kannattaa esitellä. Uskomattoman upeat grafiikat, hienot ääniraidat ja ohjaimen kajarista tulevat audiolokit luovat upean tunnelman. Omistamistani peleistä cod on surkea rimanalitus ja vaikka NFS:Rivals hieno onkin, niin olisi sekin kaivannut sitä 60 fps:n ruudunpäivitystä, koska jo aiempi osa oli upea PS3:lla.

Itselläni kone huutaa ainoastaan killzonea pelatessa ja pystyasennossa selkeästi enemmän. Moniajoa oppii arvostamaan vähitellen enemmän. Äsken tuli esimerkiksi pidettyä tauko pelaamisesta aamupalan ajaksi ja kappas, n. 10 sekuntia ja ruudulla pyöri jo netflixista leffa! Aamupalan jälkeen killzone pyörikin ruudulla ilman pienintäkään odottelua. Ilmoitus "the following application will be suspended" on kyllä mielestäni jokseenkin turha mielestäni sujuvuuden kantilta ja edelleen tuon music unlimitedin toimivuus ei ole hyväksyttävällä tasolla.

Onko joku muu ihmetellyt noita audio output-asetuksia? Audio formatissa prioriteettina dts, joka myös lukee vahvarin ruudulla vaikka pelaisi pelkkää dd-raitaa omaavaa codia. Kertokaa viisaammat lisätietoa tästä?
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Linear PCM valikosta päälle jos vahvari vaan taipuu. En ole kyllä varma onko kaikissa peleissä pakkaamattomat äänet, mutta ainakin resogunissa ja killzonessa on?
 
Vastaus: PlayStation 4 -- PSN-koodilunastuksessa edelleen ongelmia

Linear PCM valikosta päälle jos vahvari vaan taipuu. En ole kyllä varma onko kaikissa peleissä pakkaamattomat äänet, mutta ainakin resogunissa ja killzonessa on?

Kiitos! Eli ei siis tarvitse välittää vaikka vahvarin ruutu näyttää nyt PCM-tekstin dts-ääniraidan omaavaa killzonea pelatessani? Vahvistimena toimii Yamahan RX-V2067 ja äänet menevät optisella.
 
Ylös Bottom