Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4

mulla on japanin versio, ja pitää aika kovaa ääntä kun pelaa, menee joku päivä korjaukseen.

Konsolin tuuletin käy ajoittain kovilla, kuuluu ihan asiaan. Sijoituspaikka kannattaa olla joku muu kuin tv-tason videolle varattu kolonen television alla. Avoimelle pöytäpinnalla ja vaakatasoon. Taakse riittävästi tilaa poistoilmalle.

Kuinkahan jatkossa kun tulee vähän vaativimpia pelejä ps4: lle jos nykyisellään killzonekin pistään koneen huutamaan kuin pölynimuri. Hyvähän se on että tuuletus pelaa mutta onhan tuo ainakin omaan makuun aika häiritsevä humina jos vertaa ps3: lla pelailuun. Tuo söi peli-intoa killzonesta kun halusi vaan päästä nopsaan läpi, jotta pääsee pelaa "hiljaisempia" pelejä.

Konsoli siis on tv: n vieressä masullaan ja tilaa on joka suuntaan reilusti. Sitä mietin jotta kuinka kovaa tuon pitäisi puhaltaa poistoilmaa takaa? Nykyisellään ei käy kun hyvin kevyt ilman väre. Onkohan siellä sit jotain blokkaamassa ilmankiertoa.

Kuinkahan jatkossa kun tulee vähän vaativimpia pelejä ps4: lle jos nykyisellään killzonekin pistään koneen huutamaan kuin pölynimuri.
Selittäisitkö mitä tarkoitat "vaativimmilla" peleissä? mm. prosessorin rasitushan sitä laitetta lämmittää, joten on ihan ymmärrettävää, että konsolisukupolven alkupuolen pelit eivät saa laitteesta kaikkea tehoa irti, kun ihan kaikkea ei vielä osata optimoida, mikä tarkoittaa sitä, että prosessori joutuu kovemmalle rasitukselle.

Ja mitä nyt vähän tekniikkaan olen tutustunut, niin Killzone ei ole niitä keveimpiä pelejä muutenkaan.

Selittäisitkö mitä tarkoitat "vaativimmilla" peleissä? mm. prosessorin rasitushan sitä laitetta lämmittää, joten on ihan ymmärrettävää, että konsolisukupolven alkupuolen pelit eivät saa laitteesta kaikkea tehoa irti, kun ihan kaikkea ei vielä osata optimoida, mikä tarkoittaa sitä, että prosessori joutuu kovemmalle rasitukselle.

Ja mitä nyt vähän tekniikkaan olen tutustunut, niin Killzone ei ole niitä keveimpiä pelejä muutenkaan.

Sitä juuri että killzone on koneelle raskaampi pyörittää kuin ac4, bf4 tai mikä tahansa julkaistuista multiplattareista. Se meinaa jotta tuuletin vinkuu ihan höpönä ja kun jatkossa tulee lisää näitä killzonen tyylisiä yksinoikeustapauksia tai pelkästään next-genille suunnattuja tuotoksia, niin tuskin se meteli tuosta ainakaan vähenee.

Tietty en tiedä mitä tapahtuu kun joskus osataan näitä pelejä optimoida kunnolla laitteelle, väheneekö rasitus merkittävästi ja onko jäähdytyksen tarve pienempi. Huutaisiko minun pleikkani kuin pölynimuri jos killzone olisi tehty vasta ps4: n elinkaaren loppupuolella?

Huutaisiko minun pleikkani kuin pölynimuri jos killzone olisi tehty vasta ps4: n elinkaaren loppupuolella?
Veikkaan, että tuolloin graafista ulkoasua olisi vain paranneltu, jolloin se huutaisi samalla tavalla.

Tietenkin, ainahan voit vaihtaa konsolimerkkiä siihen isompaan laatikkoon, se taitaa olla arvostelujen mukaan "täysin äänetön" vempele.

Jos pidettäisiin ne xbox one väännöt poissa tästä ketjusta....

Ei tuo minusta pidä sen enempää ääntä kun ps3:nkaan, kannattaa kokeilla vaikuttaako sijoittelu noin paljon vai olisiko itse laite jotenkin viallinen kappale. Kuulostaa ainakin vialliselta jos pölynimuri tasoa on.

Joo tuolla on se oma ketjunsa näille "vaihda konsolimerkkiä"-keskusteluille...Tarviitko Lebe vielä linkinkin perään, vai löydätkö itsekin perille?

Tuosta PS4n äänekkyydestä KillZonen kanssa sen verran, että muualtakin olen kuullut ja lukenut, että laite on kyseisen pelin kanssa tuuletuksensa puolesta melko äänekäs. Peli ilmeisesti imee suuren määrän tehoa laitteesta ja siksi lämpöä joudutaan poistamaan astetta rajummin. Sikälimikäli laite pelaa muiden pelien kanssa "äänettömästi", niin en olisi asiasta huolissani.

Jos pidettäisiin ne xbox one väännöt poissa tästä ketjusta....

Ei tuo minusta pidä sen enempää ääntä kun ps3:nkaan, kannattaa kokeilla vaikuttaako sijoittelu noin paljon vai olisiko itse laite jotenkin viallinen kappale. Kuulostaa ainakin vialliselta jos pölynimuri tasoa on.

Jeps, voi olla että koneessa on vikaa. Otin yhteyttä verkkiksen huoltoon ja katotaan jos sais koneen vaihtoon tai huoltoon. Lähinnä tuo ihmetyttää kun ei kuumaa ilmaa juurikaan höngi takaa pihalle.

Jossain eurogamerin foorumilla oli eräs jamppa purkanut omansa ja huomannut että lämpötahnat oli miten sattuu laitettu ja joku pieni metallilärpäke oli irti haittaamassa ilmanvirtausta. Yksittäistapaus toki, mutta aika paljon on ihmiset valitelleet tuulettimen äänekkyys/kuumumisongelmista.

Jeps, voi olla että koneessa on vikaa. Otin yhteyttä verkkiksen huoltoon ja katotaan jos sais koneen vaihtoon tai huoltoon. Lähinnä tuo ihmetyttää kun ei kuumaa ilmaa juurikaan höngi takaa pihalle.

Jossain eurogamerin foorumilla oli eräs jamppa purkanut omansa ja huomannut että lämpötahnat oli miten sattuu laitettu ja joku pieni metallilärpäke oli irti haittaamassa ilmanvirtausta. Yksittäistapaus toki, mutta aika paljon on ihmiset valitelleet tuulettimen äänekkyys/kuumumisongelmista.

Ei sitä ilmavirtausta kädellä takaa tunne. Tulee laajalta alalta. Paljonko sulla on kämpässä lämmintä?

Joulukuun jälkeen en ole ajopelejä lukuunottamatta PS3:sta käynnistellyt ja ohjainta en ole siksi myös käyttänyt. Tänään on tullut pelailtua PS3:sta ja änäriä. Vasta nyt tajuan oikeasti miten loistavasta laitteesta on PS4:n kohdalla kysymys. Ohjain on ihan oikeasti valovuosia edellä. En koskaan pitänyt PS3:n ohjainta huonona, toisaalta boxin ohjaimeen en koskaan tottunut. PS4:n ohjain on alusta asti ollut hyvä, mutta nyt kun on täysin siihen tottunut, niin oli suorastaan shokki palata PS3:n ohjaimeen.

Toinen juttu on nopeus, latausajat, softasta toiseen pomppiminen jne. on asioita, jotka mielestäni pitäisi olla arkipäivää jo PS3:lla, mutta niin ei ole. PS3:n käyttö on tuskastuttavaa ja nyt kun PS4:n on ollut niin kovalla käytöllä, niin iso shokki oli myös vanhan pleikan kankeus.

Voi olla, että vanha kaukosäädin ei toimi leffoissa, voi olla mp3 tuen puutetta..voi olla ties mitä, mutta laitteena toi on huikean hyvä ja koko rahansa arvoinen.

Olen myös ollut samaa mieltä kuin monet muut..pelejä ei ole paljon. Kunnes tänään tajusin, että koneessa on tammikuussa ollut vain NBA 2k14. Hyllyssä pölyttyvät AC, fifa, Lego. Koneella vissiin 5-6 peliä. Ja en vain ehdi pelata niitä. Nyt olisi tulossa South Parkia, Thiefiä ja kun mennään kevättä ja kesää kohden, olisi siellä tulossa 5-6 peliä..miten ehdin niitäkään pelata? Ja tarjonta muka huonoa, niin luulin..ei kuitenkaan minulle.

Kyllä on vain niin loistava laite, että vain ajopelit on syy enää pitää PS3 rinnalla.

Oma kone huutaa kanssa kovaa rasituksessa, killzonen olen jättänyt pelaamatta kun harmittaa ja häiritsee pelaamista. Myös nba 2k14 saa samanlaisen föönin käyntiin, eikä ac tai resogunkaan hiljaisia ole.

Kämpän lämpötilaa olen koittanut pudottaa 18c tietämille kokeeksi eikä juurikaa auta, normi 23c on jonkin verran äänekkäämpi mutta pakkasessa pitäisi pitää jos hiljaisen haluaisi :p

Kone on niin avoimella paikalla mahallaan kuin vain voi olla.

Sony siis huijasi ja mokasi kun väitti hiljaisemmaksi kuin ps3 ym, kyllähän se aina kyrsii kun laitteen pitäisi olla "äänetön" ja sitten mökä kuuluu peliäänienkin yli.

Noise meter kännykässä näytti 48-52 db koneen päältä, tosin sillä hetkellä ei sitä pahinta mökää edes pitänyt

Oma kone huutaa kanssa kovaa rasituksessa, killzonen olen jättänyt pelaamatta kun harmittaa ja häiritsee pelaamista. Myös nba 2k14 saa samanlaisen föönin käyntiin, eikä ac tai resogunkaan hiljaisia ole.

Kämpän lämpötilaa olen koittanut pudottaa 18c tietämille kokeeksi eikä juurikaa auta, normi 23c on jonkin verran äänekkäämpi mutta pakkasessa pitäisi pitää jos hiljaisen haluaisi :p

Kone on niin avoimella paikalla mahallaan kuin vain voi olla.

Sony siis huijasi ja mokasi kun väitti hiljaisemmaksi kuin ps3 ym, kyllähän se aina kyrsii kun laitteen pitäisi olla "äänetön" ja sitten mökä kuuluu peliäänienkin yli.

Noise meter kännykässä näytti 48-52 db koneen päältä, tosin sillä hetkellä ei sitä pahinta mökää edes pitänyt

Voiko porukalla olla jotain häikkää noissa? Mielestäni omani oli todella hiljainen ja vain kun pisti levyllisen pelin päälle niin 1-2sek kuului vähäsen ja sitten käytännössä äänetön.

Voiko porukalla olla jotain häikkää noissa?
Mielestäni peruslähtökohta on se, että laite on suunniteltu olemaan mahdollisimman hiljainen. Täysin äänetön se ei ole, koska tuuletin, mekaaninen kiintolevy ja/tai optisen levyn pyörittäminen tuottavat jonkin verran ääntä joka tapauksessa. Noin käytännön tasolla PS4:n pitäisi olla kuitenkin varsin huomaamaton, kunhan se on sellaisessa paikassa, että ilmanvaihto toimii hyvin ja huoneen lämpötila ei huitele jossain kolmessakympissä.

Laitekohtaisia eroja voi silti olla, ja huonolla tuurilla laitteessa on jotain sellaista (esim. huonot lämpötahnat, viallinen tuuletin jne) jonka takia konsoli on normaalia äänekkäämpi. Lisäksi se "melu" ja sen häiritsevyys ovat vahvasti subjektiivisia kokemuksia. Siksi mitään sellaista lopullista totuutta asiassa ei ole. Sama konsoli samoissa olosuhteissa voi olla toisen mielestä hiljainen (tai jopa "äänetön"), toisen mielestä se vieno suhinakin häiritsee liikaa. Toisaalta sama konsoli kahdessa eri paikassa voi käyttäytyä eri tavalla, vaikka kuuntelija olisi sama.

Jos konsoli on kuitenkin selvästi äänekäs, voi se oikeuttaa takuuvaihtoon.

Suurempi rasitus prosessoreille tuottaa lisätarvetta jäähdytykselle. Näin rautalangasta vääntäen. Kannattaa testata näiden "äänettömien" pleikkareiden omistajien Killzone Shadow Fallia ja kertoa kommentit tuliko ääntä pöntöstä?

Jos konsoli on kuitenkin selvästi äänekäs, voi se oikeuttaa takuuvaihtoon.

Ihan uteliaisuudesta "tyhmä" välikysymys: Millä tavalla esim. kivijalkakaupat suhtautuu tuollaiseen takuuvaatimukseen "haluan uuden, koska tämän laitteen tuuletin on liian äänekäs"? Alkaako joku Anttilan myyjä testailemaan sitä siinä tiskillä ja mutu-korvatuntumalla toteamaan, onko tarpeeksi äänekäs vaihdettavaksi, vaiko ei?

Suurempi rasitus prosessoreille tuottaa lisätarvetta jäähdytykselle. Näin rautalangasta vääntäen. Kannattaa testata näiden "äänettömien" pleikkareiden omistajien Killzone Shadow Fallia ja kertoa kommentit tuliko ääntä pöntöstä?

Pleikkari ei ole ainakaan minulla alkanut pöhistä Killzonen tai minkään muun (AC, Resogun, Tomb Raider) aikana, levy pyörii vähän aikaa ja sitten on melko hiljaista. Hiljaisin laite tuo on kolmikosta PS4, PS3 ja Xbox 360. Kone on melko avonaisella tasolla, joka varmasti auttaa jäähdytystä. Omani on Japanissa tehty, tosin sillä tuskin on merkitystä. Ehkä minulla sattui vain hyvä tuuri.

Toinen juttu on nopeus, latausajat, softasta toiseen pomppiminen jne. on asioita, jotka mielestäni pitäisi olla arkipäivää jo PS3:lla, mutta niin ei ole. PS3:n käyttö on tuskastuttavaa ja nyt kun PS4:n on ollut niin kovalla käytöllä, niin iso shokki oli myös vanhan pleikan kankeus.

Voi olla, että vanha kaukosäädin ei toimi leffoissa, voi olla mp3 tuen puutetta..voi olla ties mitä, mutta laitteena toi on huikean hyvä ja koko rahansa arvoinen.

– – Ja tarjonta muka huonoa, niin luulin..ei kuitenkaan minulle.

Kyllä on vain niin loistava laite, että vain ajopelit on syy enää pitää PS3 rinnalla.

Itse olen ollut myös todella tyytyväinen Pleikkariin. Käyttöliittymässä suurin ärsytyksen aihe on trophyjen katseleminen. Olisi hyvä jos ne voisi lajitella järjestykseen sen mukaan milloin ne on saanut. Välillä myös synkkaaminen kestää turhan kauan ja offline-tilassa trophyja ei voi katsoa ollenkaan. En ole kellottanut, mutta minusta saavutuksien selailu toimi nopeammin X360:lla. Pleikkari on toiminut kuitenkin niin hyvin, että ei ole edellisen sukupolven koneiden backlogeja tehnyt mieli kahlata läpi vieläkään.

Ihan uteliaisuudesta "tyhmä" välikysymys: Millä tavalla esim. kivijalkakaupat suhtautuu tuollaiseen takuuvaatimukseen "haluan uuden, koska tämän laitteen tuuletin on liian äänekäs"? Alkaako joku Anttilan myyjä testailemaan sitä siinä tiskillä ja mutu-korvatuntumalla toteamaan, onko tarpeeksi äänekäs vaihdettavaksi, vaiko ei?

Ei varmasti ala tiskillä tekemään mitään. Ottaa paketin vastaan ja toimittaa huoltoon. En tiedä antaisiko juuri hyllystä uuden tilalle..

Kannattaa testata näiden "äänettömien" pleikkareiden omistajien Killzone Shadow Fallia ja kertoa kommentit tuliko ääntä pöntöstä?
Pari tuntia sitä aikanaan pelasin enkä huomannut merkittävää muutosta. Pelasin tosin Remote Play -yhteydellä ja saattoi olla kuulokkeetkin päässä.

Millä tavalla esim. kivijalkakaupat suhtautuu tuollaiseen takuuvaatimukseen "haluan uuden, koska tämän laitteen tuuletin on liian äänekäs"? Alkaako joku Anttilan myyjä testailemaan sitä siinä tiskillä ja mutu-korvatuntumalla toteamaan, onko tarpeeksi äänekäs vaihdettavaksi, vaiko ei?
Mitään yhtenäistä linjausta taikka käytäntöä ei ole, ja kun päälle heitetään vielä tuo vahva subjektiivisuus sekä käyttöpaikan ja käyttötavan - eli kokeileeko konsolia vain nopeasti päävalikossa pyörien vai tuntikausia putkeen pelaten - vaikutus, vaihtelee vaihtohalukkuus ihan laidasta laitaan. Asiakas voi totta kai aina vaatia, että laite lähetetään maahantuojalle tutkittavaksi. Siitä ei pitäisi minkään virallisen PlayStation-jälleenmyyjän pystyvän edes kieltäytyä, koska laitteen postituskin on heille maksutonta. Viime kädessä Suomen teknisen tuen heppu antaa oman tuomionsa, jonka pohjalta konsoli joko vaihdetaan tai lähetetään "ei vikaa, toimii normaalisti" -kuittauksella takaisin kuluttajalle.

En tiedä, mutta uskoisin, ettei Sonyllakaan ole mitään virallisia toleranssirajoja, joiden puitteissa konsolin äänekkyys tulkitaan "ominaisuudeksi" taikka aidoksi viaksi. Niin kauan kuin laite muuten toimii ihan normaalisti, pelkkä tuuletinmelu voi olla aika hatara syy laitteen vaihtamiselle. Eri asia jos meteli alkaa saman tien tai ainakin hyvin nopeasti ja on ihan selvästi suurempaa kuin pitäisi.

Ylös Bottom