Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Hipaisunäppäimet on huonommin sijoitettu ja tunnottomammat kuin ps3.

Kuinka herkät nuo muuten ovat? Xbox 360 slim -mallissa ärsyttää pyyhkiä pölyjä konsolin päältä, kun sormi hipaisee koko ajan joko power- tai eject-nappia. :D Ja kun on liian laiska, niin ei jaksa virtapiuhaakaan nyppiä irti joka kerta.

Vastaus: PlayStation 4

Kuinka herkät nuo muuten ovat?

Oman yksilöni poweri ja eject ovat kyllä sopivan herkät. Sormen kun "laskee" niiden päälle, niin tunnistaa jo häppärästi, ei tarvitse edes painaa. Pölyjä pyyhkiessäni mulla on aina virtapiuhat irti, joten en osaa verrokkia valitettavasti antaa.

Jos jotain pahaa yleensä on laitteesta sanottavaa, niin kyllä yhdyn siihen, että ne ovat nuo napit.

Joskus eivät ota millään sivelyllä ja joskus lähtevät käyntiin kun ajattelee toisessa huoneessa pelaavansa. Ei ehkä ihan, mutta melkein... :)

PS3 teki tuota pari kertaa vanhan telkkarin kanssa. Ratkaisu oli ottaa HDMI-ohjaus pois päältä niin konsolista kuin telkkarista ja kytkeä konsoli suoraan TV:n HDMI-sisääntuloon. Vahvistin kun oli välissä, ei TV konsolia tahtonut löytää. Kun yhteys oli muodostunut, sen jälkeen HDMI-CEC toimi myös vahvistimenkin läpi vietynä.

Kiitos, nyt taas toimii.

Yleispätevä kysymys, onko PS4:n peleissä miten usein open mic-systeemi, vai löytyykö yhdestäkään push to talk-ominaisuutta? Itse olen lähinnä törmännyt ensimmäiseen, mutta suosin jälkimmäistä. (En osaa pitää päätäni kiinni)

Yleispätevä kysymys, onko PS4:n peleissä miten usein open mic-systeemi, vai löytyykö yhdestäkään push to talk-ominaisuutta? Itse olen lähinnä törmännyt ensimmäiseen, mutta suosin jälkimmäistä. (En osaa pitää päätäni kiinni)

Poikkeuksetta ollut open mic. Usein porukat jauhaa party chatin kautta joten hiljaista on satunnaiselle pelaajalle. Ainoa Push to Talk joka tulee mieleen on tulevassa H-Hour: Worlds Elitessä (Socomin mantelinperijä).

Käytä mutea, joka löytyy siitä kaikille jaettavassa headsetista.

Omassa headsetissä ei ole mutea, mutta ajattelin kyllä käyttää mikkiä jossain vaiheessa. Ehkä sitä osaa sitten olla hiljaa ja avautua vain kun on asiaa, jos tulee partyihin liityttyä, lähinnä ajattelin tulevaa Destinyä, ja miksen muitakin.

Lie oikea paikka kysyä mutta menköön. Mites tuo pilvitallennus haluaa toimia, kovalevyn vaihdoin (ja kyllä, en muistanut ottaa varmuuskopiota siitä) ja kun Feziä jatkoin niin noin tunti oli hukassa peliaikaa. Ei se niin haittaa kun muistaa mitä ja mistä kerätä mutta onko sinne itse upattava savet välillä? Tottunut siihen Steamin vastaavaan joka aina pelin sulkiessa uppaa ne savet.

onko sinne itse upattava savet välillä? Tottunut siihen Steamin vastaavaan joka aina pelin sulkiessa uppaa ne savet.

Ainakin PS3:lle voi asetuksista laittaa, milloin konsoli uppaa savet pilveen ja käy haistelemassa päivityksiä. Mulla se on 4-6 välillä aamulla. Manuaalisestikin sen voi tehdä, mutta olen itse mennyt tuolla kerran päivässä automaattisesti tyylillä. En (vielä) omista PS4:ää, mut oletettavasti sillä hommat hoituvat samalla tavalla.

Ainakin PS3:lle voi asetuksista laittaa, milloin konsoli uppaa savet pilveen ja käy haistelemassa päivityksiä. Mulla se on 4-6 välillä aamulla. Manuaalisestikin sen voi tehdä, mutta olen itse mennyt tuolla kerran päivässä automaattisesti tyylillä. En (vielä) omista PS4:ää, mut oletettavasti sillä hommat hoituvat samalla tavalla.
Mutta kun ei onnistu. PS4:lla todennäköisesti on automatisoitu homma tutkimalla ps3:n käyttäjien huoltoaikoja ja valittu sen perusteella jokin keskiarvo. Laite uppii savet "joskus yöllä".

Mutta kun ei onnistu. PS4:lla todennäköisesti on automatisoitu homma tutkimalla ps3:n käyttäjien huoltoaikoja ja valittu sen perusteella jokin keskiarvo. Laite uppii savet "joskus yöllä".

No johan on outoa. Ilmoittaako konsoli kuitenkin käynnistyksen yhteydessä, mitä se on itsekseen tehnyt? Se on mielestäni PS3:lla hyvä ominaisuus.

Pitää kyllä myöntää, että joskus on ollut jonkun "tärkeän" saven myötä vainoharhainen ja käynyt manuaalisesti laittamassa tallennukset pilveen. Olisi meinaan harmittanut, jos kovalevy olisi kosahtanut jonkun paljon työtä vaatineen pelin aikana. Tuskin olisin uutta konsolia tai kovoa hankkinut. Varmaankin lainannut pikkuveljen toimeettomana makaavaa konsolia.

No johan on outoa. Ilmoittaako konsoli kuitenkin käynnistyksen yhteydessä, mitä se on itsekseen tehnyt? Se on mielestäni PS3:lla hyvä ominaisuus.

Pitää kyllä myöntää, että joskus on ollut jonkun "tärkeän" saven myötä vainoharhainen ja käynyt manuaalisesti laittamassa tallennukset pilveen. Olisi meinaan harmittanut, jos kovalevy olisi kosahtanut jonkun paljon työtä vaatineen pelin aikana. Tuskin olisin uutta konsolia tai kovoa hankkinut. Varmaankin lainannut pikkuveljen toimeettomana makaavaa konsolia.

Ilmoitusosiossa näkyy mitä on tapahtunut milloinkin, eli periaatteessa kertoo, jos tallennusten siirrot tai pelien lataukset ovat epäonnistuneet.

[Kaikki alla oleva voi olla myös feikkiä, fanipoikien toiveajattelua!]

Tulevasta käyttöliittymäpäivityksestä vuotanut kuvia nettiin. Siellä voi tehdä omia kansioita, kuten "Suosikkipelit" ja sälyttää vaakariviltä kyseiset peli-ikonit yhden kuvakkeen alle.

02-HgX8sxl.jpg

Merkittävää on myös tämä tapa, jossa ilmoitetaan saapuneesta kutsusta toiseen peliin/peliservulle. Videon lopussa hauska suomi-ylläri. Ettei vain vuotajakin löytyisi täältä jostain peräpohjolasta? :D

[video=youtube_share;QzU4zfJeJ1E]http://youtu.be/QzU4zfJeJ1E[/video]

Lähde: http://www.behindgames.com/images-n...ed-showcasing-new-design-system-notification/

[Kaikki alla oleva voi olla myös feikkiä, fanipoikien toiveajattelua!]

Tulevasta käyttöliittymäpäivityksestä vuotanut kuvia nettiin. Siellä voi tehdä omia kansioita, kuten "Suosikkipelit" ja sälyttää vaakariviltä kyseiset peli-ikonit yhden kuvakkeen alle.

Sormet ristissä toivon, että tuo vuoto pitää paikkansa. Vitalta tuttu kansio järjestelmä nopeuttaisi omaan lempipeliin pääsyä moninkertaisesti ja tekisi PS4 käyttöliittymästä muutenkin... Noh... Käytännöllisemmän.

Olen itse asiassa enemmän pelannut Sonyn käsikonsolilla, koska käyttis on yksinkertaisesti kuluttaja ystävällisempi. Please make my PS4 better, Sony, jookosta kookosta?

Vaikuttaa ihan hyvältä uudistukselta, jos nyt pitää paikkansa. Tässähän voi tulla vielä vaikka mitä, ollaan kumminkin vielä alussa konsolin elinkaaresta.

-Surkeat Power+Eject-näppäimet
-Pelottaa, konsoli sekoilee jo ensimmäisen tunnin sisällä 3 kertaa.

Ikävä kuulla, ettei ensitestit ole sujuneet ongelmitta. Toivottavasti se siitä kuitenkin vielä lähtee rullaamaan!

Pelko osoittautui todeksi :( Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Noh nyt uusi masiina ja mitään ongelmaa ei ole ilmennyt, onneksi uuden konsolin vaihto sujui ongelmitta vaikka siinäkin oli pelko persiissä :)

En tiedä onko täällä ollu jo keskustelua aiemmin, mutta onko PS4:seen mahdollista laittaa ulkosta kovoa?

En tiedä onko täällä ollu jo keskustelua aiemmin, mutta onko PS4:seen mahdollista laittaa ulkosta kovoa?
Voi laittaa, mutta käyttömahdollisuudet ovat toistaiseksi hyvin rajalliset. Ulkoiselle kiintolevylle kun voi kopioida vain pelitallennuksia ja Share-toiminnolla otettuja kuvia/videoita. Pelejä yms. sinne ei voi asentaa.

Muutama kysymys liittyen tuolta jenkki-storesta ostamiseen.

-Ovatko PSN maksukortit yhä regioniin sidonnaisia?
-Pystynkö laittamaan Paypalin kautta rahaa jenkki-accolleni?
-Jos ostan NHL 15 jenkkistoresta pääsenkö ns. "euro servuille".

Ylös Bottom