Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4

Kuinkas usein PS4 tarkistaa, että onko peleihin päivityksiä ym, kun se on rest modessa?

Oli meinaan koko päivän rest modessa, mutta ei ollut ladannut Destinyn päivitystä vaan lataus käynnistyi vasta, kun käynnistin pleikan.
Riippuu sinun asetuksista lähteekö se hakemaan sitä automaattisesti ollessaan lepotilassa.

Kuinkas usein PS4 tarkistaa, että onko peleihin päivityksiä ym, kun se on rest modessa?

Oli meinaan koko päivän rest modessa, mutta ei ollut ladannut Destinyn päivitystä vaan lataus käynnistyi vasta, kun käynnistin pleikan.

Aaamuyöstä käy tarkistamassa onko päivityksiä. Eli kerran vuorokauteen.

Uudehkolta käyttäjältä varmaan taas tyhmä kysymys, mutta ilmoitteleeko konsoli aina noita vihjeitä käynnistyksen yhteydessä? Itselläni tulee joka kerta konsolin käynnistämisen yhteydessä ilmoitus jossa joku käyttövinkki. Olen nämä ilmoitukset lukenut, mutta aina se haluaa "vihjailla". Saako tuon jostain pois päältä? Mielestäni se tarjoaa käyttövihjettä laitteen virta-asetuksista ja olen siellä asetukset määrittänyt omaan käyttöön sopiviksi. En tarvi enää moisia vihjeitä.

ruuvi: Ei niiden pitäisi näkyä kuin kerran, mutta ilmeisesti bugin takia sitä virransäästöohjetta tuputetaan joka kerta, kun konsolin kylmäkäynnistää. Rest Modesta palatessa sitä ei näy.

Toistaiseksi pitää vaan elää ton pienen kosmeettisen ongelman kanssa (tai käyttää Rest Modea).

Onko restmode kuinka haitallinen konsolin elinikää ajatellen.?

Ihan aiheellinen kysymys. Ainakin tallentaville digiboxeille jatkuva valmiustilassa olo on myrkkyä, virtalähteen kondensaattorien lämpötilä huitelee 50 asteessa idlenä, tallenteen katselussa 65 - 70 asteessa, mitattu infrapuna mittarilla. PS4:n sisuksia en ole vielä lämpömittarin kanssa tutkinut. Varmuuden vuoksi ja muista vastaavista laitteista saatujen kokemusten perusteella en itse käytä edes valmiustilaa, vaan kaikki virrat pois kun laitetta ei käytetä. Jos ja kun laitteen konkat mitä ilmeisimmin ovat sitä halvinta kiinakuraa, niin mutuna sanoisin että lähitulevaisuudessa alkaa PS4 virtalähteitä simahdella oikein urakalla.

Mainittakoon että noiden yllä mainittujen digiboxien virtalähteiden kondensaattoreita olen vaihtanut laadukkaisiin japanilaisiin alkuperäisten kiinanpommien tilalle.

Ihan aiheellinen kysymys. Ainakin tallentaville digiboxeille jatkuva valmiustilassa olo on myrkkyä, virtalähteen kondensaattorien lämpötilä huitelee 50 asteessa idlenä, tallenteen katselussa 65 - 70 asteessa, mitattu infrapuna mittarilla. PS4:n sisuksia en ole vielä lämpömittarin kanssa tutkinut. Varmuuden vuoksi ja muista vastaavista laitteista saatujen kokemusten perusteella en itse käytä edes valmiustilaa, vaan kaikki virrat pois kun laitetta ei käytetä. Jos ja kun laitteen konkat mitä ilmeisimmin ovat sitä halvinta kiinakuraa, niin mutuna sanoisin että lähitulevaisuudessa alkaa PS4 virtalähteitä simahdella oikein urakalla.

Mainittakoon että noiden yllä mainittujen digiboxien virtalähteiden kondensaattoreita olen vaihtanut laadukkaisiin japanilaisiin alkuperäisten kiinanpommien tilalle.

Mulla on ollu niin kauan digiboxeja kun niitä on markkinoilla ollut ja yleensä 4-5kpl samaan aikaan. Ikinä en sammuta mitään digiboxia, vaan pidän sen käynnissä ja sammutan töllön vain. Kaksi kertaa hajonnut virtalähde tähän mennessä, toisessa meni 2-3kk käytön jälkeen ja takuuseen uusiksi. Toinen meni 8v jälkeen ja silloinkin korjaus maksoi alle 20euroa.

Eli myrkkyä ja myrkkyä. Edullista korjata vaikka menisikin sököksi, en kyllä ihan äkkiä tuolla perusteella jättäisi restmoden hyötyjä käyttämättä.

Juu sama itsellä en ole ikinä kuullutkaan lähipiiristä että olis joku laite hajonnut jos laitteita ei välillä kokonaam sammuta. Toki niitä varmasti hajoo ei siinä mitään, mutta varmasti mitättömän pieni määrä (mutu).

Arvasin että paskamyrsky nousee. Omassa käytössä en näe mitään hyötyä restmodesta, eli jatkan entiseen malliin. Saattaa mennä useitakin päiviä pelaamatta, ja kun aloitan pelaamisen, niin on mulla sen puolenminuutin verran aikaa odotella että peli on latautunut.

Juu sama itsellä en ole ikinä kuullutkaan lähipiiristä että olis joku laite hajonnut jos laitteita ei välillä kokonaam sammuta. Toki niitä varmasti hajoo ei siinä mitään, mutta varmasti mitättömän pieni määrä (mutu).

Ei ne siitä suoranaisesti hajoakaan, käyttöikä vaan lyhenee.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Aaamuyöstä käy tarkistamassa onko päivityksiä. Eli kerran vuorokauteen.

Sitten tuo rest mode on mulla ihan turha, kun en jätä laitteita yöksi päälle (paitsi jos lataan jotakin isompaa peliä)

Sitten tuo rest mode on mulla ihan turha, kun en jätä laitteita yöksi päälle (paitsi jos lataan jotakin isompaa peliä)

Itselle tosiaan tuo on ollut oiva uudistus. Nettipeleissähän tuo taas ei auta kuin pelin alkuvalikkoon pääsyn nopeammin, mutta yksinpeleissä tykkään jättää pelin taustalle, jolloin peli on *heti* käynnissä ja voin jatkaa siitä kohdasta mihin viimeksi jäin, enkä esim. viimeiseltä latauspisteeltä.

Oikeasti, onko tämä nyt tärkeää tässä ketjussa?

On koska liittyy PS4 väitettyyn hajoamiseen, niin haluisin kuulla perustelut tähän käyttöiän lyhenemiseen joka ei ilmene konsolin hajoamisena :) vähän nyt huumoria, ei kaikkee tarvi ottaa tosissaan. Ei nää foorumit nyt niin tärkeitä ole :)

On koska liittyy PS4 väitettyyn hajoamiseen, niin haluisin kuulla perustelut tähän käyttöiän lyhenemiseen joka ei ilmene konsolin hajoamisena :) vähän nyt huumoria, ei kaikkee tarvi ottaa tosissaan. Ei nää foorumit nyt niin tärkeitä ole :)

Täällä on erikseen ketjunsa eri aiheille. Myös ongelmaketju pleikka neloselle, jos komponenttien vanheneminen oikeasti arvelluttaa. Oma ketju löytyy myös lisävarusteille. Tästä on turha tehdä yleisketjua aivan kaikelle PS4-aiheille. Huumorin voi ilmaista myös muulla tavoin.

Vanheneminen ei mua arveluta tippaakaan kysyin vaan tarkennusta asiaan. Huumorin todellakin voi ilmaista miljoonalla eri tavalla ja tuo oli 1 niistä. Samaa linjaa tulen jatkamaan jatkossakin. Jos sitä ei tajua tai se vituttaa, niin ei muutakuin se käyttäjä ignoreen, niin yksinkertaista se on :) nyt loppu offtopic minulta.

Mikähän vika tuohon nyt tuli kun AC Black Flagia ei enää voi jättää päälle ja konsoli lepotilaan? Kyllä se vielä reilu viikko sitten toimi kun viimeksi pelasin.

Mitatkaapas huviksenne lämmöt konsolin pinnalta, kun pelaatte. Omani huusi kuin hullu ja lämmöt oli ir mittarilla mitattuna konsolin pinnalta siinä 42-44 astetta. Aika kova lämpö mielestäni kuoren pinnalta mitattuna.. Mitä mahtaa huidella sisällä, jos hohkaa lämmöt kuoreenkin tuolla lailla.. Pitäisikö laittaa takuuseen? Onko liian lämmin vekotin?

Ylös Bottom