Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Toisaalta, jos peli ennätti tallentaa esim. automaattisesti uudemmalla päivityksellä vanhan pelitallenteen päälle, niin tallennus ei välttämättä toimi enää "aikaisemmalla" versiolla.
Se on totta kyllä, mutta kysyjä oli huolissaan vain tallennuksien katoamisesta. Sinällään tavallisesti ei ole oikeastaan mitään syytä olla päivittämättä pelejä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ensimmäinen PS4:n käynnistys tämän vuoden puolella ja päivitystähän se tarjosi heti. Täytyy kyllä ihmetellä kuinka paljon nopeammin nuo päivitykset latautuu ja asentuu PS4:lla kuin Xbone:lla. Taas PS4:n latasi ja asensi päivityksen niin nopeasti, että Bone:lla ei olisi edes lataus puolessa välissäkään. Mielenkiintoista siksikin kun Mikkisoftan ominta osaamista pitäisi olla juuri softa jutut, mutta kyllä vaan kestää moninkertaisesti päivitysten latailu ja asentaminen Bone:lla verrattuna PS4:ään.
 
Vastaus: PlayStation 4

Täytyy kyllä ihmetellä kuinka paljon nopeammin nuo päivitykset latautuu ja asentuu PS4:lla kuin Xbone:lla. Taas PS4:n latasi ja asensi päivityksen niin nopeasti, että Bone:lla ei olisi edes lataus puolessa välissäkään.

Lataus- ja asennusnopeuteen saattaa vaikuttaa myös päivityksen koko. PS4:n tuoreella "vakautta lisäävällä" pikkupäivityksellä oli kokoa neljännesgiga, kun taas hiljattainen X1-päivitys toi järjestelmään uusia ominaisuuksia ja painoi toista gigaa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Lataus- ja asennusnopeuteen saattaa vaikuttaa myös päivityksen koko. PS4:n tuoreella "vakautta lisäävällä" pikkupäivityksellä oli kokoa neljännesgiga, kun taas hiljattainen X1-päivitys toi järjestelmään uusia ominaisuuksia ja painoi toista gigaa.

Ei ole koolla vaikutusta. Olen seurannut tilannetta aiemminkin ja kun kummallakin konsoli valmistajalla päivityksen koko on ollut 250 megaa niin sama homma toistuu Bonella kestää ärsyttävän kauan tuollaisen pikkuisen päivityksenkin kanssa. Viimeisin Bonen päivitys oli kooltaan hieman päälle 500 megaa ja kyllä sai odotella, että pääsi taas liveen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pleikkarin suunnittelu lähtenyt tavoitteesta kattaa mahdollisimman pitkälle valmiiksi ja minimoida täten odotteluun kuluva aika. Tähän kuvioon kuuluvat automaattipäivitykset silloin kun et pelaa. Sekä mahdollisuus aloittaa pelaaminen latauksen ollessa vielä kesken. Pilvipalvelu voidaan ottaa tähän myös mukaan ja sallia pelaaminen ostohetkestä. Pääsuunnittelija Mark Cerny piti tätä vahvasti esillä esitellessään PS4:n alkuvuodesta 2013. Päivitykset latautuvat nopeasti, taustalla, eivätkä estä pelaamista. Kuroavat tulevissa päivityksissä odotteluja vähemmäksi.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pleikkarin suunnittelu lähtenyt tavoitteesta kattaa mahdollisimman pitkälle valmiiksi ja minimoida täten odotteluun kuluva aika. Tähän kuvioon kuuluvat automaattipäivitykset silloin kun et pelaa. Sekä mahdollisuus aloittaa pelaaminen latauksen ollessa vielä kesken.

Noilla argumenteilla ei saada mitään eroa konsoleiden välille, sillä kumpikin lista pätee molemmille laitteille.
 
Vastaus: PlayStation 4

Mites kun mulla on muistaakseni 30min tuo energian säästäjä että pleikka menee pois päältä automaattisesti. Välillä ruokatauko venähtää niin sit pleikkaan jää sellainen keltainen valo päälle? Sit kun painan käynnistysnappia niin käynnistää koko koneen uudestaan ihan niinkuin olis sammutettu. Onks tuo joku sleep-tila kun palaa tuo keltainan valo? Kannattaaks jättää esim. seuraavaa päivään sleepille vai mieluiten käynnistää ja sammuttaa kone itse manuaalisesti?
 
Vastaus: PlayStation 4

flimplay: Se oranssi valo on nimenomaan tuo ns. Rest Mode, ja sitä kannattaa käyttää, etenkin jos on sallinut sen käyttää nettiä, jolloin se lataa päivitykset yms. automaattisesti. Ja jos sieltä virransäästöasetuksista on valittu ns. Suspend, myös pelit jäävät päälle, eikä niitä tarvitse erikseen seuraavalla kerralla käynnistää. Erityisen kätevää, jos vaikka edellisestä tallennuksesta on kauan, ja on vaan pakko lopettaa pelaaminen.
 
Vastaus: PlayStation 4

flimplay: Se oranssi valo on nimenomaan tuo ns. Rest Mode, ja sitä kannattaa käyttää, etenkin jos on sallinut sen käyttää nettiä, jolloin se lataa päivitykset yms. automaattisesti. Ja jos sieltä virransäästöasetuksista on valittu ns. Suspend, myös pelit jäävät päälle, eikä niitä tarvitse erikseen seuraavalla kerralla käynnistää. Erityisen kätevää, jos vaikka edellisestä tallennuksesta on kauan, ja on vaan pakko lopettaa pelaaminen.

Mahtia enpä tiennytkään tuota että pelitkin voi jättää päälle! Kiitti!
 
Vastaus: PlayStation 4

Ainakin witcher 3:ssa on samat trophyt digi- ja levyversiossa. Olettaisin että noin on yleisestikin.

Edit. Enkä ole saanut uusia trophyjä aloitettuani uuden pelin, eli oletettavasti "jatkuu siitä mihin on jäänyt".

Mitenkäs sitten pelien GOTY-versiot vs. normijulkaisut, mahdetaanko nuo käsitellä eri peleinä? Eli jos oot pelannut ensin pelin normiversiota (vaikkapa Shadow of Mordoria) ja sen jälkeen hankit sen GOTY-version, mielletäänkö nuo kahdeksi eri peliksi trophyjen kannalta ja joudut käytännössä pelaamaan GOTY-version alusta saakka mikäli tähtäimessä on platinum?
 
Vastaus: PlayStation 4

Mitenkäs sitten pelien GOTY-versiot vs. normijulkaisut, mahdetaanko nuo käsitellä eri peleinä? Eli jos oot pelannut ensin pelin normiversiota (vaikkapa Shadow of Mordoria) ja sen jälkeen hankit sen GOTY-version, mielletäänkö nuo kahdeksi eri peliksi trophyjen kannalta ja joudut käytännössä pelaamaan GOTY-version alusta saakka mikäli tähtäimessä on platinum?
Pääsääntöisesti ovat Trophyjen kannalta yksi ja sama peli, mutta joitain hyvin harvinaisia poikkeuksia sääntöön varmasti löytyy.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pääsääntöisesti ovat Trophyjen kannalta yksi ja sama peli, mutta joitain hyvin harvinaisia poikkeuksia sääntöön varmasti löytyy.

Yksi hyvin harvinainen poikkeus on juuri tuo Shadow of Mordor. Normiversio ja GOTY-versio ovat käytännössä kaksi eri peliä eli molemmilla omat trophy-listat sekä tallennukset.

Normiversio
GOTY
 
Vastaus: PlayStation 4

Yksi hyvin harvinainen poikkeus on juuri tuo Shadow of Mordor. Normiversio ja GOTY-versio ovat käytännössä kaksi eri peliä eli molemmilla omat trophy-listat sekä tallennukset.
Kiitos erinomaisesta täsmennyksestä. Witcher 3:n kohdalla tilannetta ei voi varmistaa mihinkään suuntaan, koska GOTY-versiota ei ole vielä olemassakaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Karkauspäivän jälkeen ilmoitus kohdas viestien saapumis aika on pleikassa vrk liian aikasin. Eli jos saan viesin tänään klo 7,pleikka väittää ett viesti on tullut eilen klo 7. Viestiketjussa on päivämäärä oikein.

Onko muilla samaa ja mites ton "ongelman" sais korjattua?
 
Vastaus: PlayStation 4

Karkauspäivän jälkeen ilmoitus kohdas viestien saapumis aika on pleikassa vrk liian aikasin. Eli jos saan viesin tänään klo 7,pleikka väittää ett viesti on tullut eilen klo 7. Viestiketjussa on päivämäärä oikein.

Onko muilla samaa ja mites ton "ongelman" sais korjattua?

Ilmoittamalla siitä Sonyn tukeen ja uhraamalla ensimmäisen pojan jumalille. Muuta _me_ emme voi asialle tehdä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Karkauspäivän jälkeen ilmoitus kohdas viestien saapumis aika on pleikassa vrk liian aikasin. Eli jos saan viesin tänään klo 7,pleikka väittää ett viesti on tullut eilen klo 7. Viestiketjussa on päivämäärä oikein.

Onko muilla samaa ja mites ton "ongelman" sais korjattua?
Sain juuri tiedon korvanappiini, että ongelma on Sonylla tiedossa, eli ei tarvitse muuta kuin ottaa rennosti ja odottaa korjauspäivitystä - eli ehkä jo v3.50:ssä tuo on fiksattu.
 
Vastaus: PlayStation 4

Sain juuri tiedon korvanappiini, että ongelma on Sonylla tiedossa, eli ei tarvitse muuta kuin ottaa rennosti ja odottaa korjauspäivitystä - eli ehkä jo v3.50:ssä tuo on fiksattu.

Ei ainakaan tässä v3.50 betassa ole korjattu. Ehkä sitten lopullisessa versiossa jo on fiksattu.
 
Vastaus: PlayStation 4

Karkauspäivän jälkeen ilmoitus kohdas viestien saapumis aika on pleikassa vrk liian aikasin.

Pitänee olla vain kiitollinen, että tänä karkauspäivänä sai sentään pelata. Edellisen kellobugin aikaan PS3-pelit eivät välttämättä toimineet edes offline-tilassa, koska PS3:n epäilemättä tarjouskilpailun perusteella halvimmalla saatu kellopiiri kuvitteli vuoden 2010 olevan karkausvuosi. Sony joutui suosittelemaan, että pelaajat jättävät pelaamisen väliin yhden päivän ajaksi:

"We believe we have identified that this problem is being caused by a bug in the clock functionality incorporated in the system," Sony explains.

The errors users receive include the system's date being reset to January 1, 2000; forced sign-outs and error messages, trophy failures, problems setting system dates and times, and errors playing video rentals because of their expiration date.

The trophy error in particular disables recent chart-topper Heavy Rain, for example. Users including Gamasutra's own staff, on attempting to boot the game, receive a failure notice that reads: "Registration of the trophy information could not be completed. The game will quit."

"We hope to resolve this problem within the next 24 hours," says Sony in a statement. "In the meantime, if you have a model other than the new slim PS3, we advise that you do not use your PS3 system, as doing so may result in errors in some functionality, such as recording obtained trophies, and not being able to restore certain data."

http://www.gamasutra.com/view/news/27443/Sony_PS3_Errors_Due_To_Clock_Bug.php

Jotain kehitystä on sentään tapahtunut...
 
Ylös Bottom