Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Mikä on PSN-tunnuksesi tiedoissa oleva kotimaa ja mikä on valittu konsolin asetuksista käyttöjärjestelmäkieleksi? Joskut jotkin maakombinaatiot aiheuttavat outoja efektejä. Esim. suomalaisella PSN-tunnarillani näkyi joidenkin pelien nimet jonain sisäisinä projektiniminä (esim. Modern Warfare Remastered oli PHOENIX2016), jos konsolin kieli oli US English. UK Englishillä näkyivät oikein.

Suomi molemmissa ja tässä viellä kuva tosta Until Dawnista.

Ongelmaa ei ollut pari kuukautta sitten.

img_0143hgjz0.png
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuvassa pisti silmään tuo VPN-symboli. Missähän oot sen VPN:n mielestä?

Toi on pelkkä mainoksenesto vpn (olen kokeillut ilmankin) mutta ongelma on myös itse konsolilla ja siinä ei ole vpn käytössä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Toi on pelkkä mainoksenesto vpn (olen kokeillut ilmankin) mutta ongelma on myös itse konsolilla ja siinä ei ole vpn käytössä.
Todennäköisesti siellä on taas vaihteeksi jotain PSN:n serveripäässä sekaisin, ja tilanne korjaantunee itsestään jossain vaiheessa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Osaisko joku kertoa, jos ostan talouteen toisen ps4:n, voinko kirjautua molempiin samoilla PSN tunnuksilla, mutta käyttää toista konetta toisella käytäjänimellä (pojan tili)? Ja jos pelikaupasta ostan pelin, voinko ladata sen molempiin konsoleihin "samalla rahalla" ja päästäis pojan kanssa pelaamaan nettipelejä sillä itselleni ostamalla vuosi plus tilillä?

Kiitos, google ei kerro..
 
Osaisko joku kertoa, jos ostan talouteen toisen ps4:n, voinko kirjautua molempiin samoilla PSN tunnuksilla, mutta käyttää toista konetta toisella käytäjänimellä (pojan tili)? Ja jos pelikaupasta ostan pelin, voinko ladata sen molempiin konsoleihin "samalla rahalla" ja päästäis pojan kanssa pelaamaan nettipelejä sillä itselleni ostamalla vuosi plus tilillä?
Samaa PSN-tunnusta voi käyttää kuinka monessa PS4-järjestelmässä tahansa, mutta vain yhdestä kerrallaan voi olla kirjaantuneena PSN:ään. Yhdellä PSN-tunnuksella voi olla yksi ns. ensisijainen PS4-järjestelmä, jossa kaikki sen konsolin tunnukset voivat käyttää sen PSN-tunnuksen pelejä vaikka ilman verkkoyhteyttäkin. Samoin verkkopelit toimivat kaikilla tunnuksilla, kunhan ensisijaiseksi aktivoineelta PSN-tunnuksella on Plus-jäsenyys. Muissa konsoleissa pelejä ja Plus-etuja voi käyttää vain sen ostanut PSN-tunnus ja hänkin vain PSN:ään kirjautuneena.

Eli jos Plus-jäsenyys on ostettu tunnuksellasi ja oma konsolisi on asetettu ensisijaiseksi, pitää sinun pelata pojan konsolilla ja pojan sillä sinun konsolillasi. Toinen vaihtoehto on tehdä pojan konsolista ensisijainen sillä sinun tunnuksellasi. Silloin hän voi pelata omalla konsolillaan omalla PSN-tunnuksellaan sinun tunnuksella hankittuja pelejä, ja toisaalta itse voit pelata omalla konsolillasi, mutta vain ollessasi kirjautuneena PSN:ään.

Sama PS4-järjestelmä voi myös olla aktivoituna ensisijaiseksi useilla PSN-tunnuksilla, eli sekään ei ole mikään ongelma, jos poika haluaa pitää omansa ensisijaisena omalla tunnuksellaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Sama PS4-järjestelmä voi myös olla aktivoituna ensisijaiseksi useilla PSN-tunnuksilla, eli sekään ei ole mikään ongelma, jos poika haluaa pitää omansa ensisijaisena omalla tunnuksellaan.

Kiitos tarkasta kuvauksesta. Ymmärsin ilmeisesti oikein että kertaalleen pelikaupasta maksettu peli voidaan ladata kahteen konsoliin minun tunnuksillani, mutta parhaiten nettipelien pelaaminen onnistuisi jos ostaisin molemmille omaa plus aikaa?
 
Vastaus: PlayStation 4

Ymmärsin ilmeisesti oikein että kertaalleen pelikaupasta maksettu peli voidaan ladata kahteen konsoliin minun tunnuksillani, mutta parhaiten nettipelien pelaaminen onnistuisi jos ostaisin molemmille omaa plus aikaa?
Oikein ymmärretty. Latauskertojen määrääkään ei ole mitenkään rajattu, vaan ostokset voi huoletta poistaa ja ladata myöhemmin uudestaan ja uudestaan. Vaivattomampaa se tietysti on, jos kummallakin on oma Plus-jäsenyytensä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Oikein ymmärretty. Latauskertojen määrääkään ei ole mitenkään rajattu, vaan ostokset voi huoletta poistaa ja ladata myöhemmin uudestaan ja uudestaan. Vaivattomampaa se tietysti on, jos kummallakin on oma Plus-jäsenyytensä.

Tämä selvä, nyt pitää enää löytää toimiva ps4 sopivasti..
 
Vastaus: PlayStation 4

Tämä selvä, nyt pitää enää löytää toimiva ps4 sopivasti..
Tosiaan näinhän toimii sitten pelkästään digitaalisesti ladatut pelit. Itse olen samaa kikkaa käyttänyt kaverin kanssa. Minulla on Us puolen tunnus primäärinä omassa konsolissa ja pelaan sitten alatilin käyttäjällä joka on Eu puolelta. Kaverini sitten pelaa pelkästään tuolla minun tekemällä Us-tilillä omalla koneellaan. Ostetaan pelejä puoliksi ja ihan samalla lailla toimii kaikki multiplayerit ja voidaan niitä yhdessä pelailla.
 
Vastaus: PlayStation 4

PS4 on loistokonsoli, mutta jos jostain täytyy valittaa, niin siitä että tähän ei voi ladata musiikkia, eikä leffoja latailla. Kuten PS3:ssa pystyi. Muuten ei ole mitään valittamista. :cool:
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko muilla ongelmia netflixin kanssa? Mulla se jumittelee kokoajan ja joutuu sen lopettaa pakottamalla ja välillä vaatii konsolin uudelleen käynnistyksen. Aina ollut ihan buginen tuo softa, mutta nyt viimeaikoina pahempi.
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko muilla ongelmia netflixin kanssa? Mulla se jumittelee kokoajan ja joutuu sen lopettaa pakottamalla ja välillä vaatii konsolin uudelleen käynnistyksen. Aina ollut ihan buginen tuo softa, mutta nyt viimeaikoina pahempi.
Onko sulla langaton verkkoyhteys pleikkariin? Se saattaa johtuu verkkoyhteydestä, meillä teki joskus samaa et latas ohjelma 25% ja siihe tyssäs, mutta ei nyt kovin usein kuitenkaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Voisiko vika olla 4G yhteydessä? Oletko kokeillut toimiiko Netflix pätkimättä jollain muulla laitteella?
 
Vastaus: PlayStation 4

Siis ei leffojen katselussa oo mitään vikaan vaan itse softa jumittelee. Nyt on käytössä 4G mutta samaa se on tehnyt kiinteellä. Konsoli on myös ihan johdolla kiinni.
 
Vastaus: PlayStation 4

Olen kirjauteena ps4:lle ja tuossa mun nimen alapuolella valikossa lukee että olen ollut viimeksi online tilassa 10h sitten? "määritä online tila" on määritetty online eli pitäs olla verkossa. Kuvani vasemmalla puolella on joku pieni ruutu, mikä se on? Äsken codiin yritin mennä niin sano että mun pitää olla online vaikka olen? Tulee teksti "required network service failed" mikä ihmeen juttu tää nyt on, eilen päivitin kyllä käyttöjärjestelmän tohon 4.72 liittykö siihen jotenki?
 
Vastaus: PlayStation 4

Käynnistin modeemin uudestaan ja nyt se näyttää että olen olen "Näy offline tilassa" kun yritän vaihtaa sitä niin eipä se vaihda sitä tilaa?

päivitystä.. nyt kun käynnistin kolmannen kerran konsolin uudelleen niin kaikki on normaalisti. Mistähän tällänen bugi mahtas johtua..
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuvani vasemmalla puolella on joku pieni ruutu, mikä se on?

Ruutu (joka varmaan esittää puhelinta) ilmaisee, että sulla on käytössäsi Playstation-sovellus, eli sulle voi pistää viestiä vaikka et konsolin ääressä kyhjötäkään.

Viimeisimmän kirjautumisen ajankohtakin voi liittyä sovelluksen käyttöön.
 
Vastaus: PlayStation 4

Äsken tuossa ihan sattumalta tutkin läpi PSN-tunnukseni yksityisyysasetuksia ja siellä näkyi uutena (New-symboli asetuksen vieressä) juuri tähän liittyvä säätö. Eli voi valita, näytetäänkö online-tieto myös silloin, kun on kirjautuneena tuon PS-mobiilisovelluksen kautta.

Available-asennossa kavereille näytetään tuo mobiililaitetta kuvaava ikoni, kun taas Invisible-valinnalla näyt linjoilla vain konsolin kautta PSN:ään kirjautuneena.
 
Ylös Bottom