PlayStation 5 - huhut ja uutiset

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Sonyn tuotekehityspuolen pomo, Dominic Mallinson on kertonut seuraavan sukupolven VR-laseista, millä osa-alueilla tulemme kenties näkemään kehitystä. Nykyiset PSVR-lasit toimivat myös tulevassa PS5:ssa.

“The first is resolution,” Mallinson explained. “This is more pixels per degree. It’s about the sharpness and the clarity of the display. And you have to be able to match what people expect to see today with high definition. I would expect the resolution to roughly double in the next set of VR products.”

“Along with that, we also need a greater field of view,” he continued. “The human visual system is out to about 180 degrees. Most VR headsets today are about 100 degrees. There are diminishing returns to get wider. But I would expect the next set of products to be roughly 120 degrees in terms of field of view.

“And finally, HDR. In the TV industry, HDR is already incredibly important to creating the best experiences. The human eye sees an enormous range of light from bright sunlight to deep shadow. Today’s VR panels only capture a tiny fraction of that. So in order to increase the sense of presence, I do expect to see HDR adopted in the near future.”

Lähde: https://venturebeat.com/2019/05/23/playstations-dominic-mallinson-on-next-gen-vr-wireless-gaze-tracking-foveated-rendering-and-ar/
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Nimellinen, teollisuuden ääni kertonut PS5:sta:

Speaking about the PS5 and its technology, Okomotive founders Don Schmocker (Creative Lead of FAR: Lone Sails) and Goran Saric (Tech Lead) spoke of one particular aspect that had been confirmed in its initial specs reveal– its Zen 2 processor.

“It will definitely bring console performances closer to PC / desktop settings,” they said, “which means less optimizations for ports.”

However, like many of us, while they think the PS5’s specs – the ones that have been revealed so far – look “amazing”, they do wonder what the price point will end up being as a result. Around the time of the system’s soft reveal, Mark Cerny had said the price would be “appealing to gamers in light of its advanced feature set”– whatever that ends up meaning is anyone’s best guess.

Lähde: https://gamingbolt.com/ps5-specs-look-amazing-zen-2-cpu-will-bring-it-close-to-pc-says-dev
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Lisää nimimiehiä avaamassa Playstation 5 salaisuuksien verhoa. Tekoäly ja koneoppiminen mainittu.

Yakuza-pelisarjan luoja, Toshihiro Nagoshi:

PlayStation 5

  • Even after PlayStation 5 is released, I think PlayStation 4 is going to be the main focus for a while longer.
  • The processing power of PlayStation 5 is incredible, so when we try to think of new gameplay that will utilize its full potential, I’m not really sure which aspects of existing mechanics we should translate.
  • First there was a time when graphics improved, then there was network features, and now I guess you can say its a return to the “programmable” era? I think artificial intelligence and machine learning will continue to evolve.
  • If you would pour its power into graphics it’ll be the best that we’ve yet to see, and I think everyone is thinking about in what way we should use that power. I as well. There’s artificial intelligence and many other things I want to think about.
Lähde:
 

cobalos

Well-Known Member
  • Even after PlayStation 5 is released, I think PlayStation 4 is going to be the main focus for a while longer.
Hmmm... Viittaakohan tämä siihen, että vitosen lähtöhinta tulee olemaan niin hulppea, ettei Sony oletakaan ihmisten vaihtavan konsolisukupolvea ihan heti? Tässä tietenkin taakse- ja eteenpäinyhteensopivuus tulevat avuksi.
 
Eiköhän se ole puhdasta matematiikkaa. PS4 konsoleita on myyty melkein 100 miljoonaa kappaletta. PS5 konsoleita tuskin myydään yli 20 miljoonaa ensimmäisen vuoden aikana, 10 miljoonaakin on kova luku. Se tarkoittaa, että pelit myyvät todennäköisesti paremmin PS4-versioina ainakin ensimmäisen, luultavasti vielä toisenkin vuoden ajan. Varmasti uuden konsolin hankkijat ostavat enemmän pelejä suhteessa vanhaan laitteeseen tyytyviin, mutta tarvitaan tietty taso konsolien myynneistä, että pelimarkkinat alkavat kannattamaan muidenkin kuin parin hittipelin osalta. Sukupolven vaihdot sujuvat hitaasti aina, ei siinä edes hinta taida olla pääasia vaikka sekin tietysti vaikuttaa. Ensimmäiset vuodet pelataan uusilla konsoleilla samanlaisia pelejä kuin edellisellä sukupolvella, mutta vähän hienompina. PS4-versiot roikkuvat mukana todella pitkään varmasti ja niistä luovutaan vasta, kun pelejä ei saa millään sullottua enää PS4:n tasolle.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Mainitut >100 miljoonaa myytyä Pleikka nelosta lienee hyvä pohja vielä vuosia. Mikäli televisiotakaan ei päivitä suurempaan, eivät hyödytkään ole aina ilmeisiä (vrt. SD -> HD).

Muistetaan se, miten PS2:n valmistus lopetettiin vasta 2013. Myydyt konsolit 153 miljoonaa. Sisältö ratkaisee.
 

Aksu

Well-Known Member
Aika todennäköiseltä vaikuttais että oma PS4 digitaalinen pelikirjasto on pelattavissa PS5 ilmaiseksi.
 

TRSP82

Member
Ei tuolla stadialla tee vielä mitään.
Ihan turha laite verrattuna PS5........
Aksu, kerrotko hieman PS5:n ominaisuuksista? Omiin korviin ei ole kuulunut kuin karkeita specsejä sieltä täältä, joiden perusteella ei todellakaan voida sanoa mikä laite on turha ja mikä ei.
 

Aksu

Well-Known Member
Stadian ongelma on se että teknologia ei ole vielä tarvittavalla tasolla, viive on peleissä niin kovaa myrkkyä että sitä ei sais liikaa olla.
Kyllähän jotkut silloin tällöin pelaajat saa tästä jotain irti, mutta ne joille pelaaminen on oikea harrastus, se viive kyllä tappaa sen nautinnon.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Sarjassa "fanivideot". Tässä toivotaan seuraavan sukupolven PSVR2:n olevan piuhaton. Sitä se saattaa ollakin, striimaava laite olisi PS5. Kamerat löytyy tältä videon toivelistalta myös, mahdollistaa lisätyn todellisuuden sekä ohjaimien ja pelaajan paikallistamisen. Kaikkinensa upea pätkä!

 

TRSP82

Member
"Sony sees Microsoft as its main competitor in the next generation, with Google a potential threat in the mid- to long-term as internet technology advances, one company official said.Nintendo Co. isn’t perceived as a major rival, the person said, because its main users tend to be younger than PlayStation’s core demographic.

PlayStation has been one of the most successful mass-market products of the past quarter-century; the PlayStation 4 alone is expected to pass 100 million units this year. Sony’s latest thinking puts less stress on overall sales numbers and more on the most-profitable segment of the market: the devoted fans who buy big-budget titles, such as Bethesda Softworks LLC’s “Fallout” series and Take-Two Interactive Software Inc.’s “Red Dead Redemption.”

A second Sony official said the company believes people buy a videogame console to play graphics-heavy games.

Sony is concentrating its attention on large software publishers as it gets ready for the next PlayStation, according to executives at Sony and software makers. In general, publishers want their games on multiple platforms to maximize sales, while console makers look to make deals for exclusive content or an initial period of exclusive sales.

Some executives at smaller game makers say they have felt snubbed by Sony, in contrast to Nintendo. At the Tokyo Game Show in September, Nintendo is supporting events to showcase independent game developers. Sony used to do the same, but isn’t planning to this year, the first Sony official said.

Sony still welcomes games from independent studios, the first Sony official said, but the emphasis is on strengthening relationships with large publishers since resources are limited. The thinking is, the official said, that people buy a console to play high-quality games available only on that platform, not smaller games also available on smartphones."

Tuolta on luettavissa ainakin se että lisää exlu-kamaa, myös kolmansien osapuolten taholta. Samoin voi tulla kalliimpi konsoli, kun ei enää myyntimäärät merkkaa uudessa strategiassa niin paljoa ja painotetaan grafiikkaa pelissä. Ikävästi tuo graphics-heavy varmasti tarkoittaa myös 30FPS:n jatkumista useimmissa peleissä PS4:n tapaan.
 
Viimeksi muokattu:

cobalos

Well-Known Member
Seuraavasta Pleikkarista käytetyt sanamuodot ovat sinäänsä erikoisia.

"A niche product aimed at hardcore players" eli "harvojen tosipelaajien herkkua" vapaasti suomennettuna. Eli ihan jotain muuta kuin esim. PS4, joka on kuitenkin joka tasavallan peruskonsoli.

Ja sitten samaan aikaan pyörii näitä hulluja arvioita 800 dollarin hintalapusta:


Tekijänä (puolivitsillä) pelialan virallinen arvailijasetä Michael Pachter.
 

Noobeinstein

New Member
Aivan varmasti Sony jatkaa myymällä ensi genissäkin konsoliaan 400-500 euron hintaan ja tuolla hardcore-setilläkin varmaan tarkoitettiin, että pääpaino on edelleenkin God Of Warin ja TLOUn kaltaisissa K-18 peleissä sen sijaan, että pyrittäisiin tekemään Fortniten ja Overwatchin "sopii kaikenikäisille" tyylisiä pelejä.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Rauhoittelevat faneja lupauksilla siitä, että nykyinen kova linja AAA-yksinoikeuksissa tulee jatkumaan. Konsolin hinnaksi veikkaisin 549 € meillä ja jenkeissä 499 $.
 

cobalos

Well-Known Member
Tuolla hardcore-setilläkin varmaan tarkoitettiin, että pääpaino on edelleenkin God Of Warin ja TLOUn kaltaisissa K-18 peleissä sen sijaan, että pyrittäisiin tekemään Fortniten ja Overwatchin "sopii kaikenikäisille" tyylisiä pelejä.
Olet varmasti oikeassa. Itse lähinnä kiinnitin huomiota tuohon "A niche product" -kohtaan. Konsolit ovat kuitenkin perinteisesti olleet massamarkkinoiden tuotteita.
 
Ylös Bottom