Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Twitteriin näistä jo kirjoittelinkin, mutta otetaan kertauksena tänne. Eli se M.2-paikka oli kuin olikin tuon valkoisen kuoren alla piilossa, ja varsinainen 825 gigan SSD on suoraan emolevyllä. Eli sisäistä tallennustilaa ei voi itse vaihtaa, mutta lisää tilaa saa lykkäämällä tonne M.2:ta käyttävän tarpeeksi nopean NVMe-SSD:n.

Itse jäähdytyselementti oli suht. massiivinen, ja tuuletinkin melkoinen möhkäle. Vanhat jäähdytystahnat oli nyt korvattu kunnon nestemäisellä metallilla. Luulisi noilla jäähtyvän aika tehokkaasti.
 
Itse jäähdytyselementti oli suht. massiivinen, ja tuuletinkin melkoinen möhkäle. Vanhat jäähdytystahnat oli nyt korvattu kunnon nestemäisellä metallilla. Luulisi noilla jäähtyvän aika tehokkaasti.

Heatsink on omaan silmään valtavan kokoinen. Luulin AMD 2700X:n mukana tulleen olevan iso, mutta sehän on kääpiö tähän PS5:n jäähdytysratkaisuun verrattuna.

6oiSGqH.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei tainnu 2 puolesta jäähdytyspatenttia olla käytetty vaikka jonkinmoinen siili oli allakin? No T1000 ratkaisu oli kuitenkin :)
 
Kyllä nyt näyttää oikein lupaavalta konsolilta ja tosiaan huomattavasti panostettu jäähdytykseen. Loistavaa että kuoret ovat vaihdettavia, niissä vain mielikuvitus rajana ja varmasti saadaan ensi vuoden aikana jos jonkinlaista teema kuorta myyntiin.
 
Se pieni yksityiskohta videolta vielä pisti silmään, että se etupuolen USB-A-liitännällä oleva portti on vain Hi-Speed-tasoa eli oleellisesti USB 2.0. Käytännössä se lienee tarkoitettu vain PS Cameralle ja muille lisälaitteille, jotka ei tarvitse USB 3.x:n nopeuksia.
 
Twitteriin näistä jo kirjoittelinkin, mutta otetaan kertauksena tänne. Eli se M.2-paikka oli kuin olikin tuon valkoisen kuoren alla piilossa, ja varsinainen 825 gigan SSD on suoraan emolevyllä. Eli sisäistä tallennustilaa ei voi itse vaihtaa, mutta lisää tilaa saa lykkäämällä tonne M.2:ta käyttävän tarpeeksi nopean NVMe-SSD:n.

Itse jäähdytyselementti oli suht. massiivinen, ja tuuletinkin melkoinen möhkäle. Vanhat jäähdytystahnat oli nyt korvattu kunnon nestemäisellä metallilla. Luulisi noilla jäähtyvän aika tehokkaasti.
Tättärää:cool:
Veikkaisin helposti irroitettavan sivupaneelin alta paljastuvan emolevyllä oleva toinenkin M.2 slotti.
 
Loistavaa että kuoret ovat vaihdettavia, niissä vain mielikuvitus rajana ja varmasti saadaan ensi vuoden aikana jos jonkinlaista teema kuorta myyntiin.

Tuosta tulee ihan makoisa bisnes. Taitaa eräs jo tässäkin ketjussa usein esillä ollut suunnittelija tehdä vielä tiliä näillä kustomoiduilla kuorilla.

Joko on juotettu muiden pintaliitoskomponenttien kanssa tai sitten on kiinni M.2 -liitännässä, jolloin sen voisi vaihtaa suurempaan.

Itsellä on tietokoneen emolevyllä Aorus X470, kaksi M.2-paikkaa SSD-tikuille.

Viime vuoden toukokuussa oltiin isojen kysymysten äärellä.

Tänään varmistui, SSD-massamuisti on ladottu suoraan emolevylle ja lisäys tehdään M.2 -liitäntään.

YIQWxkS.png
 
Viimeksi muokattu:
Tuo heatsinkin koko kertoo aika paljon siitä, millaisia ongelmia pistemäinen lämmön lähde aiheuttaa jäähdytykselle. Konsolipuolella ei ole tähän mennessä jouduttu vastaavien haasteiden eteen. Tietokoneissakin näytönohjain ja prosessori ovat erikseen tehokkaissa laitteissa, noissa uusissa konsoleissa kaikki keskittyy äärimmäisen pienelle alueelle.
 
Hyvä, että se huhu liittyen nestemäisiin metalleihin piti paikkansa, niin luulisi jäähtyvän hyvin ja olihan tuo muutenkin laadukkaamman näköinen vehje, kuin PS4 Pro.

Nämä "pölysiepparit" oli mulle ainakin ihan uusi juttu, kun en ole niistä aikaisemmin kuullutkaan :)
 
Ylös Bottom