https://www.huuto.net/kohteet/ps5-digital-edition-julkaisupaivan-erasta/528753409 Näitä alkaa varmaan tippumaan kokoajan lisää. Kuvottavaa.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Olisivat tuoneet riittävästi myyntiin, ei olisi tälläistä.
Miksi ihmeessä julkaisu ei ole maailmanlaajuinen kuten xbox ? Niin moni asia tässä japsien perseilyssä ajaa minua xboxin leiriin. Halo olisi myös kiva joskus kokeilla.
Taisi mennä jollakin tuo huutonetin trokari ihon alle. Uusi tunnistautumaton käyttäjä tehnyt 1200e huudon Tekis mieli nokittaa tonnilla.
Taisi mennä jollakin tuo huutonetin trokari ihon alle. Uusi tunnistautumaton käyttäjä tehnyt 1200e huudon Tekis mieli nokittaa tonnilla.
No sitä joka jää ilman konsolia voi korveta tuollainen jos ja kun monet tuota harrastavat.Tuskin on. Rikkoohan tuo räikeesti Huuton.netin sääntöjä, joka voi johtaa tunnuksen sulkemiseen, mutta luultavasti se ei noita hupihuutajia haittaa.
Tuommoista kiusaamista en oikein ymmärrä. Onhan trokaus aika ikävä ilmiö, mutta loppujen lopuksi kyseessä on vaan kysynnän ja tarjonnan laki. Jos joku on valmis näkemään vaivaa siinä, että hankkii pari ylimääräistä konsolin muutaman satasen takia, ja joku on valmis maksamaan ylimääräistä saadakseen sen heti, niin ei kai siinä muilla pitäisi olla mitään sanomista.
No sitä joka jää ilman konsolia voi korveta tuollainen jos ja kun monet tuota harrastavat.
Ymmärrän pointtisi. Onhan tuo trokaaminen yhteiskunnallisesti hyväksyttyä toimintaa siinä mielessä, että sitä ei ole lailla kielletty. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se ilmiönä täytyisi varauksetta hyväksyä. Muutos on mahdollista kritiikin kautta. Moraalikäsitys on meillä kaikilla hieman erlainen ja itse joko peruisin varauksen, jotta seuraava jonossa saisi konsolin itselleen julkkariksi tai luovuttaisin sen ystävälleni. Joku voisi ajatella, että ei ole oikein luovuttaa konsolia jonon ulkopuolelle, vaikka ei sillä taloudellista hyötyä tavoittelisikaan. Nämä ovat kyllä haastavia kysymyksiä. Itse en oman moraalikäsitykseni kautta hyväksy taloudellisen hyödyn tavoittelua tämän kaltaisessa tilanteessa, mutta ymmärrän miksi näin halutaan toimia. Keskustelua tästä ilmiöstä on hyvä käydä, jotta on mahdollista saada tulevaisuudessa rakennettua parempia käytäntöjä vastaavanlaisia tilanteita ajatellen.Tuskin on. Rikkoohan tuo räikeesti Huuton.netin sääntöjä, joka voi johtaa tunnuksen sulkemiseen, mutta luultavasti se ei noita hupihuutajia haittaa.
Tuommoista kiusaamista en oikein ymmärrä. Onhan trokaus aika ikävä ilmiö, mutta loppujen lopuksi kyseessä on vaan kysynnän ja tarjonnan laki. Jos joku on valmis näkemään vaivaa siinä, että hankkii pari ylimääräistä konsolin muutaman satasen takia, ja joku on valmis maksamaan ylimääräistä saadakseen sen heti, niin ei kai siinä muilla pitäisi olla mitään sanomista.
Ei tuollainen häiritse kaupantekoa, mutta kiusaaja (joka todellisuudessa on juurikin trokari) saa hyvän muistutuksen käytöstavoista. Ei millään tavalla hyväksyttävää, vaikka onkin laissa toistaiseksi sallittua. Rehellinen työ vaatii vaivaa, tuollainen toiminta ei sitten vähääkään.Tuommoista kiusaamista en oikein ymmärrä. Onhan trokaus aika ikävä ilmiö, mutta loppujen lopuksi kyseessä on vaan kysynnän ja tarjonnan laki. Jos joku on valmis näkemään vaivaa siinä, että hankkii pari ylimääräistä konsolin muutaman satasen takia, ja joku on valmis maksamaan ylimääräistä saadakseen sen heti, niin ei kai siinä muilla pitäisi olla mitään sanomista.
Aika vahva väite, että ei ole millään tavalla hyväksyttävää. Vaatisi hieman enemmän perusteluja Tätä on mun mielestä aika mielenkiintoista pohtia eri näkökulmista. Huomaan aika helposti näissä tapauksissa lähteväni maalailemaan mielessäni kuvaa trokarista, joka ahneuksissaan kerää mahdollisimman paljon ennakkovarauksia joka puolelta ja myy sitten eteenpäin huomattavalla voitolla. Päätin laajentaa perspektiiviäni jalostamalla ajatusta hieman pidemmälle. Voihan myyjä olla esimerkiksi perheenisä, joka on koronaviruspandemian vuoksi menettänyt työpaikkansa ja ajautunut taloudellisiin vaikeuksiin. Jos itse olisin vastaavanlaisessa tilanteessa, niin saattaisin myös harkita toisen konsolin myymistä, jotta saisin ostettua ruokaa lapsilleni. Tämän vuoksi minun on vaikea kohdistaa vihaani varauksetta näitä trokareita kohtaan, kun en tiedä mitkä motiivit taustalla vaikuttavat. Kyse on kuitenkin laillisesta toiminnasta, joka myös rehellisen työn kriteerit täyttää mielestäni.Ei tuollainen häiritse kaupantekoa, mutta kiusaaja (joka todellisuudessa on juurikin trokari) saa hyvän muistutuksen käytöstavoista. Ei millään tavalla hyväksyttävää, vaikka onkin laissa toistaiseksi sallittua. Rehellinen työ vaatii vaivaa, tuollainen toiminta ei sitten vähääkään.
Päätin laajentaa perspektiiviäni jalostamalla ajatusta hieman pidemmälle. Voihan myyjä olla esimerkiksi perheenisä, joka on koronaviruspandemian vuoksi menettänyt työpaikkansa ja ajautunut taloudellisiin vaikeuksiin. Jos itse olisin vastaavanlaisessa tilanteessa, niin saattaisin myös harkita toisen konsolin myymistä, jotta saisin ostettua ruokaa lapsilleni. Tämän vuoksi minun on vaikea kohdistaa vihaani varauksetta näitä trokareita kohtaan, kun en tiedä mitkä motiivit taustalla vaikuttavat. Kyse on kuitenkin laillisesta toiminnasta, joka myös rehellisen työn kriteerit täyttää mielestäni.
Hyvä pointti, mutta esimerkiksi VPD otti näistä rahaa vastaan jo vuoden 2019 puolellaJos trokari on "perheenisä, joka on koronan takia joutunut taloudellisiin vaikeuksiin", niin tuskin hänellä sitten on varaa sitoa rahaa moneen Playstation 5-yksilöön, jotka kuitenkin maksavat 500+ euroa kappale. Ne on kuitenkin maksettava ennen kuin niitä voi kaupata huuto.netissä eteenpäin ylihintaan.
Tuon lähtöhinta on ollut kaiketi ovh(?) 449€? Joten miten se on myyjän vika jos joku huutaa siitä enemmän. Jos hinta olisi ollut alussa 1200€, olisi joku voinut hieman kiukutellakkin. Ostajathan tuota hintaa hilaavat ylös, ei myyjä?https://www.huuto.net/kohteet/ps5-digital-edition-julkaisupaivan-erasta/528753409 Näitä alkaa varmaan tippumaan kokoajan lisää. Kuvottavaa.