Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Heidän liipaisintekniikka ei saanut mitenkään liikaa tukea edellisessä sukupolvessa, kun DualShock 4:sta ei tällaisia löytynyt.

Tämä. Eihän näitä käsittääkseni voi oikein verrata DualSensen haptisiin hässäköihin, mutta joka tapauksessa loistava homma jos tukea ominaisuudelle tulisi enempi. Toistaiseksihan näitä taitaa olla tukenut lähinnä Forzat ja ehkä jotkut muut autopelit?
 
Tosiaan ei ole saanut, itse en edes tuollaisesta ole ollut tietoinen. Miten tuo toimii, mitä tekee?
Tärisee ja antaa pientä vastusta. Ei tietenkään ollenkaan samoissa määrin kuin miltä videoilla DualSensen vastus näyttää, mutta siellä ne kuitenkin Xboxin liipaisimissakin ovat. Viimeisin peli mitä itse olen pelannut minkä muistan tätä tukeneen oli Dirt 4. Siinä ihan mukavasti jarrussa ja kaasussa tuntui. Mutta tosiaan, tuki jäi tässä sukupolvessa todella vähäiseksi. Toivottavasti nyt on helpompi lisätä tuki myös Xboxin puolelle, jos DualSensen ominaisuuksia tuetaan joka tapauksessa.
 
Onko Xbox ohjaimessa samanlaiset haptiset L2/R2 kuin Dualsensessä vai onko ne edelleen samat kuin Xbox one ohjaimessa.
Ei se tärinä kyllä kovin kummoinen ole Xbox onen ohjaimessa mitä Horizon 4 olen pelannut.
 
Taitaa PS5 repäistä oikein kunnon eron ohjaimella, akkukin vaikuttaa jo aika paljon.
Hyvä akku tuo lisäarvoa, heikompi akku ei niinkään. En näe tuota suurena erona, mutta uudet ominaisuudet kyllä. Xboxin ohjaimessa efekti ei ole niin vahva ja tietysti riippuu varmaan pelistä miten se on toteutettu, mutta lähinnä siis hienoa että ehkä sitäkin nyt hyödynnetään sen seurauksena enemmän jos ja kun DualSensen ominaisuuksia tuetaan.

Itse tosiaan pienennän tärinän tehoja jo nyt, joten luultavasti teen niin myös DualSensen kanssa. Palautteen ei tarvitse olla sellainen että käsissä tärisee, vaan niin että palautteen tuntee ja siihen voi näin reagoida. Tämä toki on ihan yksilökohtaista. Osa varmasti ajaa rattiohjaimellakin force feedbackin tehot tappiin asti väännettynä ja osa taas trimmaa tätä vähän alaspäin.
 
Tämä voi olla moneen kertaan vastattu kysymys, mutta koska en aio ostaa uutta konsolia (ton.näk. ostan Xboxin) julkaisussa, niin milloin niitä voi odottaa kauppoihin niin että kaikki halukkaat saavat? Voi olla että joudun turvautumaan osamaksuun.
 
Tämä voi olla moneen kertaan vastattu kysymys, mutta koska en aio ostaa uutta konsolia (ton.näk. ostan Xboxin) julkaisussa, niin milloin niitä voi odottaa kauppoihin niin että kaikki halukkaat saavat? Voi olla että joudun turvautumaan osamaksuun.
Kauppoihin näitä ei tule pitkään aikaan, kaikki ostot verkkokauppojen kautta. Boksia voi löytyä helpommin jo joulun jälkeen jos kauppojen tiedotteita on uskominen. Pleikkaa et todnäk saa ennen touko/kesäkuuta mistään, Sony ei oikein hanskannu tuotantoaan kovinkaan hyvin.
 
Tämä voi olla moneen kertaan vastattu kysymys, mutta koska en aio ostaa uutta konsolia (ton.näk. ostan Xboxin) julkaisussa, niin milloin niitä voi odottaa kauppoihin niin että kaikki halukkaat saavat? Voi olla että joudun turvautumaan osamaksuun.
Olisko koroton ja kuluton all acces gigantin myymälästä hyvä vaihtoehto?
 
Sen verran hyvin on otettu DualSense vastaan maailmalla, että aivan varmasti on Microsoftillakin insinöörit parhaimmillaan suunnittelemassa jonkinlaista mid gen-kapulaa samanlaisilla toiminnoilla. :)
 
Mitkä ovat tehomyllyjen julkaisupelit?
Xboxilla lähinnä Gears Tacticsin konsolijulkaisu, Gears 5:den next-gen päivitys, paljon 3rd party exclusiveja ja 1st party exclusivet enemmän ensivuoden puolella.

Pleikalla, Demon's Souls Remake, Spiderman: Miles Morales, Sack Boy: A big adventure, Rachet & Clank: Rift apart ja paljon 3rd party exclusivejä.

Näin pelien kannalta Sony on vahva "yläkynnessä" ainakin alkuun.
 
Nyt on kaikki konsolit myyty. Nextgen odottaessa. Toivottavasti tulee nopeesti :)
 
Sen verran hyvin on otettu DualSense vastaan maailmalla, että aivan varmasti on Microsoftillakin insinöörit parhaimmillaan suunnittelemassa jonkinlaista mid gen-kapulaa samanlaisilla toiminnoilla. :)
Itse en ole ollut ihan siinä tiedonnälkäisimmässä hypessä mukana missään vaiheessa, olen sitä ostajakuntaa, joka ei ole vahdannut ja arvaillut PS5 speksejä, hyvin yksinkertaisesta syystä: ne ei kerro minulle mitään. Olin jopa niin sinisilmäinen, että oletin uuden genin konsoleiden suurimmat hypyt PS4 verrattaen tulevat nimenomaan olemaan latausaikojen lyhentyminen, heijastuksien lisääntyminen, Peter Parkerin radikaali ulkonäön muuttuminen (haha), ynm. silmäkarkissa, mutta tuli kyllä täytenä yllätyksenä miten paljon toi uusi PS5 ohjain on saanut hehkutusta osakseen. Ei kyllä käynyt etukäteen mielessäkään, että tuo PS5 säädin voisikin olla loppujen lopuksi 'The Thing' joka saattaa viedä pelikokemuksen nextille levelille. Jotkut testaajat jopa sanovat, että jos arvot kumman ostat niin säädin saattaa olla yllättävän isokin syy miksi päätyä PS5.

Itsellä tässä ei ole koskaan ollut tarvetta arpomiselle, koska Xboxin exclusivet ei ole koskaan istuneet omaan pelimakuun. Joten en osaa Xboxin uutukaiseen säätimeen verrata.

Muutamia youtube videoita nyt asian tienoilta katsonut ja odotan kyllä erittäin mielenkiinnolla, että pääsen tuon uuden DualSensen itse kokemaan. Vieläkin vaikea kuvitella tuota käytännössä testaamatta, koska PS4 ja Switchin Pro Controllerin värinä on aina ollut mukava lisä, mutta sen hyödyntäminen on ollut niin vaihtelevaa ja ylikorostettua (=säädin tärisee 10s putkeen), että se itsessään ei ole koskaan nostanut pelihetkeä uudelle levelille, jota taas PS5 säätimen lupaillaan tekevän. Ja tämä siis konsolitestaajien suusta kuultua, eikä valmistajan myyntipuheista.

Däämn, ekaa kertaa alkaa harmittamaan kun konsolin saaminen meni ensivuoden alkuun. :D
 
Jos perjantaina tulee paljon PS5 embargo juttuja niin mihin kohtaan sitten osuu Xboxin embargo? Toivottavasti on sitä ennen niin saadaan mielenkiintoista sisältöä jo vähän aikaisemmin. Viikko enää niin next-gen on ihmisten kodissa, huh huh!
 
Kyllä näyttää PS taas omaan silmään vahvemmalta. Pelit on edelleen niitä mitkä myy konsoleita ja nimenomaan yksinoikeudet. Tallennustilaa näyttää olevan niukasti tarjolla konsoleissa(huomioiden 4K pelien suuret tallenusvaatimukset digi versioille ja päivityksille) ja minusta resoluutio/fps latausaika keskustelu on vienyt liikaa huomiota suhteessa peleihin. En oikein vieläkään tiedä onko Xboxilla julkaisuun joku suuri yksinoikeus vai ei. Jos ei niin ainoa myyntivaltti taitaa olla 12 tlop.

No mielenkiintoista on aina seurata uuden sukupolven tuloa vaikka minä odotan sitä vielä 2-3 vuotta ja toivon, että saan silloin konsolin millä on julkaisuun tarjota yhtä hyvä peli ja samanlaista tykitystä mitä oli Switchin ensimmäinen vuosi. Itselle riittää yksi konsoli ja senkään pelejä ei ehdi kaikkea pelta kun vähästä vapaa-ajasta kilpailee muukin harraste kuin pelaaminen. Eli tässä sitä odotellaan vielä pitkä aika Switch 2:sen ilmestymistä kera DLLS 2.0 tekniikan ja 5-7 vuotta uudemman Tegra/arm tekniikkan mitä oli ensimmäisessä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom