Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

PS5 10.3 tflop on se unelma tilanne mihin se voi päästä muuttuvalla kello taajuudella luultavasti se pysyy suuren osan siinä todellisessa 9.2 tflop lukemassa.
Jos PS5 myllyttää pysyvästi 10,3tflopin laskentatehoilla niin toivon totisesti erinomaista jäähdytysratkaisua. On meinaan kellotaajuudet sen verran korkealla silloin, että voi konsoli käydä aika lämpöisenä.

Täytyy toivoa ettei konsolia ole kehittäjien puolelta millään tavalla mahdollista "ylikellottaa". En nimittäin jaksa uskoa, että tuulettimet pysyisivät siinä leikissä mukana.
 
Jos PS5 myllyttää pysyvästi 10,3tflopin laskentatehoilla niin toivon totisesti erinomaista jäähdytysratkaisua. On meinaan kellotaajuudet sen verran korkealla silloin, että voi konsoli käydä aika lämpöisenä.

Täytyy toivoa ettei konsolia ole kehittäjien puolelta millään tavalla mahdollista "ylikellottaa". En nimittäin jaksa uskoa, että tuulettimet pysyisivät siinä leikissä mukana.
Tämä on juuri se että jäähdytys ratkaisu pitäisi olla ihan älytön että pystyisi pitämään kellotukset tapissa.
 
Tämä on juuri se että jäähdytys ratkaisu pitäisi olla ihan älytön että pystyisi pitämään kellotukset tapissa.

Eiköhän se tästä syystä ole kaikkien aikojen isoin konsoli. Melkoinen katastrofi, jollei edes iso koko ole taannut äänettömyyttä.

Uskoisin, että tilanne on Sonylla hallussa.
 
Mitä olen lukenut/ymmärtänyt niin kyllä voi olla molemmat kellot tapissa, se mitä hyötyä vaihtuvista kelloista saa, sitä en muista.

Ja miksi sitten boxilla ei olisi ongelmia pitää lämpöjä kurissa kun se on tehokkaampi?
 
Mitä olen lukenut/ymmärtänyt niin kyllä voi olla molemmat kellot tapissa, se mitä hyötyä vaihtuvista kelloista saa, sitä en muista.

Ja miksi sitten boxilla ei olisi ongelmia pitää lämpöjä kurissa kun se on tehokkaampi?
Tehokkaammat komponentit ei ole tarvinnut kellottaa ja tasaiset tehot.
 
Mitä olen lukenut/ymmärtänyt niin kyllä voi olla molemmat kellot tapissa, se mitä hyötyä vaihtuvista kelloista saa, sitä en muista.

Ja miksi sitten boxilla ei olisi ongelmia pitää lämpöjä kurissa kun se on tehokkaampi?
Ollaan luettu eri juttuja, sillä siihen käsitykseen olen itse päätynyt, että jos halutaan täydet tehot irti näytönohjaimesta, niin prosessorista otetaan tehoja pois. Ja sama tietysti toisinpäin. Ainakin siis jos yhtään pidempään pitää näitä tehoja pitää yllä.

Boksilla on näytönohjaimessa selvästi enemmän Compute Unitteja (56 vs. 32). Siinä on siis yksinkertaisesti enemmän laskutehoa, jota PS5 yrittää kuroa umpeen korkeammilla taajuuksilla, niin että vähemmän Compute Unitteja pystyisi laskemaan samat jutut samassa ajassa. Boksin näytönohjain voi siis pyöriä pienemmillä kellotaajuuksilla ja on siltikin tehokkaampi.

Lisäksi esim. Digital Foundry on jo yhden kokonaisen päivän testaillut Xbox Series X:ää ja todennut sen käyvän tosi hiljaisena koko ajan, joten tämäkin antaa tiettyä luottamusta että siellä on homma hallussa.
 
Tarkoitat fps/ruudunpäivitys? En minäkään tietenkään usko että pleikalla olisi parempi fps, mutta isoja eroja ei tulla näkemään. Kunhan olisi tasainen eikä ailahteleva.

Meni termiitit sekaisin, tarkoitin fps/ruudunpäivitystä. :) Eroja varmasti tulee olemaan, mutta kuten sanoit, kunhan on _mahdollisimman_ tasainen fps niin ei ole mitään ongelmia.
 
Ja tämä kertoo ps5 äänekkuuden/tehon ja resoluution?
Se kertoo sen, että PS5 käy koko ajan korkeammilla taajuuksilla kuin Xbox, joka taas noin yleisesti tarkoittaa sitä, että laite käy kuumempana, joka taas yleensä tarkoittaa äänekkyyttä. Tähän tietysti hyvä jäähdytysratkaisu auttaa, mutta emme vielä käytännössä tiedä kuinka hyvä se ratkaisu PS5:ssä on. Tehon taas pystyy laskemaan näistä Compute Uniteista ja kellotaajuuksista. Se ei suoraan tarkoita tiettyä resoluutiota, mutta antaa kuitenkin pienen edun Xboxin suuntaan.

Voi olla että tätä tehoeroa ei juurikaan multiplattareissa hyödynnetä tai sitten hyödynnetään. Sen näemme vasta vuoden lopussa.
 
Se kertoo sen, että PS5 käy koko ajan korkeammilla taajuuksilla kuin Xbox, joka taas noin yleisesti tarkoittaa sitä, että laite käy kuumempana, joka taas yleensä tarkoittaa äänekkyyttä. Tähän tietysti hyvä jäähdytysratkaisu auttaa, mutta emme vielä käytännössä tiedä kuinka hyvä se ratkaisu PS5:ssä on. Tehon taas pystyy laskemaan näistä Compute Uniteista ja kellotaajuuksista. Se ei suoraan tarkoita tiettyä resoluutiota, mutta antaa kuitenkin pienen edun Xboxin suuntaan.

Voi olla että tätä tehoeroa ei juurikaan multiplattareissa hyödynnetä tai sitten hyödynnetään. Sen näemme vasta vuoden lopussa.
Ja tämä kaikki on jo sinulle faktaa?
 
Eikö se suurempi CU määrä nosta myös lämpöä?

En näistä asioista niin paljoa tiedä(tuskin kukaan täällä) jotta voisin edes arvailla miksi Sony näihin ratkaisuihin on päättynyt, mutta kai ne tietää mitä tekee, ainakin toivon niin.
 
Eikö se suurempi CU määrä nosta myös lämpöä?

En näistä asioista niin paljoa tiedä(tuskin kukaan täällä) jotta voisin edes arvailla miksi Sony näihin ratkaisuihin on päättynyt, mutta kai ne tietää mitä tekee, ainakin toivon niin.
On se ainakin paljon halvempaa kellottaa kun laittaa tehokkaampaa rautaa.
 
Ylös Bottom