Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Vähän tylsiä nuo BC nopeustestit..mitä nyt katsoin RDR2 latausaikoja niin vastaa ihan ps4 pro+ssd aikoja eli ei mitään extra nopeutusta välttämättä kannata odotella. Isolla osalla aktiivipelaajia on ssd jo käytössä joten olisi reilua vertailla siihen.
En nyt tiedä miksi uusissa konsoleissa tuo on tuolleen..Purkunopeutta (cpu) pitäisi BC tilassa olla enemmän mutta onko ssd nopeutta rajoitettu roimasti kyseisessä tilassa.. outoa.
 
Haluaisiko joku summata objektiivisesta vinkkelistä, mitä uusia tietoja ominaisuuksista ja suorituskyvystä saimme XSX ja PS5 osalta tällä viikolla?
 
Polygon(<-linkki) nostaa DualSensen merkityksen jopa näin korkealle:

These three features combine to give me more of a “next-gen” sense than 4K visuals or HDR ever have.

Mielenkiintoinen sukupolvi tulossa kun nyt ei ainoastaan odota, että miltä peli tulee näyttämään tai kuulostamaan, mutta itseasiassa myös sitä, että miltä se tulee tuntumaan. Toivottavasti Hideo astuu näyttämölle pian!
 
Polygon(<-linkki) nostaa DualSensen merkityksen jopa näin korkealle:

These three features combine to give me more of a “next-gen” sense than 4K visuals or HDR ever have.

Mielenkiintoinen sukupolvi tulossa kun nyt ei ainoastaan odota, että miltä peli tulee näyttämään tai kuulostamaan, mutta itseasiassa myös sitä, että miltä se tulee tuntumaan. Toivottavasti Hideo astuu näyttämölle pian!
Varmasti. Ainahan nämä Six Axiskset, Dual Shockit ja Xboxin impulsive triggerit ovat olleet isokin juttu, mutta jäävät varmaan kuitenkin vain ominaisuudeksi josta ei ole mitään hyötyä.

Pleikkarin ohjain varmasti, ja todellakin sitä tarkoitan, tuntuvat hyvältä tarinapeleissä ja ehkä autopeleissä. Mutta kun itse pelaan eniten ammunapelejä, kuten Haloa, Bäfää, CoDia jne, niin mitä hyötyä noista olisi minulle?

Itse siis PS5:n ostan ekan hinnann laskun jälkeen, jotta tavoitan muut kaverini ja PS yksinoikeudet. Mutta Dualsense ei vaikuta osto päätökseen yhtään.
 
Polygon(<-linkki) nostaa DualSensen merkityksen jopa näin korkealle:

These three features combine to give me more of a “next-gen” sense than 4K visuals or HDR ever have.

Mielenkiintoinen sukupolvi tulossa kun nyt ei ainoastaan odota, että miltä peli tulee näyttämään tai kuulostamaan, mutta itseasiassa myös sitä, että miltä se tulee tuntumaan. Toivottavasti Hideo astuu näyttämölle pian!

Juuri tällaisia selviä nextgen-näyttöjä tarvitaan kun tuodaan uutta rautaa. Eroa entiseen on ehkä ruudulta vaikeampi tällä kertaa löytää, uusi ohjain on konkretiaa jonka voi todeta omin käsin heti.
 
Itse siis PS5:n ostan ekan hinnann laskun jälkeen, jotta tavoitan muut kaverini ja PS yksinoikeudet. Mutta Dualsense ei vaikuta osto päätökseen yhtään.
Sama täällä. Joskin en ehkä jaksa odottaa hinnanlaskuun asti. :)

Selvästi isoin hyppäys uudessa sukupolvessa on se (IMO), että nyt vihdoinkin 30fps tuntuu jäävän taka-alalle ja saamme konsoleillakin sulavampaa pelikokemusta tietokoneiden tapaan. 60fps on jo ihan mahtava juttu ja tekee tosi paljon sille miltä peli tuntuu, mutta useampi peli tarjoaa myös jopa 120fps vaihtoehdon. Kerran kun mennään pääsääntöisesti 60fps peleihin, niin sieltä on vaikea palata takaisin pelaamaan tuplasti hitaammalla ruudunpäivityksellä.

Myös latausaikojen lyhentyminen, korkeammat resoluutiot ja kaikki muu mitä uudet konsolit mahdollistavat on hienoa, mutta kyllä pelien sulavuus vie voiton.
 
Näissähän nyt vaan tuntuu alkuun olevan se ongelma, että jos haluat sen 60fps niin joudut luopumaan herkuista. Esim Miles Morales, 60fps niin lähtee raytracing yms. jolloin peli vain näyttää hienoisesti paremmalta kuin pro:lla pelattaessa. Jos mielit raytracingiä niin back to 30fps baby

Dualsensen ominaisuudet itselle yhdentekeviä, kauitin menee heti pois ku pelaan kuulokkeilla. Riippuen lopullisesta akunkestosta menee muitakin offille. En halua next gen konsolilla enää ladata akkua kahden tunnin välein.
 
Näissähän nyt vaan tuntuu alkuun olevan se ongelma, että jos haluat sen 60fps niin joudut luopumaan herkuista. Esim Miles Morales, 60fps niin lähtee raytracing yms. jolloin peli vain näyttää hienoisesti paremmalta kuin pro:lla pelattaessa. Jos mielit raytracingiä niin back to 30fps baby
Tämä on kieltämättä harmillista. Silti ennemmin 60fps. Tietysti myös hienoa, että annetaan mahdollisuus valita.
 
No niin taas te riitelette. Sovitaanko, että nyt Hypetetään alkavaa generaatiota 10.11 ja 17.11 asti ja sitten kinastellaan kumpi onkaan parempi? Tai siis monen, monen, monen sivun verran ollaan väitelty ohjaimista eikä se ole johtanut mihinkää. Itse haluan vain olla innoissani tästä julkaisusta kun viimeksi sen koin Onen fiaskon kanssa.
 
Nonni pojat, tuokaa joku hauska aihe, kun ohjaimia on nyt puitu. Itse haluan vain keskittyä siihen, että jo ylihuomenna saan uuden generaation laitteen! Eikö kellään ole juhlamieltä, sama kuin jouluna riitelesi kummalla on kuivempaa kinkkua.

Olisi paljon enemmän juhlatuulella jos saisi jotain tietoa paketin liikkumisesta, se saapuuko uusi sukupolvi tiistaina on hyvin epävarmaa monen kohdalla.
 
Bloombergin mukaan Sony olisi halunnut pelien maksavan enemmän kuin 80 euroa:


Pelien hinnat ovat olleet korkeita jo ties miten pitkään. En muista ostaneeni nykyisessäkään sukupolvessa pelejä täyteen hintaan, vaan yleisesti ottaen perusversioiden hinnan ylärajaksi olen asettanut 30e. Varsinkin fyysisten julkaisujen hinnat tulevat alas todella nopeasti. Sony saa toki haluta pelien hinnaksi mitä vain, mutta kuinka monella se kipukynnys hinnan suhteen on jo ylitetty?
 
Ubisoftin pelit kokonaisina maksavat jo nyt sen 109 euroa. Köyhemmille on tosin sitten karvahattuversioita halvemmalla. Ilmeisesti siis porukka on valmis maksamaan peleistä paljon nykyistä enemmän. Osa ei tietysti ole, mutta Sonykin voisi kokeilla tuota Ubin bisnesmallia, jolla kaikilta otetaan sen verran, kuin ovat valmiita maksamaan.
 
Ylös Bottom