Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Kyllä PS5 on ihan selkeästi parempi ja tehokkaampi konsoli kuin PS4, oli sitten mikä telkkari hyvänsä. 4k ei ole edes tärkein tekijä, FullHD telkku riittää ihan hyvin pelaamiseen ja varsinkin, jos pitää tilasyiden vuoksi olla pienempi näyttö, ei siitä 4k:sta edes saa kaikkea irti.
 
Itselläni ei ole pleikkari vitosta, mutta Xbox Series X löytyy ja edellisessä sukupolvessa minulla oli tai no on yhä edelleen PS4. Pari kertaa olen Series X:ään tottumisen jälkeen kokeillut pleikkari nelosta ja ei tee yhtään mieli käyttää sitä. Kaikki on hidasta ja konsoli pitää hirveää möykkää. Se tuntuu vanhanaikaiselta. Varmasti tuntuisi samalta jos olisin hankkinut PS5:n.

Huomattavasti nopeammat latausajat ja konsolin hiljaisuus ovat elämänlaatua parantavia asioita.
 
Tuolla ikävä kyllä kerjää verta nenästään lepotilan käytön suhteen. Tietotekniset laitteet olisi ylipäätään syytä buutata varsin usein kunnolla, mikäli haluaa välttyä virhetiloilta ja bugeilta. Itse buuttaan sekä pleikkarin että boxin päivittäin ja pidän kumpaakin yön yli lepotiloissa, jotta saan päivitykset mahdollisimman nopeasti peleihin ilman, että joutuisin niitä itse erikseen aina latailemaan. Pelit sammutan aina pelisession jälkeen kokonaan, jotta juurikin välttyisin näiltä lepotilaongelmilta. Eikä niitä näin toimien ole ollut - kummallakaan konsolilla.
Boksillahan päivittyy pelit ja konsoli nykyään vaikka olisi virransäästötilassa. Itse jätän vain siihen lepo/instant-on tilaan vain jos lataan peliä.
 

Vaikuttaa mielestäni oikein hyvältä systeemillä kuluttajan kannalta tämä, että jatkossa yli 34 euroa maksaviin peleihin tulee viimeistään 3kk kuluttua julkaisusta mahdollisuus kokeilla peliä ennen kuin tuotteesta tarvitsee maksaa senttiäkään. Tämä vähintään kahden tunnin pelin kokeilu-systeemi kuuluu siihen kalleimpaan PS Plus-tieriin.

Kuten artikkelissakin mainitaan niin tämä voi tuottaa joillekin pienemmille deveille päänvaivaa, kun pelin ulospuskemisen lisäksi pitää aikaa trial-version tekoon tuhlata, mutta toisaalta kyllähän tuo myös voi lisää pelaajia tuoda heidän pelilleen.

Mielenkiintoista nähdä mitenkä tämä osa palvelua otetaan vastaan niin kuluttajien kuin devien toimesta.
 
Vahvasti vaikuttaa että kaupat onnistuu:


Very good very good.

Enneku paskamyrsky alkaa niin antakaapa minä aloitan! Paha Microsoft on manipuloinu mun poikaa jo vuoden ajan, tänään se käveli uus Minecraft paita päällä mitä en oo edes ikinä nähny niin selvisi että mummu oli ostanu sen sille koska seki tietää mikä on Minecraft... Ja joudutaan pelaan sitä 2 pelinä kahdella eri laitteella.
 
Vahvasti vaikuttaa että kaupat onnistuu:


Very good very good.

Enneku paskamyrsky alkaa niin antakaapa minä aloitan! Paha Microsoft on manipuloinu mun poikaa jo vuoden ajan, tänään se käveli uus Minecraft paita päällä mitä en oo edes ikinä nähny niin selvisi että mummu oli ostanu sen sille koska seki tietää mikä on Minecraft... Ja joudutaan pelaan sitä 2 pelinä kahdella eri laitteella.
Eli tässä tapauksessa iso paha olikin manipuloinut mummun. Ison pahan lonkerot ulottuvat joka puolelle!
 
Viimeksi muokattu:
Enneku paskamyrsky alkaa niin antakaapa minä aloitan! Paha Microsoft on manipuloinu mun poikaa jo vuoden ajan, tänään se käveli uus Minecraft paita päällä mitä en oo edes ikinä nähny niin selvisi että mummu oli ostanu sen sille koska seki tietää mikä on Minecraft... Ja joudutaan pelaan sitä 2 pelinä kahdella eri laitteella.
Poika (ja mummu) tietää mikä on homman nimi. :cool:

Ei vaan, jos minulla olisi lapsia, niin kyllä aika tyytyväinen olisin jos nimenomaan Minecraftia haluaisivat pelata. Se on kuitenkin kaikessa rakentelussa ja "ohjelmoinnissa" aika opettavainen peli.

Activision Blizzardin kaupan toteutuminen on varmasti osakkeiden omistajille hyvä juttu. Kaupan toteutuessa arvon voisi kuvitella nousevan, joten ei ihme että hyväksyivät. Tämä tosin ei tainnut olla se este mistä monet ovat viime kuukausina puhuneet. Se on valvontavirasto ja heidän hyväksymisensä. Pystysuuntainen kauppa tämä on, joten siinä mielessä monopoliin vetoamista ei pitäisi olla, mutta samaan aikaan Activision Blizzard on todella iso toimija.
 
Lähinnä kai WB:n kohdalla pohditaan, myydäänkö studiot yksittäin vai könttänä. Noita huhuja on kyllä ollut jo useamman vuoden ajan ja osalla studioista on selkeitä ongelmia sen suhteen, että hyvistä lähtökohdista huolimatta tulosta ei vain näytä tulevan. On esim. epäilty, että huonolla johtamisella ja projektien kyseenalaisesti perustelluilla keskeyttämisillä olisi ollut vaikutusta siihen, miksi hyvät studiot eivät saa mitään näkyvää tulosta aikaan valmiiden pelien muodossa. WB:n pelituotanto on ollut todella hidasta viime vuosina suurimmassa osassa studioita. Ongelmana on sekin, että studiot ovat aika tiukasti sidottuja tiettyihin IP:hin, jotka eivät välttämättä siirry uudelle omistajalle studioiden mukana.
 
Toivottavasti EA tai 2K ostavat jos ostaa pitää. Mieluummin EA, tulee ainakin pelit EA Playhin puolen vuoden sisään.
 
Warren Buffett ilmoittautui uskomaan Activision-Blizzard kaupan menevän läpi.

The investor is betting the deal will be approved by regulators, and Activision Blizzard stock will rise to the deal price, generating a profit for Berkshire.

 
Ruotsalaiset ovat tekemässä melkoista ryöstöä, kun ovat saamassa melkoisen mielenkiintoisen IP-setin ja muutaman oikein kyvykkään studion 300 miljoonalla dollarilla.

 
Ruotsalaiset ovat tekemässä melkoista ryöstöä, kun ovat saamassa melkoisen mielenkiintoisen IP-setin ja muutaman oikein kyvykkään studion 300 miljoonalla dollarilla.

Jos tällä saadaan taas lisää laadukasta Deus Exää ja Tomb Raideria ulos, niin kelpaa. Tuntuu Deus Ex ainakin vähän joutuneen vilttiketjuun Squarelta kun ei myynnillisesti menestynyt tuo edellinen osa. Embracerista en tosin ole sen paremmin kartalla, että miten se studioitaan johtaa, joten toivottavasti ei ainakaan huonompaan mene.
 
Näyttäisi, ettei niitä ostajia ei ole kuitenkaan jonoksi asti. Minusta tuossa meni kasa parhaita studioita. Varmaan omalle pelaamiselleni tärkeämpi kokonaisuus kuin koko 70 miljardin Activision.
 
Toisaalta kun ajattelee niin eipä noiden studioiden viime aikaiset tekemiset ja IP:t ole niin suuressa huudossa mitä ehkäpä vielä 10 vuotta sitten. Varmaan tuokin laski hintaa näinkin paljon alaspäin.
 
Tomb Raider ei ole ainakaan heikentynyt mihinkään. Viime vuonna tuli 85 miljoonaa myytyä peliä täyteen. Muutenkin studiot ovat tehneet hyviä pelejä, vaikka Avengers floppasi ja moni pelisarja on myynyt huonosti. Hyvätkin pelit voivat myydä huonosti. Ehkä uudella julkaisijalla alkaa taas hommat sujua.
 
Ei voi käsittää tota hintaa. Ois voinut ihan hyvin olla vaikka nolla perässä ja en olis yhtään ihmetellyt. Eidoskin pudotti syksyllä erinomaisen Guardians of the Galaxyn. Taitavia studioita ja IP:itä iso läjä. Ja lähtee koko paketti tyyliin yhden IP:n hinnalla.:D
 
Ylös Bottom