Yksisuuntainen import kyllä mahdollistasi talletusten kopioinnin ps5:lle ilman mitään sotkemisvaaraa.. joko suoraan tai sonyn serveritasolla toteutettuna. Tämä riittäisi suurimmalle osalle pelaajista. Pelit itsessään osaa kyllä ladata aiempien versioiden talletukset vaikka pelissä tulisi rakenteellisiakin muutoksia (homma vaan ei toimi muuten)
En tiedä miten tämä liittyi viestiini, kun nämä kaikki ovat juuri aivan muuta mitä sanoin.
Eli sinä voisit vapaasti kokeilla kaikkien mahdollisten pelien tallennusten toimimista missä tahansa pelissä?
Päivitykset ovat täysin eri asia kuin kokonaan eri pelin tallennus.
Offtopiccia aihetta sivuten:
Vähän kuin vaikkapa Android-kauppaan lisään omatekemäni pelin, minun pitää lisätä pelin mukana pelin digitaalinen allekirjoitus. Digitaalisella allekirjoituksella hoidetaan päivitykset mobiililaitteen sovellukseen turvallisesti. Jos tämä digitaalinen allekirjoitus muuttuu, myös lataamani peli/app käsitellään eri sovelluksena, kuin mitä ennen allekirjoituksen muuttumista. Tällä pidetään tietoturva kunnossa, kun sovellukset eivät pääse toisten sovellusten dataan käsiksi, tässä tapauksessa vaikkapa sovellukseksi naamioituneena haittaohjelmana.
Voihan olla että Sony tai todennäköisemmin tiettyjen pelien kehittäjät kehittelee työkalun, jolla ps4-pelistä voidaan lähettää tallennus vaikkapa pelin omaan pilvipalveluun, jolloin ohitetaan koko Playstationin hiekkalaatikko ja Ps5 Remakessa on mainitsemasi tapainen import -toiminto, mutta en usko että ongelma koskisi tarpeeksi montaa pelaajaa, jotta tällainen toiminto toteutettaisiin näihin peleihin.
Tällöin tietoturvasta vastaa pelin kehittäjä eikä Sony. Myös luonnollisesti tallennuspalvelimen kustannukset juoksevat pelinkehittäjän laskuun.