Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Siellä niitä olisi lavoittain odottamassa toimituksia. Oletettavasti Yhdysvalloista. Pääsevät jo ensi viikolla pelaamaan.



 
Viimeksi muokattu:
Tässä videossa vähän tarkempi Dual Sensen purkaminen. Oikein laadukkaalta näyttää, jos vertaa DS4:seen. Pari kertaa olen Dual Shock 4 itse avannut.

Saa nähdä miten monta vuotta Adaptive Triggereiden muoviosat kestää, mutta toisaalta eipä sen ohjaimen ikuinen tarvitsekaan olla. Tuskin tuosta tarvitsee huolehtia.

A very good.

 
Tässä videossa vähän tarkempi Dual Sensen purkaminen. Oikein laadukkaalta näyttää, jos vertaa DS4:seen. Pari kertaa olen Dual Shock 4 itse avannut.

Saa nähdä miten monta vuotta Adaptive Triggereiden muoviosat kestää, mutta toisaalta eipä sen ohjaimen ikuinen tarvitsekaan olla. Tuskin tuosta tarvitsee huolehtia.

A very good.


Joo, tuo näyttää oikein hyvältä kun DS4:än vertaa. Suurin mikä pistää ittelle silmään on että triggerien saranatappi on metallia. DS4:ssä se oli muovia ja valettu suoraan liipaisimeen kiinni. Tuo on huomattavasti kestävämpi ratkaisu.

Se sitten taas miten nuo adaptive kilkkeet kestää jää nähtäväksi, epäileehän tuo tyyppikin tuossa videolla että ne ei välttämättä tule olemaan pitkäikäiset.
 
Pelialan moniosaaja Epic Games on kertonut mitä uutta sisältöä PS5 tuo Fortniteen. Nämä samat ominaisuudet voidaan nähdä avauksena myös yleisellä tasolla siihen mihin olemme menossa? Peliohjaimen haptinen palaute hienosäätää tärinät, verkkopelin eri pelimuotoihin suoraan käyttöjärjestelmätasolta, 4K/60 fps, jaetulta ruudulta myös 60 fps.

4K RESOLUTION AT 60 FPS
Experience Fortnite on PlayStation like never before on PlayStation 5 with stunning 4K running at a smooth 60 FPS.

DYNAMIC VISUALS AND PHYSICS
Experience a more dynamic and interactive world with grass and trees responding to explosions, enhanced fluid simulations for smoke and liquid (cooler-looking smoke and liquid effects), and all-new Storm and cloud effects.

DUALSENSE CONTROLLER IMMERSION
Haptic feedback makes it feel like you’re holding the Suppressed SMG or Bolt-Action Sniper Rifle. In addition to general vibration support, we’ve integrated haptic trigger feedback for ranged weapons on the new DualSense controller.

SELECT YOUR FAVORITE MODE FROM THE PS5 HOME SCREEN
Fortnite supports PS5’s Activities, starting with the ability to go straight into the Battle Royale Lobby with either Solo, Duos, or Squads selected. Once in the Lobby, choose to queue up for your selected mode!

GET INTO MATCHES FASTER
Loading performance has been significantly upgraded, not only improving texture loading but also helping you get into a match from game start-up much faster.

ENHANCED SPLIT SCREEN
On PS5, Split Screen now supports 60 FPS.

 
Viimeksi muokattu:
Mä luulen, että patentoimalla tuon kuoren Sony saa valvottua paremmin laatua mitä sieltä tulee.

Olisi todella ikävää, jos kuluttajalle jäisi kuva, että tuotteen laatu on huono, kun arvonnasta voitettu pelikonsolin custom-tarvikekuori hajoasi lämmössä.
 
Toivottavasti X-box ei tee uusimmallaan samaa, koska muuten kohta ei saa enää suorakulmioita tehdä teollisuusmuovista.
Älä unohda Applen patentoituja pyöreitä kulmia!

Eipä tuo Sony pysty millään estää 3D-tulostuksia. Kohta on netti täynnä paikkoja mistä voi valita valmiit tiedostot ja laittaa vain kuoret tulostumaan. En tosin vain tiedä pystyykö miten moni tavallinen 3D-tulostin tulostaa 40 cm kokoisia kappaleita. No kahdessa osassa ainakin saa tehtyä.
 
Näin helposti lähtee kuoret PS5:sta. Nappaa aina sieltä kapeimmasta nurkasta ja vain vähän vääntämällä napsahtaa irti.




Mustan osan kuorista saa helposti irti DualSense -peliohjaimesta. Todennäköisesti voidaan siis kustomoida myös ohjain?

 
Viimeksi muokattu:
Washington Post on tehnyt jutun pleikka vitosen suunnittelun lähtökohdista.

Miksi kiintolevyn syrjäyttänyt SSD? Pelinkehityksessä tulee raudan puolelta rajat usein vastaan. Nopealla SSD:llä haluttu data saadaan poimittua nopeasti, eikä sitä tarvitse puskuroida vanhaan malliin täyttämään muistia. Tämä muuttaa pelinkehitystä kun aikaa ei tarvitse käyttää ongelman kiertämiseen, esimerkiksi interaktiivisilla latausruuduilla. Tästä liikenevät resurssit niin henkiset kuin bittitason voidaan käyttää muuhun.

Miten tämä tulee näkymään peleissä? Onko se jatkuvaa Naruto kiitoa etukenossa ja kädet selän takana?

“So much of design today has to do with data management. Situations where literally — I’m not making these kinds of stories up — literally, the creative director will say, let’s put the entrance to the secret lair here. And the lead programmer will say, ‘It won’t fit in memory,’ or ‘okay, we’ll need a 30 second load screen that’ll kill the momentum of the gameplay,’ or ‘How do you feel about a long elevator ride down to the lair?’” says Cerny.

If you’ve played a modern video game, you’ve likely been bamboozled by a game developer, if for your own good. In “Destiny,” for example, long corridors and winding canyons across nominally open worlds are functionally loading screens, separating distinct arenas which load in based on which direction you’re traveling. If you’ve taken an interminable elevator ride in a game, you’ve experienced a game trying to cleverly hide what it’s doing under the hood: loading you into a new stage. Cerny himself has called out “euphemistically named ’fast travel.’” These are often clever and technically impressive tricks. But they also take time to implement, and require developers to puzzle over how to bend restrictive hardware into a shape that approximates the game maker’s ambition. That’s time and brainpower not spent thinking about the game itself.

When we tell the world we put an SSD in the hardware, that’s interesting, but that’s interesting for about a month. What makes it work is that the games are picking up the SSD and using it in various ways,” said Cerny. “Ultimately, it isn’t the hardware that you put in the console. It’s what the games are doing.”

 
Kuorien teippaus on paras vaihtoehto sen saa pois ja niissä taivas on rajan minkä laiset haluaa :)
 
Mulla on tällä hetkellä kaksi PS4:sta, toinen omassa kodissa ja toinen poitsulla hänen kodissaan. Toinen konsoli on asetettu ensisijaiseksi ja molemmila konsoleilla ei onnistu yhtäaikainen pelaaminen samalla käyttäjätunnuksella.

MUTTA saako PS5 muutoksen tähän? Eli poitsu pelaisi mun tunnareilla (koska hyödyntää mun plussan) omalla PS4:lla ja minä samaan aikaan samoilla tunnuksilla PS5:sta. Mitä luulette että onnistuuko?
 
MUTTA saako PS5 muutoksen tähän? Eli poitsu pelaisi mun tunnareilla (koska hyödyntää mun plussan) omalla PS4:lla ja minä samaan aikaan samoilla tunnuksilla PS5:sta. Mitä luulette että onnistuuko?
Tähän odotan itsekin kuumeisesti vastausta. Tällä hetkellä ei ole vielä tietoa, koska embargo kieltää tällaisestakin yksityiskohdasta puhumisen.
 
Mulla on tällä hetkellä kaksi PS4:sta, toinen omassa kodissa ja toinen poitsulla hänen kodissaan. Toinen konsoli on asetettu ensisijaiseksi ja molemmila konsoleilla ei onnistu yhtäaikainen pelaaminen samalla käyttäjätunnuksella.

MUTTA saako PS5 muutoksen tähän? Eli poitsu pelaisi mun tunnareilla (koska hyödyntää mun plussan) omalla PS4:lla ja minä samaan aikaan samoilla tunnuksilla PS5:sta. Mitä luulette että onnistuuko?

Tunnus pystyy olemaan kirjaantuneena kerrallaan vain yhdellä konsolilla. Jos kirjaannut toisella konsolille samalla tunnuksella, kirjaantuu toinen pois samoin tein. Ei tämä tule PS5 muuttumaan, voisin olla tästä 100% varma. Johan verkkopelien tietokannat tälläisestä "ominaisuudesta" sekoaisivat.

Mutta teet pojallesi oman "aikuisen" tunnuksen ja teet siitä masterin omalle koneellesi. Ostat tälle plussan, niin voit omalla tunnuksellasi pelata kotonasi hyödyntäen poikasi tunnuksen plussaa. Ja poikasi voi pelata omalla tunnuksellaan kotonaan, koska plussa toimii vaikka konsoli ei olisi ensisijainen. Ainut miinus, että automaatti verkkotallennustila on käytettävissä vain ensisijaisessa konsolissa.

Itse olen tämän ongelman ratkaissut ostamalla jokaiselle omat plussat. Näin automaatti tallennus toimii jokaisella ja kovalevyn hajoamisen seurauksena ei tallennukset häviä -> kahdesta konsolista hajonnut levy siten, että tallennukset menivät. Tai olisivat menneet, mutta plussa pelasti. Jättää jonkun "paheen" pois, niin eiköhän tosiet 60Eur saa kasaan.
 

Mukana tuleva kaapeli tukee 4K @ 120hz. Ymmärrykseni mukaan se ei ole ns. "virallinen" HDMI 2.1 johto, mutta kaikki samat ominaisuudeteli siiskin käytännössä HDMI 2.1 johto.
 
Tunnus pystyy olemaan kirjaantuneena kerrallaan vain yhdellä konsolilla. Jos kirjaannut toisella konsolille samalla tunnuksella, kirjaantuu toinen pois samoin tein. Ei tämä tule PS5 muuttumaan, voisin olla tästä 100% varma. Johan verkkopelien tietokannat tälläisestä "ominaisuudesta" sekoaisivat.

Mutta teet pojallesi oman "aikuisen" tunnuksen ja teet siitä masterin omalle koneellesi. Ostat tälle plussan, niin voit omalla tunnuksellasi pelata kotonasi hyödyntäen poikasi tunnuksen plussaa. Ja poikasi voi pelata omalla tunnuksellaan kotonaan, koska plussa toimii vaikka konsoli ei olisi ensisijainen. Ainut miinus, että automaatti verkkotallennustila on käytettävissä vain ensisijaisessa konsolissa.

Itse olen tämän ongelman ratkaissut ostamalla jokaiselle omat plussat. Näin automaatti tallennus toimii jokaisella ja kovalevyn hajoamisen seurauksena ei tallennukset häviä -> kahdesta konsolista hajonnut levy siten, että tallennukset menivät. Tai olisivat menneet, mutta plussa pelasti. Jättää jonkun "paheen" pois, niin eiköhän tosiet 60Eur saa kasaan.
Kiitos kattavasta vastauksesta. Oikeastaan ongelma on se, että poitsu haluaa pelata Rocket Leagueta mun tunnareilla, koska on niillä tunnuksilla edennyt aikoinaan "aivan sairaan" pitkälle. Eli aina kun hän haluaa kotonaan pelata sitä, itse en voi käyttää kotonani omia tunnuksia. Ja lähinnä mietin, että josko PS5 pystyisi ratkaisemaan tämän ongelman, koska hän pelaa PS4:lla ja minä PS5:lla.
 
Kiitos kattavasta vastauksesta. Oikeastaan ongelma on se, että poitsu haluaa pelata Rocket Leagueta mun tunnareilla, koska on niillä tunnuksilla edennyt aikoinaan "aivan sairaan" pitkälle. Eli aina kun hän haluaa kotonaan pelata sitä, itse en voi käyttää kotonani omia tunnuksia. Ja lähinnä mietin, että josko PS5 pystyisi ratkaisemaan tämän ongelman, koska hän pelaa PS4:lla ja minä PS5:lla.
Offtopic pelailin viikonloppuna rocket leaguea ps4 pro ja on kyllä todella hermoja raastava peli :D
 
Latausnopeuksia pelin päävalikosta itse pelaamiseen.

Pelinä on Devil May Cry 5 Special Edition.

El6b8AOXEAQEQmQ


Lähde
 
Ylös Bottom