Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 303 74,8%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    405
Anteeksi tietämättömyyteni. Minulla on PS5 ja sen mukana tullut ohjain (Prisma) sekä Citymarketista ostettu erillinen ohjain. Toinen pitäisi viedä huoltoon mutta en tiedä kummasta kaupasta se on ostettu.
Mikä ohjaimessa on vikana? Oletko ajanut päivitykset niihin molempiin?
 
Japanin Bloombergin nimettömiltä lähteiltä saamien tietojen mukaan PS5:n M.2-liitäntä aktivoidaan kesällä julkaistavassa päivityksessä. Huonompi uutinen on se, että lisä-SSD tuottaa sen verran lämpöä, että konsolin tuulettimia pitää pyörittää kovemmilla kierroksilla.

PS5's M.2 slot to add storage capacity is expected to be available in the summer. The reason for not being able to use it now is the heat generated when using M.2 SSDs, and the cooling fan capacity boost will be done around the same time the slot ban is lifted. A number of sources who have been briefed by Sony on such plans have revealed that the M.2 SSD will be available in the summer.

Lähde: Bloomberg
 
Japanin Bloombergin nimettömiltä lähteiltä saamien tietojen mukaan PS5:n M.2-liitäntä aktivoidaan kesällä julkaistavassa päivityksessä. Huonompi uutinen on se, että lisä-SSD tuottaa sen verran lämpöä, että konsolin tuulettimia pitää pyörittää kovemmilla kierroksilla.



Lähde: Bloomberg
Ja ne joilla on tuo ns. äänekkäämpi versio PS 5:n tuulettimesta saavat lisää vettä valituksen myllyyn. :eek:
 
Jotenkin taas luulen että myös tässä sukupolvessa se on Sonyn laite, joka on äänekkäämpi. Siellä on jo nyt eri tuulettimia, joista osa äänekkäämpää mallia, eli ostajat ei ole edes tasavertaisessa asemassa alunperinkään ja nyt ilmeisesti tuon lisä-SSD:n takia nostetaan vielä kierroksia.

Ilmeisesti MS on ottanut nämä huomioon aiemmin/paremmin kun laajennus-SSD:tä on myyty jo pitkään eikä mitään lukituksia ole edes ollut. En ole kuullut/lukenut mistään että olisi lisännyt jäähdytyksen ääntä tms.

Softapuolesta ja ohjaimesta en osaa vielä tarkemmin sanoa kun itsellä vasta Series X (ja PS5 toivottovasti tulee tässä kuussa) mutta kyllä tämä rautapuoli tuntuu olevan niin paljon paremmin kilpailijalla hallussa.

Sekin vielä että omaan silmään tuo koko pömpeli on niin ruma ja nyt se jäähdytyskään ei ole ainakaan parempi kuin hillitymmän näköisellä (ja kokoisella) kilpailijalla. Molemmat kyllä silti sen verran isoja että en tiedä mihin ne laittaa. Series X on sekin väliaikaisesti osittain tv:n edessä.
 
Ei tuo tuulettimen ääni häiritsisi varmaan ollenkaan vaikka desibelit olisi samat jos se olisi tasaista huminaa, mutta tuo kun pitää prrrrrr ääntä niin särähtää aina korvaan. 23 lapaista odotellessa.
 
Itse yllätyin että minun PS5:ssa on se äänekkäämpi tuuletin. Oletin että sieltä paljastuisi hiljaisempi versio, hyvin hiljainen on oma yksilö ollut.
 
M.2 kantaiset SSD:t käyvät kuumana muutenkin ja tuollaiset huippunopeat varmasti vielä enemmän. Vaikea silti uskoa, että tuosta johtuisi melua sen enempää. Enemmänkin varotoimenpide mahdollistaa tuuletuksen nopeampaa toimintaa.
 
Itse yllätyin että minun PS5:ssa on se äänekkäämpi tuuletin. Oletin että sieltä paljastuisi hiljaisempi versio, hyvin hiljainen on oma yksilö ollut.
On se äänekkäämpikin ilmeisesti silti selvästi hiljaisempi ja iso parannus aiempaan sukupolveen. Mitä olen ymmärtänyt siis, omia kokemuksia ei ole vielä PS5:sta.
 
Sirinä tulee tosiaan virtalähteestä ja sielläkin tietystä komponentista. Onko sitten väärässä paikassa menty säästämään... --->

 
Ei tuo tuulettimen ääni häiritsisi varmaan ollenkaan vaikka desibelit olisi samat jos se olisi tasaista huminaa, mutta tuo kun pitää prrrrrr ääntä niin särähtää aina korvaan. 23 lapaista odotellessa.
Onko kukaan katsonut, että vaikuttaako tuo PS5:n valmistusmaa tuohon tuulettimen malliin mitenkään? Itsellä made in Japan ja tuo hiljaisempi versio.
Luultavimmin tuo on riippuvainen vaan tutantoerästä eikä maasta.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on molemmat konsolit ja en kyllä huomaa äänisssä eroja. Ehkä jos tarkkaan kuuntelee, niin Ps5 levyasema ääntää alussa hieman enemmän. Peleissä on molemmat yhtä hiljaisia ja olen pelannut niin, että olen säätänyt äänet TV: stä 0 tasolle.
 
Ei varsinainen ongelma mutta tällä tuli tänään suhuutettua konsolia säleiköistä molemmin puolin ja lähti muuten pölyä ilmaan ja imuria oli keräämässä sitä:


Ei oo meillä äänien ja muiden kanssa ongelmia mutta tommoisella on välillä hyvä putsailla.
 
Onko kellekkään sattunu eteen ps4 peliä joka ei toimi ps5sessa? Lähinnä mietin että joutaako tuo ps4 pro kiertoon vai pitääkö sitä jemmassa jos johonkin peliin tarvitsee vielä sitä.
 
Onko kellekkään sattunu eteen ps4 peliä joka ei toimi ps5sessa? Lähinnä mietin että joutaako tuo ps4 pro kiertoon vai pitääkö sitä jemmassa jos johonkin peliin tarvitsee vielä sitä.
Sonyn ilmoittamat epäyhteensopivat pelit:
  • Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  • TT Isle of Man - Ride on the Edge 2
  • Just Deal With It!
  • Robinson: The Journey
  • We Sing
  • Hitman Go: Definitive Edition
  • Shadwen
 
Kiitos. Eli joutaa kiertoon.
Täällä säästin vielä PS4 Pron ajamaan PSVR-pelejä. Adapteri kameralle toki löytyy, jolla saisin sen PS5:n kiinni, mutta PS5:n kuvasignaali täytyisi ajaa HDMI 2.0 liittimillä varustetun prosessorikortin kautta televisiolle (sekä puuttuva HDR-tuki).
 
Viimeksi muokattu:
Täällä säästin vielä PS4 Pron ajamaan PSVR-pelejä. Adapteri kameralle toki löytyy, jolla saisin sen PS5:n kiinni, mutta PS5:n kuvasignaali täytyisi ajaa HDMI 2.0 liittimillä varustetun prosessorikortin kautta televisiolle (sekä puuttuva HDR-tuki).

Noniin, tämäpä sitten kumoaa myynnin. Tarvitsen itsekkin vr-peleihin. Kiitos tästäkin.
 
Ylös Bottom