Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Huoh, olisi ollut toiveissa, että pelien päivitys olisi siirtynyt nykyaikaan. Mutta ei, ladataan pikkupäivitys sekunneissa ja sitten katsellaan "kopioidaan" ilmoitusta minuutti tolkulla.

Mun elämänlaatu paranisi jo silläkin, että tämä kopioidaan osuus piilotettaisiin jotenkin latauksen sisään. Sama aika tärvääntyisi kuin nytkin, mutta latauksen jälkeen ei enää lyötäisi kopioidaan ilmoituksella pitkin korvia. No, ehkä jo PS6 korjaa tämän.
 
Melkoista UI suunnittelua tässä. Oltu varmaan hirveessä jurrissa kun tätä suunniteltu.
Virtanappula, siis tää UI nappula, oli hukassa...miks sekin piti piilottaa?

Missä kansiot? Hankaloittaa hitosti käyttöä.

Storen lataus nopeus...tai siis hitaus. Lataillaan ja kopioidaan yhtä peliä tuntikausia.

Ohjain ihan hyvä. On vaan niin paljon kaikkee mitkä voi hajota. Ootetaan vuosi eteenpäin niin nähdään mitkä kaikki hajoo.

Konsoli itessään hiljainen jne. eli ei sirinää eikä muutakaan puhinaa.
Taitaa olla kyse sinun netin hitaudesta. 100gigan peli tulee noin 15min ja asentuu samantien.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös PS5 käsittele tuon PS4 pelien latauksen kuten PS4, eli lataus voi olla nopea, mutta pelin tiedostojen kopioiminen voi kestää pienen ikuisuuden.

PS5 pelit pitäisi sitten latautua ja asentua ihan rivakasti.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös PS5 käsittele tuon PS4 pelien latauksen kuten PS4, eli lataus voi olla nopea, mutta pelin tiedostojen kopioiminen voi kestää pienen ikuisuuden.

PS5 pelit pitäisi sitten latautua ja asentua ihan rivakasti.
Näin olen ollut myös käsittävinäni.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös PS5 käsittele tuon PS4 pelien latauksen kuten PS4, eli lataus voi olla nopea, mutta pelin tiedostojen kopioiminen voi kestää pienen ikuisuuden.

PS5 pelit pitäisi sitten latautua ja asentua ihan rivakasti.
Tuo kopiointivaihe tapahtuu pelien päivityksien yhteydessä, ja se koskee niin PS4- kuin valitettavasti myös PS5-pelejäkin.

Digipelit tulevat joka tapauksessa suoraan sen hetken uusimpaan versioon valmiiksi päivitettynä, joten niiden yhteydessä ei tarvita tuota hidasta kopiointivaihetta.

Yksittäisen käyttäjän latausnopeudet sitten tunnetusti vaihtelevat mm. omista laitteista sekä siitä, kuinka hitaalle tai nopealle PSN-latauspalvelimelle kuormanjakologiikka kunkin käyttäjän sillä hetkellä heittää.

Omassa huushollissa niin PS4 että PS5:kin lataavat erittäin nopeasti, parhaimmillaan n. 60-70 megatavua sekunnissa. Kodissamme on Elisan gigainen kaapelimodeemiyhteys, ja reitityksestä vastaa joukko Applen reitittimiä.

Näin ollen sanoisin, että PS5 kykenee kyllä lataamaan niin pelit kuin päivityksetkin erittäin rivakasti.
 
Mites kun mulla on peli diginä ps5 niin asentaako se suoraan parhaan version vai antaako jotain vaihtoehtoja jos tarjolla?
 
Nyt vasta huomasin, että omat HyperX Cloudit soivat aivan tyystin eri sfääreissä liitettynä DualSenseen, kuin DualShock 4:ään (piuhalla ohjaimeen liitettynä siis). Volumeen koskematta vaihdoin ohjainta lennossa kesken pelin, jouduin pudottamaan volumea heti n. 50% ettei korvat hajoa. Muutenkin varsinkin bassot saaneet huomattavaa boostia.

Taitaa olla jonkinlaista vahvempaa vahvistinta tuossa uudessa padissa?
 
Cyberpun kaatuu mulla kokoajan oisko jo 5. Kerta. Se tarkoittaa minulle että eivät halua edes yrittää joten jätin pelin keseken. Seuraavaksi codin single playeriä. Vaikuttaa ihan next genille.
 
Mites kun mulla on peli diginä ps5 niin asentaako se suoraan parhaan version vai antaako jotain vaihtoehtoja jos tarjolla?
Riippuu pelistä. Minulla on Wrc 9 diginä, niin lataa molemmat versiot ja sitten sieltä Ps5 käyttiksen kautta pelin kohdalta options ja sieltä näkee versiot . Ainakin minun piti valita sieltä Ps5 , oletuksena oli ps4. Tämä on tosiaan aivan älytön systeemi uudessa konsolissa.
 
Ensimmäinen pikainen kommentti koneesta: ohjaimen "mullistavuus" on liioiteltua. En ole yleensä tykännyt tärinästä, otan yleensä vibrat pois. Mutta on tämä sen verran hyvä nyt, että luultavasti tulee pidettyä päällä useassa pelissä. Ei kuitenkaan mikään uskomaton hyppäys. Jos haluaa kokea oikean immersion hyppäyksen, kannattaa hankkia VR-laitteet, on se sitten PSVR tai Oculus tai Vive. VR on todellinen immersioboost ja jotain oikeasti seuraavaa tasoa. Tämä on pienenpieni kehitysaskel.


Lisää myöhemmin.
 
Tämä tuli twitterissä vastaan. Aika hyvä. :)

Ev5oyl3WQAMyvl1
 
Riippuu pelistä. Minulla on Wrc 9 diginä, niin lataa molemmat versiot ja sitten sieltä Ps5 käyttiksen kautta pelin kohdalta options ja sieltä näkee versiot . Ainakin minun piti valita sieltä Ps5 , oletuksena oli ps4. Tämä on tosiaan aivan älytön systeemi uudessa konsolissa.
Kiitoksia tarvii olla tarkkana ja kurkkata pelien kohdalta varmistus.
 
Ylös Bottom