Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Vaikka ei Sony ihan samalla tapaa rummuttanutkaan 60fps puolesta kuin kilpailijansa niin on hienoa nähdä kuinka moni PS4-peli on saanut jo 60fps patchit ja ainakin tähän mennessä jokaisesta PS5-exclustakin tuo 60fps tila löytyy. Ja meno vaikuttaa jatkuvan Returnalin ja Ratchetin kanssa. GoW 2 voi odottaa myös aika varmasti tuota 60fps modea, mutta saa nähdä mitenkä Horizonin jatko-osan kanssa käy 60fps:n suhteen.

Uskaltaisin melkein väittää että Horizon 2 tulee sisältämään 60 fps moden PS5:lla. Peliä kun kehitetään myös PS4:lle, joten mitään CPU-intensiivistä toimintaa ei tulla näkemään, kun peli pitää saada rullaamaan myös tällä vanhuksella. Näin ollen PS5:n ylimääräisiä resursseja voitaisiin hyödyntää 60 fps modessa, samalla kun GPU-kuormaa kevennetään vrt. 30 fps mode.
 
Toivotaan, että näin olisi. Olen nyt pelaillut Horizonia PS5:llä ja kyllä se isommissa kahakoissa vähän takkuilee, eikä ruudunpäivitys mielestäni parhaasta päästä ole vaikka ruudulla ei juuri toimintaa olisikaan. Grafiikkatilana on "suosi suorituskykyä".
 
Toivotaan, että näin olisi. Olen nyt pelaillut Horizonia PS5:llä ja kyllä se isommissa kahakoissa vähän takkuilee, eikä ruudunpäivitys mielestäni parhaasta päästä ole vaikka ruudulla ei juuri toimintaa olisikaan. Grafiikkatilana on "suosi suorituskykyä".

Ensimmäisen horizonin suorituskyky tila on lukittu 30 FPS mutta 1080p, resoluutio mode on 30 FPS 4k joten ei ole mitään syytä PS5 käyttää suorituskyky tilaa.
 
FPS oli hyvällä tasolla jo PS4 Prolla, mutta iso ero eri kuvatiloissa oli kyllä kamera pyörittämisessä ja se sitten taas vaikutti suoraan taisteluiden sulavuuteen Horizonissa. PS5:lla en ole vielä testannut peliä, mutta eipä toisaalta 4K näytön kanssa ole oikein mitään syytä luopua hyvästä kuvasta. Joten resolution tila tosiaan fiksumpi valinta PS5:lla.

Sellainen kutina kyllä on, että kesällä tai syksyllä päästään myös HZD pelamaan 60fps tilassa PS5:lla vähän hypettämään jatko-osaa hivenen lisää. Saa nähdä tarvitaanko tässä lääkäriä vai auttaako Guerrilla Games tähän ongelmaan.
 
FPS oli hyvällä tasolla jo PS4 Prolla, mutta iso ero eri kuvatiloissa oli kyllä kamera pyörittämisessä ja se sitten taas vaikutti suoraan taisteluiden sulavuuteen Horizonissa. PS5:lla en ole vielä testannut peliä, mutta eipä toisaalta 4K näytön kanssa ole oikein mitään syytä luopua hyvästä kuvasta. Joten resolution tila tosiaan fiksumpi valinta PS5:lla.

Sellainen kutina kyllä on, että kesällä tai syksyllä päästään myös HZD pelamaan 60fps tilassa PS5:lla vähän hypettämään jatko-osaa hivenen lisää. Saa nähdä tarvitaanko tässä lääkäriä vai auttaako Guerrilla Games tähän ongelmaan.

FPS oli sitä 30 fps huttua molemmissa tapauksissa ykkösen osalta, resolution modessa tämän lisäksi FPS alkoi dippailemaan.
 
Settings > Saved Data and Game/App Settings > Game Presets > Performance or Resolution Mode.
Olipa hyvä että laitoin nettiselaimen kirjanmerkkeihin, että miltä sivulta tämä tieto löytyy. Mulla ei alkuasennuksessa kysytty tuota lainkaan, kävin laittamassa tuon alkuasennuksen jälkeen että performance mode ja tekstitykset päälle. Laitoin sitten Borderlands 3 PS5 version päälle ja siellä oli oletuksena että resolution mode ja subtitles off. Eli Borderlands ei ainakaan kunnioita tuota esivalintaa.
 
Ei nyt suoraan liity pleikka vitoseen, mutta olisi yksi kymysys johon ajattelin ehkä täältä saavani vastauksen. Talomme alakerran modeemille tulee valokuituyhteys, itse asun talomme toisessa kerroksessa vastakkaisessa päädyssä. Nettiyhteys ei juurikaan yllä huoneeseeni asti, joten olen ostanut wifi vahvistimen noin puoleen väliin taloa, jolloin saan riittävän yhteyden omaan huoneeseen läppärille että voi kouluhommat yms. hoitaa. Nyt kun ps5 muuttaa taloon, niin haluaisin saada mahdollisuuksien mukaan mahdollisen hyvän langallisen yhteyden pleikkariin. Joten kysymys kuuluukin, jos vien wifi toistimen modeemin yllä olevaan huoneeseen, ja vedän toistimesta kaapelin seuraavaan modeemiin täälä yläkerrassa, ja tästä yläkerran modeemista edelleen pleikkariin kiinni, miten tämä vaikuttaa yhteyden nopeuteen, ja kaikkeen muuhun oleelliseen. Syy miksi en vedä vain pitkää lan kaapelia toistimelta suoraan pleikkariin on että tarvin läppäriin langattoman yhteyden koska siinä ei ole ethernet porttia. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa tähän vastata
 
Minusta kannattaisi vetää piuha sinne pleikkarille asti ja jakaa se siellä niin, että langaton yhteys tulee sieltä käyttöön wifi-toistimella. Alle 20 euron verkkokytkin riittää siihen, jos ei ole tarvittavaa laitteistoa kotona ja jos on sellainen Wifi-toistin, johon voi yhdistää lan-piuhalla signaalin. Jokainen langaton yhteys välissä heikentää signaalia ja vain kokeilemalla voi tietää, miten se vaikuttaa omassa setupissa.
 
Mikä on helpoin tapa selvittää, paljonko PS5 pelit syövät ssd levyä ennen ostopäätöstä?
 
Mikä on helpoin tapa selvittää, paljonko PS5 pelit syövät ssd levyä ennen ostopäätöstä?
Storessa ainakin lukee pelin koko (ilman patcheja käsittääkseni) ihan siinä etusivulla. Ja eikös levyllisissäkin peleissä ole takakannessa maininta pelin koosta?
 
Mistä ihmeestä mä näen mitä ps5 latailee? Kun menen "alavalikossa" lataukset/lähetykset kohtaan, kone kertoo että latauksia/kopiointeja käynnissä 34. Kyseisessä ikkunassa näkyy kuitenkin vain kaksi latausta ja jos painan options nappia niin sen alta löytyy ainoastaan vaihtoehto, keskeytä kaikki. Olisi kiva tietää mitä kaikkea se kopioi tai lataa niin ehkä osan keskeyttäisinkin
 
Mistä ihmeestä mä näen mitä ps5 latailee? Kun menen "alavalikossa" lataukset/lähetykset kohtaan, kone kertoo että latauksia/kopiointeja käynnissä 34. Kyseisessä ikkunassa näkyy kuitenkin vain kaksi latausta ja jos painan options nappia niin sen alta löytyy ainoastaan vaihtoehto, keskeytä kaikki. Olisi kiva tietää mitä kaikkea se kopioi tai lataa niin ehkä osan keskeyttäisinkin

Painat siinä X missä näkyy ne pari latausta.
 
Vaikkei tässä suoranaisia ennustajia taikka sisäpiirin salaisen tiedon haltijoita olla, on nyt helmi-maaliskuussa tulossa ensimmäinen isompi PS5-käyttöjärjestelmäpäivitys (jos Sonyn aiempi päivityshistoria toistaa itseään). Vaan tuleeko tuki M.2-laajennustilalle, sitä en uskalla kovinkaan suurella varmuudella veikata. Voi tulla tai voi tulla vasta syksyllä. Tai joskus muulloin.
Ei tullut järjestelmäpäivitystä maaliskuussa, vaikka kovasti sitä odotin. Olisikohan PS5:ssäni uusi päivitys sisällä ennen (tämän vuotista) työväen juhlaa?
 
Ei tullut järjestelmäpäivitystä maaliskuussa, vaikka kovasti sitä odotin. Olisikohan PS5:ssäni uusi päivitys sisällä ennen (tämän vuotista) työväen juhlaa?
Hahah! Koska Sony ei pysynyt edes omissa aiemmissa aikatauluistaan, en uskalla lähteä enää veikkailemaan. Todennäköisempää toki on, että se päivitys tulee ennemmin kuin myöhemmin, mutta vallitseva maailmantilanne voi heittää monenlaisia kapuloita rattaisiin.

Ja en todellakaan tiedä, mutta toivon, että jo vuosia vallinneesta ”kaksi isompaa päivitystä vuodessa” -ajattelutavasta luovuttaisiin. Sony otti turhaan nokkiinsa PS3-aikakauden palautteesta, jolloin jengi valitti liian usein tulevista päivityksistä. Nykyään maailma on ihan toisenlainen, ja haluan uskoa, että erittäin harvassa ovat ne, joilla pakollisen päivityksen lataaminen kestää muutamaa minuuttia pidempään.

Nyt tässä on jouduttu kiusallisen pitkään odottamaan sekä korjauksia räikeisiin ongelmiin että myös ilmiselviin puutteisiin ominaisuuksissa. Samaan aikaan kilpaileva konsolivalmistaja on tykittänyt tavallaan pieniä, mutta silti eteenpäin vieviä päivityksiä vähintään kerran kuussa.
 
Tuli melkoisena yllätyksenä kun päätin aloittaa Apex Legendsin uudella käyttäjällä, että koko peli pitää ladata uudelleen että sitä pystyy pelaamaan. Siis käyttäjällä 1 olen pelannut peliä ja se on tietenkin konsoliin asennettuna, mutta kun vaihdoin käyttäjälle 2 niin peliä ei näykään ja Storesta sitä tarjotaan ladattavaksi. Onko tämä bugi vai ominaisuus? Jotenkin käsittämätöntä että sama peli pitää olla konsolilla ladattuna erikseen eri käyttäjille jos sitä haluaa pelata. Vai onko tähän vaikutettavissa jollain asetuksella?
 
Tuli melkoisena yllätyksenä kun päätin aloittaa Apex Legendsin uudella käyttäjällä, että koko peli pitää ladata uudelleen että sitä pystyy pelaamaan. Siis käyttäjällä 1 olen pelannut peliä ja se on tietenkin konsoliin asennettuna, mutta kun vaihdoin käyttäjälle 2 niin peliä ei näykään ja Storesta sitä tarjotaan ladattavaksi. Onko tämä bugi vai ominaisuus? Jotenkin käsittämätöntä että sama peli pitää olla konsolilla ladattuna erikseen eri käyttäjille jos sitä haluaa pelata. Vai onko tähän vaikutettavissa jollain asetuksella?

Ota Konsolin jakaminen ja offline pelaaminen- asetus käyttöön jotta voit pelata useammalla käyttäjällä niitä samoja pelejä.

 
Ylös Bottom