Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Henk. koht. mun mielestä on aina syvältä, jos platina on lukittu korkeimman vaikeustason taakse. Itsekin käytin kyseistä Kenan bugia, koska tein siis pelissä kaiken, mutta taidot ei kyllä ikinä tule tuohon master-tasoon riittämään, joten käytetyistä tunneista huolimatta platinaa ei saisi, vaikka pelissä siis kaiken muun tekikin.

Esim. Horizon Zero Dawn hoiti homman hyvin ja laittoi nuo vaikeiden tasojen trophyt omaksi trophylistakseen eikä lukinnut normipeliä pelaavien platinamahdollisuuksia sillä.

En näe muutenkaan trophyja minään kilpailujuttuna muita vastaan vaan itselle sellaisena "tämän pelin olen oikeasti pelannut 100% läpi" merkkinä.

No sehän tuossa alkuperäisessä kommentissa naurattikin, että samaan lauseeseen sisältyi huijaaminen ja trophyt (=saavutukset) :D Eihän tuossa ole sitten mitään vertailukelpoista esimerkiksi bugin avulla platinan saavuttaneilla ja sitten vaikeammalla tasolla pelanneille. Ei ole siis minulta pois eikä voisi saavutukset muutenkaan vähempää kiinnostaa, mutta tavallaan se niiden älyttömyys tiivistyi mainiosti tuossa ensin kommentoimassani viestissä. :) Kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että HZD hoiti homman paremmin trophy-hunttaajien osalta.
 
Henk. koht. mun mielestä on aina syvältä, jos platina on lukittu korkeimman vaikeustason taakse. Itsekin käytin kyseistä Kenan bugia, koska tein siis pelissä kaiken, mutta taidot ei kyllä ikinä tule tuohon master-tasoon riittämään, joten käytetyistä tunneista huolimatta platinaa ei saisi, vaikka pelissä siis kaiken muun tekikin.

Esim. Horizon Zero Dawn hoiti homman hyvin ja laittoi nuo vaikeiden tasojen trophyt omaksi trophylistakseen eikä lukinnut normipeliä pelaavien platinamahdollisuuksia sillä.

En näe muutenkaan trophyja minään kilpailujuttuna muita vastaan vaan itselle sellaisena "tämän pelin olen oikeasti pelannut 100% läpi" merkkinä.
Nämä trophy-jutut on kyllä ristiriitaisia. Tavallaan haluaisin kaikki aina hankkia (minullakin enemmän juuri tuo "100% pelattu" idea enemmän takana) mutta välillä silti miettii että mitä järkeä käyttää aikaa ja vaivaa siihen että "saavuttaa" jotain mitä ei oikeasti saavuta eli kiertää saavutuksen oikeita vaatimuksia tavalla tai toisella.

Jotain "haista paska"-trophyja olen kyllä surutta nappaillut kikkailujen kautta, esim. sellaiset että pelaa koko peli läpi kuolematta ja peli on täynnä jotain random-kuolemapaikkoja, joissa ei riitä pelkät taidot vaan myös tuuri pitää olla kohdallaan.

Asiaan liittyen: sain tänään I Am Fishin mielestäni päätökseen, sillä sain kerättyä siitä kaiken mihin järki riittää. Peli olisi pitänyt vielä pelata kuolematta jaksoissa kertaakaan ja sen lisäksi sama mutta vetkutuskontrolleilla (heiluta tattia että kalan pyrstö liikkuu). En jaksanut kerätä edes kaikki tähtiä eli pelata kenttiä nopeasti ja mahdollisimman vähillä kuolemilla. Tämän pelin kohdalla sanoisin että huonot saavutukset koska niissä ei oteta huomioon sitä kuinka paljon kyse on myös tuurista.

Oma asenne näihin on siis se että jos kyseessä on jokin typerästi aseteltu saavutus, jonka voin kuitenkin huijata itselleni, niin teen sen. Jos kuitenkin yhtään näen että voin saada kaikki pelaamalla niin sitten pelaan. Myös kaikki "grindaa 1000 tuntia"-jutut huijaan jos voin, sillä noissa ei rehellisesti sanottuna ole mitään saavutusta ja ärsyttää jos noiden takia ei ole peli "100%". Missään vaiheessa elämää en ole noita pitänyt oikeasti minään saavutuksia tai vertaillut muiden vastaaviin, lukuun ottamatta tuttuja, joiden saavutuksista olen lähinnä katsellut että mitä ovat pelissä tehneet ja missä menossa, niistä kun voi vakoilla vaikkapa onko tarina pelattu tai missä chapterissa menee.

Tiedostan silti kuinka typerä tämä konsepti on mutta nämä toimii itselle enemmän sellaisena "nyt on pelattu tarpeeksi, seuraava peli"-merkkinä. On niistä joskus "hyötyäkin" sillä esimerkiksi aloin pelaamaan TLOU:n moninpeliä alunperin trophyja varten vain huomatakseni että moninpeli oli parhaita pelaamiani ja jäin pelaamaan sitä vielä pitkään trophyjen jälkeenkin.
 
Mistä nykyisin näkee pelien päivitysten changelogin? Nelosessa se oli options ja päivityshistoria tms, mutta nyt ei löytyny.
 
Miten en nyt oo yllättyny, että tällänen arkinen perusominaisuus on myös poistettujen ominaisuuksien listalla… :D
Vaikka turhan monessa PS4-pelissäkin ne muutoslogit on kerrasta toiseen samaa "Bug fixes" -copy-pastea, niin jotkut kehittäjät sentään vaivautuvat laittamaaan jopa useamman sivun mittaisia tarkkoja listauksia. En sitten tiedä, ovatko kehittäjät ulisseet Sonylle, että ei me jaksettais näitä enää laittaa, ja sen takia PS5-peleille muutoshistoriaa ei enää tosiaan ole. Xboxillahan mitään tietoa päivitysten sisällöstä ei ole koskaan ollutkaan, joten ehkä se on sitten ollut mukamaste ylimääräistä työtä Pleikkari-versioita varten.
 
PS5 vaikuttaisi saavan Spotifyn lisäksi tuen myös Apple Musicille. Joku Reddit-käyttäjä oli huomannut PS5:n Control Centerin Music-valinnan tarjoavan mahdollisuutta ladata Apple Music -sovellus. Vaikkei itse lataus toiminutkaan, on se aika vahva indikaattori siitä, että omppumusaa päästään PS5:llä käyttämään lähitulevaisuudessa. Etenkin kuin Eurogamerin toimittaja onnistui toistamaan tilanteen omalla konsolillaan. Itsekin tuossa nopeasti kokeilin eri alueiden tunnuksillani, mutta toistaiseksi pelkkää Spotifya oli tarjolla.

Sony appears to be working with Apple to bring the tech giant's music service to the PlayStation.

This comes as a Reddit user posted a photo on the Apple Music subreddit claiming that they received the option to download the Apple Music app on their PlayStation 5.

&

To verify the image, I tried to get the Apple Music prompt on my main (UK) account without success - but then I created a new account with its region set to the US and did get the prompt.

Lähde: Eurogamer
 
Tuli ostettua mustat kuoret ps5 ebaysta Saksasta 40€. Kokeilin ensimmäistä kertaa irrottaa valkoiset ja voi perkele että ovat lujaa kiinni tehtaan jäljiltä Sain litteän vasemman kyljen paneelin pitkän taistelun jälkeen väkisin survottua irti. Kun se vihdoin antautui niin kansi lensi huoneen toiseen nurkkaan ja käsi aukes ihan kiitettävästi konsolin reunaan osuen... levyaseman oikeaa paneelia en saanu edes irti, luovutin tällä erää. Konsoli 1, minä 0. Ei oo helppoo olla pelaaja.
 
Tuli ostettua mustat kuoret ps5 ebaysta Saksasta 40€. Kokeilin ensimmäistä kertaa irrottaa valkoiset ja voi perkele että ovat lujaa kiinni tehtaan jäljiltä Sain litteän vasemman kyljen paneelin pitkän taistelun jälkeen väkisin survottua irti. Kun se vihdoin antautui niin kansi lensi huoneen toiseen nurkkaan ja käsi aukes ihan kiitettävästi konsolin reunaan osuen... levyaseman oikeaa paneelia en saanu edes irti, luovutin tällä erää. Konsoli 1, minä 0. Ei oo helppoo olla pelaaja.
Siihen on ihan keino miten ne otetaan pois, että ei tarvitse repiä niin, että lentelee kannet pisin huonetta.
 
Siihen on ihan keino miten ne otetaan pois, että ei tarvitse repiä niin, että lentelee kannet pisin huonetta.
Juu niin on. Katoin YouTubesta ensin mallia miten otetaan irti mutta ei lähde vaikka kuinka käytät voimaa. Sanottiin että nosta ja liu'uta samaan aikaan ja niin tein.
 
Juu niin on. Katoin YouTubesta ensin mallia miten otetaan irti mutta ei lähde vaikka kuinka käytät voimaa. Sanottiin että nosta ja liu'uta samaan aikaan ja niin tein.
Itse olen kaikista tuohon kanteen liittyvistä keskusteilusta saanut sellaisen kuvan, että tuo on ihan konsolikohtaista kuinka tiukassa nuo kannet on. Toisilla lähtee helpostikkin ja toiset saa taas kannet hajalle ja konsolit naarmuille irrotus puuhissa.
Saapi nähdä miten itselle käy, kun lisätilan asennus tulee ajankohtaiseksi.
Olisipa tuossa sama asennuksen helppous, kuin boksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen kaikista tuohon kanteen liittyvistä keskusteilusta saanut sellaisen kuvan, että tuo on ihan konsolikohtaista kuinka tiukassa nuo kannet on. Toisilla lähtee helpostikkin ja toiset saa taas kannet hajalle ja konsolit naarmuille irrotus puuhissa.
Saapi nähdä miten itselle käy, kun lisätilan asennus tulee ajankohtaiseksi.
Olisipa tuossa sama asennuksen helppous, kuin boksissa.

Joo elikkä meillä joutuu käyttämään hienosäätölekaa koska PlayStation 4 ja PlayStation 4 pro:n kannet ovat aina olleet kunnolla jumissa.
 
Mistähän johtuu että joskus joitain pelejä käynnistäessä PS5 kysyy tallennustilasta, että valitaanko kovalevy vai pilvi? Tiedostot ovat vieläpä tismalleen samankokoisia ja samalla päivämäärällä.
 
Mistähän johtuu että joskus joitain pelejä käynnistäessä PS5 kysyy tallennustilasta, että valitaanko kovalevy vai pilvi? Tiedostot ovat vieläpä tismalleen samankokoisia ja samalla päivämäärällä.
Syystä tai toisesta tallennustiedostojen synkronointi ei ole mennyt ihan sataprosenttisesti maaliin, vaan siitä on jäänyt jokin loppukuittaus saamatta, vaikka tallennus onkin pilveen sujahtanut.

Ei ole sinällään mitenkään vaarallista, mutta kieltämättä voi hämmentää käyttäjää. Toivottavasti Sony saisi tuonkin toimimaan luotettavammin jossain vaiheessa.
 
Syystä tai toisesta tallennustiedostojen synkronointi ei ole mennyt ihan sataprosenttisesti maaliin, vaan siitä on jäänyt jokin loppukuittaus saamatta, vaikka tallennus onkin pilveen sujahtanut.

Ei ole sinällään mitenkään vaarallista, mutta kieltämättä voi hämmentää käyttäjää. Toivottavasti Sony saisi tuonkin toimimaan luotettavammin jossain vaiheessa.

Ei tosiaan mitään ihmeellistä (jos ei toistu liian usein), eikä myöskään Sonyn laitteiden yksinoikeus. Xbox on ainakin pariin otteeseen kysynyt saman asian, ja ainakin kyseisellä laitteella tallennus toimii käsittääkseni samaan aikaan paikallisesti ja pilveen. Jos jostain syystä Boksi ei pääse pilveen, voi seurauksena olla jokseenkin samanlainen kysymys ruudulla. Mimmon tapauksessa kyseessä lienee kuvaamasi keissi loppukuittauksesta.
 
PS5 hankinta alkaa kutkuttelemaan yhä voimakkaammin ajatuksissa. Joko laite tukee kaikkia suosituimpia suoratoistopalveluita kuten PS4?
 
Itse olen kaikista tuohon kanteen liittyvistä keskusteilusta saanut sellaisen kuvan, että tuo on ihan konsolikohtaista kuinka tiukassa nuo kannet on. Toisilla lähtee helpostikkin ja toiset saa taas kannet hajalle ja konsolit naarmuille irrotus puuhissa.
Saapi nähdä miten itselle käy, kun lisätilan asennus tulee ajankohtaiseksi.
Olisipa tuossa sama asennuksen helppous, kuin boksissa.
Minulla on kokemusta kahdesta PS5-konsolista ja molemmista sai todella vaivattomasti kannen irti. Videon perusteella tein homman ja ensimmäisellä kerralla kansi oikein lennähti konsolista. Toisen konsolin kohdalla oli jo kokemusta sen verran että lentämisen sain estettyä mutta hyvin helposti lähti siitäkin.

Näihin kokemuksiin peilaten tuntuu siis oudolta että joillain on näiden kanssa vaikeuksia ja pakostakin miettii että onko aukaistu oikealta puolelta ja kulmasta. Taitaa kuitenkin tosiaan olla että vaihtelua on paljonkin. Pidän itse siitä että lähtee ilman suurta voimankäyttöä. Nelosen kanssa sai ainakin ensimmäisellä kerralla kunnolla työntää mutta sen jälkeen kansi on ollut helpompi irrottaa.

Helppohan tuo oman konsolin "vaikeus" on testata jos se kiinnostaa. Ei minullakaan mitään oikeaa syytä sille ollut ennen kuin piti levyä saada hajonneesta laitteesta pois mutta olin jo sitä ennen kannen irrottamista testannut ihan huvikseni. Ei tuo lisätilan lisääminen erityisen vaikeaa ole Series X:ään verratessakaan, ainakaan jos tietokoneiden ja varsinkin läppäreiden kanssa on säätänyt. Osa läppäreistä on sellaista sontaa availla että ei mitään järkeä. Siis ne, jotka on lähempänä kännykkää kuin tietokonetta mitä laitteen avaamiseen tulee.

Ei tosiaan mitään ihmeellistä (jos ei toistu liian usein), eikä myöskään Sonyn laitteiden yksinoikeus. Xbox on ainakin pariin otteeseen kysynyt saman asian, ja ainakin kyseisellä laitteella tallennus toimii käsittääkseni samaan aikaan paikallisesti ja pilveen. Jos jostain syystä Boksi ei pääse pilveen, voi seurauksena olla jokseenkin samanlainen kysymys ruudulla. Mimmon tapauksessa kyseessä lienee kuvaamasi keissi loppukuittauksesta.
Ensin muistelin että ei MS:n puolella mitään tällaisia ole mutta viestisi jälkeen tajusin että se on niin arkista että sitä ei edes ajattele. Hyvin, hyvin usein tulee se synkronointipalkki pelin käynnistyessä, joten se on jo osa rutiinia. Ei kuitenkaan jostain syystä aina, vaan se kai on tehty ja aiemmin tai taustalla.

Se ero niissä kuitenkin on että en muista xboxien puolella konsolin kyselleen mitä tallennusta käytetään. Vaikuttaa siis tosiaan että Xboxeilla tuo on osa normaalia toimintaa kun taas pleikkarilla tuo on seikka, jossa jotain on mennyt pieleen tai jäänyt kesken ja se vaatii käyttäjältä inputtia. Toki xboxeillakin voi antaa inputtia homman aikana mutta se vain peruuttaa koko synkronoinnin koska siinä ei ole aktiivisena nappina kuin "cancel".

Parempihan se on että konsoli hoitaa tuon piilossa mutta minullakin on PS5:n kanssa ollut aika säännöllistä tuo ilmoittelu asiasta. Ei ole samaa ollut PS4:lla. Varsinkin Miles Morales tekee jostain syystä tuota.
 
Ylös Bottom