Tähän asti ihan samaa pelidataa on pelin sisällä ollut monistettuna useampaan kertaan, jotta mekaanisella kiintolevyllä data löytyisi mahdollisimman nopeasti, ts. lukupäätä siirretään mahdollisimman vähän. SSD:llä datan sijainnilla ei ole merkitystä, joten tuollaista duplikointia ei tarvita, ja sen vuoksi myös tilantarve pienenee, koska ei ole turhaan moneen kertaan samaa tauhkaa.Tarkoittaakos tämä käytännön tasolla sitä, että päivitystiedoston ladattuaan ei tarvitse enää suorittaa kopiointia? Vai mihin tuolla duplicatella viitataan.
Pelipäivityksien kopiointivaiheeseen tuolla ei kuitenkaan ole todennäköisesti mitään vaikutusta, koska se johtuu aivan eri syistä. Tosin SSD:llä se kopiointikin on joka tapauksessa paljon nopeampaa, joten kymmenien minuuttien odottelut kutistunevat korkeintaan kymmeniin sekunteihin.