villevaino
Member
No ne jotka antaa teille rahaa katsoo.Emme me sisällöntuottajat sitä prosenttilukua tuijotakaan.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
No ne jotka antaa teille rahaa katsoo.Emme me sisällöntuottajat sitä prosenttilukua tuijotakaan.
No ne jotka antaa teille rahaa katsoo.
Samaa mieltä kyllä tästä. Kyllä sillä varmasti iso merkitys on monellekkin pelintekijälle, että lähteekö peliä tekemään VR:lle vai eikö. 3milj voi tuntua isolta määrältä mutta jos tekijän pitää valita yli 80milj potentiaalisen asiakkaan ja 3milj potentiaalisen asiakkaan väliltä, voi jokainen mielessään miettiä kumpi vaihtoehto on turvallisempaa valita, jotta firmalla on mahdollisesti varaa tehdä vielä seuraavakin peli.
Toisaalta jos sinne kolmen miljoonan markkinaan tunkee sisältöä kourallinen studioita ja lopuista 80 miljoonasta asiakkaasta kilpailee kaikkien isojen lisäksi miljoona pientä, niin voi miettiä, kummassa on helpompi erottautua. Erottautumalla kuitenkin se bisnes tehdään. Sinisen meren strategia jne.Samaa mieltä kyllä tästä. Kyllä sillä varmasti iso merkitys on monellekkin pelintekijälle, että lähteekö peliä tekemään VR:lle vai eikö. 3milj voi tuntua isolta määrältä mutta jos tekijän pitää valita yli 80milj potentiaalisen asiakkaan ja 3milj potentiaalisen asiakkaan väliltä, voi jokainen mielessään miettiä kumpi vaihtoehto on turvallisempaa valita, jotta firmalla on mahdollisesti varaa tehdä vielä seuraavakin peli.
Samaa mieltä kyllä tästä. Kyllä sillä varmasti iso merkitys on monellekkin pelintekijälle, että lähteekö peliä tekemään VR:lle vai eikö. 3milj voi tuntua isolta määrältä mutta jos tekijän pitää valita yli 80milj potentiaalisen asiakkaan ja 3milj potentiaalisen asiakkaan väliltä, voi jokainen mielessään miettiä kumpi vaihtoehto on turvallisempaa valita, jotta firmalla on mahdollisesti varaa tehdä vielä seuraavakin peli.
Tästä kuitenkin olen samaa mieltä VR-miesten kanssa, että jonkinlaisen bundlen haluaisin nähdä PS5:stä + VR2. Mielummin jopa niin rajusti, että PS5 on ensisijaisesti VR konsoli, jolle voi tehdä vielä myös perinteisiä pelejä. Tässä kuitenkin huolettaa erityisesti se, että tuo tekniikka ei tosiaan ole vielä sillä tasolla, että se olisi hyvä kaikille. Pahoinvointia tulee monella kovalla prosentilla verrattuna normipelaamiseen. Mutta ken tietää vaikka Sony olisi tämän ongelman seuraavalla tuotteella ratkaissut. Tässä yhteennaittamisessa olisi kuitenkin se valtava etu, että nyt pelintekijöiden ei tarvitsisi ottaa samanlaista taloudellista riskiä tehdä pelinsä VR:lle, kun he tietävät, että jokaisella PS5:n omistajalla on myös VR-kakkulat.
Nyt jos tekee VRrää joutuu hölliin visuaalisesta annista paljon
Toisaalta jos sinne kolmen miljoonan markkinaan tunkee sisältöä kourallinen studioita ja lopuista 80 miljoonasta asiakkaasta kilpailee kaikkien isojen lisäksi miljoona pientä, niin voi miettiä, kummassa on helpompi erottautua. Erottautumalla kuitenkin se bisnes tehdään. Sinisen meren strategia jne.
No jos nyt ajattelee tämän hetken kuuminta VR-peliä, eli Firewallia, niin en usko First Contactin tavoitteena olleen VR-pelaajien määrän kasvattaminen, vaan nimenomaan mahdollisimman kovan attach raten saavuttaminen. Sonyn tarjoama markkinointiapu varmasti on perusteltu vähintään puoliksi tuolla laitekannan kasvattamisella, mutta FCE:n uskoisin juurikin tähdänneen melko mainstream-tuotteella melko neitseelliseen markkinaan. Kolmen miljoonan pelaajan yleisö on kipeästi janonnut tällaista peliä, ja ensimmäinen onnistuja saa nyt putsata pöydän.Differointi ei oikein toimi noin, jos tavoitteena on kuitenkin VR-pelaajien osuuden kasvattaminen. Vaikka devaajat olisivat kuinka briljantteja tahansa, mutta jos suuri yleisö ei ole kuullutkaan VR-kehitykseen keskittyneestä studiosta, sillä ei ole minkäänlaista markkinoinnillista vetoa.
No jos nyt ajattelee tämän hetken kuuminta VR-peliä, eli Firewallia, niin en usko First Contactin tavoitteena olleen VR-pelaajien määrän kasvattaminen, vaan nimenomaan mahdollisimman kovan attach raten saavuttaminen. Sonyn tarjoama markkinointiapu varmasti on perusteltu vähintään puoliksi tuolla laitekannan kasvattamisella, mutta FCE:n uskoisin juurikin tähdänneen melko mainstream-tuotteella melko neitseelliseen markkinaan. Kolmen miljoonan pelaajan yleisö on kipeästi janonnut tällaista peliä, ja ensimmäinen onnistuja saa nyt putsata pöydän.
En ole ikinä edes kuullu koko pelistä. Tosi hyvin markkinoitu.
Menkää nyt muualle trollaamaan. Tämä on PS5 -ketju
Kukaan ei tule pelkästään VR pelejä pelaamaan kun monia ongelmia ei saada lähitulevaisuudessa ratkaistua.
Joo tosi vahvasti kuuluu tänne. VR:lle on oma ketju.Ihan aiheesta täällä minusta puhutaan eikä kukaan ole mitään trollannut. Kyllä PSVR2 keskustelu kuuluu minusta vahvasti myös PS5 -ketjuun vielä tässä vaiheessa, kun ei tiedetä kummastakaan mitään varmaa.
Joo tosi vahvasti kuuluu tänne. VR:lle on oma ketju.
Kyllä, mutta PSVR2:lle ei. Osuu todennäköisesti samaan saumaan PS5:n kanssa.
Joo tosi vahvasti kuuluu tänne. VR:lle on oma ketju.
Kyllä, mutta PSVR2:lle ei. Osuu todennäköisesti samaan saumaan PS5:n kanssa.