Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 305 74,4%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 105 25,6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    410
Ihmettelen jos PS5:sta ei löydy Quick Resumea. Tuo ei paljon lohduta, että pelit käynnistyy hetkessä, sillä uskon, että Quick Resumen avulla pääsee nopeammin peliin kuin käynnistämällä peli. Itse henkilökohtaisesti uskon, että Sonylla on Quick Resumen kaltainen ominaisuus josta kuulemme myöhemmin.
Noista korteistahan sinne pääsi sekunneissa...
 
Ei taida löytyä ihan Quick Resumen kaltaista systeemiä, mutta käsittääkseni pystyt heti jatkamaan peliä mitä viimeksi pelasit konsolin avattuasi joten tuo käy itselleni ihan hyvin. Suurella todennäköisyydellä haluan jatkaa saman pelin pelaamista myös seuraavana päivänä. Eiköhän uuden pelin saa myös käynnistymään alta kymmeneen sekuntiin (esimerkiksi Kenan on kerrottu käynnistyvän kahdessa sekunnissa) jolloin ei hirveästi joudu pelaaja odottelemaan uutta peliä käynnistäessään.
Quick Resumen vahvuus ei ole pelkästään se että peli käynnistyy nopeasti, vaan se että pelitilanne pysyy tallessa. Peliä ei siis tarvitse jatkaa valikoiden kautta ja jostain tietystä checkpointista, vaan juuri siitä kohtaa missä olit menossa. Olit sitten muistanut tallentaa tai et.

Tässäkin tuo sama näyttäisi toimivan yhdellä pelillä, mikä on hyvä juttu sekin. UI näytti myös nopealta, hyvä.
 
Mediapuolella kaipaisin video ja varsinkin kuvien peilausta suoraan vaikkapa puhelimen ps appiin tai google driveen.. ehkä sellainen jo on, en ole viime aikoina kurkkinut appia. Jotkut liittymät android tv tai google assistant ympäristöön voisi olla joskus kiva.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen jos PS5:sta ei löydy Quick Resumea. Tuo ei paljon lohduta, että pelit käynnistyy hetkessä, sillä uskon, että Quick Resumen avulla pääsee nopeammin peliin kuin käynnistämällä peli. Itse henkilökohtaisesti uskon, että Sonylla on Quick Resumen kaltainen ominaisuus josta kuulemme myöhemmin.
Eiköhän tuo olisi esitelty jos se löytyisi.

Kuten sanoin, minulle riittää se, että peliä pääsee jatkamaan välittömästi siitä mihinkä konsolin sammutettua jäätiin niin kuin säkkipojan tapauksessa. Eikö tuo videon alku viitannut siihen, että kun kirjauduttiin käyttäjälle konsolin käynnistämisen jälkeen, taustalla odotti säkkipoika valmiina jatkamaan mihinkä jäätiin? Nopeaa on sen yhden pelin jatkaminen tuossa tapauksessa.

Tietenkin täyttä varmuutta ei saatu vielä jatkuuko muutkin pelit siitä mihinkä jäätiin aikanaan, koska tuo oli MP peli minkä avasivat säkkipojan jälkeen ja voisin kuvitella, että MP-peleissä QR ei toimi niin kuin yksinpeleissä.
 
Eiköhän tuo olisi esitelty jos se löytyisi.

Kuten sanoin, minulle riittää se, että peliä pääsee jatkamaan välittömästi siitä mihinkä konsolin sammutettua jäätiin niin kuin säkkipojan tapauksessa. Eikö tuo videon alku viitannut siihen, että kun kirjauduttiin käyttäjälle konsolin käynnistämisen jälkeen, taustalla odotti säkkipoika valmiina jatkamaan mihinkä jäätiin? Nopeaa on sen yhden pelin jatkaminen tuossa tapauksessa.
Kuten sanottu, yhdellä pelillä näytti onnistuvan, mikä on hyvä sekin.
 
Itselleni henkilökohtaisesti ehkä miellyttävin uudistus oli tuo, että saa pienen ruudun pyörittämään videota/streamia samalla kun pelailee. Todella useasti tulee pelattua jotain FF14 kaltaista MMORPG peliä jossa on downtimea sen verran, että tulee vaikkapa YouTubea samaan aikaan tabletilta tuijoteltua. Eiköhän tuohon pikkuruutuun saa vaikka YouTube tai Twitch-pätkän pyörimään. :)
 
Eikö tuo videon alku viitannut siihen, että kun kirjauduttiin käyttäjälle konsolin käynnistämisen jälkeen, taustalla odotti säkkipoika valmiina jatkamaan mihinkä jäätiin? Nopeaa on sen yhden pelin jatkaminen tuossa tapauksessa.

Videolla kirjautumisen jälkeen hypättiin suoraan viimeksi kesken jääneeseen peliin. Eiköhän tämä toiminto ole valittavissa asetuksista.

Käyttöliittymään upotettu Store kiinnostaa kovasti. Löytyykö sieltä mahdollisesti pilveä lainaava demopalvelu?
 
Tuossa vähän merkillisesti että sähköjä ei saisi katkaista lepo moodissa..siis pelien osalta..että onko vain keskusmuistissa kuten ps4:lla. Jos on ssd:lle tallennettu peilaus niin sähköillä ei olisi väliä.. :confused: Noh, jää nähtäväksi.
 
Tälleen hitusen omahyväisesti käytän lähteenä omaa twiittiäni. :p



Mutta vaikuttaisi siltä, että tuki useamman pelin "jäädyttämiselle" olisi.


Sehän riippuu siitä kuinka paljon tilaa SSD:ltä halutaan käyttää. Varmaan noin 13GB kipale jos pelin käyttämä RAM otetaan talteen.
 
Sehän riippuu siitä kuinka paljon tilaa SSD:ltä halutaan käyttää. Varmaan noin 13GB kipale jos pelin käyttämä RAM otetaan talteen.
Hyvällä tuurilla se menee juuri noin, eli pelejä voi olla jemmassa niin paljon kuin vapaata tilaa vaan riittää. Huonolla tuurilla siihen on asetettu jokin keinotekoinen yläraja.
 
Itse en näe quick resumen hienoutta, mutta en tietysti ikinä pelaakaan niin montaa peliä samaan aikaan että hyötyä voisi edes syntyä. Tosin pelit käynnistyy niin nopeasti ettei siinä pitkään joudu peukaloita pyörittelemään.
 
Tuossa vähän merkillisesti että sähköjä ei saisi katkaista lepo moodissa..siis pelien osalta..että onko vain keskusmuistissa kuten ps4:lla. Jos on ssd:lle tallennettu peilaus niin sähköillä ei olisi väliä.. :confused: Noh, jää nähtäväksi.

Ei virtoja kannata näilläkään ottaa pois. Cold boot varmasti nopeampi uusilla konsoleilla mutta tuskin instant kuten jos olisi OS on valmiiksi muistissa.
 
Mietin tuossa tuota ns. dynaamista valikkoa pelin aikana, videon pyöritystä jne.. onkohan raskaampi kuin kilpailijassa eli onko systeemille varattu aktiivisesti 1-2ydintä/threadia.. voisi jo vaikuttaa cpu tehoa vaativissa tilanteissa.. ps4 hyytyy vähän systeemi ja peli jos pleikkanappia heittää kehiin.


Ja yksi mikä häiritsi tuossa UI:ssa..kaikki on niiin järkyttävän isokokoista, käyttäisivät sitä tilaa hyödyksi eikä mitään puolen metrin aktiiviteetti laatikoita 65" ruudulla joita mahtuu 4-5 vierekkäin.. sama hehtaarikoko häiritsi suunnattomasti boxin puolellakin.
 
Viimeksi muokattu:
Mietin tuossa tuota ns. dynaamista valikkoa pelin aikana, videon pyöritystä jne.. onkohan raskaampi kuin kilpailijassa eli onko systeemille varattu aktiivisesti 1-2ydintä/threadia.. voisi jo vaikuttaa cpu tehoa vaativissa tilanteissa.. ps4 hyytyy vähän systeemi ja peli jos pleikkanappia heittää kehiin.
Digital Foundryn haastattelussa sanoivat, ettei pitäisi viedä sen enempää tehoja kuin PS4:lläkään.

I was concerned that such a rich level of functionality may well be taking system resources away from the game developer, whether that's in terms of CPU time, GPU or memory. Sony isn't giving away any numbers on what the system allocation is, and neither is it confirming how much useable space is available on the SSD. However, the aim is to deliver the new features with the same kind of system allocation developers currently work with on current-gen platforms.

"Hardware resource is limited and defined, and it's shared between the game and our system side," confirms Hideaki Nishino. "We define how much of the resource can be spent by the system side, but it's a similar amount [to] what we are doing with PlayStation 4. That's a philosophical thing: we are trying to give as much power and resource as possible back to the game side, because the game is the core, and then we bring Control Centre and Activity Cards while minimising the [system] resources we spend."

Lähde: Eurogamer
 
Ylös Bottom