Ac3way
Well-Known Member
3D Audiossa tulee myös korkeus aivan eri tasolla mitä stereossa tai surroundissa. Esim. Yläpuolella olevassa puisessa vartiotornissa kävelevä vihollinen todella kuulostaa olevan siellä ihan pelkän äänen perusteella. Toki hyvä stereoääni jo tarjoaa riittävästi infoa pelaajalle, mutta ainakin omasta mielestäni 3D Audio on ihan oikeasti sitten jo seuraavalla levelillä.
Ympäristöäänien luoma immersio on itselle ollut se isoin asia 3D äänessä. Tuulenkohinaa, luonnonäänet, vesisade jne. Sijaintiäänet eivät pääse ihan samalle tasolle kuin vain välillä. Täytyisi päästä testamaan enemmän 3D Audio pelejä.
Ympäristöäänien luoma immersio on itselle ollut se isoin asia 3D äänessä. Tuulenkohinaa, luonnonäänet, vesisade jne. Sijaintiäänet eivät pääse ihan samalle tasolle kuin vain välillä. Täytyisi päästä testamaan enemmän 3D Audio pelejä.