Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Äläs nyt, GPU sai pienen päivityksen! :D
One S nosti tehoja orggismalliin nähden hurjat 7 prosenttia. :D Sekin siis vissiin vain kellotaajuuttaa nostamalla, ei niinkään uudella GPUlla. Tämä tehtiin siksi, että One S toi mukanaan HDR:n, jota perusmallissa ei ollut ja se vaati vähän lisää tehoja. Niin ja olihan siinä myöskin UHD Bluray asema ensimmäistä kertaa missään konsolissa, mutta tämä ei tietenkään tehoihin vaikuta. Voipahan sillä kuitenkin katsoa 4K lättyjä. :)

edit. Ei kun hetkinen, kellotaajuutta nostettiin 7 prosenttia. Laskentateho nousi 1.31 Teraflopista 1.4 Teraflopsiin. Siitä voi laskea prosentit.
 
Pitkään aikaan jatkoi PS5n pamauttaa päälle eikä kauan jaksanu pelata. Näytti ja pyöri p*skemmin kuin olin muistanut. Onko pelaamisen tulevaisuus tää 30 fps ja nuhjuset tekstuurit päälle? Ray-tracingit ei sii kovi paljoo mieltä nosta. Dual Core joo mut ei niistä oteta mitään irti. Ei teee mieli olla negatiivinen mutta on tämä jos jätkät rehellisiä ollaan niin aivan kämäinen konsoli. Vesilintua vesilintua.

VIimeksi kun puhuin täällä Pleikkari 6:sta sain bännit niin en taida nyt siitä puhua mutta on tää synkää aikaa olla pelaaja. PC pitää varmaan kohta päivittää jos haluu uusii pelejä pelaa ilman että tekee mieli vetää ittensä hirteen.
 
Pitkään aikaan jatkoi PS5n pamauttaa päälle eikä kauan jaksanu pelata. Näytti ja pyöri p*skemmin kuin olin muistanut. Onko pelaamisen tulevaisuus tää 30 fps ja nuhjuset tekstuurit päälle? Ray-tracingit ei sii kovi paljoo mieltä nosta. Dual Core joo mut ei niistä oteta mitään irti. Ei teee mieli olla negatiivinen mutta on tämä jos jätkät rehellisiä ollaan niin aivan kämäinen konsoli. Vesilintua vesilintua.

VIimeksi kun puhuin täällä Pleikkari 6:sta sain bännit niin en taida nyt siitä puhua mutta on tää synkää aikaa olla pelaaja. PC pitää varmaan kohta päivittää jos haluu uusii pelejä pelaa ilman että tekee mieli vetää ittensä hirteen.
Kiitos tästä tiedosta.
 
Pitkään aikaan jatkoi PS5n pamauttaa päälle eikä kauan jaksanu pelata. Näytti ja pyöri p*skemmin kuin olin muistanut. Onko pelaamisen tulevaisuus tää 30 fps ja nuhjuset tekstuurit päälle? Ray-tracingit ei sii kovi paljoo mieltä nosta. Dual Core joo mut ei niistä oteta mitään irti. Ei teee mieli olla negatiivinen mutta on tämä jos jätkät rehellisiä ollaan niin aivan kämäinen konsoli. Vesilintua vesilintua.

VIimeksi kun puhuin täällä Pleikkari 6:sta sain bännit niin en taida nyt siitä puhua mutta on tää synkää aikaa olla pelaaja. PC pitää varmaan kohta päivittää jos haluu uusii pelejä pelaa ilman että tekee mieli vetää ittensä hirteen.
Minulla on varmaan eri ps5, koska tuollaisia tunteita ei herää sillä pelatessa.

Voimia sinne hei, keksi vaikka joku sopivampi harrastus, jos vaikka se mieli vähän kirkastuisi.
 
Pitkään aikaan jatkoi PS5n pamauttaa päälle eikä kauan jaksanu pelata. Näytti ja pyöri p*skemmin kuin olin muistanut. Onko pelaamisen tulevaisuus tää 30 fps ja nuhjuset tekstuurit päälle? Ray-tracingit ei sii kovi paljoo mieltä nosta. Dual Core joo mut ei niistä oteta mitään irti. Ei teee mieli olla negatiivinen mutta on tämä jos jätkät rehellisiä ollaan niin aivan kämäinen konsoli. Vesilintua vesilintua.

VIimeksi kun puhuin täällä Pleikkari 6:sta sain bännit niin en taida nyt siitä puhua mutta on tää synkää aikaa olla pelaaja. PC pitää varmaan kohta päivittää jos haluu uusii pelejä pelaa ilman että tekee mieli vetää ittensä hirteen.
Ei muuta kuin lähdet ostamaan tuolla samaisella 500 eurolla, jonka PS5 maksaa, tietokoneen ja alat nauttimaan siitä tasaisesta 120fps:stä ja mahtavista tekstuureista.
 
Minulla on toki myös tuo erilainen PS5 mutta minulla on myös Switch, jolla ei edes sillä herää tuollaisia tuntemuksia :D Nytkin olisi mieluummin pelaamassa Tears of the Kingdomia kuin täällä kirjoittelemassa :D
duty_calls.png
 
Pitkään aikaan jatkoi PS5n pamauttaa päälle eikä kauan jaksanu pelata. Näytti ja pyöri p*skemmin kuin olin muistanut. Onko pelaamisen tulevaisuus tää 30 fps ja nuhjuset tekstuurit päälle? Ray-tracingit ei sii kovi paljoo mieltä nosta. Dual Core joo mut ei niistä oteta mitään irti. Ei teee mieli olla negatiivinen mutta on tämä jos jätkät rehellisiä ollaan niin aivan kämäinen konsoli. Vesilintua vesilintua.

VIimeksi kun puhuin täällä Pleikkari 6:sta sain bännit niin en taida nyt siitä puhua mutta on tää synkää aikaa olla pelaaja. PC pitää varmaan kohta päivittää jos haluu uusii pelejä pelaa ilman että tekee mieli vetää ittensä hirteen.
Vanha trolli taas aktivoitunut. Voisit ehkä keksiä paremman harrastuksen.
 
Pitkään aikaan jatkoi PS5n pamauttaa päälle eikä kauan jaksanu pelata. Näytti ja pyöri p*skemmin kuin olin muistanut. Onko pelaamisen tulevaisuus tää 30 fps ja nuhjuset tekstuurit päälle? Ray-tracingit ei sii kovi paljoo mieltä nosta. Dual Core joo mut ei niistä oteta mitään irti. Ei teee mieli olla negatiivinen mutta on tämä jos jätkät rehellisiä ollaan niin aivan kämäinen konsoli. Vesilintua vesilintua.

VIimeksi kun puhuin täällä Pleikkari 6:sta sain bännit niin en taida nyt siitä puhua mutta on tää synkää aikaa olla pelaaja. PC pitää varmaan kohta päivittää jos haluu uusii pelejä pelaa ilman että tekee mieli vetää ittensä hirteen.
Kannattais varmaan kokeilla jotain muuta harrastusta, jos tällaisia tuntemuksia aiheuttaa? Mene vaikka metsään telttailemaan pariksi päiväksi, niin kyllä siinä ajatukset kirkastuu ja mieli lepää. :)
 
Kannattais varmaan kokeilla jotain muuta harrastusta, jos tällaisia tuntemuksia aiheuttaa? Mene vaikka metsään telttailemaan pariksi päiväksi, niin kyllä siinä ajatukset kirkastuu ja mieli lepää. :)
Jossakin järven rannalla olevassa metsikössä on helpompaa heittää sillä konsolilla vesilintuakin. En tosin suosittele, tai ainakin toivon, ettei osu siihen. :rolleyes:
 
Toisaalta, eihän pelikonsolit ole koskaan olleet niitä tehopelilaitteita, joten en ymmärrä mitä kirjoittaja olettikaan konsolilta saavan.

Kirjoituksessa on pienoinen totuuden siemen, vaikka se hyvin provosoivasti onkin kirjoitettu. Tämä oli myös itselle syy "vaihtaa leiriä" ja hankkia tästä sukupolvesta Xbox Series X. Olin melko varma, ettei hyppäys ps4:stä olisi niin suuri, joten päätin vähän kuin mielenkiinnosta katsoa mitä aidan takana oli tarjolla. Uskon, että ps6 on taas se seuraava konsoli (ellei jostain syystä ps5 slim yllätä hinnallaan).
 
Toisaalta, eihän pelikonsolit ole koskaan olleet niitä tehopelilaitteita, joten en ymmärrä mitä kirjoittaja olettikaan konsolilta saavan.

Kirjoituksessa on pienoinen totuuden siemen, vaikka se hyvin provosoivasti onkin kirjoitettu. Tämä oli myös itselle syy "vaihtaa leiriä" ja hankkia tästä sukupolvesta Xbox Series X. Olin melko varma, ettei hyppäys ps4:stä olisi niin suuri, joten päätin vähän kuin mielenkiinnosta katsoa mitä aidan takana oli tarjolla. Uskon, että ps6 on taas se seuraava konsoli (ellei jostain syystä ps5 slim yllätä hinnallaan).
Totuushan on se, että konsolit ovat vanhentunutta rautaa aika nopeasti julkaisunsa jälkeen. Konsolit ovat teholaitteita lähinnä verrattuna toisiin konsoleihin, mutta PC menee auttamatta edellä ja näin pari vuotta konsolien julkaisusta se menee jo aika kaukana edellä.

Toisaalta konsolit ovat helppokäyttöisiä ja kun niillä ihmiset paljon pelaavat, niin yleensä (huom. vain yleensä, ei aina) pelinkehittäjät jaksavat optimoida pelinsä tukemaan konsolien rautaa mahdollisimman hyvin.

Vaikka olen tässä muutamat viime vuodet nauttinut tehokkaalla PC:llä pelailusta, ei se kyllä ole vienyt mitään pois konsolien vetovoimasta. Näppäriä "pikku" värkkejä, jotka lyödään sohvalle rojahtaessa päälle ja peli jatkuu siitä.

Ymmärtää siis sen miksi esim. PS5 Pro -mallille voisi olla tilausta. Samaan aikaan kuitenkin miettii tarvitseeko konsolien pysyä PC-kehityksen aallonharjalla? Mielestäni ei. Lisäteho ei ole pahitteeksi, mutta edelleenkin julkaistaan liian monet pelit samaan aikaan Xbox Onelle ja PS4:lle. Siirrytään nyt ensin kunnolla tähän sukupolveen ja katsotaan sitten.
 
Niin, konsolit oli alunperin halpa ja helppo tapa pelata pelejä ilman säätöä. Nykyään moni voinee olla jo eri mieltä onko se enää halpaa ja onko säätäminenkin lisääntynyt.

Minä ostan yhä mieluummin valmiin paketin, jolle pelit todennäköisemmin optimoidaan kuin kalliimman ja/tai isomman laatikon, jonka kanssa saa säätää enemmän.

Ja minähän olen tietokoneiden kanssa säätänyt aina mutta päätynyt silti konsolipelaajaksi. Isoimpia syitä tähän on se, että joku näytönohjain voi maksaa nykyää lähelle sen mitä konsoli yksinään. Ihan järjetöntä.

Usein on myös todistettu että sillä konsolin hinnalla et saa samantasoista pc-pelikonetta vaikka ostaisi pelkän keskusyksikön.

Mikäli odottaa että 600 euron konsoli puskee samaa ulos kuin yli 1000 euron pc niin on virhe jo omassa logiikassaan. Mutta kun vertaakin 600 euron hintaista tietokonetta ja konsolia niin voi olla että se pc ei pääse samaan.

Pitkään aikaan en olekaan katsonut noita "kasataan konsolitasoinen pc samaan hintaan"-videoita. Ehkä täytyy pitkästä aikaa tsekata. Tiedä vaikka olisi vanhaa ja/tai väärää tietoa ja nykyään saakin jo 300 eurolla PS5-pc:n :D
 
Even if you are a minority of one, the truth is the truth. - Mahatma Gandhi

Täällä foorumilla yksi sanoo tosiasian fanien suosikki konsolista niin johan räjähtää reaktiot silmille. Minä en teille vittuillut vaan kerroin vaan että nykyisen pelaamisen "huipulla" olevan laitteen pitäisi pystyä paljon paljon parempaan kuin mihin pleikkari nykyään pystyy. Juuri niin kuin pari täällä sentään myönsi että konsolit on menny kultavuosista paljon alaspäin. PS2 kun julkastiin et saanut saman tehon konetta edes parilla tonnilla. Se oli oikeasti kova laite ja sai olla ylpeä pelaaja sen kanssa.

Mutta mistäpä minä mitään tiedän aikuinen ihminen. Lapsethan tätä alaa nykyään hallitsee. Muistaako kukaan teistä sellaista peliä kuin Monkey Island? Se oli iso homma kun setä oli pienempi.

Minä en ole kieltänyt keltään, en keltään sitä että saatte piitää hauskaa pleikkarin kanssa. Standardeja on ihmisillä niin erilisia.
 
Graafisesti ei ole tullut nähtyä enään vuosiin mitään tajunnanräjäyttävää hyppäystä imo. Tietty paljon kiinni myös siitä minkä kokoista ruutua katsoo miltä etäisyydeltä.

Useat pelit kuten god of war ja hzd olivat jo ps4:lla erityisen näyttäviä, eikä PS5:n upeimmat pelit niin älyttömästi hienompia ole.

Toivottavasti Sony on analysoinut dataa ja nähnyt, että suurin osa(uskoakseni) pelaajista valitsee aina ruudunpäivitysmoodin, joten ps5pro:n ensisijainen tavoite on tarjota 60fps vakiona tavalla tai toisella.
 
Täällä foorumilla yksi sanoo tosiasian fanien suosikki konsolista niin johan räjähtää reaktiot silmille. Minä en teille vittuillut vaan kerroin vaan että nykyisen pelaamisen "huipulla" olevan laitteen pitäisi pystyä paljon paljon parempaan kuin mihin pleikkari nykyään pystyy. Juuri niin kuin pari täällä sentään myönsi että konsolit on menny kultavuosista paljon alaspäin. PS2 kun julkastiin et saanut saman tehon konetta edes parilla tonnilla. Se oli oikeasti kova laite ja sai olla ylpeä pelaaja sen kanssa.
PS5 on kaukana minun suosikkikonsolista tai että pitäisin sitä mitenkään pelaamisen huippuna, mutta en silti näe että konsolipelaaminen on varsinaisesti mennyt kultavuosista alaspäin. Pelit ovat nykyään tosi hienoja, niitä on paljon eri lajityypeistä ja leijonanosa pyöriikin ihan nätisti nykypäivän konsoleilla. Ei konsoli voikaan kilpailla PC:n kanssa tehoissa. Siellä rauta menee kokoajan eteenpäin hirveää vauhtia, kun taas konsoli on lukittu tietyille spekseille koko sukupolvensa ajaksi. Tähän edelleen se Pro -malli auttaisi vähän, mutta ei poista sen perusmallin taakkaa.
Mutta mistäpä minä mitään tiedän aikuinen ihminen. Lapsethan tätä alaa nykyään hallitsee. Muistaako kukaan teistä sellaista peliä kuin Monkey Island? Se oli iso homma kun setä oli pienempi.
Sen verran setämies itsekin, että tottakai Monkey Islandin muistan, mutta miksi se olisi niin paljon parempi kuin monet pelit nykyään? Nykyäänkin on hyviä seikkailupelejä Monkey Islandin hengessä. Jopa ihan uusi Monkey Island pelikin. :) Nykyään on myöskin indepeleissä paljon kokeellista, erikoisempaa ja oikeasti upeaa pelikokemusta. Sen lisäksi on meillä on isot AAA-pelit. En siis ihan täysin ymmärrä miten mennään talven aikansa iso juttu on niin iso juttu, etteikö nykypäivän iso juttu sitä olisi myöskin.
Minä en ole kieltänyt keltään, en keltään sitä että saatte piitää hauskaa pleikkarin kanssa. Standardeja on ihmisillä niin erilisia.
Jos PS5 tuntuu muinaisjäänteeltä, niin ainahan voi ostaa sen teho-PC:n. Valintoja on.
 
Even if you are a minority of one, the truth is the truth. - Mahatma Gandhi

Täällä foorumilla yksi sanoo tosiasian fanien suosikki konsolista niin johan räjähtää reaktiot silmille. Minä en teille vittuillut vaan kerroin vaan että nykyisen pelaamisen "huipulla" olevan laitteen pitäisi pystyä paljon paljon parempaan kuin mihin pleikkari nykyään pystyy. Juuri niin kuin pari täällä sentään myönsi että konsolit on menny kultavuosista paljon alaspäin. PS2 kun julkastiin et saanut saman tehon konetta edes parilla tonnilla. Se oli oikeasti kova laite ja sai olla ylpeä pelaaja sen kanssa.

Mutta mistäpä minä mitään tiedän aikuinen ihminen. Lapsethan tätä alaa nykyään hallitsee. Muistaako kukaan teistä sellaista peliä kuin Monkey Island? Se oli iso homma kun setä oli pienempi.

Minä en ole kieltänyt keltään, en keltään sitä että saatte piitää hauskaa pleikkarin kanssa. Standardeja on ihmisillä niin erilisia.
Ainahan teho-PC:t ovat piesseet viimeisimmät tehokonsolit mennen tullen. Se juttu on vaan siinä, että läheskään kaikkia ei kiinnosta pätkääkään pelata PC:llä, vaan halutaan pelata nimenomaan standardisoidulla pelilaitteella, jolla kaikenlainen PC:nomainen säätäminen on minimissään. Itse kun en enää aikoihin ole PC:llä pelannut, enkä tule pelaamaan jatkossakaan, niin ei minua kiinnosta pätkääkään kuinka paljon hienompia tai paremmin pyöriviä pelit ovat teho-PC:eillä.

Se minua toki kiinnostaa, ovatko viimeiset tehokonsolit tehokkaampia kuin aikaisemmat konsolit. Ja näin on kyllä järjestään ollut kerta toisensa jälkeen. Pleikkari 2 on nykyiseen PS 5:een nähden todella paska konsoli, joten turha sitä on sinänsä hehkuttaa, vaikka aikanaan olikin varmasti juu tehokas. Asian ydin on siinä, että on turhaa vertailla tehokonsoleita teho PC:eisiin, kun on kuitenkin kovin eri asioista ja eri porukoille lähtökohtaisesti kiinnostavista pelialustoista kyse. Tai jos on kova tarve vertailla konsoleita teho-PC:eisiin ja haikailee teho-PC-tasoista pelaamista, niin sitten kannattaa varmaan unohtaa nimenomaan konsolit ja tosiaankin keskittyä pelaamaan teho-PC:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom