Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

• Perinteisen, tarvitsen sen levyn

Äänet: 306 74,5%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

Äänet: 105 25,5%

• Äänestäjiä yhteensä
    411
Huomenna alkaa PlayStation lakko.
Voisinpa melkein osallistua. Toki muutenkin on tullut varsin suurelta osin pelattua viime aikoina XSX:llä, ja satunnaisemmin sitten Switch 2:lla. Toki PS5 Prollakin heräsin viimein jälleen todella pitkästä aikaa pelaamaan pelaamaan Returnalia.

En koskaan päässyt lukuisista yrityksistä huolimatta Returnalin ensimmäisestä bossista eteenpäin, joten peliin myöhemmin fiksusti lisättyä co-oppia käyttäen pääsin nyt siitä ja vielä siitä seuraavastakin bossista eteenpäin. Tuli ihan eri lailla mielenkiintoa siihenkin peliin. Toki kolmanteen bossiin pääseminen palautti co-opissakin maan pinnalle, eikä tuosta eteenpäin pääseminen ole kokeneempien pelaajienkaan kanssa onnistunut jo muutamasta yrityksestä huolimatta, joten turhautuminen palasi peliin sen verran, että kai sekin joutaa tauolle, kuten sitten koko pleikkarin pelaaminenkin.

Töissäkäyvä perheellinen on helposti viikon pelaamatta ja muutenkin jotenkin naurattaa tuo lakko, kun ei tuolla tule olemaan mitään vaikutusta mihinkään. Tulevaisuudessa sitten varmaan samanlainen lakko muillakin laitteilla?
Joo ei tuo näy missään. Jos jengi vaikka lopettaisi PS plussan uusimisen niin se veisi Sonnyltä rahulia niin se alkaisi jo näkymään ja tuntumaan. Ee tuu tapahtumaan.

Ei mikään saa Sonya kääntymään tässä asiassa. Tämän lakon pointti on kuitenkin osoittaa, että on ihmisiä, joille tämä muutos ei ole ok. Mitenkäs muuten sellaisen osoitat, jos ei sitten jonkun tarpeeksi tunnetun tahon masinoimana lakkona. Vaikka tällä ei merkitystä olisikaan, tulen myös osallistumaan. Tai hyvin pitkälti olen osallistunut jo Sonyn blogipostauksesta lähtien. Tuosta lähtien olen käynnistänyt Pleikkarin vain kertaalleen tarkistaakseni Silent Hill 2:n uuden PSSR-päivityksen.

Jokainen tietysti itse päättää, että tekeekö yhtään mitään vai tekeekö jotain hyvin pientä.

Hyvin todettu jo mutta minunkin mielestäni tärkeintä on saada se oma ääni kuuluviin, varsinkin vielä kun asia on ajankohtainen. Liian myöhään tällaisiin asioihin ei ainakaan kannata herätä. Samoin on tärkeää näyttää että asialla on tosiaan merkitystä ihmisille. Siinähän saattaa vaikka sellaisetkin herätä asiaa ajattelemaan, jotka ei ole sitä koskaan edes miettineet.

Tämä pätee siis muissakin asioissa kuin vain tässä. Pitäkää ääntä itsellenne tärkeistä asioista vaikka ette ehkä uskoisikaan sen asiaa muuttavan.

Täälä ollu jo 2-3 viikkoa ilman nettiä ja kokonaan suljettuna, samalla poistin depitin tililtä. Ei oo edes tehny tiukkaa ku pelivehkeitä riittää talossa enemmän ku tarpeeksi, eikä oo kyllä oikeen edes huvittanukkaan pelata enää sen jälkeen ku sony pudotti pommin.

Eipä tollanen lakko vaikuta mihinkään plus tilauksien peruminen saattaa jo vähän tuntua. Enemmän varmaan noi valtioiden nostamat monopoli syytteet aiheuttaa päänvaivaa nyt jo useita maita mukana, sais kyllä eu maatkin liittyä mukaan.

Playstation on julkaissut "Only On PS5" videon sopivasti tässä pelaajalakon aikana kuin muistuttaakseen, että näitä pelejä voi pelata vain Pleikkarilla.

Tämä myös antaa lisää todisteita siitä, että PC-tuki Playstation pelien osalta on tosiaan loppu ja tuskinpa siihen palataan enää muuten kuin Live Service -pelien osalta. Harmi sinänsä, mutta ymmärrettävää yrittää saada mahdollisimman moni pelaamaan Playstationilla.

Kommentit ovat tuttuun tapaan hyvin vahvasti "No disk, no buy" -aiheisia ja videolla on tuplasti enemmän alapeukutuksia kuin yläpeukkuja. Ihan kohtuullisen hyvää vastarintaa, vaikka tuskin on vaikutusta mihinkään.

En tähän lakkoon osallistunut, koska en näe siinä juurikaan hyötyä. Viikko eteenpäin ja pelaajat jatkavat pelaamista, aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Sen sijaan se on varma, että PS6:sta en tule ostamaan, jos siihen ei saa edes lisävarusteena levyasemaa. Ja mielestäni palveluiden/tuotteiden ostamatta jättäminen vie viestin paremmin perille. Kyllä siellä Sonyllakin joku herää, jos PSplussan tilausmäärät syöksyvät alaviistoon tai PS6:n myynnit ovat pohjissa. Toki tällaista suurimittaista boikotointia ei todennäköisesti tule tapahtumaan, mutta ainahan sitä voi toivoa.

Onhan siellä somessa ilmeisesti enemmänkin pohdittu lakon laajentamista toistaiseksi voimassa olevaksi yhden viikon asemasta. Itse kun en somessa ole, niin olen uutissivustojen tietojen varassa. Nythän tässä olisi iso paikka vaikuttaa, mikä samalla tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Kuinka moni jättää esimerkiksi GTA:n tai Wolverinen (diginä?) ostamatta tällaisen epätoivoisen taistelun vuoksi? Ensimmäinen onnistuu itseltä helposti, mutta Wolverinen ajattelin jossain vaiheessa fyysisenä ostaa. Silläkään ei toki kiire ole. En näe itse valitettavasti realistisena sellaista tilannetta, että riittävän iso massa saisi käännettyä Sonyn pukumiesten päät.

Nythän tässä olisi iso paikka vaikuttaa, mikä samalla tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Kuinka moni jättää esimerkiksi GTA:n tai Wolverinen (diginä?) ostamatta tällaisen epätoivoisen taistelun vuoksi?

No oikeastaan tähän lakkoon tulen osallistumaan kun Ocarina of Time julkaistaan. En tietenkään minkään lakkoilun vuoksi vaan ihan vaan siksi, että kaikki pelaamiseen käytettävissä oleva aika menee Zeldan parissa, joten PS5 pysyy kuin itsestään kiinni useita viikkoja. Koska GTA on only digi, niin sen ostamista ei tarvitse edes pohtia vielä tämän vuoden puolella. Ehkä pääsiäsialesta, jos nyt peli semmoisessa on.

Ja mielestäni palveluiden/tuotteiden ostamatta jättäminen vie viestin paremmin perille.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kassavirtaan vaikuttaminen on tehokas tapa aikaansaada muutos.

Koska GTA on only digi, niin sen ostamista ei tarvitse edes pohtia vielä tämän vuoden puolella. Ehkä pääsiäsialesta, jos nyt peli semmoisessa on.
Luulen, että GTA6 tulee alennukseen Storessa ehkä Days of Play kesällä 2027. Tämä siis peilaten PS5:n parhaiten myytyihin peleihin. Esimerkiksi Spider-Man 2:n ensimmäinen alennus tuli 7kk julkaisusta. En usko, että GTA:lla on tarvetta alennuksille kovin äkkiä ellei peli floppaa.

No oikeastaan tähän lakkoon tulen osallistumaan kun Ocarina of Time julkaistaan. En tietenkään minkään lakkoilun vuoksi vaan ihan vaan siksi, että kaikki pelaamiseen käytettävissä oleva aika menee Zeldan parissa, joten PS5 pysyy kuin itsestään kiinni useita viikkoja. Koska GTA on only digi, niin sen ostamista ei tarvitse edes pohtia vielä tämän vuoden puolella. Ehkä pääsiäsialesta, jos nyt peli semmoisessa on.
Eipä tässä ole itselläkään erityistä taistelua vaatinut, kun yrittää tässä pelata Xenoblade Chroniclesia läpi. Jos sen läpäistyä en ole kehittänyt itsesuojeluvaistoa, niin lähtee jatko-osat pelaukseen. Kyllä näissä varmaan ihan tarpeeksi aikaa kuluu, että Ocarina of Time poimii sitten lopulta kyytiinsä.

Playstation on julkaissut "Only On PS5" videon sopivasti tässä pelaajalakon aikana kuin muistuttaakseen, että näitä pelejä voi pelata vain Pleikkarilla.

Tämä myös antaa lisää todisteita siitä, että PC-tuki Playstation pelien osalta on tosiaan loppu ja tuskinpa siihen palataan enää muuten kuin Live Service -pelien osalta. Harmi sinänsä, mutta ymmärrettävää yrittää saada mahdollisimman moni pelaamaan Playstationilla.

Kommentit ovat tuttuun tapaan hyvin vahvasti "No disk, no buy" -aiheisia ja videolla on tuplasti enemmän alapeukutuksia kuin yläpeukkuja. Ihan kohtuullisen hyvää vastarintaa, vaikka tuskin on vaikutusta mihinkään.

Itse jätän ja toivon että ihmiset jättäisi nämä PC Live Service pelit myös ostamatta kun Sony ei todellakaan ole tänä päivänä enään for the players

Itse jätän ja toivon että ihmiset jättäisi nämä PC Live Service pelit myös ostamatta kun Sony ei todellakaan ole tänä päivänä enään for the players
Joo, jää minultakin ostamatta. PC-puolella olen Sonyn yksinpelejä jokusen ostanut (Last of Us Remake, Spider-Man, Ghost of Tsushima, Days Gone), mutta jos kerran tuki loppuu, niin silloin tietysti loppuu minun ostokset myös.

PS5:lle en digiä osta ja pyrin muutenkin ostamaan pelit rankasta alennuksesta. Mielellään käytettynä.

Ylös Bottom