Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Siis. Kokeilitko laittaa käsin nämä hartzun kertomat DNS-palvelimet pleikalle? eli SIllä itse en tuolla ipconfig/all komennolla saa kuin boksin ip:n DNS-serverien kohdalle.
Kokeilin mutta vielä tulee erroria joskin ehkä hiukan harvemmin
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Eli vielä hieman tarkennusta.
Ps3 varkkoasetukset:
Langaton yhteys
Singnaali: 100%
BSSID: 00:13: D3:77: DE:09
IP: 62.44.218.168
Aliverkon peite: 255.255.248.0
Oletusreititin: 62.44.216.1
Ensisijainen DNS: 62.165.128.10
Toissijainen DNS: 62.165.128.11
Mac: 00:19:C5:31:F8:90
MTU: automaattinen
Välipalvelin: älä käytä
Upnp: ei saatavilla
Nat tyyppi: 1

On siis siltaavassa tilassa.

Tietokoneen asetukset
Ipconfig/all:

Microsoft Windows [versio 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään.

C:\Users\Esa>ipconfig/all

Windows IP-määritykset

Isäntänimi . . . . . . . . . . . : Esa-PC
Ensisijainen DNS-liite . . . . . :
Solmutyyppi . . . . . . . . . . . : Hybridi
IP-reititys käytössä . . . . . . : Ei
WINS-välityspalvelin käytössä . . : Ei
DNS-liitteiden etsintäluettelo . : bb.dnainternet.fi

Ethernet-sovitin Lähiverkkoyhteys:

Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . : bb.dnainternet.fi
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E E
thernet Controller
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-24-8C-6C-38-74
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Kyllä
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä
IPv4-osoite . . . . . . . . . . . : 62.44.216.250(Ensisijainen)
Aliverkon peite . . . . . . . . . : 255.255.248.0
Käyttölupa myönnetty . . . . . . : 19. lokakuuta 2009 12:31:31
Käyttölupa vanhenee . . . . . . : 19. lokakuuta 2009 14:57:51
Oletusyhdyskäytävä. . . . . . . . : 62.44.216.1
DHCP-palvelin . . . . . . . . . . : 62.44.216.1
DNS-palvelimet . . . . . . . . . : 62.241.198.245
62.241.198.246
NetBIOS TCP/IP:n päällä . . . . . : Käytössä

Tunnelisovitin Lähiverkkoyhteys* 6:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . : bb.dnainternet.fi
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Ei
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Tunnelisovitin Lähiverkkoyhteys* 7:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Ei
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Tunnelisovitin Lähiverkkoyhteys* 11:

Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Ei
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä
IPv6-osoite . . . . . . . . . . . : 2001:0:d5c7:a2d6:30ab:2191:c1d3:2705(Ensi
sijainen)
Linkin paikallinen IPv6-osoite. . : fe80::30ab:2191:c1d3:2705%11(Ensisijainen
)
Oletusyhdyskäytävä. . . . . . . . :
NetBIOS TCP/IP:n päällä . . . . . : Ei käytössä

Tunnelisovitin Lähiverkkoyhteys* 13:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Ei
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Tunnelisovitin Lähiverkkoyhteys* 14:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Ei
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Tunnelisovitin Lähiverkkoyhteys* 15:

Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . : bb.dnainternet.fi
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Ei
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä
IPv6-osoite . . . . . . . . . . . : 2002:3e2c:d8fa::3e2c:d8fa(Ensisijainen)
Oletusyhdyskäytävä. . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
DNS-palvelimet . . . . . . . . . : 62.241.198.245
62.241.198.246
NetBIOS TCP/IP:n päällä . . . . . : Ei käytössä

C:\Users\Esa>

:confused: Mikähän mättää?
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Nyt mulle vasta tuli mieleen, että onko tuossa WLANissa käytössä salaus? Tuossa vehkeessä on nimittäin sellainen bugi, että WPA-salausta käytettäessä se katkaisee PSN-yhteyden, kun WPA-salausavainta vaihdetaan. Oletuksena avainta taidettiin vaihtaa 30 minuutin välein. Valitettavasti siihen saa maksimiarvoksi vain 9999 sekuntia, eli vajaa kolmisen tuntia.

PS. Tietokoneellasi vaikuttaa olevan aika läjä varsin omituisia verkkointerfaceja. Etenkin noita 6TO4-rajapintoja oli useampia kappaleita. Onko nuo kaikki varmasti tarpeen?
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

ei ole wlanissa salausta päällä ymmärtääkseni ja sama ongelma on langallisellakin yhteyksillä eli ei siitä ole kiinni. Ja itse en niin noista asetuksisata ymmärrä juuri mitään mutta tarkoititko että noissa on jotain huolestuttavaa?
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Ja itse en niin noista asetuksisata ymmärrä juuri mitään mutta tarkoititko että noissa on jotain huolestuttavaa?
Jos et ole niitä itse asettanut, etkä tiedä, mihin niitä käytetään, poistaisin (tai vähintään disabloisin) kaikki ylimääräiset verkkointerfacet (=kaikki nuo tunneloinnit). Sitä en osaa lonkalta sanoa, voiko niillä vaikutusta tuohon Pleikkarin verkkoyhteyden satunnaiseen katkeamiseen. Se aiemmin saamasi virhe DHCP:n osalta viittasi ihan tuohon tietokoneen omaan verkkokorttiin.

Asetuksien puolesta kaiken pitäisi olla kunnossa, joten vika on joko modeemissa, Pleikkarissa tai palveluntarjoajassa. Helpoin testi on vaihtaa modeemia muutamaksi päiväksi ja katsoa, miten PSN-yhteys sen kanssa käyttäytyy.
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Modeemin vaihtamista olen jo kokeillut. Tietokoneeni on suhteellisen uusi ja muistelisin että katkokset alkoivat vasta uuden koneen oston jälkeen joten voiko olla koneesta kiinni?
Ajattelin myös että voiko ps3 olla jokin fyysinen vika?
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Tietokoneeni on suhteellisen uusi ja muistelisin että katkokset alkoivat vasta uuden koneen oston jälkeen joten voiko olla koneesta kiinni?
On mahdollista, että nuo omituiset verkkointerfacet suoltavat modeemille jotain roskaa, joka sitten saa yhteydet hetkellisesti katkeamaan. Ota modeemista kaikki muut laitteet irti, eli ota siihen yhteys vain PS3:lla. Sen pitäisi antaa osviittaa siitä, vaikuttaako esim. tietokoneesi tuohon ongelmaan. Testi kannattaa tehdä langallisella yhteydellä, ja testin aikana on hyvä ottaa modeemista WLAN kokonaan pois käytöstä. Salaamattoman verkon tapauksessa kun voi olla sekin mahdollisuus, että siellä joku kolmas osapuoli käyttää verkkoasi ja aiheuttaa siten ongelmia.

Ajattelin myös että voiko ps3 olla jokin fyysinen vika?
Ei se täysin mahdotonta ole, mutta pidän sitä tässä tapauksessa varsin epätodennäköisenä. Lähes poikkeuksetta sellaisissa tapauksissa LAN-portti ja/tai WLAN ei(vät) toimi ollenkaan, mutta sinulla kumpikin toimii.
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Miten pääsen modeemin asetuksiin käsiksi kun olen sen siltaavaksi säätänyt? Pitääkö resetoida reitittäväksi?
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Miten pääsen modeemin asetuksiin käsiksi kun olen sen siltaavaksi säätänyt?
Asetat tietokoneelle manuaalisesti sopivan IP-osoitteen (esim. 192.168.1.2) ja laitat modeemin IP-osoitteen (192.168.1.1) oletusyhdyskäytäväksi (default gateway). Lisäohjeita voi lukea täältä.
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Meikäläisellä on vastaava ongelma, paitsi että kyseessä virhekoodi 8002AD36, meinaa jotakin Timed Out Connectionia. Potkii 5 min välein ulos PSN:stä kesken pelin, eikä tallenna kesken jääneessä pelissä suoritettuja bonuksia(COD4).

Ei enää niin väliä, sillä olen asian selvittänyt, soitin Sonylle, PS3 on kondiksessa, netintuottaja on syypää. Soitin firmaan joka nettiä tuottaa (Academica?) ja sanoivat että Pleikan pitäisi pelittää kun nettikin toimii. Ihmetyttää vain. Ajoin PS3:n internetyhteyden testauksen ja kaikki oli ok. Jotakin remppaa on tehty taloyhtiön netille ja kysymykseni kuuluukin, että onko tietoa tällaisista taloyhtiön tarjoaman netin korjaussysteemeistä ja niiden vaikutuksista PS3:een?
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

"On mahdollista, että nuo omituiset verkkointerfacet suoltavat modeemille jotain roskaa, joka sitten saa yhteydet hetkellisesti katkeamaan. Ota modeemista kaikki muut laitteet irti, eli ota siihen yhteys vain PS3:lla. Sen pitäisi antaa osviittaa siitä, vaikuttaako esim. tietokoneesi tuohon ongelmaan. Testi kannattaa tehdä langallisella yhteydellä, ja testin aikana on hyvä ottaa modeemista WLAN kokonaan pois käytöstä. Salaamattoman verkon tapauksessa kun voi olla sekin mahdollisuus, että siellä joku kolmas osapuoli käyttää verkkoasi ja aiheuttaa siten ongelmia."

Kokeilin nyt pelkästään pleikka kiinni modeemissa ja langaton yhteus disablet ja silti suolsi tuota samaa erroria :mad: taitaa loppua nettipelien peluu ps3 kokonaan

Tai ottaa yhteyttä sonyn vianhuoltoon tai johonkin
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

ihan vaan aattelin kysäistä että eihän sinulla ole mediaserveri päällä koska joillakin katkoo nettiä sen takia!
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Kokeilin nyt pelkästään pleikka kiinni modeemissa ja langaton yhteus disablet ja silti suolsi tuota samaa erroria :mad: taitaa loppua nettipelien peluu ps3 kokonaan

Minkälaisten ja pituisten johtojen päässä modeemisi ja PS3:n ovat? Entä onko talosi vanha/uusi, ja onko talon puhelinverkko kunnossa? PS3 on hieman herkempi huomaamaan yhteyskatkoksia kuin esim. selainkäytössä oleva PC.

Jos modeemin ja puhelintöpselin välissä on pitkä/vanha/muuten vain huono piuha voi sekin aiheuttaa ongelmia, samoin kuin huonossa kunnossa oleva taloverkko. PC käytössä katkoksia ei välttämättä huomaa lainkaan, koska selainliikenne ei ole samalla tapaa herkkä katkoksille kuin vaikkapa verkkopelit ovat.
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Ja Zyxelin ftp:ltä voi koestaa uusimman firmwaren (PE.11) modeemiin. Päivittäminen kannattaa tehdä lankayhteyden yli.
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Tai ottaa yhteyttä sonyn vianhuoltoon tai johonkin
Ennen kuin alat lähetellä konsolia minnekään, kokeile viimeisenä keinona vielä sitä, että viet pelkän Pleikkarin jonkun kaverin/tutun tms. luokse, jolla PS3:n verkkoasiat ovat VARMASTI kunnossa, ja joka VARMASTI osaa säätää omia verkkolaitteitaan. Tuolla lailla voidaan selvittää, onko vika todella itse konsolissa vai jossain muualla. Eli älä ota mukaan omaa modeemiasi tai omia verkkokaapeleitasi. Vain itse Pleikkari ja ohjain. Ei mitään muuta. Virta- ja näyttöjohdonkin otatte suoraan siitä kaverin Pleikkarista.

Jos vielä tuonkin jälkeen pätkii, sitten voidaan olla varmoja vian olevan itse konsolissa.
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Vielä on sama ongelma
En ole saanut mahdollisuutta kaverilla kokeilla vielä mutta lähes kaikki muu on kokeiltu. Kahdella eri modeemilla olen yhteyttä kokeillut langallisena ja langattomana ainoastaan ps3 kytkettynä modeemiin... olen myös kokeillut eri puhelinlinjan kohdasta talossa ja olen laittanut ps3 asetukset käsin ja kokeillut pleikkarin resetoimista, modeemin resetoimista.... mikään ei kuitenkaan auta. Alkaa oikeesti raivostuttamaan tämä tekniikka prkl:mad: ehkä pitäs suosiolla kysyä jostain gigantista (sieltä siis aikoinaan ps3 ostin) neuvoa tähän ongelmaan. mut jos jollain ois vielä jotain ehdotuksia mitä kokeilla niin olisin enemmän kuin kiitollinen :) niin ja ei ilmoita dns virheestä
 
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Vielä on sama ongelma
En ole saanut mahdollisuutta kaverilla kokeilla vielä mutta lähes kaikki muu on kokeiltu. Kahdella eri modeemilla olen yhteyttä kokeillut langallisena ja langattomana ainoastaan ps3 kytkettynä modeemiin... olen myös kokeillut eri puhelinlinjan kohdasta talossa ja olen laittanut ps3 asetukset käsin ja kokeillut pleikkarin resetoimista, modeemin resetoimista.... mikään ei kuitenkaan auta. Alkaa oikeesti raivostuttamaan tämä tekniikka prkl:mad: ehkä pitäs suosiolla kysyä jostain gigantista (sieltä siis aikoinaan ps3 ostin) neuvoa tähän ongelmaan. mut jos jollain ois vielä jotain ehdotuksia mitä kokeilla niin olisin enemmän kuin kiitollinen :) niin ja ei ilmoita dns virheestä

Vielläkö tökkii? Ootko kokeillu tossa aikasemmassa viestissäsi olleita dna:n palvelimia laittaa ps3:seen.
DNS-palvelimet . . . . . . . . . : 62.241.198.245
62.241.198.246

Käyttölupa myönnetty . . . . . . : 19. lokakuuta 2009 12:31:31
Käyttölupa vanhenee . . . . . . : 19. lokakuuta 2009 14:57:51
Toikin vähän ihmetyttää. Mulla toi käyttölupa vanhenee aina 24h päästä.

Ota yhteyttä tonne jos ei noilla ylempänä olevilla DNS-palvelimilla ala toimimaan.

PHNet
Asiakaspalvelumme yhteystiedot:

puh. 044 144 044 (24h/vrk)
asiakaspalvelu@dna.fi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Network -yhteys katkeilee (Zyxel P660HW-61, error 80130504)

Hyvin nopeasti viestiketjun pläräänneenä täytyy todeta että veikkaisin ongelmasi liittyvän tuohon yläpuolella huomattuun asiaan. Vaikka käsittääkseni tuossa listauksen kohdassa kysymys on PC:n asioista, niin sama DHCP-serveri se on kyllä ps3:llekin. Eli DHCP-oikeutesi vanhenevat --> yhteys katkeaa. Se, miksi et saa kuin tuon parin tunnin istuntoajan olisi nyt varmaan selviessään jutun ratkaisu. Ei minulla muuta. :)

t. wannabe-tietoviisas
 
Ylös Bottom