Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu

Peli on kyllä omasta mielestä yksi parhaista ikinä tehdyistä peleistä. Jokainen kolossi on oma puzzlensa, joilla hahmon saa taltutettua tai päästyä edes sen kyytiin

Mun juttu tuo peli ei ollut kyllä yhtään, odotin kyllä innolla kun plussapeliksi tuli että nytpä pääsee testaan. Eipä voi mitään :D parempi kun jättää icot ja Last guardianit myös kokeilematta kun samoja elementtejä näyttävät omaavan.
 
Mun juttu tuo peli ei ollut kyllä yhtään, odotin kyllä innolla kun plussapeliksi tuli että nytpä pääsee testaan. Eipä voi mitään :D parempi kun jättää icot ja Last guardianit myös kokeilematta kun samoja elementtejä näyttävät omaavan.
Ite ostin ton joskus alennuksesta ja keskenhän se mullakin jäi, kun ei vaan nappaa. Kontrollit oli myös ainakin omasta mielestä ihan kauheat, niin ei vaan pysty nauttimaan tuon pelaamisesta.
 
Ite ostin ton joskus alennuksesta ja keskenhän se mullakin jäi, kun ei vaan nappaa. Kontrollit oli myös ainakin omasta mielestä ihan kauheat, niin ei vaan pysty nauttimaan tuon pelaamisesta.
PS2 ja PS3 -versiot ovat ajalta, jossa pelissä oli japani-kontrollit, eli valinta-painikkeiksi ei ollut vielä vakiintunut X ja O -painikkeiden merkitys, joka myös itsellä jälkikäteen testattuna tuntui todella epäloogiselta.

Vanhoja pelejä pelaamalla näkee, miten lyhyessä ajassa esim. fps-pelien kontrollit ovat muuttuneet. Ei tarvitse mennä kuin ps2 -aikaan, jolloin peleissä sivuttain "strafeaminen" hoidettiin vielä olka-painikkeilla
 
Mun juttu tuo peli ei ollut kyllä yhtään, odotin kyllä innolla kun plussapeliksi tuli että nytpä pääsee testaan. Eipä voi mitään :D parempi kun jättää icot ja Last guardianit myös kokeilematta kun samoja elementtejä näyttävät omaavan.
Tykkään Shadow of the Colossuksesta ja myös Icosta, mutta nämä ovat kaksi erilaista peliä. Ei siis kannata suoraa työntää Icoa romukoppaan, vaikkei Shadow of the Colossus napostellut. Ico on enemmän perinteinen tasohyppelypeli, joskin pulmanratkontaa on mukana reilusti. Piti oikein kaivella vanha arvostelu vuodelta 2011 esiin, että mitä olen näistä sanonut. Icosta kirjoitin muun muassa näin:
Ico-pojan ja Yorda-tytön pakomatka pahuuden valtaaman linnan syövereistä onkin pulmasta pulmaan etenevä seikkailu, jossa toiminta on pakollinen paha. Kiperät tasohyppelyä ja kevyttä fysiikkaa yhdistelevät ongelmat saavat ansaitsemansa huomion. Lisäksi pulmat vaativat usein pojan ja tytön yhteistyötä, joten tarjolla on varsin onnistuneita aivopähkinöitä.

Last Guardian löytyy hyllystä, mutta on vielä korkaamatta. Sen mitä olen pelistä kuitenkin lukenut, niin uskoisin senkin eroavan edeltäjistään riittävästi. On näissä epäilemättä samankaltaista tunnelmaa, mutta silti pelattavuus muuttuu. Pulmia ratkotaan, mutta eri tavoin. Toki jos ei tykkää, niin ei tykkää. Ajattelin vaan painottaa, ettei kannata kokeilematta jättää. :)
 
Tykkään Shadow of the Colossuksesta ja myös Icosta, mutta nämä ovat kaksi erilaista peliä. Ei siis kannata suoraa työntää Icoa romukoppaan, vaikkei Shadow of the Colossus napostellut. Ico on enemmän perinteinen tasohyppelypeli, joskin pulmanratkontaa on mukana reilusti. Piti oikein kaivella vanha arvostelu vuodelta 2011 esiin, että mitä olen näistä sanonut. Icosta kirjoitin muun muassa näin:


Last Guardian löytyy hyllystä, mutta on vielä korkaamatta. Sen mitä olen pelistä kuitenkin lukenut, niin uskoisin senkin eroavan edeltäjistään riittävästi. On näissä epäilemättä samankaltaista tunnelmaa, mutta silti pelattavuus muuttuu. Pulmia ratkotaan, mutta eri tavoin. Toki jos ei tykkää, niin ei tykkää. Ajattelin vaan painottaa, ettei kannata kokeilematta jättää. :)

Annetaan vähän pölyn tasoittua ja joskus voisi ton Last guardianin kokeilla, onhan noissa plussa peleissä se hyvä puoli että jos poistaa niin kirjastosta voi latailla uudelleen kuten Xboxilla, katsotaan miten tulevaisuudessa käy :D
 
Annetaan vähän pölyn tasoittua ja joskus voisi ton Last guardianin kokeilla, onhan noissa plussa peleissä se hyvä puoli että jos poistaa niin kirjastosta voi latailla uudelleen kuten Xboxilla, katsotaan miten tulevaisuudessa käy :D

Last Guardian on fantastinen peli mutta kannattaa ottaa hitaasti, sen kontrollit ovat vähintään mielenkiintoiset.
 
Annetaan vähän pölyn tasoittua ja joskus voisi ton Last guardianin kokeilla, onhan noissa plussa peleissä se hyvä puoli että jos poistaa niin kirjastosta voi latailla uudelleen kuten Xboxilla, katsotaan miten tulevaisuudessa käy :D
Niin siis saa ladattua uudelleen vain Plus-jäsenyyden ollessa voimassa. Tämä on tiedoksi lähinnä tuoreille Plus-jäsenille
 
Shadow of the Colossus on kaikkine pelistudiolle tuttuine kamera- ja kontrolliongelmineenkin oman pelihistorian top 10 -kokemuksia. Siinä on kontrollit sivuosassa kun hyppään massiivisen ja hienon kolossin kimppuun ja kaadan tällaisen todella ikiaikaiselta tuntuvan jättiläisen. Tämä on jotain mitä ei voi verrata mihinkään muuhun pelikokemukseen ja sellaisesta minä pidän. Nyt menossa siis PS4-versio kun ilmaiseksi sai ja onhan tämä audiovisuaalisesti hieno päivitys, samalla nauratti huomata että kameratuntuma on säilytetty riittävän "uskollisena" vanhalle mallille.

Ico ja Last Guardian sen sijaan, voi jumpe. Edellä mainittu saattanut hurmata kuvastollaan ja tunnelmallaan aikoinaan kun "games are art"-kuvioita ei paljoa ollut, mutta jälkijunassa PS3-versiota pelatessa se oli korkeintaan ihan kiva seikkailu, joka aiheutti yhtä paljon ärsytystä kontrolleineen kuin iloa.
Ja Last Guardianista olen melko varmasti avautunut ihan riittävästi pelin omassa topikissa, mutta siinä ilo/turhautuminen -suhde lienee heikoin kaikista viimeisen 10v asti läpi pelaamistani peleistä. En osaa suositella kenellekään. PSVR-omistajien kannattaa kyllä ladata ilmainen Last Guardian VR-kokemus, siinä näkee pelin ainoat hienot asiat (maisemat ja Trico, tuo iso guardianotus) vaikuttavammasta kuvakulmasta ja ilman sekoilevaa kameraa ja epämääräisiä kontrolleja :p
 
Shadow of the Colossus on kaikkine pelistudiolle tuttuine kamera- ja kontrolliongelmineenkin oman pelihistorian top 10 -kokemuksia....

Ico ja Last Guardian sen sijaan, voi jumpe. Edellä mainittu saattanut hurmata kuvastollaan ja tunnelmallaan aikoinaan kun "games are art"-kuvioita ei paljoa ollut, mutta jälkijunassa PS3-versiota pelatessa se oli korkeintaan ihan kiva seikkailu, joka aiheutti yhtä paljon ärsytystä kontrolleineen kuin iloa.
Minä kuulun siihen vähemmistöön joka ei Colossuksesta pitänyt. PS3-versio oli ensikosketus peliin, eikä toiminut kyllä yhtään. Väkipakolla tuli puskettua läpi kun menin mokoman ostamaan, mutta vieläkin ihmettelen miten tämä on suurinpiirtein jokaisen mielestä 5/5 mestariteos.

Icon en muista ärsyttäneen läheskään Colossuksen veroisesti, tuo ihan kiva seikkailu kuvaa fiiliksiä melko hyvin.

The Last Guardian on pelaamatta, ja vaikka peli ei varsinaisesti kiinnosta pätkääkään, on minulla jossain pääkopassa muutama ruuvi sen verran löysällä että saatan tuonkin jostain kirjastosta joskus napata pelattavaksi.
 
Minä kuulun siihen vähemmistöön joka ei Colossuksesta pitänyt. PS3-versio oli ensikosketus peliin, eikä toiminut kyllä yhtään. Väkipakolla tuli puskettua läpi kun menin mokoman ostamaan, mutta vieläkin ihmettelen miten tämä on suurinpiirtein jokaisen mielestä 5/5 mestariteos.
Koska peli oli ps2:lla ulkoasultaan aivan toista luokkaa kuin muut ajan p2-pelit. Tuo oli myös aikaa, kun ohjainten näppäinasettelu ei ollut vakiintunut ja ne olivatkin hyvin japanilaiset. Jos tästä pääsee yli, on peli aivan mestarillinen teos. Paljon sellaista, mitä ei ole täysin selitetty, esim. tallennuspaikat yms. tulee opittua kantapään kautta, samoin sisiliskot ja omenat oivallettua vähän kuin vahingossa. Sama kaikkien räjähtävien nuolten ja muiden salaisten lisäkilkkeitten kanssa.

Peli oli siis tehty ennen pelivideoiden yleistymistä yms. Hyvinkin erilaisena pelikonsoliaikakautena. Mutta kuten kaiken muunkin kanssa, ajan hammas on ankara, eikä tämäkään peli siltä ole välttynyt. Nykyaikaisten sulavien kontrollien ja älykkäiden kameramoottorien ansiosta Colossus tuntuu hyvinkin vanhalta, ainakin ps2 ja ps3 -versioina.
 
Tuo oli myös aikaa, kun ohjainten näppäinasettelu ei ollut vakiintunut ja ne olivatkin hyvin japanilaiset.
Muistaakseni tuohon PS3-versioon oli tehty uudet näppäinasetukset.

Paljon sellaista, mitä ei ole täysin selitetty, esim. tallennuspaikat yms. tulee opittua kantapään kautta, samoin sisiliskot ja omenat oivallettua vähän kuin vahingossa. Sama kaikkien räjähtävien nuolten ja muiden salaisten lisäkilkkeitten kanssa.
Tämä juuri saa ihmettelemään pelin valtavaa suosiota, luulisi että tuollainen outo tunnelmallinen "taidepeli" ei millään voisi nousta suurten massojen suosioon.
 
Tämä juuri saa ihmettelemään pelin valtavaa suosiota, luulisi että tuollainen outo tunnelmallinen "taidepeli" ei millään voisi nousta suurten massojen suosioon.

Oliko tämä suurten massojen suosikkipeli? Kyllähän tämä pelifoorumeilla tuntuu keräävän aina top 10 -mainintoja, mutta en suoraan sanoen muista että aikoinaan "perusjampat" olisivat tästä niin paljoa puhuneet.
 
Oliko tämä suurten massojen suosikkipeli? Kyllähän tämä pelifoorumeilla tuntuu keräävän aina top 10 -mainintoja, mutta en suoraan sanoen muista että aikoinaan "perusjampat" olisivat tästä niin paljoa puhuneet.
Mielestäni ei ollut. Se oli arvostelumenestys, mutta mielestäni ei ollut mikään massojen peli, kuten nykyään vaikkapa Call of Dutyt ja Fifat on.
 
Itse odottelen, että Colossuksesta tehdään elokuva, että jaksan siitä innostua. Ei vaan, itsekin tuota joskus noin vuosi sitten testasin ja ei toiminut sitten yhtään. Matka katkesi lopullisesti ehkä neljänteen kolossiin, joka bugasi jollain tapaa, eikä netistä katsottujen ohjeiden avustuksellakaan ”laskeutunut alas”, jotta sen kimppuun olisi voinut hyökätä. Ei ollut itse varten tuo.

Itsellä katkesi joku aika sitten Plus-tilaus, enkö keksi mitään syytä sitä nyt jatkella. Kattoo seuraavan konsolin kanssa sitten joskus.
 
Pleikkarin youtube kanava oli ilmeisesti vuotanut ensi kuun plussapelit etukäteen.

Jos pitää paikkansa, niin saadaan Uncharted 4 ja Dirt Rally 2

 
Tämä DiRT 2 lähtee lataukseen. Jäi aikanaan ostamatta puuttuvan PSVR-tuen takia. Nyt tosin Oculus Questilla onnistuisi tietokoneelta.

 
Mainoksessa oli kuvat Dying Lightista ja Dark Souls Remasterista. Voipi olla kuitenkin feikki.

Dying Light olisikin järkevä laittaa plussapeliksi jossain vaiheessa niin yhä useampi voi innostua hommaamaan jatko-osan. Harmi, että peli ei saanut PS4 Pro päivitystä ja Boost-moden kanssa ei toimi sulavasti, jäi sitten peli loppuvaiheilla kesken. Dark Souls Remaster olisi kyllä itselle mieleinen valinta Sonylta.
 
Mainoksessa oli kuvat Dying Lightista ja Dark Souls Remasterista. Voipi olla kuitenkin feikki.

En tiiä oliko sama kuva, jonka itse näin, mutta siitä olivat salapoliisit huomanneet, että fontit olivat erilaiset verrattuna normaaleihin PS Plus -promokuviin. PlayStation yhdellä fontilla ja Plussa tms. toisella. Mutta ei tiiä, voi silti pitää paikkansa.
 
Ylös Bottom