Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu

Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kuluttajana tulee lähinnä mieleen, ettei ilmaisia lounaita pitäisi ollakaan. Missä minua koijataan?
En ole vielä tähän päivään mennessä sitä keksinyt. 8) Kai se on siinä, että mitä pidempään Plus-jäsenenä on, sitä suuremmaksi pelikokoelma kasvaa, ja sitä tiukemmin siitä haluaa pitää kiinni (eli jäsenyyttä on jatkettava aina vaan). Toisaalta Plus-jäsenille suunnatut erikoistarjoukset ja lisäalennukset houkuttelevat laittamaan lisää rahaa likoon, tosin ne pelit saa sitten pitää omanaan ainiaan.

Mutta en valita, kerrassaan mahtava palvelu on.

PS. Aika jännä, että Burnout Paradisen sait. Se kun ei edes kuulu tuohon Instant Game Collectioniin, ja se on käsittääkseni ollut Plus-jäsenille tarjolla joskus kesällä 2011 Welcome Back -kampanjan aikaan. Ehkä latasit sen jo silloin?
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Playstation Plus. Kuluttajana tulee lähinnä mieleen, ettei ilmaisia lounaita pitäisi ollakaan. Missä minua koijataan?

Ehkä siinä Mastercardin vingahduskohdassa?

Kyllähän tuo TT-2k:n mainitsema kasvava vuokrapelikokoelma on kieltämättä tehokas sitouttamiskeino sekin. Jos tarjonta säilyy nykyisen kaltaisena, eiköhän Plussan tilaajakanta säily kannattavissa lukemissa jatkossakin.

Hieman olen skeptinen sen suhteen miten vuokrapelien jakelu toimii pitkällä aikavälillä, koska sehän vääjäämättä vähentää pelimyyntiä. Toistaiseksi vuokralle on tullut enimmäkseen sinänsä tasokkaita pelejä, joiden myynti ei ilmeisesti ole ollut ihan julkaisijan toivomalla tasolla. Sonyn kuukauden plussapelistä maksama könttäkorvaus on varmaan tasapainottanut budjettia ihan mukavasti. Jos hinnoittelumalli on sekä Sonyn että pelikustantajien kannalta toimiva, niin mikäpä siinä, kyllähän se passaa kuluttajallekin.

Olisi kuitenkin mielenkiintoista nähdä tilastoa siitä, miten paljon Plussan vuokratarjonta on näkynyt yleisessä Pleikka-pelien myynnissä. Kun joka kuukausi tulee muutama uusi nimike testattavaksi, muuta pelattavaa ei välttämättä enää kannata ostaa.

Normaalisti vain pelin tai pari vuodessa ostavalle Plussa on hieno palvelu ja tällaisen tapauksen kohdalla hyöty on varmaan suurin kaikille osapuolille. Suurin kysymysmerkki onkin, kuinka suuri osa satunnaispelailijoista haluaa sitoutua Plus-jäseniksi.

Kaikkein aktiivisimpien pelaajien kohdalla Plussa ei ehkä ole niin houkutteleva vaihtoehto, koska itseä kiinnostavat vuokrapelit on luultavasti jo ostettu levyllä. Plussajulkaisun jälkeen näiden nimikkeiden jälleenmyyntiarvokin ymmärrettävästi kärsii.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

... on käsittääkseni ollut Plus-jäsenille tarjolla joskus kesällä 2011 Welcome Back -kampanjan aikaan. Ehkä latasit sen jo silloin?
Kyllä kyllä... Pääsee parin vuoden tauon jälkeen jatkamaan siitä mihin se aikoinaan jäi kesken.

@Gameskeepr: tarkoitat vuokraamisella Plus-jäsenyyden kestoa?

Itse olen niin tuiki tavalliseksi perustallaajaksi muuttunut perheen tulon (3 lasta, huoh) myötä etten voi mitenkään laskea itseäni aktiivisten pelaajien joukkoon vaikka foorumilla vanhasta tottumuksesta vielä pyörin. Backlog on jotain aivan älytöntä ja Plus-jäsenyyden myötä tulee ilmeisesti kertymään pelejä joita ei yksinkertaisesti ehdi koskaan pelaamaan loppuun.

Mutta Hitmania on pakko fiilistellä. Edes muutaman tehtävän verran. Ja tähän tarkoitukseen Plus osuu täydellisesti.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

PS. Aika jännä, että Burnout Paradisen sait. Se kun ei edes kuulu tuohon Instant Game Collectioniin

Itse kun ostin tuon Plus-jäsenyyden noin pari kuukautta sitten, tuo Burnout Paradise ilmestyi latauslistaan lähes heti Plus oston jälkeen. Hieno juttu.

Edit, Muistin väärin, tuo Plus tuli hankittua jo 2012 lokakuussa niin saattoihan olla että kyseinen peli oli silloin vielä Instant game collectionissa jonka myötä se tuli ladattua.
Pari kuukautta sitten tuli uusittua tuo Plus takaisin käyttöön ja siten Burnout Paradise näkyy taas latauslistalla.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Hieman olen skeptinen sen suhteen miten vuokrapelien jakelu toimii pitkällä aikavälillä, koska sehän vääjäämättä vähentää pelimyyntiä. Toistaiseksi vuokralle on tullut enimmäkseen sinänsä tasokkaita pelejä, joiden myynti ei ilmeisesti ole ollut ihan julkaisijan toivomalla tasolla. Sonyn kuukauden plussapelistä maksama könttäkorvaus on varmaan tasapainottanut budjettia ihan mukavasti. Jos hinnoittelumalli on sekä Sonyn että pelikustantajien kannalta toimiva, niin mikäpä siinä, kyllähän se passaa kuluttajallekin.
...
Olisi kuitenkin mielenkiintoista nähdä tilastoa siitä, miten paljon Plussan vuokratarjonta on näkynyt yleisessä Pleikka-pelien myynnissä. Kun joka kuukausi tulee muutama uusi nimike testattavaksi, muuta pelattavaa ei välttämättä enää kannata ostaa.
Toisaalta, mitä itse olen seuraillut Plus-pelejä, niin joitain DLC-paketteja aina ilmaantuu *sattumalta* samoihin aikoihin Plus-pelin "julkaisun" aikoihin.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Minun kohdallani sony ainakin sai rahaa tuon plussan takia.Hitmanin takia tuon päätin ottaa taas 3kk ajaksi ja samalla varoiksi nappasin vitalle unchartedin, gravity rushin ja virtue's last rewardin jos se laite tulisi joskus ostettua. Uteliaisuuttani tsekkasin tubesta millainen tuo last reward on ja viisi minuuttia myöhemmin oli vita tilattu. No ainakin saa enemmän vastinetta tuolle plussa maksulle kun tulee kuitenkin nuo lotrit ja dead or alivet myös pelattua ja nyt saa vitallekin heti pelattavaa. Vielä kun tulisi tuon 3kk aikana persona 4 golden vitalle ilmaiseksi niin olisi kivaa niin ei tarvitsisi sitäkään ostaa.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Itse olen niin tuiki tavalliseksi perustallaajaksi muuttunut perheen tulon (3 lasta, huoh) myötä etten voi mitenkään laskea itseäni aktiivisten pelaajien joukkoon vaikka foorumilla vanhasta tottumuksesta vielä pyörin. Backlog on jotain aivan älytöntä ja Plus-jäsenyyden myötä tulee ilmeisesti kertymään pelejä joita ei yksinkertaisesti ehdi koskaan pelaamaan loppuun.

Mutta Hitmania on pakko fiilistellä. Edes muutaman tehtävän verran. Ja tähän tarkoitukseen Plus osuu täydellisesti.
Itsellä myös työ ja perhe syö vapaa-aikaa sen verta pahasti että plus jäsennyys varmistaa pelattavan riittämisen. En kerkeä edes kaikkia niistä pelaamaan.

Ikävä kyllä Hitman-sarjan fanina tuli tuo peli ostettua, ja kun samaan syssyyn tuli hankittua hd-kokoelmakin niin voin todeta ilman epäilystäkään että kyseessä on sarjan paras peli konsoleilla. (Pelasin aiemmat osat PC:llä)
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Miten niin..onhan se saatavilla. Laitoin vitasta download listalle, store ei mulla eilen ps3:lla toiminut.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Miten niin..onhan se saatavilla. Laitoin vitasta download listalle, store ei mulla eilen ps3:lla toiminut.

Juu, Storessa lukee vain Virtue's Last Reward. Nimen edestä puuttuu Zero Escape.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Toisaalta, mitä itse olen seuraillut Plus-pelejä, niin joitain DLC-paketteja aina ilmaantuu *sattumalta* samoihin aikoihin Plus-pelin "julkaisun" aikoihin.
Ei siinä ole mitään sattumaa, se on kaikki täysin laskelmoitua. Koko järjestelmän kannattavuus perustuu siihen, että sen "ilmaisen" pelin kanssa samoihin aikoihin tulee (yleensä alennuksen kera) DLC-paketteja ja/tai saman pelisarjan seuraava osa.

Lisäksi Sony saa houkuteltua julkaisijoita tarjoamaan pelejään Instant Game Collectioniin lupaamalla esimerkiksi lisänäkyyttä Storessa, antamalla alennusta sertifiointimaksuista jne. Tuo kaikki tapahtuu tavallisen käyttäjän kannalta aika lailla näkymättömästi, mutta selittää aika hyvin sitä, miten koko Plus-jäsenyys ylipäätään voi olla kenellekään kannattavaa toimintaa.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Toukokuussa Hitman Absolution ei jää ainoaksi hyväksi peliksi, vaan Plus-jäseniä hemmotellaan lisäksi Catherinella ja Maliciousilla. Vitan omistajille on luvassa Sine More ja Velocity Ultra.

Tulossa PS Plus -palveluun toukokuussa:
1. toukokuuta - Hitman: Absolution
1. toukokuuta - Catherine
1. toukokuuta - Malicious
8. toukokuuta - Sine Mora
15. toukokuuta - Velocity Ultra
Aivan mahtavaa! Plus se vaan jaksaa tarjota iloisia yllätyksiä kuukaudesta toiseen. :)

Lähde: PlayStation.com
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Catherine on näistä kieltämättä ihan mielenkiintoinen tuttavuus. Muutamaan otteeseen olen pyöritellyt mielessäni, että tarvitsee ottaa tämmöinen hieman erikoisempi japanilainen peli testiin, mutta en ole vain saanut aikaiseksi. Noh, nyt pääseepi sitten latailemaan tuon plussan kylkiäisenä. :)
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Itselläni ei (vielä) PSN+ tiliä ole, mutta alkanut kiinnostamaan nyt Vitan hankkimisen yhteydessä (tietysti myös PS3 löytyy)
Lueskellut nyt tietoa ja FAQ-osioita läpi tästä plussasta ja muutama varmentava kysymys olisi.

Valikoima vaihtuu siis kuukausittain, eli jos nyt liityn jäseneksi en pysty lataamaan ilmaiseksi pelejä, mitä oli tarjolla ennen liittymistäni?
Täytyykö kaikki pelit ladata aina sillä hetkellä, kun ne ovat tarjolla?
Lähinnä PS Vitaa ajatellen, kun tällä hetkellä on Vitalle vain 4Gb kortti. Sinne ei hirveästi pelejä mahdu kerralla.
Voiko Vitan pelejä ladata PS3 kiintolevylle talteen ja siirrellä sitten Vitalle? Olisi vähän hölmöä maksaa 50€ vuoteen palvelusta, jos ei ehdi pelejä pelailemaan sitä tahtia, että saisi uusia latailtua.

Oma pelaaminen on aika satunnaista ja minua ei kiinnosta pelien keräily. Nykyiselläänkin ostan PS3-pelit, pelaan ne läpi ja laitan kiertoon. Tähän olisi tuo PSN+ kyllä aika hyvältä vaikuttava paketti.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Täytyykö kaikki pelit ladata aina sillä hetkellä, kun ne ovat tarjolla?
Lähinnä PS Vitaa ajatellen, kun tällä hetkellä on Vitalle vain 4Gb kortti. Sinne ei hirveästi pelejä mahdu kerralla.
Voiko Vitan pelejä ladata PS3 kiintolevylle talteen ja siirrellä sitten Vitalle? Olisi vähän hölmöä maksaa 50€ vuoteen palvelusta, jos ei ehdi pelejä pelailemaan sitä tahtia, että saisi uusia latailtua.
Pelejä ei tarvitse ladata heti, mutta ne voi siirtää latauslistalle, josta ne voi ladata senkin jälkeen kun kyseisten pelien ilmaiskampanja on päättynyt.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Valikoima vaihtuu siis kuukausittain

Vaihtuu, mutta osa peleistä on ladattavana pidempäänkin.

eli jos nyt liityn jäseneksi en pysty lataamaan ilmaiseksi pelejä, mitä oli tarjolla ennen liittymistäni?

Juurikin näin.


Täytyykö kaikki pelit ladata aina sillä hetkellä, kun ne ovat tarjolla?

Ei tarvitse. Voit aloittaa ja keskeyttää latauksen, jolloin peli siirtyy download listille. Voit käydä lataamassa pelin sitä kautta vaikka kahden vuoden kuluttua, olettaen, että PSPlus-jäsenyytesi on edelleen voimassa. Eikä väliä vaikka keskeyttäisit palvelun välillä. Vitan pelit voit toki ladata PS3:n kovalevyllekin, tai sitten ladata ne download listin kautta, kun sinulle sopii.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos nopeista vastauksista, taitaa lähteä PSN+ ostoon.
Mistäs tätä saa halvimmalla? Ilmeisesti juuri vähän aikaa sitten mennyt umpeen tarjous 12kk + 3kk.

Voinko ostaa tämän brittiamazonista ja se toimii ihan normaalisti?
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos nopeista vastauksista, taitaa lähteä PSN+ ostoon.
Mistäs tätä saa halvimmalla? Ilmeisesti juuri vähän aikaa sitten mennyt umpeen tarjous 12kk + 3kk.

Voinko ostaa tämän brittiamazonista ja se toimii ihan normaalisti?
Ei varmaankaan toimi suomi accountilla.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tuli aika hyvä fiilis kun näki, että ens kuussa tulee viimeisin Hitmäni. Ei käynyt samalla lailla kuin Okamin kohdalla, että olisin mennyt ostamaan kk ennen ilmaista tarjousta.

Tykkään Plussasta myös sen vuoksi, koska sitä kautta on saanut pelata sellaisia joita ei muuten olisi ymmärtänyt pelata / ei ole ennen tiennyt eräitä pelejä olevan mutta huomannut niiden olevan jopa ihan hyviä.
Myös niitä, joita ei ole erikseen halunnut ostaa mutta halunnut pelata kyllä joskus.

Vain 15e maksanut ja saanut jo monien kymmenien eurojen edestä käytännössä ilmaista pelattavaa aikasta paljon.
Kunhan on vähän kärsivällinen ja toivoa, että jotkin päätyvät joskus Plussalistalle.
Jos tarjonta on tuollaista, ehkä sen vuoden jäsenyyden saattaisin hankkia. Pari kertaa tosiaan maksanut sen 90päiväisen, eli 2x15e.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Okami vielä kesken, mutta eiköhän se läpi mene ennen ensikuun päivitystä. Hitman ja Cathrine, oh joy! :)
 
Ylös Bottom