Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)
Sam and Max itse episodeissa ei ole ehkä expire datea mutta Season Pass:ssa on. Katsoin juuri oman account settings ja services, sielä komeili Playstation plus ja Season pass; joka päättyy ostopäivästä vuosi eteenpäin.
Kiitos, näinhän tuo todellakin näyttää olevan. Tosin täsmennettäköön väärinkäsityksien välttämiseksi, että se päättyy nimenomaan vuosi PlayStation Plus -palvelun ostopäivästä, ei S&M:n lataamisesta. (Tai vastaavasti jos on esim. 3 kk:n jäsenyys, Expires-päiväys on 3 kk Plus-jäsenyyden hankkimisesta.)
Ensimmäinen on 4197mb, joten oletan että se on mun kovolle asentama osa Heavy Rainistä, obviously. Sitten on Heavy rain 1029mb. Ja sitten vielä kolmas, 869mb.
En osaa sanoa, mikä tuo 869 megan mötikkä on, mutta 4+ gigaa on todellakin itse pelin asennus ja reilun gigan möykky on The Taxidermist -lisäosa. Tuon kolmannen voinee poistaa huoletta.
(Sivumennen mainittuna mulle ei koskaan tuota Heavy Rainin push demoa tainnut tullakaan, ei niin millään muotoa.)
Mutta LBP on kuitenkin kiltisti kerran pelilistassa, kerran pelitiedon työkalussa ja sen lisäksi joitakin kilobittejä oleva peliprofiili.
Tämä on ihan normaalia. Pelitiedon työkalussa näkyvässä paketissa on mm. pelin päivitys ja kaikki mahdollisesti hankittu DLC. Seiveissä näkyy itse pelitallennus ja profiilin tallennus (koska ne ovat kaksi erillistä asiaa).
Joskus kuullut konsolin hurahtavan päälle sängyssä kieriessä, mutta aamulla se ei ilmoita että mitään olisi tullut. (ei kai ilmoita pelipäivityksiä listassa? Vai?)
Pelipäivityksistäkin tulee kyllä ilmoitus, mutta nekin lukee listassa vain pelkällä pelin nimellä. Käyttäjäystävällisempää olisi, jos se lista kertoisi täsmällisesti, minkä tyyppistä kamaa se on ladannut. Jos automaattilataus ei ole löytänyt yhtikäs mitään, ei siitä tule mitään ilmoitusta seuraavalla käynnistyskerralla.
Ja jokainen peli jonka lähiaikoina olen käynnistänyt on pitänyt itse päivittää ennen sitä. mm. God of War 3 jonka pelasin läpi uudelleen pari päivää sitten, jota olin pelannut viimeksi suht kauan sitten..
Tuossa pitää ottaa huomioon se, että automaattilataus hakee päivityksiä VAIN niihin peleihin, jotka on käynnistetty ainakin kerran sen jälkeen, kun automaattilataus on asetettu päälle.
Sitä en ole selvittänyt, nollautuuko tuo lista jotenkin, jos automaatin ottaa välissä pois päältä tai muuttaa automaattitontun herätysaikaa. Pöljää olisi, jos se nollaantuisi, mutta se voisi kyllä selittää noita ilmiöitä.
En olis yllättynyt jos jollekin kuukaudelle löisivät Modnation Racersin houkuttimeksi, LBP:n jalanjäljissä.
Voihan se tulla, mutta vuosi on siinä vaiheessa todennäköisesti jo 2012. Eli odotuksien kanssa on hyvä pitää järki ja realismi mukana.