Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu

Vastaus: PlayStation 4

Vuonna 2013 (Peli, Metascore):
Bioshock 2 , 88
Far Cry 3, 90
Mass Effeft 3, 93
Uncharted 3, 92
(jne. Battlefield 3, Assassins Creed 3, Saints Row: The Third...)

Vuonna 2012: Bulletstorm, Batman: Arkham City, Infamous 2, Red Dead Redemtion....

Tuossa vain muutama poiminta. Listaa voi tarkemmin tarkastella täältä.

Kyllä noi kaikki on ison budjetin huippupelejä, vaikka oma pelimaku olisikin jotain muuta. Varmasti osa tuollaisista peleistä tulee hankittua julkaisussa, mutta varmaan löytyy jotain sellaista mitä ei omista ennestään. Itse kun ostelen uutuuksia aika harvoin, niin tälläinen palvelu on erittäin käyttökelpoinen. PS4:n alkutaival ei tietenkään heti voi olla yhtä loistoa, mutta kun pelivalikoima karttuu, löytää uha useampi huippupeli tiensä plussaan.
Bioshock 2 , ison luokan peli, joka ei minun makuuni tosiaan uponnut, ja mitä olen asiaan perehtynyt, ei se uponnut järin monelle muullekaan
Far Cry 3, ostettu julkaisupäivänä
Mass Effeft 3, ostettu julkaisupäivänä
Uncharted 3, ostettu alelaarista
Battlefield 3, ostettu kolme kuukautta julkaisusta
Assassins Creed 3, todellinen floppi, buginen, monen muunkin mielestä täysi susi, ei mitään tekemistä assassins creedin kanssa
Saints Row: The Third..., kokeilin, ei todellakaan mun peli, että sekoiluteeman suhteen ei iskenyt moneen muuhunkaan


Vuonna 2012:
Bulletstorm, testasin, yleisesti netissäkin todettu liian yliampuvaksi ja liian camp-henkiseksi. (Tahallinen) B-luokan peli.
Batman: Arkham City, ostettu julkaisupäivänä
Infamous 2, samaa infamousta mitä ykkönenkin (jonka muuten ostin 10e:lla alle vuoden julkaisusta, taisi hintakin viitata johonkin), ison budjetin avoimen maailman peli, joka ei vain toimi.
Red Dead Redemtion, ostettu julkaisupäivänä

Tässä nyt näihin peleihin omat perustelut, mitkä olivat menneet ohi sektorin itsellä. Hitmanin meinasit itse hankkia, mutta onneksi "säästin" rahani, vaikkakin pari kuukautta julkaisusta pelin hintakin kyllä oli tippunut 20e:n tienoille, sama juttu Sleeping Dogsin kohdalla, vaikkakin True Crimen tiputtaminen nimestä antoi jo jotain viitteitä mitä mieltä julkaisijat olivat laadusta.

Kuten olen siis aikaisemminkin sanonut, niin Plus-palvelu sopii oikeastaan vain perheenisille tai nuorille, jotka eivät jaksa/pysty ostamaan pelejään itse. Eli kyllähän tuolta pelattavaa riittää, mutta jos harrastaa vähääkään aktiivisemmin konsolipelejä, niin jokainen parempi peli on jo hyllyssä läpipelattuna.

Tietenkin jos verrataan Xboxin Goldin pelitarjontaan, niin kyllähän Plus-tarjonta hakkaa sen 100-1 (1, koska pelit jäävät sentään Xboxilla omaksi palvelun loputtua).

Edit:

Aletaanko leikkimielisesti seuraamaan vaikkapa Amazon.co.uk:n ps3:n isojen pelien hintoja, aina kun plus-pelit julkaistaan. Uskon, että siitä saa paremman kuvan kuinka paljon pelin hinta on pudonnut julkaisusta. Siitä saa samalla kuvan, miten tuote on myynyt.

Hyvänä esimerkkinä Battlefield 3, josta piti maksaa lähes täysi hinta vielä 3kk julkaisusta, kun taas Hitman oli tippunut noin kolmasosaan.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Lebe nyt koetta vängätä tästä vähän turhaan. Aika moni plussan käyttäjä on ollut - syystäkin - varsin tyytyväinen siihen.

Luokittelen itsenikin runsaasti ostaviin pelaajiin ja silti plussa on osunut älyttömän hyvin kohdalle. Syykin on ilmeinen, pelejä on nykyään niin tolkuttomasti että väkisinkin hyviä pelejä jää skannerin ulkopuolelle.

esim. vaikkapa bulletstorm, bätmän, hitman, far cry, sleeping dogs, crysis, dead space, battlefield jne. Ja silti olen ostanut esin. Tomb raiderin, last of ussin, resistancet, killzonen, codit ja max paynen kaupasta. Munkkiako? Ehkä. Pelit kuten uncharted on menny päällekkäinkin, mutta ihan 100% osumatarkkuus laajasta tarjonnasta lienee mahdoton.

Vitan puolelta lopetin pelien oston aika pian kun tajusin että 95% parhaista peleistä tulee kuitenkin ennen pitkää plussan kautta.

Marttyyrin esittäminen on aina vähän epätoivoista, se että Lebe moni ei allekirjoita sun näkemystä johtunee juuri siitä, että laajassa pelitarjonnassa plussa tarjoaa paljon sellaisia pelejä, jotka helposti jäävät katveeseen ja ovat silti pirun hyviä.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ja kun plussaa jatkaa muutaman vuoden niin siellä olis sellainen puskuri, ettei julkaisussa tarvitse ostaa mitään. Itsellä tuo vita tosiaan on niin myös et fifa on ostettu. Muuten mennään plussan voimin ka 16gigan muistikortista ei ole mihinkään.

Itsekin kyllä pilvipalvelusta yksistään jo voisin maksaa tuon vuosimaksun..muu on plussaa
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuten olen siis aikaisemminkin sanonut, niin Plus-palvelu sopii oikeastaan vain perheenisille tai nuorille, jotka eivät jaksa/pysty ostamaan pelejään itse. Eli kyllähän tuolta pelattavaa riittää, mutta jos harrastaa vähääkään aktiivisemmin konsolipelejä, niin jokainen parempi peli on jo hyllyssä läpipelattuna.
Kuulun varmastikin tuohon perheenisien kategoriaan, mutta silti olen erittäin aktiivinen pelaaja ja SILTI koen saavani PlayStation Plus -jäsenenä etuisuuksia vähintäänkin rahojeni arvoisesti. Ostan pelejä hurjia määriä ja nuo fyysiset kappaleet ovat Instant Game Collectionin jälkeen jääneet yhä useammin muoveihin. Eli vaikka olen pelin ehtinytkin ostaa, en välttämättä ole ehtinyt sitä edes avata paketistaan. Plus-digiversion myötä voin pelailla vaivattomammin suoraan kiintolevyltä, ja varsinainen fyysinen kappale säilyy mint-kunnossa.

Toinen huomio tähän on, että Plus-jäsenille tarjotaan myös paljon hyviä latauspelejä, joista ei välttämättä retail-julkaisuja olekaan. Pelkästään tänä vuonna latauspeleinä on jaettu Guardians Of Middle-Earth, Cubixx HD, Limbo, Big Sky Infinity, Knytt Underground, Pinball Arcade, Quantum Conundrum, Joe Danger 2: The Movie, Okami HD*, The Cave, Malicious, When Vikings Attack!, Stealth Inc: A Clone In The Dark, Giana Sisters: Twisted Dreams ja MotorStorm RC.

Ja tosiaan jos on Vitan ja/tai PS4:n omistaja, pelitarjonta senkus vain laajenee. Vitan Plus-pelejä on tullut niin maan mahdottomasti, ettei 32+16 gigan kortitkaan enää riitä, vaan latausjonossa on koko ajan enemmän pelejä odottamassa pelaus/kokeiluvuoroaan.

Toki aina voi vedota siihen, ettei ole lajityypin ystävä tai ettei peli muuten vaan ennakkokäsityksien perusteella vaikuta kiinnostavalta. Suosittelen silti rohkeasti kokeilemaan kaikkea. Välillä voi yllättyä erittäinkin positiivisesti, ja itselle Limbo oli yksi sukupolvensa parhaita pelikokemuksia.

Vähätellä ei myöskään sovi Plus-jäsenien saamia alennuksia. Pelkästään niillä olen varmasti kuitannut useamman vuoden Plus-jäsenmaksut.

* Okei, Okami HD:stä on myös fyysinen julkaisu olemassa.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Lebe nyt koetta vängätä tästä vähän turhaan. Aika moni plussan käyttäjä on ollut - syystäkin - varsin tyytyväinen siihen.
No enhän mä nyt tästä mitään turhaa vänkää, vaan kerron _omaa_ mielipidettäni! Ja tottakai tyytyväisiä käyttäjiä on!

Marttyyrin esittäminen on aina vähän epätoivoista, se että Lebe moni ei allekirjoita sun näkemystä johtunee juuri siitä, että laajassa pelitarjonnassa plussa tarjoaa paljon sellaisia pelejä, jotka helposti jäävät katveeseen ja ovat silti pirun hyviä.
Marttyyri? Enemmän mua ihmetyttää, miksi *te* loukkaannutte asiasta niin pahasti, jos joku palvelua kritisoi. Veikkaan, että moni myös allerkirjoittaa mun näkemyksen ja on jättänyt palvelun hankkimatta. Itsehän olen siis palvelun asiakas. En vain ole saanut noista aina hehkutetuista peleistä mitään kiksejä, toisin kuin moni niistä tuntuu tykkäävän. Osa jopa vain sen vuoksi, että heille riittää peli kuin peli. Itse vaadin peleiltäni vähän enemmän, ja kyllähän tuolla Plus-palvelussa omaankin makuun pelejä on ollut, ne vain on tullut hommattua kaupasta yleensä jo vuoden päivät aikaisemmin. Itsellä Plus-palvelu on ihan muusta syystä käytössä.

Mä en vain käsitä, miksei tästä asiasta saa puhua kriittiseen sävyyn.

Ja kyllä, olen tainut lähes jokaista Plus-peliä testata. Osan olen jopa pelannut läpi, vaikken ole pelistä tykännytkään (mm. Sleeping Dogs, Assassins Creed 3).

edit:
TT-2k:n mainitsema Limbo tosiaan oli yksi parhaista latauspeleistä, sekin vain tuli tosiaan pelattua Xboxilla aikoja sitten läpi, ennen kuin se eksyi edes PlayStationille.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Itse en ole päässyt nauttimaan plussan peleistä ollenkaan, 1/10 pelistä löytyy southpawi.

Ohan tuo outoa ku 2000-luvulla voidaan vasurit jättää pelien ulkopuolelle. Last of us ois ollut semmoinen peli mitä ois voinut pelailla, mut pulju jätti vasurit nuolemaan näppejään :P
 
Mä en vain käsitä, miksei tästä asiasta saa puhua kriittiseen sävyyn.

Joo mutta sun kritiikki on sitä tasoa, että jos on ostanut kaikki pelit niin PSN plussa ei tarjoa enää mitään... :D

Itse en ole päässyt nauttimaan plussan peleistä ollenkaan, 1/10 pelistä löytyy southpawi.

Ohan tuo outoa ku 2000-luvulla voidaan vasurit jättää pelien ulkopuolelle. Last of us ois ollut semmoinen peli mitä ois voinut pelailla, mut pulju jätti vasurit nuolemaan näppejään :P

Ootko kokeillu pistää palautetta? ISo hommahan tuo ei olisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Lebe: En tiedä kuka on loukkaantunut ja mistä. Marttyyri sanaa käytin koska jossain viestissä pyytelit anteeksi eri mieltä olemista. Ja olet kyllä aika omalla polullasi jos kuvittelet että *te* eli myös minä olisin loukkaantunut sinun pettymyksestäsi plussaa kohtaan. :D

Varmaan tyytymätömiäkin plussan käyttäjiä on, pointtini oli sanoa se mikä täällä viesteistäkin näkyy, olet plussan ostajana valitettavassa vähmmistössä, moni on tyytyväisiä. Tästä on turha siksi sinun vängätä sataa viestiä, pointtisi on jo ymmärretty ja harmihan se on että sulle on käynyt plussan kanssa noin.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ootko kokeillu pistää palautetta? ISo hommahan tuo ei olisi.

Olen. Naughy dogin foorumeilla löytyy muilta samaa kyselyä, mut eivät huomioi ollenkaan ku ovat tienanneet jo niin hyvin.

Uudessa killzonessa ei ole myöskään southpawia eli sekin tuli peruttua samantien, harmi.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Joo mutta sun kritiikki on sitä tasoa, että jos on ostanut kaikki pelit niin PSN plussa ei tarjoa enää mitään... :D
Niin? Plussa-pelit eivät tarjoa mulle juurikaan mitään... Plussahan mulla on muista syistä.

Varmaan tyytymätömiäkin plussan käyttäjiä on, pointtini oli sanoa se mikä täällä viesteistäkin näkyy, olet plussan ostajana valitettavassa vähmmistössä, moni on tyytyväisiä.
Tässä asiassa olet sanavalintoinesi täysin oikeassa, sillä suurin osahan tyytymättömistä eivät ole edes Plus-jäseniä, joiden rinnalla plus-jäsenet ovat selvä vähemmistö, olivat he tyytyväisiä tai tyytymättömiä.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mutta esim. Leben tapauksessa sinne voisi tulla käytännössä mitä vain ja siltin valittaa ettei siellä ole itselle mitään kun kaiken on jo ostanut.

Vaikka unohdettaisiin "ilmaiset pelit" niin välillä on esim betoja jne joita voi kokeilla ensimmäisenä. On myös pelien kokoko versioiden kokeiluja, on alennuksia peleistä. On verkkotallennusta.

Eli tuo kattaa kyllä rahaansa nähden todella paljon sisältöä, vaikka ostaisit käytännössä kaikki pelit julkaisussa.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mutta esim. Leben tapauksessa sinne voisi tulla käytännössä mitä vain ja siltin valittaa ettei siellä ole itselle mitään kun kaiken on jo ostanut.

Sun tapauksessa sinne saisi sitten varmaan tulla mitä tähänsä kuraa, ja sä pelaisit pupillit pyöreinä maailman parhaita pelejä, koska se on Sonyn maailman paras Plus-jäsenyys?

Ja kaikkeahan mä en ole ostanut, vain ne oikeasti hyvät pelit, keskinkertaista ja sitä huonompaahan siellä on selvästi enemmän (mm. AssCreed 3).
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ja kaikkeahan mä en ole ostanut, vain ne oikeasti hyvät pelit, keskinkertaista ja sitä huonompaahan siellä on selvästi enemmän (mm. AssCreed 3).
Subjektiivisille keskinkertaisuudelle ei tietystikään mikään palvelu taida mahtaa mitään, mutta noin muuten Plus-peleiksi päätyäkseen pitäisi Metascoren olla vähintään 70. Poikkeuksen tässä tekevät pelit, jotka julkaistaan Plus-jäsenille ihan Day 1, jolloin niistä ei tietystikään arvosteluja ole välttämättä Metacriticissä Metascoren laskemiseksi.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tässä asiassa olet sanavalintoinesi täysin oikeassa, sillä suurin osahan tyytymättömistä eivät ole edes Plus-jäseniä

Tämähän ei tietenkään pidä paikkansa. Jonkun palvelun käyttämättä jättäminen ei kerro tyytyväisyydestä tai tyytymättömyydestä vaan siitä että kyseiselle palvelulle ei ole tarvetta, olipa syy mikä tahansa. Lopetan kanssasi keskustelun tästä aiheesta tähän, koska sun pointtisi on tullut mulle täysin selväksi, maksat jostain syystä palvelusta johon et ole tyytyväinen. Ei tällä tarvi tätä ketjua spämmätä.

Joulukuun tarjonta näyttää taas huikealta, kehuttu resogun heti tuoreeltaan ps4:lle ja päälle vitalle kehuttu guadalcamee, hyvä alku myös ps4 puolelle.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Lopetan kanssasi keskustelun tästä aiheesta tähän, koska sun pointtisi on tullut mulle täysin selväksi, maksat jostain syystä palvelusta johon et ole tyytyväinen. Ei tällä tarvi tätä ketjua spämmätä.
Teen myös näin, ennen kuin menee "väittely" ihan henkilökohtaisuuksiin. :)

tämän voisin laittaa vielä pisteeksi iin päälle:

Näytä liitetiedosto 11952
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tulee tässä nyt itselläkin semmoinen tunne, että ps+:sta ei saisi antaa mitään kritiikkiä, kun katsoo miten Leben viesteihin vastataan.

PS+ ei ole se tie onneen kaikille. Itsekään en ehkä 95% plussan kautta saaduista peleistä välitä, mutta silti otin plussan, kun tiesin mihin olin rahoja laittamassa. Taisi se aikaisemmin kirjoittamani viesti mennä kaikilta ohi, kun ei sitä kukaan kommentoinut tai sitten ei vain kiinnostanut toisenlainen näkökulma...

Hyvin pärjäsin ennen plussaakin pelipäivitysten kanssa, kun on nopea netti ja aikaakin yleensä. Tallennukset kopioin edelleen joka kerta usb:lle, kun lopetan pelaamisen. Ja itseasiassa oma PS3 on virrat pois (koko viihdekeskus virrat pois) suurimman osan vuorokaudesta niin ajoitettuja automaattilatauksia/päivityksiä ei juuri pysty hyödyntämään.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Hyvin pärjäsin ennen plussaakin pelipäivitysten kanssa, kun on nopea netti ja aikaakin yleensä. Tallennukset kopioin edelleen joka kerta usb:lle, kun lopetan pelaamisen. Ja itseasiassa oma PS3 on virrat pois (koko viihdekeskus virrat pois) suurimman osan vuorokaudesta niin ajoitettuja automaattilatauksia/päivityksiä ei juuri pysty hyödyntämään.

No mutta tuokin on tavallaan oma valinta jos haluat tehdä asiat "vanhalla tavalla". Se on vähän sama ku joku kysy et miks uusissa konsoleissa on panostettu nopeuteen. Vähän sama homma kun autossa vakionopeudensäädin tai ilmastointi. Kyllä ilmankin on aina pärjätty, kerran kun ne omistaa niin ei halua luopua.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ei voi kun nauraa tätä keskustelua, mikään kun ei riitä ja kaikki on paskaa mitä saa, no enivei, itse en ole ollut koskaan plussan tilaaja mutta tuota julkaistujen pelien listaa kun katsoo niin varmasti viimeistään ps4:lle plussa tulee, monia pelejä tullut mitä en ole jostain syystä jaksanut ostaa mutta kiinnostaisivat kyllä, aika on niin rajallista että harvaa peliä tulee julkkarissa ostettua muutenkaan. Minä näen palvelun erinomaisena.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

kaikki on paskaa mitä saa
Niin siis, jos keskinkertainen tai vanha on paskaa, niin kyllä. Itsehän en paska-termiä tainut käyttää ollenkaan. Uskon, että montaakaan euroa enempää vuodessa ei tarvitsisi maksaa, jos tilaisi pelit fyysisinä vaikka Amazonista sillä sekunnilla, kun kuukauden (isojen) Plus-pelien nimi ilmoitetaan.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Et sanallisesti mutta ei varsinainen Sherlock tarvi olla kun rivien välistä lukee mutta minä en tähän keskusteluun sen enempää yhdy, jatkakaa te ketkä jaksavat.
 
Ylös Bottom