Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Store

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinnie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PlayStation Store

Pakko muuten sanoa että toi ps store näyttää erittäin köyhältä. Amerikan storessa kun käy, niin alkaa ihmetellä että miksi eu:n store on sellasta kuraa ulkoasultaan.

Ilmeisesti Store-sovellusta on taas päivitetty. Placeboa vaiko ei, mutta ainakin NeoGAFissa jotkut raportoivat Storen rullaavan nyt jouhevammin. Tosin vähintään yhtä moni ilmoittaa, että yhtä tuskaista on edelleen, joten mailisi saattavat vaihdella.

So I just downloaded the 1.05 patch for the PS Store, and I don't know if it's just me, but everything seems a LOT faster. There's only minimal lag between menus now, and overall everything just seems to work a lot better. Anyone wanna help confirm if I'm just imagining things, or if Sony actually fixed this damn thing?

Lähde: NeoGAF

Tosin vähintään yhtä moni ilmoittaa, että yhtä tuskaista on edelleen, joten mailisi saattavat vaihdella.

Eka käynnistys 71 sekuntia ja toinen 42 sekuntia. Eipä ole mulla ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan.

E: Itse storen käytössäkään en huomaa mitään ihmeellistä muutosta. Aika vähän sitä on tullut selailtua. Yleensä olen tiennyt, mitä olen lataamassa. Kuvakkeet kyllä latautuivat ehkä hieman nopeammin, mutta pientä pätkimistä kyllä oli. Kursori (vai mikä onkaan) reagoi ohjaimen painalluksen jälkeen pienellä viiveellä.

Eka käynnistys 71 sekuntia ja toinen 42 sekuntia. Eipä ole mulla ainakaan muuttunut mihinkään suuntaan.
NeoGAFin kommenttien perusteella nopeutumista tapahtui nimenomaan siellä Storessa ollessa, sovelluksen käynnistymisen nopeutumisesta ei tainnut kukaan puhua mitään. Toisaalta nimenomaan tuo yli minuuttiin venyvä käynnistys on mulle(kin) ollut se suurin ongelma. Itse Storen puolella asiat ovat yleensä toimineet sitten suht. sutjakkaasti.

Mutta samapa tuo, viime kuukaudet olen hoitanut asioinnin pääasiassa web-Storen puolella, ja nyt kun se automaattilatauskin kai jossain määrin jo toimii, ei itse PS3:lla tarvitse edes mennä latauslistaakaan pläräämään.

Mutta samapa tuo, viime kuukaudet olen hoitanut asioinnin pääasiassa web-Storen puolella, ja nyt kun se automaattilatauskin kai jossain määrin jo toimii, ei itse PS3:lla tarvitse edes mennä latauslistaakaan pläräämään.
Olikos tuo automaattilataus niin, että kone täytyy kuitekin itse käynnistää ettei itsestään käynnistele? Onnistuuko esim. Plussan automattipäivityksen yhteydessä, jolloin kone kuitekin käynnistetään automaattisesti?

Olikos tuo automaattilataus niin, että kone täytyy kuitekin itse käynnistää ettei itsestään käynnistele? Onnistuuko esim. Plussan automattipäivityksen yhteydessä, jolloin kone kuitekin käynnistetään automaattisesti?
Kyllä ja kyllä. Eli weppi-Storesta jokainen tuote pitää ensin käsin laittaa latausjonoon, jonka jälkeen lataus alkaa, kun PS3:lla/Vitalla seuraavan kerran PSN:ään kirjautuu. Itsestään se ei konsolia käynnistä, ei vaikka Remote Start olisi päällä. Toisaalta Plus-jäsenien automaattinen lataus hoitaa homman, jos konsolia ei ole muuten käynnistetty.

En tiedä johtuuko storen päivityksestä, vai ps+ ilmaispelien latausruuhkasta, mutta tänään on ps3 ladannut catherinea aivan jäätävän hitaalla vauhdilla. Toivottavasti alkaa rullaamaan taas nopsempaa pikapuoliin.

Kävin tossa eilen storessa ja latailin sen päivityksen jonka jälkeen kesti niin kauan, että aikakatkaistiin se yritys. Seuraavaksi menikin sitten toista minuuttia, että store avautui. Kaiken kukkuraksi eipä onnannut plus pelien lataillutkaan, kun taas latausta tehdessä aikakatkaistiin, jonka jälkeen mulle riitti.
Joskus reilu viikko sitten käytin ekaa kertaa ihan ostamiseen tuota netti selain versiota storesta ja se vasta huonosti toimikin. Se heitti mut ulos kesken kun ostoksia otin ja jouduin 3 kertaa menemään aina uudelleen ottamaan ne tuotteet ja kassalle, ja 2 ekaa kertaa tuli joku probleema eikä onnannut. 3:lla kerralla tuli joku (en muista kunnolla) että tapahtuma ei taaskaan onnistunut, mutta tuotteet tulivat latauslistaan ja rahatkin meni, mut ei oikein toimi kunnolla.

Kyllästyttävän hankalaa on edelleen siis asiointi storessa. Silloin tällöin sieltä jotain ostan ja joka kuukausi plus pelit tietty käyn ottamassa, joten sen verran käytän storea kuitenkin, että vois vähän jouhevammin toimia.

En tiedä johtuuko storen päivityksestä, vai ps+ ilmaispelien latausruuhkasta, mutta tänään on ps3 ladannut catherinea aivan jäätävän hitaalla vauhdilla. Toivottavasti alkaa rullaamaan taas nopsempaa pikapuoliin.
Illalla ilmeisesti oli jotain yleisempää hidastelua liikkeellä. Itellä lataukset Storesta tulivat todella omituisesti; noin alle 100 megan tiedostot tulivat kaikki erittäin nopeasti ja ongelmitta, mutta sitä isommat hyytyivät mystisesti noin 70 prosentin kohdalla. Esimerkiksi 1,1 gigan paketista tuli noin 700 megaa todella rivakkaa vauhtia, mutta sitten viimeinen kolmannes oli todella, todella hidasta. Ja tuo toistui useammalla eri tiedostolla.

Tänään aamulla kala onneksi ui taas vauhdikkaasti alusta loppuun.

Eilen klo 18 aikoihin aloittelin latauksia. Hitmanin latailun "valmistelu" jumitti koko koneen, kun yritin laittaa lataukset "Taustalle". Kolmannella kerralla, annoin "pistoolien" yms. härpättimien suosiolla jäädä ruudulle latautumaan, ennen kuin siirsin "taustalle latautumaan".

Aamulla kahdeksan aikoihin oli vielä Catherinen yms. asennukset menossa, joten illalla tuskin pääsee pelailemaan, kun todennäköisesti pelit vielä pyytävät lupaa päivittämään itsensä, itsellä kun automaattinen huoltoaika on jo joskus 04-06 välillä.

Vituttaa isosti jo valmiiksi, miksei pelit voi olla aina valmiiksi päivitettyinä, kun ne lataa? Mielestäni eräällä toisella konsolivalmistajalla näin on (jolla muutenkin lataustoiminnot tuntuu pelittävän paremmin....)...

Itellä kuitenkin pelitunteja tulee enää vain ihan muutamia tunteja kuukaudessa uuden perheenjäsenen vuoksi, niin ei jaksaisi niitä käyttää päivitysruudun tuijotteluun....

Lebe80: Jos et aio käyttää pelin nettitoimintoja, voi päivityksen myös ohittaa. Pääset pelailemaan illalla, ja patch-purkkaa tulee sitten ensi yönä automaattilatauksen kyytiäisenä.

Minkä takia Dynasty Warriors 6 on nyt storessa "uutena" pelinä? Peli on ilmestynyt jo vuosia sitten mutta nyt se on siellä uutena vasta viimekuussa "ilmestyneenä" aika paha virhe on sattunut tai sitten kyseessä on joku uudistettu versio?

Dynasty Warriors 8:n pitäisi ilmestyä heinäkuussa mutta mutta DW6 ilmesty jo joskus 07-08?

Minkä takia Dynasty Warriors 6 on nyt storessa "uutena" pelinä? Peli on ilmestynyt jo vuosia sitten mutta nyt se on siellä uutena vasta viimekuussa "ilmestyneenä" aika paha virhe on sattunut tai sitten kyseessä on joku uudistettu versio?
Dynasty Warriors 6 julkaistiin Storessa digijakeluversiona vasta tuolloin 29. toukokuuta. Päiväys kertoo siis sen, koska tuote on tullut nimenomaan Storeen.

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Sorvasin PS3:sen takaisin TV:seen kiinni ja päivittelin laitteen, huomasin että suurin osa "uutuus" peleistä on myös ladattavina versioina! Joten periaatteessa levyasemaa ei tarvitse jos sietää ladata 20Gt pelejä.

Samalla järkytyin aivan törkeistä PSN hinnoista. Metro Last Light ja Remember Me olivat lähempänä 60£! Pelit maksavat normaalisti sen 39.99£ Joskus joku saattaa olla 43.99£ mutta sen korkeampaa hintaa en ole koskaan nähnyt. Kuinka ihmeessä Sony luulee ihmisten ostavan pelejä 60£ hintalapulla (olisi euroissa ~€75). Onneksi The Last of Us oli sentään "vain" 39.99£

Miltä teillä näyttää nuo hinnat euroissa?

(Artikkeli asiasta.)

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Miltä teillä näyttää nuo hinnat euroissa?
Remember Me ja Metro: Last Light molemmat ovat 59,95 e, joskin Last Light oli avausviikollaan 20 prosentin tarjouksessa Plus-jäsenille, eli maksoi "vain" noin 48 euroa.

Mutta sanotaan nyt taas kerran, että Sony ei noita pelejä hinnoittele, vaan hintalapun koon asettaa julkaisija.

Mutta sanotaan nyt taas kerran, että Sony ei noita pelejä hinnoittele, vaan hintalapun koon asettaa julkaisija.
Ja vaikka hinnoittelisikin, en usko Steam-hinnoitteluun ihan heti PSN:ssä (saatika laajemmin konsoleilla). Syynä nyt vain yksinkertaisesti se, että Sony tekee myös hardwarea ja on siten hyvinkin sidoksissa jälleenmyyjiin. Mikäli jälleenmyyjiltä putoaisi pelimyynnit, miksi pitää konsoleita esillä? Ellei sitten konsoleista saisi kivasti katetta, mutta siltikin saavutetuista eduista ei kukaan noin vain luovu. Valven ei tarvitse välittää jälleenmyyjistä, se keskustelee pelkästään julkaisijoiden kanssa, joten hinnoittelukin on siinä mielessä yksinkertaisempaa.

Melkoisesti on muuten tulossa PS3:n indie-storeen pelejä; Hotline Miami, Lone Survivor, Spelunky, The Binding of Isaac Rebirth ja mitä kaikkea. Kunhan vain hinnat pidettäisiin suhteellisen järkevinä, näissä kun ei tarvitse kivijalkakauppaa juuri miettiä. Muuten Steam on kärkkymässä ainakin omia rahojani.

Ylös Bottom