Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Store

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinnie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PlayStation Store

Ennakkotilasin pelin storesta. Nyt oli sitten tullut ilmoitus, että veloitus ei ole onnistunut ja tilaus on peruttu. Pelin tiedostot olen jo ladannut. Tarvitseeko peliä ladata uudestaan, jos ja kun saan veloituksen onnistumaan?
Ei tarvitse ladata uudestaan.

Miten PS3:lla löytäisi kätevimmin Storesta ne pelit, jotka saa ladata ilmaiseksi, koska on jo ostanut ne toiselle laitteelle? Tässä tapauksessa siis Vitalle.

Minulle ei ole aivan selvää, miten Download List ja Services List eroavat. No, jälkimmäisessä ei näy kaikkia pelejä.

Download List saattaa näyttää jonkun pelin kahdesti. Oletan, että toinen on se ostamani Vita-versio ja toinen PS3-versio. Molemmissa on download-nappi. Missään ei kuitenkaan lue, kumpi on Vitalle ja kumpi kolmoselle, tai kumpi minulla jo on. Ainoastaan tiedostokoko on muutaman megan isompi tai pienempi.

Haluaisin tietää, onko olemassa helpompaa tapaa kuin käydä Vitalla Storessa kaikki ostokset läpi ja katsoa, missä lukee cross buy. Tälläkään tavalla ei selviä, kumpi on oikea tiedosto.

Miten PS3:lla löytäisi kätevimmin Storesta ne pelit, jotka saa ladata ilmaiseksi, koska on jo ostanut ne toiselle laitteelle? Tässä tapauksessa siis Vitalle.

Minulle ei ole aivan selvää, miten Download List ja Services List eroavat. No, jälkimmäisessä ei näy kaikkia pelejä.
Services List on nimensä mukaisesti lista palveluista. Sitä miksi osa peleistä luokitellaan myös palveluiksi, en osaa selittää. Joka tapauksessa kaiken saa myös latauslistan kautta.

Download List saattaa näyttää jonkun pelin kahdesti. Oletan, että toinen on se ostamani Vita-versio ja toinen PS3-versio. Molemmissa on download-nappi. Missään ei kuitenkaan lue, kumpi on Vitalle ja kumpi kolmoselle, tai kumpi minulla jo on. Ainoastaan tiedostokoko on muutaman megan isompi tai pienempi.
Oikein oletettu. Yleensä se pienempi tiedosto on Vita-versio, mutta eiköhän tuohonkin jokin poikkeuksen vahvistava sääntö löydy.

Haluaisin tietää, onko olemassa helpompaa tapaa kuin käydä Vitalla Storessa kaikki ostokset läpi ja katsoa, missä lukee cross buy. Tälläkään tavalla ei selviä, kumpi on oikea tiedosto.
Plärää tuota latauslistaa Vitalla. Siellä se näyttää Download-napit vain varmasti Vita-yhteensopiville tuotteille. (Kyllä, se on hidasta ja kankeaa noinkin.)

Tai ehkä se kaikista helpoin tapa on käyttää weppi-Storea ja sen kanssa PSDLE-"sovellusta". Tuon avulla saat latauslistalta eroteltua näkymään esim. vain Vita-tuotteet. Sen jälkeen niitä on helppo pistää Vitan latausjonoon. (Käyttölogiikka on ehkä hieman nurinkurinen; siitä pitää klikata PS3/PS4/PSP-valinnat pois, eli niiden pitää näkyä vaaleansinisinä ja Vita on ainoa tummansininen.)

Services List on nimensä mukaisesti lista palveluista.
Mulla siellä ei taida olla mitään muuta kuin pelejä. Kuuluuko esim. Netflix palveluihin, vai mitä ne on?

Plärää tuota latauslistaa Vitalla. Siellä se näyttää Download-napit vain varmasti Vita-yhteensopiville tuotteille. (Kyllä, se on hidasta ja kankeaa noinkin.)
Pitää tehdä näin. Kiitän neuvosta.

Haluan siis ladata kolmoselle kaikki, mitkä saan ilmaiseksi. Vita tuli taloon ensin. PS3 niin vasta, että en ole Storesta ehtinyt ostamaan vielä mitään.

Vitalla ajattelin Storea katsoa sen takia, että minusta se oikuttelee vähemmän kuin kolmosen Store. Toki välillä tulee valitusta että palvelimeen ei saatu yhtettä, mutta ei se muistaakseni kaatunut ole, kuten kolmosella on käynyt.

Kaikkein helpointa olisi, jos kolmosen Storen saisi näyttämään vain yhteensopivat, ilmaiset pelit. Mutta siellä näkyy nelosenkin pelejä. Vitalla taas ei näe muiden koneiden pelejä millään. Jos menee Vitan selaimella Storeen, se käynnistää Storen oman sovelluksen. Joskus haluaa nähdä, mitä pelejä muille koneille on tarjouksessa.

Pitää siis ottaa Vita, kynä ja paperia ja käydä download list läpi. En nyt muista, näyttikö se Vitalla taas niitä tiedostokokoja...

Jos lataan kolmoselle väärän version, voiko siinä mennä bitti poikittain?

Kaverin kolmospeikalta ei meinattu kerran saada paria demoa pois millään sen jälkeen, kun ne oli pelattu. Kolmionäppäin ei tarjonnut deletea vaihtoehdoksi. Jotenkin ne itse demot saatiin pois, mutta kuvakkeet taitaa kummitella pelilistalla vieläkin.

Robotti: Se on vähän tekniikan jumalista kiinni, mikä lasketaan palveluksi ja mikä ei. Käytännössä sitä listaa on melko turha edes tuijottaa.

PS3:lla voi ladata kaikkea (mitä se vaan antaa ladata) ihan huoletta. Suurin haitta korkeintaan on, että jos lataat väärän version, menee aikaa hukkaan. (Ja se "väärä" versiokin on siis PS3-versio, jonka voit asentaa siihen PS3:lle, jos siltä tuntuu. PS4-tuotteita ei voi PS3:lla ladata.) PS3:lle ladatut Vita-pelit saa kopioitua Vitalle Vitan Content Manager -sovelluksella. Siirto tapahtuu joko Vitan omalla USB-letkulla tai WLANin yli, jos Vita ja PS3 ovat samassa verkossa.

Tuo kaverin PS3:lla tapahtunut demojen "haamuilu" on varmastikin ollut ihan silkka bugi. (Ylimääräiset ikonit varmaan poistuvat, kun ajaa Safe Moden kautta tietokannan uudelleenrakennuksen.) Kyllä kaiken saa poistettu konsolilta. Ikuista on vain se latauslista. Sinne kun jotain kerran päätyy, se on siellä ikuisesti, ellei julkaisija vedä koko tuotetta Storesta pois. Tuota on tapahtunut käsittääkseni tasan kerran PSN:n historiassa. Kyseessä oli Konamin julkaisema P.T-demo PS4:lle.

Sinne kun jotain kerran päätyy, se on siellä ikuisesti, ellei julkaisija vedä koko tuotetta Storesta pois. Tuota on tapahtunut käsittääkseni tasan kerran PSN:n historiassa. Kyseessä oli Konamin julkaisema P.T-demo PS4:lle.
Kyllä P.T.:kin jää latauslistalle - sen kautta tosin avautuu vain tyhjennetty Store-sivu. (P. T.:n muuten onneksi saa kopioitua toisellekin konsolille varmistuskopiotyökalulla, kuten taannoin ilokseni huomasin.)

Kyllä P.T.:kin jää latauslistalle - sen kautta tosin avautuu vain tyhjennetty Store-sivu. (P. T.:n muuten onneksi saa kopioitua toisellekin konsolille varmistuskopiotyökalulla, kuten taannoin ilokseni huomasin.)
Latauslistalle tosiaan jää, mutta itse tuotetta ei voi enää ladata. Mutta tämä nyt on tällaista asiaan kuulumatonta nippelitietoa.

Muutin vähän aikaa sitten ulkomaille ja samoihin aikoihin vaihtu luottokortti. Nyt kun yritän lisätä rahaa tilille käyttäen uutta korttia (jonka laskutusosoite on Suomessa JA SEN tili on myös Suomessa) herjaa wallet aina luottokorttitietovirheestä. Oon nyt kokeillu 2 eri kortilla ja paypal tilillä ja mikään ei mee läpi. Ainoa ero on tosiaan että fyysisesti oon jenkeissä. Tsekkaako tuo sen myös selaimen/pleikkarin osoitemaan?

Kortin tiedot oon tarkistanu pankista ja kaiken pitäisi olla oikein. Uudella kortilla oon saanu ostettua kyllä muuta kamaa netistä.

Plants vs zombies näköjään hävinnyt storesta. Ei löydy kuin trial versio. Muistelin, että minulla olisi joskus kokoversiokin ollut ostettuna, mutta pelkkä trial löytyi pleikkarista.

Mihin lie hävinnyt?

Plants vs zombies näköjään hävinnyt storesta. Ei löydy kuin trial versio. Muistelin, että minulla olisi joskus kokoversiokin ollut ostettuna, mutta pelkkä trial löytyi pleikkarista.

Mihin lie hävinnyt?
Kyllä mä sen ainakin tuolta löydän. Molemmat ps3 ja ps4 versiot. Tietokoneen kautta katsottuna storesta.

Mihin lie hävinnyt?
Mille alustalle koitit etsiä? Tietääkseni Vita -versio poistui Storesta elokuussa.

Kyllä mä sen ainakin tuolta löydän. Molemmat ps3 ja ps4 versiot. Tietokoneen kautta katsottuna storesta.

Voisitko laittaa linkkiä PS3-versioon? Minäkään en löydä kuin Garden Warfaren ja flipperipöytiä. Ensin etsin turhaan Vitalle, sitten kolmoselle. Alkaa jo näyttää siltä että Sonylla ei tykätä rahasta.

Voisitko laittaa linkkiä PS3-versioon? Minäkään en löydä kuin Garden Warfaren ja flipperipöytiä. Ensin etsin turhaan Vitalle, sitten kolmoselle. Alkaa jo näyttää siltä että Sonylla ei tykätä rahasta.
Jaa. Tuota meinasit sitten sitä ekaa plants vs zombies? Luulin että tarkoitit juurikin tuota Garden Warfarea.

Garden Warfarekin kiinnostaisi, mutta eniten haluaisin pelata sitä ensimmäistä. Se kuitenkin on Vitalle ja PS3:lle, mutta ei löydy mistään. Kolmoselle se on olemassa myös levynä, mutta en tiedä, onko sitä koskaan myyty Euroopassa.

Tuli tässä mieleen, että onko se Michael Jackson -zombi syypää pelin katoamiseen Sonyn alustoilta? Luin joskus jostain (paras lähde) että PC-version päivityksessä Miihkali-zombi poistettiin, koska...mene ja tiedä.

Mulla on sellainen muistikuva, että tätä tapausta on aiemminkin selvitelty foorumilla, ja syy PvZ:n poistumiseen liittyi jotenkin julkaisuoikeuksien vaihtumiseen/päättymiseen.

Update! Joo, Vita-version julkaisi edesmennyt Sony Online Entertainment.

Missä nykyään on psOne ja ps2 pelit ps3n kaupassa? Luulin et niitä ei enää ole, mutta sitten huomasin että uusimmassa "tämän viikon tarjoukset" nettisivustolla oli useampi psOne ja ps2 peli tarjouksessa.

Missä nykyään on psOne ja ps2 pelit ps3n kaupassa? Luulin et niitä ei enää ole, mutta sitten huomasin että uusimmassa "tämän viikon tarjoukset" nettisivustolla oli useampi psOne ja ps2 peli tarjouksessa.
Pelit --> Tee löytöjä

Tuolta löytyy erikseen "PlayStation 1-aikakausi" ja "PlayStation 2-aikakausi".

Hetkonen, tietokoneella kun käytin Storea niin huomasin että pelejä voi merkata "sydämellä" eli ymmärtääkseni korvamerkata toivelistalle? Onkohan tämä sama ominaisuus myös PS4 kautta käytettäessä kauppapaikkaa?

Todella kaivattu ominaisuus tuo, vai onko mennyt vaan aiemmin ohi.

Hetkonen, tietokoneella kun käytin Storea niin huomasin että pelejä voi merkata "sydämellä" eli ymmärtääkseni korvamerkata toivelistalle? Onkohan tämä sama ominaisuus myös PS4 kautta käytettäessä kauppapaikkaa?
Tuo wishlist lanseerattiin kaikessa hiljaisuudessa viime viikolla, ja toistaiseksi sitä voi käyttää vain weppi-Storessa. Oletettavaa kuitenkin on, että ennen pitkää se tulee vähintään PS4:nkin omaan Store-sovellukseen.

Tässä vaiheessa ei kuitenkaan mitään virallista tietoa ei ole, eikä myöskään tiedetä siitä, osaako tuo toivelista esim. ilmoittaa, jos tuote on alennuksessa.

Olen itsekin toivonut toivonuslistaa ;) Tällä hetkellä kirjoittelen mielenkiintoisten pelien nimiä Vitan kalenteriin, mutta se on aika kömpelö tapa. Kolmosella ei ole edes sitä kalenteria. Toivottavasti tulee joka alustalle.

Ylös Bottom