Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Store

Vastaus: PlayStation Store

Pahalta näyttää että näin nyt on. Eivätkä osanneet auttaa Playstation tuessa, koska heillähän ei näy mitään merkintää, että omistaisin edes kyseistä peliä. Täytynee luultavasti olla vielä jenkkitukeen yhteydessä, mutta luulen että sanovat vain että season passia voi käyttää vain sillä tunnuksella jolla pääpeli on ostettu.







Juu ja kaikki tähän mennessä saavuttamani menee siinä samalla, koska joutuisin aloittamaan sen jenkkiaccolla alusta. Ja kaikki pelikaverit tuntevat vain euronickkini. Ei hyvä ei hyvä :(

Ei auta vaikka oot jenkkitukeen yhteydessä, mulla oli ongelmia Wild Run DLCn kanssa The Crewille eikä ne tuessa osannut auttaa yhtään, vaikka ne yli tunnin koitti neuvoa kaikenlaista mitä tietysti olin kokeillut ennen kun ylipäätänsä otin yhteyttä tukeen. Sit lopuksi tein uuden jenkkiaccon mil kehtaa pelata netissä, ja ostin DLCn uudestaan. :D
 
Vastaus: PlayStation Store

Näin datana ladatuillekin peleille syntyisi jälkimarkkinat, mikä ei olisi pois keneltäkään.

Olisihan se pois julkaisijoilta ja Sonylta. (Sonyhan voisi tietysti rokottaa käytetyn digituotteen myymisestä ~30 % komission kuluttajilta kuten pelifirmoiltakin, mutta tämä ei taitaisi tuottaa hyvää PR:ää.)
 
Vastaus: PlayStation Store

Ei auta vaikka oot jenkkitukeen yhteydessä, mulla oli ongelmia Wild Run DLCn kanssa The Crewille eikä ne tuessa osannut auttaa yhtään, vaikka ne yli tunnin koitti neuvoa kaikenlaista mitä tietysti olin kokeillut ennen kun ylipäätänsä otin yhteyttä tukeen. Sit lopuksi tein uuden jenkkiaccon mil kehtaa pelata netissä, ja ostin DLCn uudestaan. :D

Juu tätä vähän pelkäsinkin, että kaiken maailman neuvoja tulee mitkä on jo kokeiltu eli käyttöoikeuksien palautus yms. Jos ottais yhteyttä ja sanois, että muksu oli tehnyt ostoksen ja jos sitten taipuis :)
 
Vastaus: PlayStation Store

Juu tätä vähän pelkäsinkin, että kaiken maailman neuvoja tulee mitkä on jo kokeiltu eli käyttöoikeuksien palautus yms. Jos ottais yhteyttä ja sanois, että muksu oli tehnyt ostoksen ja jos sitten taipuis :)

Justiinsa. Nyt menee kimurantiksi. Asioita selviteltyäni homman nimi on jatkossa alla olevan kaltainnen. Aika mielenkiintoista, että jos menee kaikissa peleissä jatkossa näin.

-voit ostaa pelin jenkkistoresta ja pelata sitä eurotunnareilla kunhan us-ps4 on asetettu primääriksi
-lisäsisältö pitää ostaa samalle tunnukselle kuin itse pääpeli, mutta et voi sitä hyödyntää eurotunnareilla
-eli voit käytännössä pelata peliä vain jenkkitunnareilla, jos haluat hyödyntää lisäsisällön
-tämä vaatii siis myös PS+ jäsenyyden jenkkitilille jos ja kun haluat pelata verkossa peliäsi, kuten Rainbow 6 Siegeä omassa tapauksessani

TÄMÄ TULEE VARMASTI RAJOITTAMAAN OSTOKSIA ERI STOREISTA!

Itse olen tämän casen myötä menettänyt 30usd season passista, josta tosin odottelen refundia. Pahimmillaan olen menettänyt myös pelin hinnan 60usd, koska en voi siihen ostaa haluamaani lisäsisältöä. Hienoa!
 
Vastaus: PlayStation Store

Niin no...Lopultahan tuo kiertotie "säästää rahaa" tekemällä feikkitunnuksia mihin sattuu ja kikkailemalla USA-storen tai vaikka Aasian storen kanssa on sellainen juttu, joka lienee sallittua Sonyn puolesta, mutta voi aiheuttaa erityyppisiä ongelmia. PS4 täytti juuri kaksi vuotta ja olen jo jonkun aikaa odotellut, milloin ensimmäiset ongelmat tuon kikkailun takia nousevat esiin ja lopulta aika kauanhan siinä meni. Rehellisesti sanottuna en ole tippaakaan yllättynyt siitä, että tuollainen kikkailu lopulta menee vaikeammaksi ja vaikeammaksi...

Ei siinä, ikävää toki hukattujen rahojen takia ja selvittelystä aiheutuvan stressin ja vaivan takia, mutta ei varmaan mikään ihme, että lopulta kolahtaa omaan nilkkaan. En missään tapauksessa halua tässä nyt vääntää veistä haavassa, vaan kunhan puen jo pidemmän aikaa pohtimiani ajatuksia sanoiksi. Käsittääkseni likimain kaikki tuotteet tulevat saataville sekä USA:n että Euroopan/Suomen storeen, joten miksi riskeerata sellaisten tuotteiden kohdalla, joihin on jo hyvissä ajoin kerrottu tulevan tärkeää DLC:tä? Tavallaan ymmärrän ne hätähousut, joiden täytyy päästä änäriä pelaamaan pari päivää aikaisemmin, vaikka heitä kummastelenkin. Rahaahan se toki on, jos USA-storesta ostaessakin pystyy kympin säästämään, ei siinä mitään, mutta yllä on loistava esimerkki siitä, kuinka se säästö voi mennä käytännössä puhelinlaskuun, joka tulee tuen kanssa kikkaillessa...

Ei siinä, kukin ostakoon "lain" sallimissa puitteissa, mistä ostaa, mutta järki käteen kuitenkin! Onko tuollainen kikkailu muutaman euron taikka muutaman päivän tähden sitten sen arvoista, että täytyy alkaa vääntämään montaa tunnusta, kikkailemaan niiden asetusten ja ensisijaisuusmääritysten kanssa, kun pelin voi napata kaupasta tai kotimaisesta storesta, jolloin se toimii varmasti ja samaten mahdolliset lisäsisällöt toimivat varmasti? Minun mielestäni ei, vaikka itse olenkin kaikissa mahdollisissa tilanteissa kitupiikki ja venytän senttiä, jos vain mahdollisuus on...
 
Vastaus: PlayStation Store

vaikka itse olenkin kaikissa mahdollisissa tilanteissa kitupiikki ja venytän senttiä, jos vain mahdollisuus on...

Oikeastaan tässä on se syy omalla kohdallani kikkailuun. En voi hyväksyä sitä, että samaa digitaalista tuotetta myydään täysin eri hintaan eri paikoissa. Rainbow 6 Siegen sai kaveri peeceelle hintaan 27e. Okei, olen hyväksynyt sen tosiasian että konsolipelaajat maksavat enemmän. Mutta sitä en ymmärrä, miksi kyseinen peli maksaa diginä eurostoressa 69,90! Fyysisenäkin saa halvemmalla, joten päätin tässä kohtaa ostaa pelin jenkkistoresta hintaan 59,90usd. 15% halvempi hinta houkuttelee kummasti.
 
Vastaus: PlayStation Store

Oikeastaan tässä on se syy omalla kohdallani kikkailuun. En voi hyväksyä sitä, että samaa digitaalista tuotetta myydään täysin eri hintaan eri paikoissa. Rainbow 6 Siegen sai kaveri peeceelle hintaan 27e. Okei, olen hyväksynyt sen tosiasian että konsolipelaajat maksavat enemmän. Mutta sitä en ymmärrä, miksi kyseinen peli maksaa diginä eurostoressa 69,90! Fyysisenäkin saa halvemmalla, joten päätin tässä kohtaa ostaa pelin jenkkistoresta hintaan 59,90usd. 15% halvempi hinta houkuttelee kummasti.
Samaa mieltä. Ostaisin kaikki mielellään diginä mutta en ole niin hölmö että maksaisin siitä ylimääräistä. Päinvastoin.. Pitäisi alennus saada levyversioon verrattuna sillä ei ole jälleenmyyntiarvoa tai mahdollisuutta digiversiossa. Saisi tulla tuollainen steamin tapainen paikka konsoleille niin tulisi varmasti hintakilpailua.
 
Vastaus: PlayStation Store

Oho, onpas ikävä uutinen tämä DLC pelleily Sonyn puolelta. 14kk sisään on tullut 34 (AAA) peliä ostettua jenkkitunnuksilla, mutta jos ei kerran DLC:t enää toimi, niin saattaa jäädä ostaminen vähemmälle. Tästä seuraa se, että tulee enemmän harkittua pelien ostoa, ja ostettua vain ne oikeasti kiinnostavat ja odotetut julkaisut. Joten Sony menettää tässä pelleilyssä rahaa, en nimittäin usko, että olen ainoa joka ajattelee näin / aikoo vähentää pelien ostamista tämän vuoksi.

Ja fyysisiä pelejä en osta. Erittäin ärsyttävää vaihtaa levyä asemassa, ja kuunnella sitä ääntä kun se lukee levyä (vaikkakin vain hetken kun pelin käynnistää / levyn vaihtaa sisään, mutta silti) Tai no voisin ostaa fyysisen pelin jos se olisi vähintään 70% halvempi kuin digipeli, se ehkä kompensoisi sitä sohvalta nousemisen vaivaa :D

Edit. Pelit maksanut suurinpiirtein sen 59.99$ kpl, eli yhteensä noin 2040$ tullut hieman yli vuodessa tullut pistettyä peleihin. Noista ehkä 10 on ollut sellaisia "pakko saada" pelejä. Joten tämän pelleilyn takia jää ensivuonna se noin 25 peliä ostamatta (toki tuskin tulee samanlainen pelivuosi, mutta teoriassa) eli Sonyltä jää minun lompakosta saamatta noin 1500$ tämän pelleilyn takia. Ehkä tämä on kannattavaa bisnestä Sonyn mielestä, helpompi olisi vain ollut jatkaa samaan hyvään malliin kuin aina ennenkin.
 
Vastaus: PlayStation Store

Niin no...Lopultahan tuo kiertotie "säästää rahaa" tekemällä feikkitunnuksia mihin sattuu ja kikkailemalla USA-storen tai vaikka Aasian storen kanssa on sellainen juttu, joka lienee sallittua Sonyn puolesta, mutta voi aiheuttaa erityyppisiä ongelmia.

Käsittääkseni likimain kaikki tuotteet tulevat saataville sekä USA:n että Euroopan/Suomen storeen, joten miksi riskeerata sellaisten tuotteiden kohdalla, joihin on jo hyvissä ajoin kerrottu tulevan tärkeää DLC:tä?

Onko tuollainen kikkailu muutaman euron taikka muutaman päivän tähden sitten sen arvoista, että täytyy alkaa vääntämään montaa tunnusta,

Monesta pelistä Euroopassa on julkaistu sensuroitu versio, esim. God of War, Twisted Metal, South Park, The Last of Us ja varmaan vaikka miten paljon muitakin. Minulle kunnollisen version saaminen on paljon tärkeämpi juttu kuin se mahdollinen halvempi hinta. Ja kyllä noita löytyy monia sellaisiakin mitä ei suomistoresta saa ollenkaan.
 
Vastaus: PlayStation Store

Samaa mieltä. Ostaisin kaikki mielellään diginä mutta en ole niin hölmö että maksaisin siitä ylimääräistä. Päinvastoin.. Pitäisi alennus saada levyversioon verrattuna sillä ei ole jälleenmyyntiarvoa tai mahdollisuutta digiversiossa. Saisi tulla tuollainen steamin tapainen paikka konsoleille niin tulisi varmasti hintakilpailua.

Tämä on käsitelty täällä moneen kertaan. Valtaosa peleistä vielä myydään fyysisenä. Mennään siis niiden ehdoilla ja halutaan pitää jälleenmyyjät tyytyväisinä. Ei astuta varpaille agressiivisella digihinnoittelulla. Tullaan hinnassa alas kun varastot on tyhjänä kivijalan myymälässä.

Mitä tulee jenkkitunnuksella kikkailuun. Kaikkihan sen tien kulkijat ovat vähintäänkin aavistaneet ottavansa tietoisen riskin. On syötetty väärät tiedot jne.
 
Ennen kuin täällä heitellään kirvestä kaivoon ja/tai kohti Sonya, on syytä muistuttaa, että päätökset tekee julkaisija. Ja sekä The Crew että RS:S ovat Ubisoftin tekeleitä. Vielä ei ole todisteita suuntaan taikka toiseen, että muut julkaisijat olisivat muuttaneet DLC-käytäntöjään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Store

Fakta on kuitenkin että tässä jokainen on seikkaillut omalla vastuullaan ja uskoisin et suurinosa on aina ymmärtänyt että ollaan vähintäänkin harmaalla alueella jo käyttäjä sopimustenkin osalta...
Eli on kyllä miltei turhaa kuvitella saavansa mitään kompensaatioita ostoksista jotka eivät toimikkaan eri alueella.
 
Vastaus: PlayStation Store

Kuulostaa aika erikoiselta että Sony rupeaisi rajoittamaan tuota kikkailua, koska eiväthän he menetä siinä penniäkään.
Ainakin Project Carsin DLC toimi moitteita, ostettu viime viikolla.
 
Vastaus: PlayStation Store

Toivottavasti linja ei muutu ainakaan kesken kaiken, olen esim. ostanut witcherin season passin joten johan pomppaisi jos en myöhemmin ilmestyvää osaa voisi pelata ollenkaan euro-accolla, kun eka lisäri ainakin toimi. Tuskin näin käy mutta kyllähän se korpeaisi aika perhanasti.

En tiedä onko moni huomannut, mutta eihän tuo euro/jenkkiero nykykursseilla niin iso ole. Itse olen ostanut liki kaikki psn kortit joistain -15% tarjouksesta joten europelin hinnaksi tulee 85%*69,95 = 59,5€ joka on nykyvaluuttakursseilla vain hitusen kalliimpi kuin jenkkihinta.

Kun dlc lukitukset on menossa tuohon suuntaan niin taidan kaikissa vähäkään dlc-mahdollisissa siirtyä jatkossa eurostoreen.
 
Vastaus: PlayStation Store

itsekkin tuota ostamista mietin jenkkiaccounti kautta mutta sitten tulin siihen tulokseen että riskit painavat kupissa enemmän. jos halua säästää niin ostan pelin käytettynä jostain kivijalka myymälästä tai sitten yksityiseltä myyjältä(postiennakolla ja "sisällön tarkistus ennen maksua" takaavat sen että sieltä tulee se mitä on tilannut). jos on mahdollisesti joku peli jonka välttämättä haluan varmasti julkaisupäiväksi niin sitten lataan sen digiversion.

ja toiseksi ne julkaisu ajat eivät eroa entis-aikojen "1 vuosi" tyylisesti vaan on korkeimmillaan päivän ja minimissään sen muutaman tunnin, miksi sitä ei silloin jaksa odottaa?

se ääni mikä tulee kun fyysinen peli kopioituu kovolle ei kestä kuin sen "muutaman" tunnin ja sen jälkeen ei ainakaan omasta ps4:sta tai onesta kuulu mitään kun se kiekkoa pyörittää.

ja sitten jos "ei jaksa" vaihtaa niitä pelejä kokoajan niin eikö sillon kannata jo katsoa peiliin....tai ainakin hankkia parempi työ jolloin on varaa se digiversio ostaa.
 
Vastaus: PlayStation Store

Toivottavasti linja ei muutu ainakaan kesken kaiken, olen esim. ostanut witcherin season passin joten johan pomppaisi jos en myöhemmin ilmestyvää osaa voisi pelata ollenkaan euro-accolla, kun eka lisäri ainakin toimi. Tuskin näin käy mutta kyllähän se korpeaisi aika perhanasti.

Itsekin olen vasta lähes neitsytmatkalla jenkkistoren suhteen. Tein jenkkiaccountin Star Wars Battlefronttia varten, koska pelin sai pari päivää aikaisemmin ja huomattavasti edullisemmin. Nyt jännityksellä odotellaan tuleeko lisäosat pelittämään. Uskon kylläkin että toimivat, tai ainakin Jakku toimii ja kaikki ennakko-oston kilkkeet.

Tässä R6S tapauksessani en sitten tiedä, että onko tämä nyt tosiaan Ubisoftin uusi linjaveto, vai onko tässä nyt epähuomiossa jäänyt pois season passin sekä muun lisäsisällön aluekoodittomuus. Harmittavasti osui omalle kohdalleni, mutta peiliinhän saa katsoa kun olin kuvitellut käyttäjäpalautteiden perusteella että kaikki pelaa hienosti. Periaatteessa siihen asti pelaakin, kun puhutaan itse pelistä joka toimii ilman ongelmia. Mutta lisäsisällön mahdolliseen ostoon ja sen mahdolliseen toimimattomuuteen en ollut riittävästi varautunut.

Noh, kaikkihan on rahalla ratkaistavissa ja nyt on sitten oikea euroversio ostettu eurostoresta. Tämän pelin kohdalla päätös oli helppo, koska peli on loistava eikä haittaa vaikka ylimääräistä rahoitusta pelinkehittäjät saivatkin. Surkuhupaisa jenkkikikkailu päättyy osaltani tähän ja jään odottelemaan, saanko hyvityksen season passista.
 
Vastaus: PlayStation Store

Tämä on kyllä outo keinotekoinen esto (verotuksesta johtuva luulisin) että vaikka pelit ovat region free niin silti estetään niiden hankinta muualta. Toisiko vapaakauppasopimus tähän helpotusta?
 
Vastaus: PlayStation Store

Justiinsa. Nyt menee kimurantiksi. Asioita selviteltyäni homman nimi on jatkossa alla olevan kaltainnen. Aika mielenkiintoista, että jos menee kaikissa peleissä jatkossa näin.

-voit ostaa pelin jenkkistoresta ja pelata sitä eurotunnareilla kunhan us-ps4 on asetettu primääriksi
-lisäsisältö pitää ostaa samalle tunnukselle kuin itse pääpeli, mutta et voi sitä hyödyntää eurotunnareilla
-eli voit käytännössä pelata peliä vain jenkkitunnareilla, jos haluat hyödyntää lisäsisällön...

Ainakaan mikään virallinen linja tuo ei ole koska jenkki Bloodbournen jenkki dlc toimi itsellä eurotunnareilla. Aikaisiemmin myös ubisoftin muut dlc:t ovat toimineet. Ellei sitten tuo linja tullut maagisesti joulukuussa voimaan.
Outoa että lähdettäisiin pelkästään dlc:tä peleissä blockkaamaan, miksi ei samalla pääpeliä? Tuntuu bisneksen kannalta typerältä ylipäätänsä oli sitten kyseessä 3rd party tai itse sony.

Omia ostotottumuksia tämä ei kyllä muuta kun tosiaan tuo 70e on käsittämätön summa maksettavaksi ja dlc:t voin helposti jättää väliin.

Kivijalkakaupat ovat jo kuolemankielissä muutenkin ja julkaisijat saavat isomman siivun digi myynneistä, puhumattakaan ettei sama kopio kierrä monella käyttäjällä ja gamestop yms vie kehittäjien/julkaisijoiden rahoja. Pelien hinnat 59,99e kautta linjan niin mielelläni siirryn takaisin eurooppaan.
 
Vastaus: PlayStation Store

Tämä on käsitelty täällä moneen kertaan. Valtaosa peleistä vielä myydään fyysisenä. Mennään siis niiden ehdoilla ja halutaan pitää jälleenmyyjät tyytyväisinä. Ei astuta varpaille agressiivisella digihinnoittelulla. Tullaan hinnassa alas kun varastot on tyhjänä kivijalan myymälässä.

Ei pidä enää paikkaansa, koko vuosi 2015 menty digitaalinen edellä ja povaavat että ensimmäistä kertaa myös "holiday" kauden voittaisi digimyynti. Mielnkiintoisesti esim Square Enix tekee yli 70% tuloksestaan digimyynnillä.
Lähde; Bloomberg
 
Ylös Bottom