Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Store

Vastaus: PlayStation Store

Jenkkistoresta ostaessa tuntuu nykyään lisäävän jonkin näköistä veroa itse pelin hinnan päälle. Osoite tällähetkellä Ohiossa, tuleeko tuo vero koko Yhdysvalloissa?
Ei tule kaikkialla jenkeissä, vain osassa paikkoja. Itsellä osoite new yorkissa ja ei tuota digiveroa tule.

Edit: Näköjään olikin vastattu jo muutamaan otteeseen seuraavalla sivulla, no jääköön tämäkin vastaus tähän :)
 
Vastaus: PlayStation Store

Mulla olis latauskoodi yhteen peliin mikä on us importti, eli toimii vaan psn us storessa. Pystynkö vaihtamaan psn localee väliaikaisesti vai joudunko tekemään uuden tilin? Ja jos lataan sen uudella us tilillä niin pystynkö kuitenkin pelaamaan sitä omalla euro accountilla?

Peli on siis Metal gear solid.
 
Vastaus: PlayStation Store

Pystynkö vaihtamaan psn localee väliaikaisesti vai joudunko tekemään uuden tilin? Ja jos lataan sen uudella us tilillä niin pystynkö kuitenkin pelaamaan sitä omalla euro accountilla?
Pitää tehdä kokonaan uusi PSN-tunnus ja asettaa sen kotimaaksi tuo Amerikan Yhdysvallat. Koodin lunastamisen jälkeen voit kyllä pelata sitä peliä saman konsolin muillakin tunnuksilla. (Oletan, että kyseessä on PS3.)
 
Omistan 2 ps4:sta. Omalle käyttäjätunnukselle on ostettu useampi peli mitä lapset haluaisi pelata. Tein 2 pleikalle oman tunnuksen mutta haluaisin saada ladattua ne lasten pelit sille lasten pleikalle niin että niiden pelaaminen ei vaatisi mun käyttäjätunnuksen käyttöä. Eikös tähän jotenkin saa tehtyä jonkun lisäkäyttäjätunnuksen millä pystyisi myös pelaamaan niitä jo kerran maksettuja pelejä?
 
Vastaus: PlayStation Store

Eikös tähän jotenkin saa tehtyä jonkun lisäkäyttäjätunnuksen millä pystyisi myös pelaamaan niitä jo kerran maksettuja pelejä?
Jos kaikki pelit on hankittu omalla tunnuksellasi, aktivoi lasten PS4 ensisijaiseksi ja luo lapsille sille konsolille omat paikalliset käyttäjät. Heillä ei tarvitse olla PSN-tunnuksia - tai jos sellaiset on olemassa, liitä kukin PSN-tunnus paikalliseen käyttäjätunnukseen.

Lopuksi kirjaudu omalla konsolillasi omalla tunnuksellasi PSN:ään ja pelaa pelejä ihan normaalisti.

Jos lasten konsolin aktivointi ei onnistu, on se oma konsolisi deaktivoitava ensin.
 
Vastaus: PlayStation Store

Eikös tuossa käy sitten niin että toisella konsolilla ei pysty pelaamaan enää sinne asennettuja store pelejä? PSN kun sallii vain yhden PS4 aktivoinnin per käyttäjä? Eli pelit siirtyy muksujen pleikalle?

Veljen muksulle yritin luoda aikanaan sub-accountia. Jostain syystä ei onnistu. Veikkaus on, että aikanaan veljen syntymäajaksi on arvottu "jotakin". Täytynee olla 18 vuotta, jotta voi luoda alatilin muksulle. Tiedättekö saako syntymäajan jotenkin muutettua, käytännössä siis asiakaspalvelun kautta? Vai suosiolla uudet tunnukset (ei olisi katastrofi tässä tapauksessa). Vai voiko olla jokin muu ongelma?

Periaatteessahan homma toiminee siis siten, että vanhempi ostaa kaikki pelit storesta ja lapset voivat sitten pelailla säädettyjen ikärajojen puitteissa pelejä? Lapsilla ei myöskään ole oikeutta ostaa storesta mitään, edes PSN-korteilla. Omat tunnukset (vanhemmalle ja lapsille) on muutenkin järkevää, niin toimii omat game savet, trophyt yms. Toisena , miten PSN-plus toimii tässä tapauksessa. Riittänee kun aikuisella on plus-jäsenyys ja lapset voivat pelata halutessaan netissä myös?
 
Eikös tuossa käy sitten niin että toisella konsolilla ei pysty pelaamaan enää sinne asennettuja store pelejä? PSN kun sallii vain yhden PS4 aktivoinnin per käyttäjä? Eli pelit siirtyy muksujen pleikalle?
Ensisijaisella PS4-järjestelmällä kuka tahansa voi pelata niitä PSN-tunnuksellasi hankittuja pelejä ja vaikka ilman verkkoyhteyttäkin.

Ei-ensisijaisella konsolilla vain se ostokset tehnyt PSN-tunnus - eli oma tunnuksesi - voi käyttää niitä pelejä ja vain ollessaan PSN:ään kirjautuneena siltä konsolilta. Eli jos PSN:ssä on vaikkapa huoltokatko tai verkko on jostain syystä poikki, et voi edes itse käyttää sillä konsolilla omia Store-ostoksiasi.

Tiedättekö saako syntymäajan jotenkin muutettua, käytännössä siis asiakaspalvelun kautta? Vai suosiolla uudet tunnukset (ei olisi katastrofi tässä tapauksessa). Vai voiko olla jokin muu ongelma?
Syntymäaikaa ei saa itse muutettua ja virallinen tukikin suhtautunee pyyntöön nihkeästi. Voihan sitä toki kysyä. Jos ei onnaa, sitten vaan suosiolla uutta tunnusta luomaan.

Periaatteessahan homma toiminee siis siten, että vanhempi ostaa kaikki pelit storesta ja lapset voivat sitten pelailla säädettyjen ikärajojen puitteissa pelejä? Lapsilla ei myöskään ole oikeutta ostaa storesta mitään, edes PSN-korteilla. Omat tunnukset (vanhemmalle ja lapsille) on muutenkin järkevää, niin toimii omat game savet, trophyt yms.
Karkeasti yleistettynä juuri noin. PS4:n v5.00-päivitys tuo sitten hieman muutoksia asioihin, kun sen jälkeen voi luoda ihan PSN-perheitä eikä ole pelkkiä Master- ja Sub Account -tunnuksia.

Toisena , miten PSN-plus toimii tässä tapauksessa. Riittänee kun aikuisella on plus-jäsenyys ja lapset voivat pelata halutessaan netissä myös?
Sillä ensisijaisella PS4:llä - eli lasten konsolilla - tietyt Plus-edut ulottuvat konsolin kaikille tunnuksilla, eli sillä laitteella kuka tahansa pelata verkossa ja käyttää Plus-pelejäsi. Omalla konsolillasi nettipeleihin pääsy ja Plus-peleihin on käyttöoikeus vain omalla PSN-tunnuksellasi (ellei siellä ole jotain toista tunnusta, jolla on oma Plus-jäsenyytensä). Automaattiset päivitykset toimivat vain siinä ensisijaisessa konsolissa, eli omalla Pleikalla joudut sitten latailemaan päivitykset käsin.
 
Vastaus: PlayStation Store

Heillä ei tarvitse olla PSN-tunnuksia - tai jos sellaiset on olemassa, liitä kukin PSN-tunnus paikalliseen käyttäjätunnukseen.

Yritin testimielessä luoda tunnarit tyttärelle (2v) "alatilin hallinnan" kautta. Aluksi järjestelmä pyytää nimen ja syntymäajan, kun ne on syötetty niin tulee teksti: "Voit luoda käyttäjäprofiilin henkilölle xxx, mutta hän ei pysty käyttäämään online-ominaisuuksia ikärajoitusten vuoksi." Jos jatkaa eteenpäin, niin uusi käyttäjä xxx (=lapsi) löytyy pleikasta, mutta gamer-ID:tä ei luoda tai emailia linkitetä.

Googlasin hieman. Täältä löytyi jotain infoa:
https://support.us.playstation.com/articles/en_US/KC_Article/PS4-Sub-Account-Information

Eli pitänee luoda normaali PSN-käyttäjä (syntymäaikoineen), jonka järjestelmä tuon perusteella tunnistaa lapseksi ja tarjoaa vanhemmalle hyväksyä tai hylätä PSN-tili (mikäli vanhempi on syöttänyt oman syntymäaikansa oikein). Tosin samasta syystä 2v tilin luonti ei välttämättä onnistu tuotakaan kautta. Missään ei vaan kerrota minkä ikäinen tarvitsee olla tilin luontiin.

Oma lapsi ei vielä pleikkaa tarvitse mutta lähinnä selvittelen prosessia kouluikäiselle kummipojalle :) Game-savet ja trophyt olisi hyvä saada alusta saakka talteen.
 
Vastaus: PlayStation Store

jonatz: PSN-tunnuksen voi luoda vähintään 7-vuotiaalle vasta. Mutta kyllä tallennukset ja Trophyt säilyvät siinä paikallisella konsolilla ilman PSN-tunnustakin, ja siihen paikalliseen käyttäjätunnukseen voi liittää PSN-tunnuksen vuosien päästäkin. Toki tiedot ovat tuossa tapauksessa vain sen yhden laitteen varassa, ja katastrofin sattuessa käyttäjän tiedot ovat mennyttä kalua. (Tai no, en tiedä, voiko PSN-tunnuksettoman käyttäjän tallennuksia kopioida USB-medialle talteen. Trophyja ei ainakaan voi.)
 
Vastaus: PlayStation Store

Kuinkahan paljon tiettyjen pelin hinnossa onkaan ilmaa, ku niitä pystytään myymään noin kovalla alennuksella. Nämä alennukset jatkuu ja jatkuu, ei se kovin tappiollista voi olla.
Sitten ku mietitään että tarvitaan huonosti suunniteltuja lootboxseja, että pelifirmojen pomot saa rahaa, onko kyse ahneudesta...
 
Vastaus: PlayStation Store

Kuinkahan paljon tiettyjen pelin hinnossa onkaan ilmaa, ku niitä pystytään myymään noin kovalla alennuksella. Nämä alennukset jatkuu ja jatkuu, ei se kovin tappiollista voi olla.

Niin, tai sitten alennuksilla elvytetään jo parhaat päivänsä nähneiden pelien myyntejä. Saadaan kassavirtaa sinne missä sitä ei enään pitänyt olla. Fyysisillä kopioilla se tarkoittaisi varaston loppuunmyyntiä.
 
Weppi-Storea on uudistettu viime päivinä. Hyvänä puolena se tuntuu lataavan huomattavasti paljon nopeammin kuin aiemmin. Miinukseksi laskettakoon Wishlist, joka on itselläni ainakin mennyt ihan sekaisin. Sinne on jostain pompsahtanut vanhoja - jopa vuonna 2015 lisättyjä - tuotteita, jotka olen jo ostanut (ja kertaalleen listalta poistanut), ja joita ei saa nyt veks millään. Lisäksi toivelistalta on kadonnut mahdollisuus sortata tavarat hinnat mukaan. Itse asiassa ainoa sorttaus on vain tylsä aakkosjärjestys.

Ja liittyykö sit tuohon Wishlistin yleiseen sekoamiseen, mahdollisuus lisätä tuote sydänikonista suoraan listalle on kadonnut.
 
Onkos pleikkarilla yleensä ollut hyviäkin tarjouksia black fridayna? Tiistaina pääsee plussajäsenet ennakkoon käsiksi tarjouksiin, mutta listaa hinnoista/peleistä ei ole viellä julkaistu.
 
Onkos pleikkarilla yleensä ollut hyviäkin tarjouksia black fridayna? Tiistaina pääsee plussajäsenet ennakkoon käsiksi tarjouksiin, mutta listaa hinnoista/peleistä ei ole viellä julkaistu.

Jenkkilän Storessa:

  • Assassin’s Creed Origins – Gold Edition- $99.99- $69.99
  • Assassin’s Creed Origins- $59.99- $41.99
  • Assassin’s Creed Origins – Deluxe Edition- $69.99- $48.99
  • Call of Duty: WW2 – Digital Deluxe- $99.99- $89.99
  • Destiny 2- $41.99- $38.99
  • Destiny 2 – Digital Deluxe- $99.99- $74.99
  • Destiny 2 – Game + Expansion Pass Bundle- $89.99- $67.49
  • FIFA 18- $59.99- $35.99
  • FIFA 18 Icon Edition- $99.99- $59.99
  • FIFA 18 Ronaldo Edition- $79.99- $47.99
  • Madden Nfl 18- $59.99- $30.00
  • Madden Nfl 18: G.O.A.T. Holiday Edition- $79.99- $40.00
  • Marvel Vs Capcom Infinite Deluxe Edition- $89.99- $67.49
  • Marvel Vs Capcom: Infinite – Standard Edition- $59.99- $41.99
  • NBA 2K18- $59.99- $41.99
  • NBA 2K18 Legend Edition- $99.99- $59.99
  • NBA 2K18 Legend Edition Gold- $149.99- $119.99
  • Need for Speed Payback – Deluxe Edition- $79.99- $47.99
  • Need for Speed Payback- $59.99- $35.99
  • NHL 18- $59.99- $30.00
  • NHL 18 – Deluxe Edition- $79.99- $40.00
  • NHL 18 – Super Deluxe Edition- $99.99- $50.00
  • Overwatch – Game of the Year Bundle- $59.99- $30.00
  • Pro Evolution Soccer 2018- $59.99- $30.00
  • Pro Evolution Soccer 2018 Fc Barcelona Edition- $69.99- $35.00
  • Project Cars 2- $59.99- $41.99
  • South Park: The Fractured But Whole- $59.99- $41.99
  • South Park: The Fractured But Whole Gold Edition- $89.99- $62.99
  • WWE 2K18- $59.99- $35.99
  • WWE 2K18 Digital Deluxe Bundle- $89.99- $53.99
Lähde: https://www.vg247.com/2017/11/17/pl...of-duty-ww2-assassins-creed-origins-more/amp/
 
Jos noita jenkkitilin + tarjouksia haluaa hyödyntää, niin jenkkitilille saa 2 päivän + kun menee käyttöjärjestelmässä, asetukset/Sovelluksen tallennettujen tietojen hallinta/online-tallennustilaan tallennetut tiedot. Itse jouduin tekemään uuden jenkkitilin, kun olin toisella tilillä jo käyttänyt tuon, mutta eipä sillä niin väliä.

NHL18 irtos 26€
 
Jos noita jenkkitilin + tarjouksia haluaa hyödyntää, niin jenkkitilille saa 2 päivän + kun menee käyttöjärjestelmässä, asetukset/Sovelluksen tallennettujen tietojen hallinta/online-tallennustilaan tallennetut tiedot.
Tämä on hyvä vinkki, mutta sen verran varoituksen sanaa, että näitä kahden päivän tarjouksia voi ymmärtääkseni käyttää vain kerran puolessa vuodessa ja korkeintaan viisi kertaa yhdeltä konsolilta.
 
Muistakaahan ladata, jos Uncharted on lähellä sydäntä. Ilmainen huomiseen klo 18.00 asti!

Uncharted - 10-vuotisjuhlapaketti

Sisältää:
UNCHARTED – 10-vuotisteema
UNCHARTED – 10-vuotisavatar
UNCHARTED: Drake’s Fortune – Uudelleen masteroitu dynaaminen teema
UNCHARTED 2: Among Thieves – Uudelleen masteroitu dynaaminen teema
UNCHARTED 4: A Thief's End – Dynaaminen tuliteema
UNCHARTED 4: A Thief's End – Haaksirikkoteema
UNCHARTED 4: A Thief's End – Dynaaminen musteteema
UNCHARTED 4: A Thief's End – Avatarpakkaus 1
 
Weppi-Storea on uudistettu viime päivinä. Hyvänä puolena se tuntuu lataavan huomattavasti paljon nopeammin kuin aiemmin. Miinukseksi laskettakoon Wishlist, joka on itselläni ainakin mennyt ihan sekaisin. Sinne on jostain pompsahtanut vanhoja - jopa vuonna 2015 lisättyjä - tuotteita, jotka olen jo ostanut (ja kertaalleen listalta poistanut), ja joita ei saa nyt veks millään. Lisäksi toivelistalta on kadonnut mahdollisuus sortata tavarat hinnat mukaan. Itse asiassa ainoa sorttaus on vain tylsä aakkosjärjestys.

Ja liittyykö sit tuohon Wishlistin yleiseen sekoamiseen, mahdollisuus lisätä tuote sydänikonista suoraan listalle on kadonnut.

Mulla on sama, mutta tämän lisäksi päivitys on rikkonut storen ihan joka laitteella. Sivut latautuvat hitaasti (jos ollenkaan), osta-painikkeita puuttuu jne. Ja tuo wishlist on seonnut täysin, esim. nyt black friday ostosten tekeminen on yhtä tuskaa, ja jää varmasti myös ostoksia tekemättä kun wishlist ei näy. Olen kokeillut selaimella, tabletilla sekä puhelimella. Olisi kyllä tärkeää saada store kuntoon, ainakin itse olen tehnyt ostokset ihan muilla laitteilla kuin itse ps4:llä.

Lisäksi kun storeen menee, tulee ensimmäisenä aina tämä virheilmoitus:

Tilisi tiedot eivät vastaa URL-osoitteen sijaintitietoa. Siirry sijainnin Finland - English kauppaan.

jonka jälkeen store avautuu englanninkielisenä.
 
Olisi kyllä tärkeää saada store kuntoon, ainakin itse olen tehnyt ostokset ihan muilla laitteilla kuin itse ps4:llä.
Ruuhka yllätti Sonyn taas vaihteeksi, eli tänään weppi-Store on toiminut todella hitaasti ja huonosti.

Lisäksi kun storeen menee, tulee ensimmäisenä aina tämä virheilmoitus:
Mulla tuli tuota muutaman päivän, mutta sen koommin en oo nähnyt ko. virhettä. Tuntuu joka tapauksessa, että hieman keskeneräisenä uudistus puskettiin ulos.
 
Ylös Bottom