Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Uusi malli on eittämättä tulossa jossain vaiheessa, mutta tuo näytön koon kasvattaminen kuulostaa aika omituiselta.

Kuulostaa kyllä vähän uutisankalta. Vitan näyttö/koko on nyt varsin hyvä, eikä suurentaminen olisi kovin järkevää. Vita on Vita ja iPadit ovat erikseen.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vitan näyttö/koko on nyt varsin hyvä, eikä suurentaminen olisi kovin järkevää.
Laitetta en omista, mutta eikös 3DS XL omistajat ole enemmän kuin tyytyväisiä suurempaan näyttöön?

Vita on Vita ja iPadit ovat erikseen.
Tämän voi tulkinta kovin monella eri tavalla, voisitko avata lausetta?
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Ottaen huomioon $onyn aikaisemmat julkaisut niin ihmettelisin jos Vitastakin ei tulisi vähintään 2-3 eri versiota.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Uutta Vitaa voi varmasti odotella saapuvaksi jollain aikajänteellä. Tosin, uudistukset oletettavasti keskittyvät komponenttejen minimointiin (kuluttaja hinta laskee). Näytön kasvattamisella olisi vastakkainen vaikutus, joten siihen tuskin ryhtyvät etenkin kun näytön koko ei ole ollut ongelma (DS:n näyttö vastavuoroisesti pieni). Jos jotain uudistavat, saattaa enemmän tekemistä löytyä akkuteknologian saralta.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Itse pitäisin mainiona uudistuksena jos sen reilun tuuman kasvaisi ruudun koko. Mielestäni Vitan akku kestää yllättävän hyvin nykyiselläänkin. Monta tuntia tauotonta pelaamista ennenkuin on pakko roikka kiinnittää. Ruudun kasvaessa akun kokoakin voisi suurentaa ja samalla eliminoida kasvanutta virrankulutusta. Tateille voisivat tehdä myös hienosäätöä. Nykyisellään ovat turhan herkät ja pieniliikkeiset.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Itse pitäisin mainiona uudistuksena jos sen reilun tuuman kasvaisi ruudun koko.

Vitan myynnin esteenä ei ole käsittääkseni ollut pieni näyttö vaan suppea peli valikoima ja iOS / Android alustojen nousu. Vitan ekosysteemi kärsii pienistä myyntimääristä ja tätä korjaamaan tarvitaan tuote, jonka price point on kilpailukykyinen. Kehittäjät saa huomattavasti helpommin kyytiin kun puhutaan uudesta hinnaltaan kilpailukykyisemmästä tuotteesta kuin uudesta isommalla näytöllä ym. tilpehöörillä kuorrutetusta värkistä. Sonyn on pakko olla mukana tossa race to bottom -trendissä, sillä muuten koko hand held pelaaminen siirtyy muille mobiili alustoille.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tämän voi tulkinta kovin monella eri tavalla, voisitko avata lausetta?

iPad oli ehkä huono esimerkki, mutta Vitassa on tärkeää että ns. kahden tatin pelattavuus säilyy. Se on monelle (ainakin minulle) juuri se ominaisuus mikä tekee konsolista niin hyvän. Jos laitteesta tulee liian iso niin tämä voi vaikuttaa pelattavuuteen juuri tateilla. Mutta tämä vain mutua huhuun.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Jahas, ei mitään ihmeellisiä julkistuksia Vitalle Gamescomissa. Borderlands vahan kierrätystä. Remote Play ihan kiva.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Jahas, ei mitään ihmeellisiä julkistuksia Vitalle Gamescomissa. Borderlands vahan kierrätystä. Remote Play ihan kiva.

Remote play saattaa yksistään olla syy miksi jossain vaiheessa Vitan hankin.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kyllä Sony taitaa PS Plus tarjonnallaan pakottaa itseäni tuon Vitan hankkimaan, liian paljon "valueta" pöydällä kun 20 vita peliä tuolla odottaa jo pelaajaansa. Taidan pistää ensi kuussa tilaukseen, PS4 sitten myöhemmin, remote play on kyllä yksi hyvä ominaisuus muiden joukossa ehdottomasti. Ja eipä ole 10 vuoteen ollut käsikonsolia, mukava sellaistakin vaihteeksi pelata.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Olisi pienoinen ongelma. Käytän puhelimen hotspottia nettinä vitassa ja siinä se pistää Nat 3. Onko mitenkään mahdollista muuttaa tuota Nat 2:ksi? Kokeilin netistä kattoa niin en ainakaan mitään yksinkertaista neuvoa löytänyt. Puhelimen liittymä on saunalahti.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mihinkäs Nat 2 tarvitset? Mulla Saunalahden mokkula wlanboxissa kiinni ja on myös nat3, kaikki on aina toiminut normaalisti.

EDIT: Olisko näistä kuitenkaan mitään apua:
http://murobbs.plaza.fi/internet-tietoturva-ja-muu-tietoliikenne/889773-ps3-nat-ongelma-mokkula.html
http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/570/osoitteenmuunnos-nat/

EDIT2: Komento takaisin, eipä toiminut mullakaan toi KZ tolla NAT3:sella. Lähti kuitenkin pelaamaan kun laitoin routterista Vitan tuohon DMZ asetukseen:
http://community.killzone.com/t5/Ki...Port-Forwarding-as-DMZ-device-to/td-p/1409808
http://community.killzone.com/t5/Ki...the-Killzone-Mercenary-Beta-on-PS/m-p/1410250

Antaako se kännykän hotspotti mitään asetuksia? Varmaan helpoimmalla pääset kun olet tuonne Saunikseen yhteydessä/omasaunalahti.

EDIT3: On kyllä kerrastaan loistava peli näin käsikonsolilla pelattavaksi, harmi kun ei kerkeä enempää pelata kun töihin lähtö, piti vielä aiemmin herätä että pääsee kokeilemaan :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tuli tossa hommattua ps vita 3g versio. Nyt kysyisinkin viisaammilta, että mikä sim kortti sinne pitää laittaa? Pitääkö sen olla joku tietty mobiili laajakaista vai sopiiko esim. likkuvan laajakaistan kortti, kun sellaisen omistan dna:lta. Dna:lta pitäisi sitten varmaan kysyä noita asetuksia vai? Toivottavasti joku osaisi auttaa :)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tuli tossa hommattua ps vita 3g versio. Nyt kysyisinkin viisaammilta, että mikä sim kortti sinne pitää laittaa? Pitääkö sen olla joku tietty mobiili laajakaista vai sopiiko esim. likkuvan laajakaistan kortti, kun sellaisen omistan dna:lta. Dna:lta pitäisi sitten varmaan kysyä noita asetuksia vai? Toivottavasti joku osaisi auttaa :)

Mulla on ihan liikkuvan laajakaistan SIM kortti vitassa. En ole mitään asetuksia kysellyt/laitellut. Jotain se kysäisi, kun kortin laittoi, mutta en nyt muista mitä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tuli tossa hommattua ps vita 3g versio. Nyt kysyisinkin viisaammilta, että mikä sim kortti sinne pitää laittaa? Pitääkö sen olla joku tietty mobiili laajakaista vai sopiiko esim. likkuvan laajakaistan kortti, kun sellaisen omistan dna:lta. Dna:lta pitäisi sitten varmaan kysyä noita asetuksia vai? Toivottavasti joku osaisi auttaa :)

Mikätahansta dataliittymällä oleva simkortti toimii. Itse käytän reissussa kanssa mokkulan korttia ja puhelimen kortillakin pelasi ihan yhtähyvin.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mihin asti tuo Vitan mukana tullut kortti on voimassa? Minulla on se edelleen käyttämättömänä ja voinko säästää sitä vaikkapa ensi kesän mökkireissuille?
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mihin asti tuo Vitan mukana tullut kortti on voimassa? Minulla on se edelleen käyttämättömänä ja voinko säästää sitä vaikkapa ensi kesän mökkireissuille?

Eihän se taita vanhaksi mennä missään vaiheessa.
Oma ilmaiskokeilu tosin kesti huimat kaksi päivää, jonka jälkeen kortti meni mykäksi. Joten pelkästään sen varaan ei kannata laskea.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Eihän se taita vanhaksi mennä missään vaiheessa.
Oma ilmaiskokeilu tosin kesti huimat kaksi päivää, jonka jälkeen kortti meni mykäksi. Joten pelkästään sen varaan ei kannata laskea.

No en minä sillä oikein mitään teekkään, mutta jos nyt jossain vaiheessa kuitenkin käyttäisi sen kokeilujakson. Piti vain tietää, että miten pitkälle sitä viitsii lykätä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mulla on ihan liikkuvan laajakaistan SIM kortti vitassa. En ole mitään asetuksia kysellyt/laitellut. Jotain se kysäisi, kun kortin laittoi, mutta en nyt muista mitä.

Jaahas. No pitäiskö toi laajakaistan sim kortti aktivoida käyttöön ensin esim. tietokoneella, kun toi on ihan uus kortti. Olen yrittänyt saada sitä vitassa toimimaan, mutta en ole vielä onnistunut. Ei ainakaan löydä automaattisesti asetuksia :(
 
Ylös Bottom