Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Eilen hain postista Vitan ja muutaman tunnin ehdin sitä kokeilemaan. Remote Playn testasin heti alkuun, ja se toimii jopa hämmästyttävän hienosti. Pelailin pienen pätkän Don't Starvea, eikä ollut mitään ongelmia.

Tearaway taas on aivan huikea peli, hienosti tehty ja viihdyttävä. Jaksaa joka kerta naurattaa, kun oma naama näkyy auringossa :D Melkein pakko jopa kokeilla niitä tulostettavia paperihahmoja.

PS Storea kun vilkaisin, niin huomasin että se isompi muistikortti on hommattava melko pian, sillä siellähän on ilmaisia pelejä vaikka kuinka paljon (PS+). 4GB:tä ei riitä mihinkään (Uncharted vie jo 3,3GB:tä).

Oon tyytyväinen ostokseen, Remote Play ja kaikki Vitan omat pelit tekee tästä kyllä PS4 omistajien parhaan kaverin :)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kunpa tuo remote play toimisi vitan oman 3G yhteyden kanssa. Miksi sonyn on pitänyt se blokata pois, kun teknisesti kuitenkin mahdollinen. Toimii mm. ongelmitta Galaxy S3 3G yhteyden yli kodin ulkopuolella kunhan routerista on upnp asetus päällä.

Nyt tuosta vitan omasta 3G mahdollisuudesta ei ole juurikaan hyötyä..
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kyse onkin ihmisten tyhmyydestä / holhouksesta eikä siitä etteikö se toimisi. Monet ei katsos tajua, että ilman kiinteää datapakettia tulee tuo netin käyttö erittäin kalliiksi ja tuosta syystä et voi ladata vaikka storestakaan mitään paria kymmentä megaa isompaa tiedostoa ilman wlan yhteyttä. Sama rajoitus on ollut ihan samasta syystä esim iphonessa joskus.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tässä jo rupesin jo ajattelemaan että olisi kosketusnäyttö mennyt rikki mutta vika on pelissä. Eli sopivasti olen Stranger's Wrathin lopussa missä en enää voi tuplaklikata itseäni FPS moodiin ja ilman sitä et sitten etenekkään. Testasin tuossa Tervetuloa-alueella noita kosketuskomentoja ja siinä toimi ihan ongelmitta. Katsotaan jos se palautuu kun on virrat pois pidempään. Pelisessio on ollut sen alle puoltoista tuntia ja aikaisemmin on tullut vedettyä pidempiä pelejä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Joko se uusi malli on saapunut Suomessa kauppoihin?
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Laitetaan vaikka tänne kun en haulla löytänyt Hatsune Miku tai rytmipeli aihetta.
Oma katsaus Mikun maailmaan vitalla:
https://www.youtube.com/watch?v=nAWg3KzgXZ4&list=UUWslRxa-eSdZp2uvnR44u2w

Ensimmäinen kosketus pelisarjaan. Tai kyllähän minä ps3:lla demoa kokeilin joskus, mutta tuntui, että nuotit hukkuu taustoihin ja vaikka tässä on kaikki täysin samaa niin tuota ongelmaa ei ollut ollenkaan. Kaipa se johtuu vaan siitä kun naama on niin lähellä ruutua. Pelkkää kolmen biisin demoa tahkosin varmaan pari tuntia ja selväksi tuli jotta koko peli täytyy ostaa kun se julkaistaan ja koko julkaisupäivän ilta tuli hakattua F5:sta ja kirottua kun ne sonyn ongelmat täytyikin sattua juuri tuolle päivälle.

Videolla taisi olla seitsemän biisiä + yksi custom biisi, shoppailua, sisustamista jne eli melkein kaikki ominaisuudet käydään läpi. Mielessä on käynyt jopa project diva f 2nd importtaus, mutta taitaa jäädä kunnes hinta laskee.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

^ Mä olen nyt kohta kolme tuntia lataillut tota Hatsune Mikua, on kyllä aivan onneton toi latausnopeus PSN:stä Vitalla, ja asiaa ei yhtään helpota se että Vita päättää pausettaa latauksia satunnaisesti. 60 minuuttiahan toi näyttää että edelleenkin jäljellä lataamista... Toinen esimerkki tosta pausettelemisesta on kun joku aika sitten latailin Soul Sacrificeä, laitoin latauksen päälle, koneen lataukseen ja lähdin himasta 4 tunniksi. Kun pääsin himaan takaisin niin ajattelin koittaa peliä, mutta mokoma oli päättänyt pausettaa latauksen parisadan megan lataamisen jälkeen. En voi tajuta miten toi wlan on noin huono Vitassa...
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Miten iso peli toi Hatsune Miku on? Mä latasin Unchartedin muutama päivä sitten, se kyllä tuli alle tunnissa. Toki netti on 100Mb joten se auttaa asiaa. En huomannu mitään pysähdyksiä, enkä muutakaan ihmeellistä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Miten iso peli toi Hatsune Miku on? Mä latasin Unchartedin muutama päivä sitten, se kyllä tuli alle tunnissa. Toki netti on 100Mb joten se auttaa asiaa. En huomannu mitään pysähdyksiä, enkä muutakaan ihmeellistä.

2,6 gigaa ja mullakin on 100 megan netti. Ja kaikki muut laitteet toimii tässä mun wlanissa ilman samanlaisia ongelmia kuin Vita. PSP:n kanssa on myös wlan-ongelmia ollut joten oon tullu siihen tulokseen että Sonyn vehkeissä vaan on onneton wlan.

Mutta kylläpä kannatti venailla, on muuten aivan törkeen hyvä peli toi. Suosittelen ehdottomasti kaikille musiikki- ja rytmipeleistä pitäville.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Ja kaikki muut laitteet toimii tässä mun wlanissa ilman samanlaisia ongelmia kuin Vita. PSP:n kanssa on myös wlan-ongelmia ollut joten oon tullu siihen tulokseen että Sonyn vehkeissä vaan on onneton wlan.
Mie näen asian siten, että Sonyn laitteet ovat kovin nirsoja optimaalisille WLAN-asetuksille. Kun kaikki asetukset on kunnossa, Vitan(kin) WLAN on todella nopea ja toimiva, eikä latauksien kanssa ole ongelmia. Yli puolen vuosikymmenen kokemuksella suosittelen Applen langattomia reitittimiä (Airport Extreme tai Time Capsule). Ovat suhteellisen simppeleitä konffata ja PSN:n porttiavauksetkin onnistuvat vähemmänkin tekniseltä ihmiseltä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kyllä täällä toimii täysin moitteita myös huawein b593 4G reitittimelläkin ihan vakioasetuksilla. Ja myös puhelimilla jakanut nettiä monesti ilman ongelmia latauksissa.

Itsekin kyllä tutkisin oman reitittimen ennen Sonyn syyttämistä. :)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kyllä täällä toimii täysin moitteita myös huawein b593 4G reitittimelläkin ihan vakioasetuksilla. Ja myös puhelimilla jakanut nettiä monesti ilman ongelmia latauksissa.

Itsekin kyllä tutkisin oman reitittimen ennen Sonyn syyttämistä. :)

Jos mulla ei koskaan muiden valmistajien laitteiden kanssa ole ollut minkäännäköistä ongelmaa, niin eiköhän noi asetukset ole kunnossa. Eikä ole edes ainut tukiasema johon tuota olen yhdistellyt ja todennut wlanin hitaaksi ja kantaman huonoksi, kun taas kännykällä esim. sama tukiasema toimi ihan oikein. Mietin jo takuuhuoltoon laittamistakin joku aika sitten, mutta sitten näin gafissa threadin missä valiteltiin samaa asiaa, ja siellä oli useilla sama ongelma, joten totesin että tuskinpa huollosta on mitään apua...
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Niin no tää on varmaan vähän samanlaista kun aikanaan Applen laitteet ei tykännyt muutamasta reititin merkistä yhtään ja "oireet" oli ihan samoja. Kummasti Applen menestyksen kasvaessa ne vanhat ennen oireilleet laitteet alkoi samojen valmistajien uudemmissa malleissa toimimaan, eli jotain niissä reitittimissä vialla oli. :)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mullakin Vita tuppaa keskeyttämään latauksia. Tätä on tapahtunut kahdella eri modeemilla ja puhelimen yhteydellä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mulla myös joskus keskeyttää latauksen, kun Vitasta menee näyttö sammuksiin, ehkä noin 10 min tämän jälkeen. Joskus taas pelit valuu ongelmitta.

Asiasta kolmanteen, ensi viikolla julkaistaan Final Fantasy X/X2 HD Remaster. Innolla odotetaan täällä. En ole aikaisemmin pelannut pelejä, joten puhtaalta pöydältä aloitetaan täällä. Lisäksi ovat saaneet mukavia arvosteluja, joten pitäisi olla huolella tehdyt kasvojenkohotukset.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mulla myös joskus keskeyttää latauksen, kun Vitasta menee näyttö sammuksiin, ehkä noin 10 min tämän jälkeen. Joskus taas pelit valuu ongelmitta.

Toi viittais aikakatkaisuun kun näytön sammuttaa. Eli WLAN katkeaa virran säästämiseksi. Tuohan on aika yleistä monessa laitteessa. Lienee ihan ominaisuus sitten.

Itellä yleensä näyttö päällä kun säädän ladatessa kaikkea muuta niin en ole huomannut tuota.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kyllä mulla dataa valuu koneelle vaikka se näyttönsä sammuttaa. Muutenkin tuntuu lataukset toimivan hyvin. Joskus kyllä huomaa heti, että kamaa ei tule sitä tahtia mitä pitäisi, mutta tuolloin auttaa kun laittaa downloadin pauselle ja takaisin päälle. Samaa kikkaa joutunut käyttämään ps3:n kanssa aika usein.

Sain kulumaan yli kaksi tuntia mikun video editorin parissa ja lopputuloksena oli 54 sekunnin mittainen pätkä:
https://www.youtube.com/watch?v=aeI7ZBFV2jQ&list=UUWslRxa-eSdZp2uvnR44u2w

Biisinä mindless self indulgence - stupid M.F.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vita päättää pausettaa latauksia satunnaisesti

Tuo on Vitan tunnettu ongelma, jota on viilattu myös firmispäivityksissä. Asetuksissahan on erikseen rasti lepotilan WLAN-käyttöä varten, ja kiintoisana detaljina se pitää olla asetettu juurikin päinvastoin kuin on tarkoitus - eli jos haluat WLANin olevan aktiivinen lepotilassa, kyseisestä valinnasta pitää ottaa rasti pois...

Jotkut ovat yrittäneet kiertää ongelmaa pistämällä latauksen ajaksi musiikin soimaan (vaikka mutella), jolloin WLAN-yhteys kuulemma pysyisi paremmin pystyssä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Asetuksissahan on erikseen rasti lepotilan WLAN-käyttöä varten, ja kiintoisana detaljina se pitää olla asetettu juurikin päinvastoin kuin on tarkoitus - eli jos haluat WLANin olevan aktiivinen lepotilassa, kyseisestä valinnasta pitää ottaa rasti pois...
Tuo asetus on todella väärinymmärretty. Se ei liity WLANin käyttöön Vitan lepotilassa (ts. näyttö sammutettuna), vaan siinä valitaan, käytetäänkö WLAN-yhteyttä erityisessä virransäästömoodissa. Se on viralliselta nimeltään Wi-Fi Power Save Mode eli PSM, ja on osa 802.11-standardia. WLAN-yhteys todellakin katkaistaan tietyn ajan kuluttua, ja sen jälkeen käydään haistelemassa, olisiko siellä uutta liikennettä odottamassa. Käytännössä tuo tekee latauksille kuitenkin sen, että ne vain katkeavat, eikä Vita osaa automaattisesti niitä enää jatkaa.

Power Save Mode (PSM). This is the original power-conservation technique defined in 802.11, and was tested in this article. The methodology is for the mobile device to suspend radio activity after a variable but pre-determined (by the vendor) period of inactivity, and then wake up periodically (usually about three beacon frames, which are normally 100 ms each) to see if the infrastructure has queued any traffic for it.

Jopa Vitan manuaalissa tästä varoitellaan:

In some environments, the Wi-Fi connection with the access point might become unstable. In this case, disabling this function might improve the connection.

Eli menkää Vitan Settings-sovellukseen, sieltä kohtaan Power Save Settings, ja ruksikaa Use Wi-Fi in Power Save Mode -valinta pois päältä.

Lähde: PlayStation
 
Ylös Bottom