Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Toivottavasti tuolle ongelmalle on jotain tehtävissä. Loogiselta näin teknologiaa tuntematta tuo ainakin kuulostaa, mitä XShava spekuloi.

Mitäs muuten, sovelluksen live areassa, kun painaa PS-buttonia, tulee se sovellusluettelo auki olevista ohjelmista näkyviin. Sovellusluettelon alareunassa on kolme eri linkkiä eri sovelluksiin. Itsellä tällä hetkellä Livetweet, Table football ja Playstation Store. Onko noita mahdollista kustomoida? Olisi ihan hyvä saada tuohon omia pikalinkkejä eniten käytettyihin sovelluksiin. Tuohan toimisi vähän samalla tavalla kuin ipadilla sitten käytännössä. Sen tiedän, että eri sovelluksia siihen ainakin saa, koska ennen minulla oli siinä ainakin selain ja jotain muuta kuin nyt. Mutta eri asia, saako noihin itse vaikuttaa. Onko kukaan keksinyt tai löytyykö tietoa?
Tuleekohan nuo kolme sovellusta sinne sen mukaan mitä olet viimeksi käyttänyt, epäilisin niin. Eli siinä näkyisi aina vain kolme viimeksi käyttämääsi sovellusta / peliä.
Edit: Eipä näyttäisikään toimivan noin, kokeilin käynnistää ja sulkea muutaman sovelluksen eikä nuo muuttuneet miksikään.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mitäs muuten, sovelluksen live areassa, kun painaa PS-buttonia, tulee se sovellusluettelo auki olevista ohjelmista näkyviin. Sovellusluettelon alareunassa on kolme eri linkkiä eri sovelluksiin. Itsellä tällä hetkellä Livetweet, Table football ja Playstation Store.

Eikö nuo ole mainoksia. Itselläni samat nyt kuin sinulla, enkä ole Livetweetiin tai Table Footballiin koskenutkaan. Storeen nuo kaikki linkit siis ampuvat minulla.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Eikö nuo ole mainoksia. Itselläni samat nyt kuin sinulla, enkä ole Livetweetiin tai Table Footballiin koskenutkaan. Storeen nuo kaikki linkit siis ampuvat minulla.
No niinpä näköjään onkin.:D En ollut kertaakaan noita testannut, joten enpä ollut huomannut. Voi perhana, ajattelin jo, että OS:n suunnittelijat ovat jopa ajatelleet jotain, kun ovat ne tuohon heittäneet, mutta eipä näköjään. Toivottavasti kuitenkin kehittävät kansiorakenteen ja siinä samalla myös tuollaisen oikotien eniten käytetyille sovelluksille.
 
Kehtaisiko joku testata vaikka seuraavalla kerralla ladatessa seuraavaa:

Lataus seinälaturilla stand-by tilassa (ei siis virrat kokonaan pois), jonka aikana ei herätä laitetta välillä. Parin tunnin latauksen jälkeen älä ota laturia irti, vaan herätä ensin konsoli. Tässä vaiheessa itsellä alkaa aina yhdistämään laitteeseen, joka päätyy luonnollisesti could not connect to the device ilmoitukseen.

En tiedä voiko tuo johtua esim. siitä, että akun ollessa täysi laturi lopettaa virransyötön, jolloin PSV luulee herätessään olevansa kiinni jossain muualla. Vai onko meikäläisen konsolin raudassa jotain häikkää. Millään muulla tavalla en ole saanut tätä toistettua, vaan vaatii aina, että konsoli on ollut pitkään unitilassa laturin päässä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kehtaisiko joku testata vaikka seuraavalla kerralla ladatessa seuraavaa:

En nyt varta vasten moista testannut, mutta itse en ole vielä kertaakaan sammuttanut Vitaa kokonaan vaan pitänyt aina tuossa unitilassa. Ollut myös latauksessa ja siitä ottanut käteen pelattavaksi/näppäiltäväksi ilman, että olen ottanut johtoa pois, eikä moista virhetekstiä ole itselleni ainakaan kertaalleen tullut.

On toki mahdollista, ettei millään kerralla ole ollut tarpeeksi kauaa latauksessa ennen kokeilemista. Vita ollut julkaisupäivästä lähtien ja päivittäisessä käytössä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

En nyt varta vasten moista testannut, mutta itse en ole vielä kertaakaan sammuttanut Vitaa kokonaan vaan pitänyt aina tuossa unitilassa. Ollut myös latauksessa ja siitä ottanut käteen pelattavaksi/näppäiltäväksi ilman, että olen ottanut johtoa pois, eikä moista virhetekstiä ole itselleni ainakaan kertaalleen tullut.

On toki mahdollista, ettei millään kerralla ole ollut tarpeeksi kauaa latauksessa ennen kokeilemista. Vita ollut julkaisupäivästä lähtien ja päivittäisessä käytössä.

Vaatii tosiaan sen, että laite roikkuu piuhan päässä unessa keskeytyksettä tarpeeksi kauan. Hatusta heittämällä 1,5-2 tuntia.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vaatii tosiaan sen, että laite roikkuu piuhan päässä unessa keskeytyksettä tarpeeksi kauan. Hatusta heittämällä 1,5-2 tuntia.

Voin tänään testata kun kotiin pääsen. Laitoin eilen illalla lataukseen ennen koisimista. Unitilassa siis.

Sanoisin kuitenkin aika satavarmalla, ettei mulla moista virhetekstiä ilmaannu, sillä tuo aika on ylittynyt kevyesti latauksessa ja olen Vitaa testaillut siinä ohessa.

Mutta ilmoitan tuossa neljän-viiden maissa miten kävi.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Alkaa vahvasti näyttää siltä, että Vita pääsee myös Bandicootin konsolirivistön jatkoksi :)

Pari pikaista kysymystä vielä:

-voiko Vitan näppistä käyttää PS3:ssa viestien kirjoitteluun?

-onko kaikissa Suomessa myytävissä 3G Vitoissa prepaid simmi valmiina?

-jos ei, niin mitä keinoja on käyttää 3G:tä mahdollisimman edullisesti?

---> itse kun koen, etten tarvitsisi 3G:tä, mutta GPS olisi tärkeä.

-onko Vitassa eri kaverilista kuin PS3:ssa?
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Ahaa.. Mitä tolla koodilla saa joka tuli niiden korttien mukana? "Free games" siinä lukee, mutta jos se tarkottaa noita pelejä mitä mainitsit niin nehän saa ladattua ilmanki tota koodia?
Samat pelit kyseessä, eli se koodi on aika lailla turha.

ja saako toho jotain teemoja ladattua, ainakaa storessa ollu mitään.
Ei. Vitalla ei valitettavasti ole minkäänlaista tukea teemoille. Ainoastaan näyttöjen taustaväriä voi vaihtaa, ja aloitusnäytön kuvan voi vaihtaa.

Update! Näyttöjen taustalle saa näemmä myös laitettua vapaavalintaisen kuvankin.

-voiko Vitan näppistä käyttää PS3:ssa viestien kirjoitteluun?
Ei.

-onko kaikissa Suomessa myytävissä 3G Vitoissa prepaid simmi valmiina?
On.

-onko Vitassa eri kaverilista kuin PS3:ssa?
Ei. Ihan samaa PSN/SEN-tunnusta käytetään, joten kaverilista, Trophyt, Plus-jäsenyys ovat Vitalla ihan samalla lailla PS3:llakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Toimiiko Near-ohjelma pelkässä wifi versiossa aivan yhtä hyvin, vaikkei gps:ää olekkaan. Tietysti mikäli ollaan wifi verkossa.

Itse omistan älypuhelimen jota käytän netin selailuun yms, joten en näe 3g:tä tarpeelliseksi vitassa omassa käytössä. Puhelimesta pystyn kuitenkin tarpeen tullen tehdä wifi-hotspotin, jolla saan vitankin sitten wifi verkkoon.

Hirveesti tekisi mieli ostaa, mutta jonkunlaista Bundle-paketti odottelen. Ostoslistalla kumminkin:
- Itse konsoli
- 16gb muistikortti
- Suojakotelo
- Fifa vita & Uncharted

Joten jos noista saisi vaikka konsolin, suojakotelon ja toisen pelin samassa paketissa niin hyvä olisi.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Toimiiko Near-ohjelma pelkässä wifi versiossa aivan yhtä hyvin, vaikkei gps:ää olekkaan. Tietysti mikäli ollaan wifi verkossa.

Itselleni on tullut kuva, että Near ei toimi pelkällä wifi versiolla kunnolla.

Olen nyt kokeillut kahdessa eri wifi paikassa, mutta Near vain ei löydä Vitaani kartalta. Voi tosin olla, että Nearissa on jotakin häikkää myös 3G:llä. Kuitenkin, enemmän pelkästä wifi -version Near toimimattomuudesta on tällä palstalla informoitu.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Itselleni on tullut kuva, että Near ei toimi pelkällä wifi versiolla kunnolla.

Olen nyt kokeillut kahdessa eri wifi paikassa, mutta Near vain ei löydä Vitaani kartalta. Voi tosin olla, että Nearissa on jotakin häikkää myös 3G:llä. Kuitenkin, enemmän pelkästä wifi -version Near toimimattomuudesta on tällä palstalla informoitu.

Myös omassa wifi-Vitassani paikannus toimii miten sattuu wifi verkossa. Välillä heittää virheilmoitusta, välillä toimii niinkun pitääkin. Mistäköhän moinen johtuu

Muuten on toiminut oikein mallikkaasti ja pelitkin näyttää upeilta. FIFAa ja Wipeouttia takana molempia n. 1,5h eikä ole valittamista.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Auttaako jos rekisteröi oman AP:n (reititin/Access Point tms.) tuolla:

Skyhook: How It Works > Submit Wi-Fi AP

Jostain forumeilta luin että auttaisi jos omaa Wlania ei kunnolla paikallista.

Tuo pelkkä WiFi malli kun käyttää paikannukseen pelkästään WLAN:ia koska GPS:ää tai 3G:tä ei ole. Jos oma access point laitteesi ei ole rekisteröitynä minnekkään etkä ole WLAN:a käyttänyt vielä muualla joka olisi, voi olla että ei yksinkertaisesti voi tietää olinpaikkaasi.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Voin tänään testata kun kotiin pääsen. Laitoin eilen illalla lataukseen ennen koisimista. Unitilassa siis.

Sanoisin kuitenkin aika satavarmalla, ettei mulla moista virhetekstiä ilmaannu, sillä tuo aika on ylittynyt kevyesti latauksessa ja olen Vitaa testaillut siinä ohessa.

Mutta ilmoitan tuossa neljän-viiden maissa miten kävi.

Kyselin asiaa myös virallisella Vita-foorumilla. Siellä joku oli törmännyt hieman samaan tilanteeseen, kun oli törkännyt seinälaturin kiinni PS3:n jälkeen. Vita siis luulee laturia laitteeksi.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mutta ilmoitan tuossa neljän-viiden maissa miten kävi.

Käynnistyi ihan normaalisti ilman virheilmoitusta. Laite oli siis latauksessa unitilassa ~24-> tähän asti. Eli ei ainakaan tästä pitäisi olla kiinni.

Tosin kerta wifi- ja 3G-mallien välillä on ollut eroja, niin mainittakoon minulta löytyvän pelkkä wifi-versio.

edit: laitanpas tähän muuten samalla ihmettelyä, että ovatko tosissaan Sonyn päässä päättäneet, ettei noita aloitusikoneita voi muuttaa (ts. poistaa mitenkään)? Esim. joku Welcome Park on aika turha sen ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Minulle myös valtaosa muista ikoneista (tai minulle riittäisi, jos ne löytyisivät vaikka settings-valikon kautta tjsp). Ärsyttää pitää viittä välilehteäkin vain sen takia, että viimeseen kahteen voi hilata kaiken ylimääräisen tauhkan.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Käynnistyi ihan normaalisti ilman virheilmoitusta. Laite oli siis latauksessa unitilassa ~24-> tähän asti. Eli ei ainakaan tästä pitäisi olla kiinni.

Tosin kerta wifi- ja 3G-mallien välillä on ollut eroja, niin mainittakoon minulta löytyvän pelkkä wifi-versio.

Kiitti testistä. Wi-Fi -malli itselläkin. System restoren vetäsinkin jo eilen ihan valikosta tuloksetta. En sitten tiedä, olisiko database rebuildista iloa tämän kaltaiseen ongelmaan. Luulisi, että jos kyseessä on rautavika, niin Vita luulisi laturia laitteeksi milloin vain. Toinen mystinen bugihan on BT:n päällä pysyminen uudelleen käynnistyksen jälkeen. Osalla BT aktivoituu itsekseen takaisin päälle, osalla ei ja minulla teki tuon kerran, mutta nyt on pysynyt pois kiltisti...ota näistä nykyajan vempeleistä selvää.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Toimiiko Near-ohjelma pelkässä wifi versiossa aivan yhtä hyvin, vaikkei gps:ää olekkaan. Tietysti mikäli ollaan wifi verkossa.

Itse omistan älypuhelimen jota käytän netin selailuun yms, joten en näe 3g:tä tarpeelliseksi vitassa omassa käytössä. Puhelimesta pystyn kuitenkin tarpeen tullen tehdä wifi-hotspotin, jolla saan vitankin sitten wifi verkkoon.

Hirveesti tekisi mieli ostaa, mutta jonkunlaista Bundle-paketti odottelen. Ostoslistalla kumminkin:
- Itse konsoli
- 16gb muistikortti
- Suojakotelo
- Fifa vita & Uncharted

Joten jos noista saisi vaikka konsolin, suojakotelon ja toisen pelin samassa paketissa niin hyvä olisi.

Itellä Wi-fi malli, ja testasin nearia ja näytti löytävän ihan hyvin 6 pelaajaa lähistöltä, ei ainakaa itellä tullut mitään virheilmotuksia. Gamestop myy 269,90e hintaan itse konsoli + peli, sieltä listalta löytyi myös Fifa football peli, mutta unchartedia ei. Tässä lista niistä peleistä joita on saatava kaupan päälle konsolin oston yhteydessä: Army Corpse of Hell, Dungeon Hunter, F1 2011, Fifa Football, Lego Harry Potter, Lumines, Michael Jackson HD Experience, Rayman Origins. Ridge Racer, Shinobido 2, Touch My Katamari, Ultimate Marvel vs Capcom 3 ja Virtua Tennis 4.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Auttaako jos rekisteröi oman AP:n (reititin/Access Point tms.) tuolla:Skyhook: How It Works > Submit Wi-Fi APJostain forumeilta luin että auttaisi jos omaa Wlania ei kunnolla paikallista.Tuo pelkkä WiFi malli kun käyttää paikannukseen pelkästään WLAN:ia koska GPS:ää tai 3G:tä ei ole. Jos oma access point laitteesi ei ole rekisteröitynä minnekkään etkä ole WLAN:a käyttänyt vielä muualla joka olisi, voi olla että ei yksinkertaisesti voi tietää olinpaikkaasi.
Täytyy kokeilla. Kerron, jos auttaa asiaan. :)
 
Ylös Bottom