Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)
Tyhmältä tuntuu että namikoilla ei voi liikkua valikoissa etenkin kun koskettaminen sottaa näyttöä, saisi se edes optiona olla.
Olen itsekin vähän ihmeissäni, että miksi tätä wanhaa selaamistapaa ei olla viitsitty ohjelmoida Vitaan omaksi vaihtoehdoksi. Onneksi tuon mokan voi korjata firmis päivityksellä, mutta ketuttaa, ettei se ollut jo nyt saatavilla. Kosketusnäyttö on siisti juttu. Sen mukaan ei kannattaisi kuitenkaan liikaa mennä. Ja kuten yllä mainitussa lainauksessa todetaan, nappuloiden kanssa selaaminen vähentäisi näytön tuhruuntumista.
No jaa. Se siitä valittamisesta.
Tunnnin odotuksen jälkeen, sain päätökseen BlazBlue: Continuum Shift Extend tappelupelin latauksen Vitalleni.
Helkkarin hienon näköinen, eli täytyy taas kehua tämän käsikonsolin tehoja. Vähän myöhemmin pistetäänkin sitten käyntiin pientä matsia. Jos BlazBluessa ei olla liikaa innostuttu kosketusnäytön käytöstä(ominaisuuden saa kytkettyä pois), on tiedossa varmasti ihan mukavaa mättämistä Mortal Kombatin Vita julkaisua odotellessa.
EDIT: Olin hajota totaalisesti huomatessani Angry Birdsin tulleen pleikkarille(onko lienee ollut jo pitkän aikaakin saatavilla).
Pitihän sekin hommata, kun niin halvalla sai(olikohan hintalappu vain kaksi euroa). Kummallista kylläkin, tässä versiossa ei näytä olevan lainkaan tukea kosketusnäytölle. Noh, se ei kylläkään minua haittaa, koska tattien kanssa on paljon kivempi pelata.
Olettaisin, että indiepelitalojen kohdalla tämä angry birds -mallisten pelien tekeminen saisi heidät enemmän kiinnittämään huomiota Vitan potentiaaliin(sillä kun onnistuu kaikki. Niin nappuloilla pelattavat ajantapposimut, kuin kosketusnäytölliset räpellykset). Tarpeeksi hyvä idea laitettuna yksinkertaiseen muotoon ja myytäväksi pienellä hintalapulla= Ostajia kyllä kertyisi. Olen itse mieluummin isojen pelien kuluttaja, mutten sulje silmiäni tällaisiltakaan tapauksilta, mikäli niitä ilmaantuu lisää Vitalle. En tosin minäkään aio maksaa edes kahta euroa, jos peli on täysin epäviihdyttävä. Esim. Minusta matopeli ei ollenkaan toimi kolmiuloitteisessa muodossa(kaikki näkemäni "uudistuneet versiot" ovat olleet yksinkertaisesti... Kamalia), vaan vanha ylhäältä kuvattu pelimekaniikka viihdyttää itseäni eniten.