Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

En kyllä yhtään pidä tuosta, että 3G:n kautta voi ladata storesta vain max 20 megan tiedostoja.
Hyvin toimii 3G täällä keskellä ei mitään peräti tasaisella 5 megan nopeudella, joten ihan hyvin sillä voisi isompiakin tiedostoja ladata.

Jäi sitten Motorstorm RC ja Escape Plan -pelit kokonaan ostamatta.

Vasta ensi viikolla pääsen langattoman nettiyhteyden lähelle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Vitan Facebook-sovellus vaikutti taas toimivan. Sitä ei siis edes tarvinnut poistaa ja ladata uudestaan, koska ongelma oli alunperinkin serveripäässä (FB:n mentyä muuttamaan jotain).

Jännää oli myös huomata, että Facebook-sovelluksen LiveArea-näytölle tuli ilmoitus, jossa pahoiteltiin kirjautumisongelmia. :)

Sitten hieman ikävempiin uutisiin. Digital Foundry on tutkinut Vitan muistikorttien luku- ja kirjoitusnopeuksia. Sonyhan on selittänyt korttiensa korkeaa hintaa nopeudella ja "turvallisuudella". Nopeuden voi kyllä pyyhkiä pois listalta, koska eivät ole edes nopeimpien SD-korttien tai edes halpis-USB-muistien tasolla. Silti esim. 16 gigan Vita-muistikortin hinta on jopa nelinkertainen verrattuna Class 10:n microSD-korttiin.

The Vita cards seem to max out at somewhere in-between 6MB/s to 8MB/s, generally speaking - quite a large delta. At the time of writing, a 16GB Vita card costs around £40 while a Class 10 MicroSD with a reputable brand, offering the same storage, can be purchased from Amazon for as little as £10.

So does the Vita cards' premium price-point buy you a good performance level? Seemingly not, but we have to make do with the hand we've been dealt, and it seems to be the case that the higher capacity the card, the better the performance level. Try as we might, we can't see more empty space buying better read/write times and again it would go against the ethos of the proprietary system guaranteeing a certain performance level.

Lisää suolaa haavoihin tuo myös tieto siitä, etteivät Vitan erikokoiset muistikortit ole edes keskenään yhtä vikkeliä, vaan 8 gigan kortti on selvästi hitaampi kuin 16 gigan malli.

Kyllä tällainen pikkaisen pistää korpeamaan.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

En kyllä yhtään pidä tuosta, että 3G:n kautta voi ladata storesta vain max 20 megan tiedostoja.
Hyvin toimii 3G täällä keskellä ei mitään peräti tasaisella 5 megan nopeudella, joten ihan hyvin sillä voisi isompiakin tiedostoja ladata.

Jäi sitten Motorstorm RC ja Escape Plan -pelit kokonaan ostamatta.

Vasta ensi viikolla pääsen langattoman nettiyhteyden lähelle.

Siitähän ei olekkaaan kyse vaan siitä että kaistat tukkeuttuu. Älypuhelimilla on ihan sama rajoitus. Että ei ole mikään vitan ominaisuus.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)


Siitähän ei olekkaaan kyse vaan siitä että kaistat tukkeuttuu. Älypuhelimilla on ihan sama rajoitus. Että ei ole mikään vitan ominaisuus.

Kyllähän se nyt kuitenkin on Vitan ominaisuus oli syy mikä hyvänsä. Keinotekoisesti valmistajan asettama rajoitus, joka ei käsittääkseni Suomessa liity mitenkään operaattoreihin. Sama juttu esim. iTunes Storessa; Applen asettama rajoitus lähinnä jenkkioperaattorien vaatimuksesta. Yksi syy itselle, miksei 3G-malli kiinnostanut. Tetheröimällä iPhonen 3G:n kautta moiset keinotekoiset rajoitukset eivät ole voimassa.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kyllähän se nyt kuitenkin on Vitan ominaisuus oli syy mikä hyvänsä. Keinotekoisesti valmistajan asettama rajoitus, joka ei käsittääkseni Suomessa liity mitenkään operaattoreihin. Sama juttu esim. iTunes Storessa; Applen asettama rajoitus lähinnä jenkkioperaattorien vaatimuksesta. Yksi syy itselle, miksei 3G-malli kiinnostanut. Tetheröimällä iPhonen 3G:n kautta moiset keinotekoiset rajoitukset eivät ole voimassa.

No kyllä on kuule omassa androidissakin sama esto.
 
Niin mitäs sitten? Edelleenkin se on Androidin kauppapaikan (mikä lienee nimeltään) tekemä rajoitus. Ei siis mikään yleinen 3G-verkon sanelema raja.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)n

Tämän illan peli sai olla Michael Jackson: The Experience HD. Sormella pyyhitään pitkin näytön pintaa edestä sekä takaa ja täppäillään siinä välissä. Taikasana on oikeanaikainen irroittaminen pinnasta, ja tämähän menee suoraan rytmiin musiikin kanssa. Biisejä ei ole monen montaa, vain 15 kpl, mutta fanille jo nekin ovat riittävä syy yhdessä pikapeli-tason kokemuksen kanssa sijoittaa se 20 €. Peligrafiikka juontaa alkuperäisistä musiikkivideoista. Itse mestari ei ole tätä enään näkemässä, mutta fanille nostalgiaa tutuissa tunnelmissa.

PSVitalta odottaa paljon erityisesti juuri tälläisistä lyhyistä pikapeleistä, joita voi nappailla kuin pastilleja askista. Silti löytyy Ad Hoc-moninpeliä, trophyt, useita vaikeustasoja, annettuja haasteita ja avautuvaa tauhkaa. Ei löperöä kädestä kuljettamista, vaan raakaa tulosten mittaamista.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Joo itse hankin myös kyseisen MJ-pelin, todella kova fani kun olen. Kivasti unlockattavaa ja hyvä tuntuma rytmistä pelissä. Ostan kyllä DLC:täkin, jos sitä tähän julkaistaan. Faneille oikeasti suositeltava teos, pelimekaniikka yhdistettynä mahtavaan musiikkiin ei todellakaan ole niin paska kokemus kuin arvostelut ja foorumit väittävät. Toki, jos musiikki ei nappaa, niin ei nappaa pelikään. Hyvä rytmipeli ja tätä pelatessa tulee mieleen, kuinka mahtava olisi saada täysiverinen MJ Rockband.

Ja nimenomaan jälleen yksi esimerkki hyvästä käsikonsolipelistä. Voi fiilistellä vaikka yhden muutaman minuutin kappaleen ja sulkea appin, jos ei enempää ole aikaa tai jaksamista juuri sillä hetkellä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Niin mitäs sitten? Edelleenkin se on Androidin kauppapaikan (mikä lienee nimeltään) tekemä rajoitus. Ei siis mikään yleinen 3G-verkon sanelema raja.

Ok. Itse olen ollut aina siinä uskossa että kyse on nimenomaan jostain yleisestä rajoituksesta. Mutta selvisipä sekin asia ja voidaan jatkaa aiheessa.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Noh se siintä vaihtoehdosta sitten...

Päätin ladata tuon JoikuSpot -ohjelman puhelimeeni, ja sillä tehdä puhelin Wi-Fi hotspotiksi, ja sitten sitä kautta ladata nuo kaksi peliä.
Ei sitten onnistunutkaan. Vita ei ollenkaan löytänyt tuolla tavalla luotua hotspotia.

Kävi ilmi, että Vita ei tue ollenkaan ad hoc -verkkoa, kuin ainoastaan kahden Vitan välillä (ja ehkä myös Ps3:n välillä)

Kyllä nyt tulee sellainen fiilis, että ihan turhaan ostin tämän 3G version.
Sitä kun voin melkein vain ainoastaan hyödyntää nettiselaamiseen...

*huokaus*
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

.Ja nimenomaan jälleen yksi esimerkki hyvästä käsikonsolipelistä. Voi fiilistellä vaikka yhden muutaman minuutin kappaleen ja sulkea appin, jos ei enempää ole aikaa tai jaksamista juuri sillä hetkellä.

Tablettimikron paikkaa olohuoneessa puollustaa sen vaivaton käyttö pikaisiin nettituokioihin, vaikka ihan mainoskatkon aikana. Samaa voimaa löytyy myös käsikonsolista vrt. varsinaiset tv-konsolit. Hetken hurmaa ja sitten taas pois, kuitenkaan tinkimättä "tosepelaajien" odotuksista.

Kyllä nyt tulee sellainen fiilis, että ihan turhaan ostin tämän 3G version.
Sitä kun voin melkein vain ainoastaan hyödyntää nettiselaamiseen...

Jokaisella mobiilidataa käyttäneellä pitäisi olla tämä tiedoston 20 Mb kokorajoitus kyllä tiedossa. Täysin arkea tuolla tablettien puolella. Itse näen 3G:n paikkaavana tekijänä silloin, kun nettiin ei päästä langattomien paikallisverkkojen kautta. Tällöin kanava toimii väylänä sille kaikelle muulle pelidatalle ja sosiaaliselle kanssakäymiselle mitä PSVita tarjoaa. MotorStorm RC:n koukku on pelaaminen kaverilistaa vastaan ja juuri tälläisen kierrosaikojen/pisteiden välittäminen on yksi 3G:lle varatuista tehtävistä periferiassa. Harvemmin tarvitsee, mutta silloin kyllä tuntuu sen kaiken ponnistelun arvoiselta.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

No kyllä on kuule omassa androidissakin sama esto.

Ei muuten ole. Android kyllä ilmoittaa, jos ohjelma on hyvin iso, mutta antaa ruveta lataamaan kuitenkin. Näin ainakin 4.0.3, 2.3.7 ja muistaakseni myös 2.3.3.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Ei muuten ole. Android kyllä ilmoittaa, jos ohjelma on hyvin iso, mutta antaa ruveta lataamaan kuitenkin. Näin ainakin 4.0.3, 2.3.7 ja muistaakseni myös 2.3.3.

Jep, näinhän tuo tosiaan menee. Monesti on ilmoitellut tiedoston isosta koosta kun olen ruvennut latailemaan, mutta antanut kuitenkin tämän jälkeen mukisematta latailla sen.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Jokaisella mobiilidataa käyttäneellä pitäisi olla tämä tiedoston 20 Mb kokorajoitus kyllä tiedossa. Täysin arkea tuolla tablettien puolella. Itse näen 3G:n paikkaavana tekijänä silloin, kun nettiin ei päästä langattomien paikallisverkkojen kautta. Tällöin kanava toimii väylänä sille kaikelle muulle pelidatalle ja sosiaaliselle kanssakäymiselle mitä PSVita tarjoaa. MotorStorm RC:n koukku on pelaaminen kaverilistaa vastaan ja juuri tälläisen kierrosaikojen/pisteiden välittäminen on yksi 3G:lle varatuista tehtävistä periferiassa. Harvemmin tarvitsee, mutta silloin kyllä tuntuu sen kaiken ponnistelun arvoiselta.

Nykyaikana 20 megan rajoitus on liian pieni, ja kuten todettiin aiemmin, androideissa ei mitään tuollaista estoa ole.
Joten olisi luullut että 2012 julkaisussa 300€:n pelikoneessakaan ei tuollaista estoa olisi. Siinähän suurin osa storen sisällöstä on yli 20 megan kokoisia.
Sony voisi ihan hyvin ottaa tuon eston pois heiltä, joilla ei ole mitään operaattorin puolesta antamia rajoituksia.

Sen kyllä olisin ymmärtänyt, että 3G:n kautta ei voisi pelata moninpelejä.

Olisivat sitten edes sallineet Vitassa tuon Ad hoc -nettyhteyden. Kaikilla kun ei ole langatonta nettiyhteyttä lainkaan saatavilla.



Edit:
Jaahas. Nyt ensimmäistä kertaa epäonnistui Vitan käynnistys.
Otin vain konsolin irti tietokoneesta, kun olin jättänyt sen siihen lataamaan.
Yritin käynnistää sen sitten normaalisti, muttei onnistunut.
Käynnistysnappia piti pitää 3 kertaa normaalia kauemmin pohjassa ja silloinkin aukes vain se "virhevalikko", jossa pystyi valistemaan vaihtoehdot "Järjestä tietokanta uudenneen", "Vitan normaali käynnistys" yms.
Jouduin koko tietokannan järjestelemään uudelleen, ennenkuin suostui normaalisti käynnistymään.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Olisivat sitten edes sallineet Vitassa tuon Ad hoc -nettyhteyden. Kaikilla kun ei ole langatonta nettiyhteyttä lainkaan saatavilla.
Kyllä tuo ihan korkeimman omakätisesti testattuna toimii ainakin iPhone 4S:n tetheröinnin kanssa ongelmitta.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kyllä tuo ihan korkeimman omakätisesti testattuna toimii ainakin iPhone 4S:n tetheröinnin kanssa ongelmitta.
Ei täällä ainakaan.
Oikein varta vasten tuota varten ostin Nokiaani sen JoikuSpot -ohjelman. Vita ei ollenkaan löytänyt sillä tehtyä hot spotia.

Kaikki muut laitteet löysivät kyseisen spotin vaivatta, paitsi Vita.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Oikein varta vasten tuota varten ostin Nokiaani sen JoikuSpot -ohjelman. Vita ei ollenkaan löytänyt sillä tehtyä hot spotia.
Ero johtuu tosiaan siitä, että esim. JoikuSpot tekee tuon langattoman tukiaseman todellakin ad hoc -tilassa, kun taas esim. iPhone tai Android-puhelimet osaavat tehdä sen nk. infrastructure-tilassa.

Eli periaatteessa olit täysin oikeassa; Vita(kaan) ei tue ad hoc -WLANia, kuten ei tue PSP tai PS3:kaan, mutta infrastructure-tilassa olevia kännyköiden (tms) muodostamia langattomia verkkoja se osaa hyödyntää.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Onkos porukat täällä törmänneet noihin mustiin läiskiin ja viivoihin näytössä, joista maailmalla on kohistu jossain määrin? Näkyvät siis vain pimeässä ympäristössä mustalla ruudulla (esim. UC latausruutu). Lähinnä kiinnostaa, että esiintyykö tuota jossain määrin kaikissa Vitojen näytöissä vai onko joukossa täydellisiä kappaleita. Ohessa esimerkki läiskistä (ruudussa ei siis oikeasti näy tuollaista vihreää, mutta kuvasta näkee, miltä läiskät periaatteessa näyttävät):

http://www.psvitauniverse.com/wp-content/uploads/2011/12/ps-vita-screen-problems.jpg

Omassakin näkyy olevan, kun pimeässä huoneessa pelaa ja näyttö mustana.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Onkos porukat täällä törmänneet noihin mustiin läiskiin ja viivoihin näytössä, joista maailmalla on kohistu jossain määrin? Näkyvät siis vain pimeässä ympäristössä mustalla ruudulla (esim. UC latausruutu). Lähinnä kiinnostaa, että esiintyykö tuota jossain määrin kaikissa Vitojen näytöissä vai onko joukossa täydellisiä kappaleita.
Ne "läiskät" ovat OLED-näyttöjen yleinen ominaisuus, eivätkä siis rajoitu pelkästään Vitaan. Viivat näytössä kielivät viallisesta näytöstä, ja tällaisia tapauksia on ihan suosiolla takuuvaihdettu.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Ne "läiskät" ovat OLED-näyttöjen yleinen ominaisuus, eivätkä siis rajoitu pelkästään Vitaan. Viivat näytössä kielivät viallisesta näytöstä, ja tällaisia tapauksia on ihan suosiolla takuuvaihdettu.

Viivoilla meinaat siis ilmeisesti ongelmaa, jonka kanssa domeus paini muutama sivu sitten:

http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...-kysymykset-huhut-uutiset-26.html#post1362508
 
Ylös Bottom