Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Nimenomaan tuo "omien isojen pelien" puute vaivaa Vitaa. Vitalle on kyllä paljon pelejä, mutta kovin harva niistä on sellainen hittijuttu ja suunniteltu nimenomaan käsikonsolipelaajaa ajatellen. Ja sitten kun vielä laatu heittelee rajusti niin tämä on se iso ongelma. Jos vertaa vaikka Resistancea ja Call of dutyä Killzoneen ero on teknisestä näkökulmasta järkyttävä. Kuin vertaisi PS2 pelejä PS3 tasoiseen.
Itselläni on fyysisenä versiona, storesta ostettuna ja plussaetuina saatuina pelejä kymmeniä. Kovin vähän näistä on jäänyt mieleen hyvinä tekeleinä. Varmaan puolet niistä voi heti sanoa olevan mitäänsanomatonta roskaa. Helmiä löytynee juuri ja juuri 10kpl. Ehkä parhaina omaan makuun Uncharted, AC 3, Killzone ja Raymanit. Näissä näkyy selvästi miten hyviä ja ennenkaikkea hienoja pelejä Vitalle voidaan tehdä kun halutaan ja osaamistaso riittää. Itse kaipaisin Vitalle esim. Final Fantasyä, Tomb Raideria, NHL peliä ja jotain Duck Tales Remastered kaltaista peliä. Taitaa vaan jäädä haaveeksi kun tähänkään asti ei ole tullut.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Itse olen varmaan outo kun tykkäsin kovasti jopa kaikkien haukkumasta reality fightersista. En ole pitkään aikaan jaksnut enää opetella mitään pitkiä comboja ja monimutkaisia special liikkeitä joten tuo sopi minulle erittäin hvin. Lisäksi se oman naaman laittaminen hahmolle oli kiva gimmick ja se jopa näyttää minulta.

Modnation racers: road trip oli myös hyvä. Teknisesti se on heikko ja uramoodin tekoäly nostaa lopussa vkäyrän katosta läpi, mutta se mikä tuon pelastaa on muiden pelaajien tekeleet. Olen varmaan likemmäs 100 toisten pelaajien tekemää rataa ajanut tekoälyä vastaan ja ladannut myös monta toisten tekemää hahmoa. Löytyy koopaa, hatsune mikua, scorpionia, sylvesteriä ja vaikka mitä. Ps3:lla testasin mod nationin demoa, mutta en päässyt sinuiksi ajettavuuden kanssa, mutta tämän ajettavuus toimi heti alusta asti.

Codia ja resistancea muuten yhdistää sama kohtuu paska tiimi joka nuo on tehnyt ja kuulemma cod tehtiin alle puolessa vuodessa. Itse kyllä tykkäsin resistancesta. Ihan jees räiskyttely vaikka graafisesti se ruma onkin ja näyttää melkein psp peliltä.

Itse olen myös useamman pelin ostanut vitalle vaikka olisi ps3 ollut vaihtoehtona. Esim final fantasy X/X2 jonka otin vitalle koska sen voi ottaa mukaan ja voi grindata vaikka duunissa ruokiksella jos siltä tuntuu. Lisäksi tykkään vaan makoilla sängyssä kun pelaan pitempiä roolipelejä. Samoin juuri ps+:ssa oleva velocity 2x tuli otettua vitalle vaikka myös ps4 löytyy koska teleporttausta voi käyttää kosketuksella ja se on aikas kätevää.

Ja pakko se on suositella danganronpaa ja sen kakkos osaa joka julkaistiin juuri pari viikkoa sitten. Aivan loistavia pelejä jos phoenix wright tyyliset "oikeudenkäynnit" kiinnostaa. Peli ei varmasti sovi kaikille, mutta kannattaa ainakin tsekata traikku josta näkee hiukan yleistä ilmettä ja miten homma toimii.

[video=youtube;p27Ru58sE_I]https://www.youtube.com/watch?v=p27Ru58sE_I[/video]

Minulla meni pelkän tarinan parissa likemmäs 30 tuntia ja lisäksi tuossa on vielä extra moodeja ja "what if..." novelli ykkösestä. Muutenkin se eka osa kannattaa pelata tuota ennen.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Jotkut pelit on Vitalla ihan parhaita pelattavia. Monet ropet tulee heti mieleen. Mutta parhaimmillaa konsoli on Disgaean strategia/grindauksen tyyppisen toiminnan kanssa. Sitten vaikkapa Motorstorm RC toimii todella hyvin pikkuruudulta, samaten monet, monet muut pelit. Itse kuulun siihen ryhmään joka pelaa monet pelit mieluummin käsikonsolilla, vaikka olisi mahdollisuus pelata sama peli isommalla konsolilla.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tuota noin, onko Vitan olemattomat saati surkeat myyntiluvut aiheuttaneet sen, että Gravity Rushin jatkoosa olisi peruttu? Vuosi sittenhän pelistä näytettiin lyhyt teaser traileri ja muutama konsepti taide -kuva, mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut.

Aika lailla alkaa turhauttamaan, kun hienosta potentiaalista huolimatta konelle julkaistaan vain mielenkiinotonta sekunda roskaa, jotka yleensä ovat porttauksia wanhoista peleistä ja Sonyn pr -osasto vain huutelee: "Ei mitään hätää, Vitalle julkaistaan yli 100 peliä vuoden loppuun mennessä." Noinhan se oli myös viime vuonnakin ja mitään ei ole tapahtunut. Huoh ja hohohoijaa.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Sonyn pr -osasto vain huutelee: "Ei mitään hätää, Vitalle julkaistaan yli 100 peliä vuoden loppuun mennessä." Noinhan se oli myös viime vuonnakin ja mitään ei ole tapahtunut. Huoh ja hohohoijaa.

Kyllä ne totta puhui. Ne vaan laski ne kaikki pikku indiet tuohon mukaan.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Luurin kanssa on tuskaa selata jokaista sivua ni kysytään härskisti. Vitassa kun on tuo remote play niin voiko sillä ottaa yhteyden pleikkari neloseen ja pelata peliä mikä on levyversiona koneen sisällä?
Kyllä.
Voiko Vitalla pelata PS4-konsolin sisäisestä pelivalikoimasta pelejä? Eli siten esimerkiksi, että vaihtaa peliä "lennosta" valikoiman sisältä.
Vai täytyykö nimenomaan olla fyysinen levyversio, joka vaihdetaan, kun Vitalla tahtoo pelata eri peliä?

Terveisin
Vita-amatööri
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Voiko Vitalla pelata PS4-konsolin sisäisestä pelivalikoimasta pelejä? Eli siten esimerkiksi, että vaihtaa peliä "lennosta" valikoiman sisältä.
Vai täytyykö nimenomaan olla fyysinen levyversio, joka vaihdetaan, kun Vitalla tahtoo pelata eri peliä?
Voi pelata myös PS4:n latauspelejä. Levyltä asennettua peliä ei kuitenkaan voi pelata, jos kyseinen levy ei ole PS4:n kitusissa.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Kysytään nyt tässä, kun ei saa omaa ketjua avata, eikä parempaakaan löytynyt. Elikkäs, itse kullakin alkaa kerääntymään näitä akullisia laitteita (erityisesti edellisen sukupolven käsikonsolit ja ohjaimet), joita tulee harvemmin käytettyä. Miten näitä tulisi huoltaa että pysyisivät käyttökunnossa mahdollisimman pitkään? Pitääkö ladata akut täyteen kerran vuodessa vai mitä?
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Litium pohjaiset akut olisi hyvä säilyttää melko täysinä, meneepi "rikki" jos iiihan tyhjiksi pääsee. Eli vaikka 4-6kk välein lataa, tosin riippuu laitteesta jne.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

PlayStation TV:n julkaisun aikaan myös tavallinen Vita saa Network Media Player -sovelluksen, joka oleellisesti tarkoittaa DLNA-tukea.

Will PS TV support media servers or DLNA support in order to stream videos or movies from a home PC?
The Network Media Player (coming soon to PS TV and PS Vita) can be used to access media servers over a network. The Network Media Player can be used to view photos and stream music and videos from a media server located on your home network. You can also copy photos, music and video files from the media server to your system.

Lähde: PS.Blog (EU)
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mikähän tohon vehkeeseen tuli kun käynnistin sen ja kosketusnäyttö ei tottele? Ei oikeastaan ota mitään kontaktia eikä käskyjä enkä saanut edes aloitusnäyttöä auki.. Onko tuo näyttö nyt siis paskana?:confused:
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Mikähän tohon vehkeeseen tuli kun käynnistin sen ja kosketusnäyttö ei tottele?
Saatko laitteen sammumaan täysin? Hyvällä tuurilla se on vain jokin tilapäinen bugi, joka paranee, kun Vitan sammuttaa. Pelkkä unitilaan laittaminen ei riitä.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Saatko laitteen sammumaan täysin? Hyvällä tuurilla se on vain jokin tilapäinen bugi, joka paranee, kun Vitan sammuttaa. Pelkkä unitilaan laittaminen ei riitä.

Kokeillu molempia eikä auta.. Mikäs enään neuvoksi?:mad:

EDIT: Vika korjaantui kun otin vitan laturista?! Onko muilla tullut vastaavaa tapausta vastaan? :D
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

PS blogista bongattu:

Duke Nukem 3D: Megaton Edition
Price: £7.99/€9.99/$14.95

Tuli ainakin minulle aivan puskista enkä ole nähnyt missään edes huhua, että tuosta olisi porttaus vitalle tulossa.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

EDIT: Vika korjaantui kun otin vitan laturista?! Onko muilla tullut vastaavaa tapausta vastaan? :D
Minulla oli aikoinaan vastaavaa kun ostin vitan. Ilmeisesti oli yleinen bugi joka korjautui järjestelmäpäivityksessä. Vika kun tuli päälle niin laite oli niin kauan käyttökelvoton kunnes akku loppui. Ja valmiustilassa täysin jumissa se kesti useita päiviä.

PS blogista bongattu:

Duke Nukem 3D: Megaton Edition
Price: £7.99/€9.99/$14.95

Tuli ainakin minulle aivan puskista enkä ole nähnyt missään edes huhua, että tuosta olisi porttaus vitalle tulossa.

Mielenkiintoinen julkaisu tuo Duke Nukem 3D. Vitan tattiohjaus on vain niin kiikkerä, että vähän epäilen kuinka hermot kestää tuollaista nopeatempoista rytinää.
 
Vastaus: PlayStation Vita (käyttökokemukset, kysymykset, huhut ja uutiset)

Tuli ainakin minulle aivan puskista enkä ole nähnyt missään edes huhua, että tuosta olisi porttaus vitalle tulossa.
Peli lipsahti Storeen vahingossa, ja on nyttemmin poistettu. Tosin PS3-versio sieltä vielä löytyy. Näin julkaisija Devolver Digital kommentoi asiaa Twitterissä:

If you grabbed Duke Nukem 3D when it was accidentally made available early on PSN by PlayStation it's fine. Just be cool. :P

Varsinainen julkaisu piti olla vasta tammikuussa.

Duke Nukem 3D: Megaton Edition is hitting PS3 and Vita January 13th in North America and January 14th in Europe!

Lähde: Twitter (@devolverdigital)
 
Ylös Bottom