Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4

Nisupulla

Jäsen / [FL]
PlayStation-VR-Virtual-Reality-Headset-Sony-PS4-October-Release-Date-509028.jpg



PlayStation VR - lasit virtuaalitodelllisuuteen


Julkaisu: 13. lokakuu 2016
Hinta: 450 €
Alusta: PS4
Ohjausvälineet: Move-kapulat (2 kpl, 89,90 €), DualShock 4 (tulee konsolin mukana)
Erityistä: Vaatii toimiakseen erikseen myytävän PlayStation kameran (59,90 €).
Kotisivu: https://www.playstation.com/fi-fi/explore/playstation-vr/
Muuta: Mukana tuleva prosessoriyksikkö jakaa kuvan myös televisiolle.

TT-2k kävi testaamassa lasit: http://www.konsolifin.net/artikkeli/kohti-uutta-ulottuvuutta-testissa-playstation-vr

Myyntipaketti avataan ja pelaamaan:





Myyntipaketti avataan:




Paketin sisältö:

psvr-laitteet.jpg



Näin PlayStation VR kytketään:



PlayStation Move-kapulat. Ilmankin "pärjää", mutta käytännössä välttämättömät monessa pelissä.

2_345710-1056x641.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Uusi käsite Social Screen. Muille huoneessa oleville heijastetaan television kautta näkymät joita lasit naamalla pelaava näkee edessään. Kaverit voivat viedä tuohon maailmaan yllätyksiä pelaajalle esimerkiksi mobiileille jaettavan sovelluksen kautta. Tai osallistua pelaamiseen tavanomaiseen tapaan.

Tuo välittömästi mieleen Wii U:n gamepadin ja television naitoksen. Jännä nähdä, josko tässä keksitään enemmän hyötykäyttöä. Gamepadin ruudun hyödyntäminen jäänyt toistaiseksi turhan vähiin.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuo välittömästi mieleen Wii U:n gamepadin ja television naitoksen. Jännä nähdä, josko tässä keksitään enemmän hyötykäyttöä. Gamepadin ruudun hyödyntäminen jäänyt toistaiseksi turhan vähiin.

Kun vielä tuskin kenelläkään on ihan selvää kuvaa mihin nämä lasit tulevat johtamaan laajassa mittakaavassa, ovat tälläiset yksittäiset täkyt kokeilupalloja. Tuo haastattelussa esille nostettu Social Screen kuitenkin juontaa pleikkarin keskeisestä ideasta jakaa pelikokemus muiden kanssa. Osa sitä ovat pelien striimaukset ja käyttöliittymän tapahtumaruutu, joka kertoo mitä kaverit ovat konsolillaan pelanneet viime aikoina. Jännä nähdä miten myös virtuaalilasit kaikessa henkilökohtaisuudessaan on myös valjastettu sosiaalisen kanssakäymisen näyttämölle.

Kun on vieä lähes ummikko virtuaali todellisuuden mahdollisuuksista, tulee väistämättä ajatukset liittämään lasit jo olemassa olevaan. Olisi helppo nähdä lasit Battlefieldin kopukuskeilla. Ylipäätänsä tehtävät joissa pääosin istutaan ohjaamossa soveltuisivat hyvin Project Morpheukselle.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Kun vielä tuskin kenelläkään on ihan selvää kuvaa mihin nämä lasit tulevat johtamaan laajassa mittakaavassa, ovat tälläiset yksittäiset täkyt kokeilupalloja. Tuo haastattelussa esille nostettu Social Screen kuitenkin juontaa pleikkarin keskeisestä ideasta jakaa pelikokemus muiden kanssa. Osa sitä ovat pelien striimaukset ja käyttöliittymän tapahtumaruutu, joka kertoo mitä kaverit ovat konsolillaan pelanneet viime aikoina. Jännä nähdä miten myös virtuaalilasit kaikessa henkilökohtaisuudessaan on myös valjastettu sosiaalisen kanssakäymisen näyttämölle.

Kun on vieä lähes ummikko virtuaali todellisuuden mahdollisuuksista, tulee väistämättä ajatukset liittämään lasit jo olemassa olevaan. Olisi helppo nähdä lasit Battlefieldin kopukuskeilla. Ylipäätänsä tehtävät joissa pääosin istutaan ohjaamossa soveltuisivat hyvin Project Morpheukselle.

Toivottavasti virtuaalilasien tarjoama virtuaalimaailma ei ole samaa ihmisten kopusta lahtaamista mutta vain paljon realistisemmin koettuna kuin nykypeleissä. Morpheus toivottavasti keskittyy fiilistelypeleihin joissa esim. tutkitaan uusia maailmoja ja nautitaan tunnelmasta, väreistä ja äänimaailmasta.

Alien isolation on yksi peli mihin Morpheusta on uumoiltu. Tiedä sitten olisiko liian uuvuttava kokemus koska peli on niin intensiivinen pelkästään ruudultakin. Kauhupelit joka tapauksessa olisi genre johon Morpheus kävisi paremmin kuin hyvin.

En näkisi mahdottomana etä osa pelaajista siirtyisi pääosin vr puolelle ja odottaisi uusia suuria vr pelejä samaan tapaan kuin nyt odotetaan esim. Destinya mutta hieman eri lähtökohdista. Odottaisi nimenomaan kokemusta ja fiilistä, ei niinkään pelimekaniikka tai asepornoa.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Morpheus toivottavasti keskittyy fiilistelypeleihin joissa esim. tutkitaan uusia maailmoja ja nautitaan tunnelmasta, väreistä ja äänimaailmasta.

Tämä sama tuli mieleen kun esittelivät No Man¨s Skyn muutama viikko siotten E3:ssa. Siitä löytyy kaikki elementit peliksi virtuaalilaseille; kuvakulma ensimmäisestä persoonasta, tutkittavat maailmat, ohjaamonäkökulma ja ei niin hektinen pelimekaniikka. Unenomainen maailma jossa on paljon tuttua, mutta myös uutta.

Epäilemättä virtuaalilasit tulevat synnyttämään uudenlaisia pelejä. Ne eivät kaikki voi tulla kuitenkaan samasta sapluunasta. Minipelejä, mutta toivottavasti myös täysimittaisia ison budjetin AAA-nimikkeitä. Sieltä samoista genreistä joissa jo nyt tehdään kovaa myyntiä. Näin ainakin aluksi, ennenkuin löytyy se oma juttu, joka on mahdollista vain näiden linssien läpi tarkasteltuna ja vetoaa kansaan killer apin tapaan.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Tämä sama tuli mieleen kun esittelivät No Man¨s Skyn muutama viikko siotten E3:ssa. Siitä löytyy kaikki elementit peliksi virtuaalilaseille; kuvakulma ensimmäisestä persoonasta, tutkittavat maailmat, ohjaamonäkökulma ja ei niin hektinen pelimekaniikka. Unenomainen maailma jossa on paljon tuttua, mutta myös uutta.

Epäilemättä virtuaalilasit tulevat synnyttämään uudenlaisia pelejä. Ne eivät kaikki voi tulla kuitenkaan samasta sapluunasta. Minipelejä, mutta toivottavasti myös täysimittaisia ison budjetin AAA-nimikkeitä. Sieltä samoista genreistä joissa jo nyt tehdään kovaa myyntiä. Näin ainakin aluksi, ennenkuin löytyy se oma juttu, joka on mahdollista vain näiden linssien läpi tarkasteltuna ja vetoaa kansaan killer apin tapaan.

Jep. Markkinavoimat sen määrää että mitä peligenreä Morpheus tulee eniten puoltamaan.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Tässä videossa ihmisten ilmeitä lasit naamalla. Vielä ei ole näkynyt mitään maata mullistavaa. Toi avaruusaluksen ohjaamossa mentävä EVE Valkyrie ollut ehkä lupaavin. Huomioitavaa on tuo miten korvalaput ovat ihan erilliset, ainakin vielä tässä protovaiheessa.

[video=youtube_share;MAF1aG5sQ20]http://youtu.be/MAF1aG5sQ20[/video]
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Jep. Markkinavoimat sen määrää että mitä peligenreä Morpheus tulee eniten puoltamaan.

Nykyinen tekniikkakin taitaa olla suurin este jos pitää olla fps tuplana mitä esim tarvittaisiin normaalilla näytöllä pelaamiseen
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Nykyinen tekniikkakin taitaa olla suurin este jos pitää olla fps tuplana mitä esim tarvittaisiin normaalilla näytöllä pelaamiseen

Tavallaan. Näkisin että Morpheukselle tulevat pelit eivät olisi näitä standardi modern military shootereita tai vastaavia vaan enemmänkin elämyksellisiä pelejä joissa tempo on hitaampi ja peli-idea/mekaniikka erilainen kuin ns. normaaleissa peleissä. Graafinen ulkoasu ei tarvitse olla realismia hakevan näköinen jotta siitä nauttii. Mikään action tai shooter peli ei vielä hetkeen aikaan näytä realistiselta vaan videopeliltä, varsinkin konsoleilla. Eli mun puolesta ne genret saisivat vielä odottaa parempia vr aikoja. En sitten tiedä kuka haluaa sotapelistään vr realismia, itelle se juttu sotapeleissä on aina ollut se haaste ei niinkään itse sota. Toisaalta sotapelejäkin voisi tulevaisuudessa tehdä monella kaavalla/idealla eikä aina sillä samalla.

Varmaa on se että kunhan Morpheus antaa laadukasta kuvaa ja on kohtuuhintainen niin se tulee myymään hyvin kuten myi Ps4:kin. Oculus kun tuskin tukee muuta kuin pc alustaa. Jos ei sitten Ms osta facelta oculus tekniikka tai vastaavaa. Tuskin kuitenkaan satsaa niin paljon kun kinectikin meni päin honkia. Saa nähdä millaisen muskeli pc:n Oculuksen laadukas käyttö tulee vaatimaan. En haluaisi olla siinä tilanteessa että ei ole järkeä ostaa vr laitetta kun ei pyöri.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Sony esitellyt uuden protomallinsa virtuaalitodellisuuslaseistaan. Julkaisu vuoden 2016 ensimmäisellä puoliskolla.

Sisältää:

  • Yhdeksän liiketunnistukseen liittyvää valo-ledia
  • Näytön koko on 5,7" (1920x1080 OLED)
  • Ruudunpäivitys nostettu 120 hz



[video=youtube_share;MBiBxxkbE4c]http://youtu.be/MBiBxxkbE4c[/video]

Lisää aiheesta: http://blog.eu.playstation.com/2015...te/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Uudistettu malli kerää kehuja. Ennen kaikkea käyttömukavuus on melkeinpä omaa luokkaansa, eivätkä silmälasit koidu ongelmaksi. Tässä muutamia poimintoja.

Digital Foundry

We can safely say that it's a significant improvement over the already impressive developer HMD we've already tested. Looking beyond the raw spec, at the more practical level, Sony's designers have created a significant milestone in crafting a lightweight headset, the redesigned strap not placing any significant pressure on your face, distributing and balancing weight between the forehead and the back of your skull. It feels comfortable to wear, and we're curious to see how it holds up for extended periods.

&

We're also happy to report that Sony has solved the troublesome 'glasses issue' - as a wearer of spectacles myself, there were no problems whatsoever with the HMD clashing with my eyewear. Also worthy of note is that no form of calibration is required - once the visor is comfortably in place, everything just works.

&

However, even if we're not quite dealing with super-slick perfection, the quality of the immersion is absolutely remarkable. This is VR that not only works but leaves a lasting impression. An hour on from the hands-on session and I'm still excited about it.

Gizmodo

I just survived a shark attack. I just stole a priceless diamond in an upscale London heist. I did it with Sony's new Project Morpheus headset. It's the best I've ever tried.

I've used a lot of VR headsets. Each one's a tiny bit better than the last. The picture's always a little clearer, the experience a little less likely to make me violently sick. Sony's new Morpheus prototype is no exception. But in one key way, it stands head and shoulders above the rest.

&

The new Sony Morpheus prototype is the only one that's completely comfortable to wear.

Polygon

The new version of Sony's Project Morpheus is the most comfortable virtual reality headset I have ever worn.

&

There was some light bleed from the bottom, but overall it felt as close to wearing nothing as possible. Sony has obviously spent time on fit and finish, and it shows.

Ars Technica

I'm still impressed by the Morpheus prototype's industrial design, which puts the main weight of the device on a headband area, rather than on elastic goggles that clamp to the front of your face. The new prototype features a couple of buttons that make it quite easy to adjust the fit and focus quickly, and to slide the display so it hovers a comfortable distance from your face.

Missään nimessä täydellinen laite Morpheus ei ole. Resoluutio on "vain" se 1920x1080, eikä sitä varmastikaan olla nostamassa. Niinpä kuva on hieman pehmeä. Morpheus ei myöskään sisällä minkäänlaisia kuulokkeita - joka voi käyttäjästä riippuen olla hyvä tai huono asia.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Morpheus ei myöskään sisällä minkäänlaisia kuulokkeita - joka voi käyttäjästä riippuen olla hyvä tai huono asia.

Tuolla ratkaisulla ollaan todennäköisesti koitettu saada valmiin version hinta mahdollisimman alas.

Itseäni ei VR niinkään kiinnosta. Sen sijaan joko CastAR tai HoloLens tipahtaa tähän talouteen.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Tämä Arstechnican juttu on melkoista hehkutusta. Mulla on koko ajan ollut sellainen kutina, että Move voi olla parempi ohjain VR-käyttöön kuin perus-padi, ja näköjään todelliset kokemukset tukevat tätä epäilystä.

Toivottavasti hinta ei karkaa ihan taivaisiin. Jotain 300 euroa tuollaisesta voisi vielä pulittaa. Enemmän alkaa mennä jo hampaiden kirskutteluksi.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

"The PlayStation 4 is already leading the virtual reality arms race, here's why"
http://www.polygon.com/2015/3/4/8147397/playstation-4-virtual-reality-morpheus

Jos vaikka näkymät näin hyvin olisikin (PS4:sen omistajana), niin jotenkin hiipi pelko mieleen että tästäkin tulee vaan uusi Kinect softapuolen suhteen. Eli kunnon pelejä ei tälle saada, vaan muutamat keskinkertaiset pelit kun hypejuna on mennyt. Toivottavasti olen väärässä. Vakuuttakaa minut.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos vaikka näkymät näin hyvin olisikin (PS4:sen omistajana), niin jotenkin hiipi pelko mieleen että tästäkin tulee vaan uusi Kinect softapuolen suhteen. Eli kunnon pelejä ei tälle saada, vaan muutamat keskinkertaiset pelit kun hypejuna on mennyt. Toivottavasti olen väärässä. Vakuuttakaa minut.

Satsaukset virtuaalitodellisuuteen ulottuviin laseihin ovat nyt sitä luokkaa korkeammat ja laajemmat, etten usko Kinectin tapaiseen tyhjään hypeen. Väitänpä kameran löytävän todellisen kodin vasta näiden lasien myötä. Yhdessä toteuttavat iki-aikaisen haaveen toisesta todellisuudesta, jossa eivät päde tämän maailman lainalaisuudet. Opetuksen vallankumouksen voi myös helposti nähdä toteutuvan lasien kautta. Taiteet ja luovat alat löytävät nopeasti tänne. Viihde sen kaikissa olomuodoissa. Ehkä osa työpaikoistakin.

Pelit. Vaikea kysymys. Viime vuonna esittelivät Gamescomissa laseja yhdessä avaruustaistelupeli EVE Valkyrian kanssa. Tälläisiin ohjaamonäkymiin nämä uppoavatkin helposti. Kun oma suosikkigenre on Battlefieldin tapaiset verkkosodat, voisiko osa pelaajista olla näitä laseilla pelaavia helokuskeja, tankkimiehiä ym.? Samaan tapaan kuin The Divisionissa on tämä tablettipelaaja UAV-lennokillaan tukemassa muita. Ehkä alussa tosipelaajat löytävätkin ensin nämä mahdollisuudet. Kunnes laseille löytyy omat killeripelinsä.

Videossa puetaan lasit päälle ja sukelletaan EVE Valkyrian maailmaan:
[video=youtube_share;GtizK_ZwMm0]http://youtu.be/GtizK_ZwMm0[/video]

P.s. Täällä lasit on ennakkotilattu jo vuosi sitten :D
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Itsellä on kovat odotukset VR-lasien suhteen. Minulle riittää pelkästään pään siirtäminen pelimaailmaan, en kaipaa mitään koko kehon ohjausta jossa noukitaan leikkilipas pöydältä aseen lataamiseksi. Nyt näyttää vain siltä että VR tulee markkinoille sukupolvea liian aikaisin.

Kun ruutu tuodaan aivan silmiin kiinni, resoluution ja päivitystaajuuden on oltava tavallista parempaa. 1080p jaettuna molemmille silmille kuulostaa liian vähältä. Myöskin grafiikasta joudutaan karsimaan mikäli konsoleista halutaan yli 60 fps kuvaa.

Muita VR:n ongelmia tulee olemaan hinta ja yhteensopimattomat laitteet. Nyt liian moni valmistaja haluaa tuottaa omat lasinsa, jotka eivät tietenkään ole yhteensopivia keskenään. Huomioitavaa on myös lasien hinta. Yli puolet konsolin hinnasta on yksinkertaisesti liikaa lisälaitteelle. Senkin puolesta odottaisin että tekniikan kehitys mahdollistaisi lasien hinnan painamisen sadan euron pintaan.

Mikäki VR nyt floppaa niin uutta yritystä ei varmaan nähdä vähään aikaan.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos vaikka näkymät näin hyvin olisikin (PS4:sen omistajana), niin jotenkin hiipi pelko mieleen että tästäkin tulee vaan uusi Kinect softapuolen suhteen. Eli kunnon pelejä ei tälle saada, vaan muutamat keskinkertaiset pelit kun hypejuna on mennyt. Toivottavasti olen väärässä. Vakuuttakaa minut.

Vaikea vakuuttaa, koska voit hyvinkin olla oikeassa. Näissä laseissa on hurja riski, että ne jäävät muutaman hardcore-pelaajan harrasteluksi, jolloin pelijulkaisijat eivät näe niitä huomionarvoisena alustana. Lisäksi VR-pelejä ei voi tehdä ottamalla mikä tahansa callofduty tai uncharted ja muuttamalla se VR:ksi, vaan peli täytyy alusta asti suunnitella immersiiviseksi. Itse uskoisin auto-, lento- ja mech-simulaattorien olevan otollisinta saalista, mikä sinänsä ei haittaa, koska odotan epätoivoisesti uutta Mechwarrioria. (Tai Babylon 5 -peliä, mutta sen aika on jo mennyt...)

Morpheus voi siis flopata, mutta eri tavalla kuin Kinect. Kinectiähän myytiin hirveästi, mutta sen pelit eivät oikein vakuuttaneet. Morpheukselle taas voi (Sonyn puskemana) tulla tosi vaikuttavia pelejä, mutta laite saattaa Sony-tyylisesti hinnoiteltuna myydä vähän toistakymmentä kappaletta. Tämän kohtalon Sony voi estää hinnoittelemalla värkin naurettavan halvaksi, mutta onko firmalla halua/varaa ottaa rajusti takkiin laitteesta, jotta saa rahat takaisin sisällöstä? Aika harvaa kiinnostaisi nimittäin maksaa edes tuota mun kipurajana pitämää kolmea sataa. Satasella mentäisiin jo lähelle heräteostosrajaa, mutta materiaalikulujen puristaminen riittävän alas voi olla aika haastavaa.

Kinkkinen tilanne. Tämä on vähän sellainen vehje, jota ei todellakaan kannata ostaa, ennen kuin sille on kaupasta mukaan kaapattavissa riittävästi pelejä, että hinta on perusteltavissa. Koska mitään takeita ei ole, että tälle saadaan Sonyn omien studioiden tukea kovin monen vuoden ajan, tai muiden julkaisijoiden sisältöä sitäkään vähää.
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Aikaisemmilta vuosilta tuttu kaveri PlayStation Moven puolelta, Richard Marks avaa näkemyksiään missä mennään virtuaalitodellisuuslasien kanssa.

Hän näkee oleellisemmaksi tilan kokemisen ja tunnelman kuin päättömän ryntäilyn. Tämä voisi kieliä siitä minkä tyyppiset pelit siellä lasien takana menestyvät. Perinteiset fps-räiskinnät eivät tästä saa ehkä sellaista boostia kuin toivottaisiin, vaan sielläkin pelimekaniikka on sovitettava uusiksi. Voisiko takana olla aiemminkin esillä ollut aistien välinen konflikti, joka tuottaa mm. meritautia. Silmät sanoo korjaa tasapainoa ja aivot jotain muuta. Hyvin nopeatempoisessa liikkeessä tämä tuottaisi nopeasti sen luokan aivomyrskyn, ettei laseja voi enää pitää päässä? Toisaalta Project Morpheus ilmeisesti sallii katsomisen lasien alle, esimerkiksi suoraan peliohjainta, ehkä tällä voidaan tätä lieveilmiötä paikata?

Lasien kehittäjä näkee Sonyn vahvuudeksi valmiin ekosysteemin, joka tarjoaa yhtenäisen raudan ja valmiit ratkaisut peliohjaimien muodossa (DualShock 4, PlayStation Move).

[video=youtube_share;CLkJuiSuwdc]http://youtu.be/CLkJuiSuwdc[/video]
http://youtu.be/CLkJuiSuwdc
 
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Aitoja tuntemuksia alun haastattelun jälkeen:

[video=youtube_share;BaCxLZDcNBo]http://youtu.be/BaCxLZDcNBo[/video]


Lisätään perään Shuhei Yoshidan haastattelu aiheesta. Pelejä luvataan esille jo kesäkuun E3:n. Hinnoittelu tulee noudattamaan tasoa, jota konsolipuolella voidaan pitää kohtuullisena.

[video=youtube_share;Rlozwb3hnhc]http://youtu.be/Rlozwb3hnhc[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project Morpheus -lasit virtuaalitodellisuuteen

Tässä kuumehoureissa sohvatyynyjen välissä miettinyt minkätyyppinen peli voisi olla sellainen jossa virtuaalitodellisuuspeli näiden lasien välittämänä pääsisi oikeuksiinsa.

Otetaan alkuun kuvakulma, ohjaamosta. Samaan tapaan kuin Descent sen tarjosi aikanaan. Siihen hyvä idea, joka on hahmotettavissa nopeasti. Sellainen voisi olla ihmiskehon sisäisiin tapahtumiin vahvasti nojautuva "Olipa kerran elämä", tv-sarja jonka joku saattaa vielä muistaa. Pelaaja toimii valkosolun tapaan nano-tasolla. Korjaa ja puolustautuu bakteereja ja viruksia vastaan. Näitä hyökkäyksiä useita samaan aikaan ja biologisiin tosiasioihin osaksi nojautuen.

Tässä saataisiin samaan pakettiin viihdyttävä toimintapläjäys, ongelman ratkontaa ja kaiken huippuna ehkä jotain voisi jäädä opiksi. Laitteen ostopäätöskin voisi olla helpommin perusteltavissa. :D

Descent: http://youtu.be/SuMBYZrcQfU
Olipa kerran elämä: http://youtu.be/Gb2QSbh7PkA
 
Ylös Bottom