Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Ei nuo itse lasit ole mielestäni teknisesti niin jälkeenjääneet kun mietitään hinta-laatusuhdetta, siellä on hyviä esimerkkejä peleistä jotka näyttävät todella hyviltä. Seuranta ja Movet on kaukana PCVR tasosta, mutta noin muuten lasit on ihan ok, 120hz on myös loistava jos sitä nyt PS5 myötä pystytään hyödyntämään.
 
Ei nuo itse lasit ole mielestäni teknisesti niin jälkeenjääneet kun mietitään hinta-laatusuhdetta, siellä on hyviä esimerkkejä peleistä jotka näyttävät todella hyviltä.

Hyvänä esimerkkinä vaikka wipeout omega collection jota tuli tänään pitkästä aikaa pelattua.
Edelleen yksi parhaimman näköisistä psvr peleistä ja kuva on puhdas sekä tarkka ja ruutu täynnä tavaraa ja tapahtumia.
Miettikääs kuinka siistiä olisi saada tuolla kuvanlaadulla vaikka gran turismo joka olisi pelattavissa vr puolella kokonaan ja 30 autoa radalla tai vaikka joku open world peli.
Ei se lasien resosta ole todellakaan kiinni vaan koneen tehoista.
 
Näyttäisi olevan seuraavia Blood and Truthissa:

Higher resolution
Higher framerate (up to 90 fps)
Highest detail assets used at all times
Improved texture details

…this is across the whole game, as well as all our FREE DLC!”

Täytyy sanoa että kyllä Sonyn viestintä asiassa on ollut lähes luokatonta, kun näitä parannuksia on mahdollista kuitenkin hyödyntää. Harmi vain että itse lasit ovat jo teknisesti niin jälkeenjääneet, muutenhan tässä olisi ainesta kilpailla kunnolla PCVR puolen kanssa.

Jos päivityksiä tulee enemmänkin, sitäkin oudommalta tuntuu että PSVR2:seen tunnutaan Sonylla suhtautuvan niin nihkeästi.

Todellakin, Sony on pitänyt tulevan PS5:n, PSVR-puolta nyt todella pimennossa. Yksi epämääräinen lausunto ja paljon huolestuttavia huhuja, joiden mukaan uuden pleikkarin tehoja ei hyödynnettäisi juuri lainkaan nykyisen vr-setin kanssa, vaikka juuri ps4 tehot on ollut pullonkaulana moniin peleihin.
 
Nyt on paljon kehuttu super hot koettu ja mun mielestä tuossa 15e tarjous hinnassa oli vielä vitonen liikaa.
Jos tämä on jollekkin ollut ihka ensimmäinen vr peli jossa pitää ihan itse liikkua luoteja väistellessä ja suojaan mennessä niin ymmärrän, että tämä on varmaan kolahtanut kohtuu kovaa, mutta itselle tuota samaa on tarjonnut jo london heist, blood & truth, mortal blitz, walker ja blasters of the universe nyt ainakin.
Joten omalla kohdalla ainoa "uusi" asia oli simppeli, mutta tyylikäs ulkoasu sekä se aika mekaniikka jotka nyt ei kuitenkaan ihan riitä kun moni kentistä on sitä samaa. Ota ase ja ammu, väistä, ammu, heitä vaikka pullolla ja seuraava kenttä.
Lisäksi tämä oli lyhyempi mitä arvostelut antoi olettaa sillä mulla meni alle 1.5 tuntia eikä mikään niistä extra moodeistakaan kiinnostanut.

Kuitenkin hyvä peli ja kympin hinnalla ei olisi pahemmin valitettavaa.
 
Nyt on paljon kehuttu super hot koettu ja mun mielestä tuossa 15e tarjous hinnassa oli vielä vitonen liikaa.
Jos tämä on jollekkin ollut ihka ensimmäinen vr peli jossa pitää ihan itse liikkua luoteja väistellessä ja suojaan mennessä niin ymmärrän, että tämä on varmaan kolahtanut kohtuu kovaa, mutta itselle tuota samaa on tarjonnut jo london heist, blood & truth, mortal blitz, walker ja blasters of the universe nyt ainakin.
Joten omalla kohdalla ainoa "uusi" asia oli simppeli, mutta tyylikäs ulkoasu sekä se aika mekaniikka jotka nyt ei kuitenkaan ihan riitä kun moni kentistä on sitä samaa. Ota ase ja ammu, väistä, ammu, heitä vaikka pullolla ja seuraava kenttä.
Lisäksi tämä oli lyhyempi mitä arvostelut antoi olettaa sillä mulla meni alle 1.5 tuntia eikä mikään niistä extra moodeistakaan kiinnostanut.

Kuitenkin hyvä peli ja kympin hinnalla ei olisi pahemmin valitettavaa.

Super Hot nojaa vahvasti puzzleen ja aikamekaniikkaa on sen koukku, toimi ruudulta ja toimii vielä paremmin vr:nä. Tietysti jos toi pelin koukku ei kolahda, niin ei kannata hommata. Ei voi verrata oikein perinteisempiin räiskintöihin. Indie-puzzle-peli, ”yhden tempun ihme”, joka on raikas tuulahdus ammeskeluun. Omasta mielestä 15e on tälle juuri sopiva hinta.
 
Mäkin lukeudun niihin joiden mielestä Superhot on jossain määrin yliarvostettu. Ei huono, mutta jotenkin outoa että se keikkuu samoilla listoilla Resident Evilin, Wipeoutin, Astro Botin jne jne kanssa samoilla listoilla.

Ei se lasien resosta ole todellakaan kiinni vaan koneen tehoista.

Juuri näin. Mä katson joskus 3d-leffojakin PSVR:llä. Sitä en sitten tiedä asettaako se prosessoriboksi(?) jotain rajoituksia.
 
Mäkin lukeudun niihin joiden mielestä Superhot on jossain määrin yliarvostettu. Ei huono, mutta jotenkin outoa että se keikkuu samoilla listoilla Resident Evilin, Wipeoutin, Astro Botin jne jne kanssa samoilla listoilla.



Juuri näin. Mä katson joskus 3d-leffojakin PSVR:llä. Sitä en sitten tiedä asettaako se prosessoriboksi(?) jotain rajoituksia.

Se on varmastikkin arvostellaan indie-pelinä, joka se on. 4 tähden indieltä on turha odottaa yhtä laajaa kokemusta, kuin 4 tähden AAA tuotokselta. Eron täytyy tietysti näkyä, myös hinnassa.
 
Kyllä allekirjoittaneelle Super Hotia pelatessa tuli paljon enemmän actiontähti-olo kuin Blood & Truthista. Nopeasti ajateltuna voisi kuvitella asian menevän päinvastoin (toinen on paljon actionelokuvamaisempi, toinen pohjimmillaan puzzle-peli), mutta Super Hotissa juuri se fiilis kun läpäisee puzzlen tuottaa parhaimmillaan ne kicksit, mitä on vaikea verrata perinteiseen pelaamiseen.

Toki lyhyt peli ja PSVR:n kamera kadottaa välillä ohjaimet jne. joten lähellä mistään täydellisestä tekeleestä.
 
Sprint vectorissa kaikista kisoista kultaa paitsi niistä kahdesta dlc radasta joita en viitsi edes yrittää tekoälyä vastaan.
Tuli niin hyvät fiilikset, että päätin hakea pari lonkeroa ja laitoin pelin biisit tubesta soimaan.
Viimeksi meinasi käydä jo toinenkin onnettomuus kun huitaisin movella vr lasien johtoa, mutta onneksi vain hieman se psvr boxi liikahti tv tasolla eikä mitään sen pahempaa.
Tuosta viisastuneena päätin kuitenkin tänään vetäistä sen johdon jesarilla reiteen kiinni.

Sprint vectorin ansiosta aloin myös jopa nauttimaan beat saberin pelaamisesta sillä sen pelaaminen oli varsin rentouttavaa sprint vectorin huitomisen jälkeen ja biisitkin alkoi kuulostamaan hieman paremmalta kun aloin pelaamaan niitä sen nopeutus moodin kanssa.
 
Beat Saberiin tullu uusi paketti BTS music pack jossa 12 uutta kipaletta 15€ ja pelin valikkojen ulkoasu muuttunut. Kyllä on todella tyhmä päivitys. Omat tilastot esim. pelattu aika kadonnut kokonaan. Mulla oli kellossa yli 60 tuntia ja nyt niitä ei näe mistään enää. Kaikki muut tilastot poistettu paitsi top 10 listat... Ihan järjetön temppu taas tämäkin tekijöiltä...
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin äsken, että meidän storesta ei löydy ollenkaan ancient amuletoria tai space channel 5:sta.
Brittien valikoimasta löytyy eli kyllä nuo on euroopassa julkaistu. Johtuuko tämä taas siitä idioottimaisuudesta, että noille ei ole toimitettu suomenkielisiä kuvauksia ja sen takia niitä ei myydä?
 
Beat Saberiin tullu uusi paketti BTS music pack jossa 12 uutta kipaletta 15€ ja pelin valikkojen ulkoasu muuttunut. Kyllä on todella tyhmä päivitys. Omat tilastot esim. pelattu aika kadonnut kokonaan. Mulla oli kellossa yli 60 tuntia ja nyt niitä ei näe mistään enää. Kaikki muut tilastot poistettu paitsi top 10 listat... Ihan järjetön temppu taas tämäkin tekijöiltä...

Beat Saber taitaa tosiaan (lähes) joka päivityksen yhteydessä resetoida nuo tilastot. Onhan tuo älytöntä.
 
Beat Saber taitaa tosiaan (lähes) joka päivityksen yhteydessä resetoida nuo tilastot. Onhan tuo älytöntä.

Ei mulla ainakaa koskaan aiemmin ole resetoinu mitään. Nyt siis kaikki muut hävinneet kokonaan paitsi onneksi top 10 listat löytyy entisellään.
 
Ei mulla ainakaa koskaan aiemmin ole resetoinu mitään. Nyt siis kaikki muut hävinneet kokonaan paitsi onneksi top 10 listat löytyy entisellään.

Voi olla että versioissa on eroja. Mulla ainakin Questillä kaikki tulokset tyhjenee päivityksissä, mutta isoa merkitystä sillä ei minulle ole, koska en ole montaa kappaletta pelannutkaan.
 
Tuli pelattua the assembly joka on nyt tarjouksessa 6.25e

Jos tämän tyyliset pelit vaan kiinnostaa niin tuolla hinnalla iso suositus.

Kiitos vinkistä! Lähti lataukseen. Tykkään kävelysimulaattoreista paljonkin ja VR:ään ne sopivat mainiosti.
 
Tuli tuo Espire 1 VR Operative väännettyä loppuun. Tämä oli viime vuonna yksi omista odotetuimmista peleistä ja nyt saatu päivitettyä pelattavaan kuntoon.

+ ”Skyrim” controllit ja kaikki smooth turning sun muut asetukset löytyy
+ Ammuskelu, hiiviskely, kiipeily seinillä, katon rajassa ja ilmastointikanavissa ihan toimivaa ja tulikin ajoittain metal gear fiilikset pelistä.

- Vihollisten todella typerä tekoäly ja rasittavat bugit pelissä söivätkin sitten ne positiiviset fiilikset. Sen enempää selittelemättä tekoäly on vaan paska. Tälläisessä hiiviskelypelissä tuo on niin tärkeä elementti että jos se ei toimi kunnolla niin ei siitä kalua saa.
- Bugeja tuli muutama isompi vastaan luokkaa seinät ja tavarat näkymättömiä. Ja välillä noustessa laatikoiden päälle peli heitti katon läpi seuraavaan kerrokseen tai bittiavaruuteen. Molemmissa tapauksissa tehtävä alusta ja pahimmillaan tuntikin saattoi mennä hukkaan.

Silloin kun kaikki toimi hyvin jäi ihan hyvä maku mutta usein näin ei ollut. Kyllähän tämän pelasi mutta pettymys on se päälimmäinen ajatus mitä jäi käteen

Itsekin pelasin tämän tänään ja onneksi vältyin isommilta bugeilta.
En tiedä onko se bugi vai ei kun välillä vihollinen valittelee kun taas täytyy lähteä partioimaan, mutta ei se mihinkään lähde vaan seistä toljottaa siinä ja tuijottaa vaikka seinää. No se on mun kirjoissa ainakin plussa :D
Sitä en myöskään tiedä, että bugaako se heitettävä kamera vai enkö vaan osaa sillä mä en koskaan saanut videokuvaa näkymään siitä enkä keksinyt miten sen saa pitämään ääntä jotta vihut kiinnittäisi huomion siihen.

Peli voisi tuollaiset asiat kyllä kertoa paremmin tai yleensäkin kertoa sillä ellen missannut jotain niin tuon kameran heittämisestä mainittiin ekan kerran viimeisessä tehtävässä kun se heitettiin siihen kopteriin kiinni.
Sitäkään ei mielestäni kerrottu, että korjaus työkalu disabloi vihollisten turretit, mutta onneksi tajusin kokeilla tuota jo kohtuu aikaisin.
Vasta kun peli oli jo läpi niin tuli mieleen, että oiskohan tuolla saanut myös ne kunnolla panssaroidut tyypitkin tainnutettua sillä nyt niiden kanssa tuli aina hälytys kun yksi pääosuma ei tapa ja jos hiivit taakse ja käsket nostaa kädet ylös niin tuolloinkaan niitä ei saanut kolkattua yhdellä iskulla.

Muuten tässä ei omalla kohdalla mitään isompaa valittamista ollut. Lähinnä se ärsytti kun kahdesti oli pakko suorittaa muutama haaste kenttä ennen kuin tarina tehtäviä pääsi jatkamaan.
Peli näyttää nykyään hyvältä, kontrollit toimi ja varsinkin kiipeily oli siistiä kun voit kiivetä mitä tahansa metalli pintaa pitkin.
Tyhmä tekoäly on mulle aina plussaa, koska en ole mikään pro stealth pelaaja, enkä varsinkaan silloin kun pelataan ekasta persoonasta.
Tarina valitettavasti loppui taas kerran kesken kunnon cliffhangeriin.

Aikaa meni kuutisen tuntia ja sitten on iso kasa haaste tehtäviä vielä tarjolla joista löytyy kiipeilyä, taulujen ampumista eri aseilla, panttivankien pelastamista, ihan pelkkää hiipimistä joissa ei saa tulla nähdyksi ja vihollisten tappamista.
Kyllä tässä 11e alehinnalle vastinetta on varsin hyvin.
 
Doctor who: The edge of time sai yllättäen pienen päivityksen.


" The free update allows players to experience the Tenth Doctor’s TARDIS as well as testing them with a new challenge. Fans of The Doctor are encouraged to play through Doctor Who: The Edge of Time again, this time keeping an eye out for Time Lord Victorious artefacts such as the Tenth Doctor’s Sonic Screwdriver and the Judgement Stone of the Kotturuh. "
 
Tuli pari päivää sitten aloitettua borderlands 2 ja se alkoikin kohtuu negatiivisissa tunnelmissa.
Paljon valiteltu jatkuva kuvan stutterointi päätä kääntäessä on edelleen läsnä ja lisäksi tämä on ainoa peli jossa mun move kapula on alkanut driftaamaan ja aina välillä huomasi aseen sojoittavan oikealle vaikka kapula oli suorassa.
Isoin ongelma oli kuitenkin Mayan phaselock kyky joka ei tuntunut osuvan kohteeseensa ollenkaan ja vasta parin tunnin päästä tajusin, että moveilla pelatessa phaselock tähdätään headtrackingin avulla eikä suinkaan aseen tähtäimellä joten sillä osuminen yhtään kauemmas on täyttä arpapeliä, koska moveilla pelatessa ruudulla näkyy vain aseen tähtäin.

Tuossa vaiheessa päätin ottaa dualshockin kouraan ja johan alkoi pelaaminen maistumaan.
Alunperin ajattelin pelata moveilla, koska niillä voi vaan osoittaa kaappeja ja muita loottilaatikoita ja avata ne kun taas padilla pelatessa täytyy itse aina katsoa niitä päin, mutta tuo on pieni uhraus kunnon ohjaimesta ja tähtäyksestä jolla jopa osuu sen phaselockin kanssa johonkin.
Eikä se kuvan stutterointikaan häiritse räiskinnän lomassa, mutta en yhtään ihmettele jos tuosta tulee pahoinvointia joillekkin.

Vaihteeksi myös tuntui, että peli näyttää sellaiselta kuin muistinkin sen näyttävän eikä mitään visuaalista downgradea tarvinnut kokea, mutta mä olenkin viimeksi pelannut xbox 360 versiota. Tilanne olisi varmasti toinen jos tämän pariin hyppää jostain one x:n 4k versiosta.
Myös autoja ajetaan ekasta persoonasta kuvattuna joka on kiva lisä, mutta ajaminen vaatii totuttelua sillä vasen tatti on kaasu/jarru ja oikea kääntää.
Tosin tuollainen tuo on tainnut aina olla, mutta siihen third person ajeluun se sopi paremmin kun oikea tatti käänsi myös tähtäintä.
Nyt tähtäys kuitenkin hoidetaan päätä kääntämällä joten vihollis ajoneuvojen tuhoaminen ei ole koskaan ollut näin sujuvaa.

Kaikki dlc on myös ilmaista, mutta valitettavasti tämä versio ei saanut sitä viimeistä commander Lilith & the fight for sanctuary pakettia joten täytyy se joskus pelata perus versiolla kun tuli joskus aikoja sitten ostettua boxille handsome Jack paketti jollain 7 eurolla.
Onneksi tuon voi ilmeisesti aloittaa suoraan ja peli antaa sulle tason 30 hahmon ja kykypisteet saa laittaa mihin haluaa joten tuon takia ei tarvitse aloittaa koko peliä jo neljättä kertaa.

edit:

Tuli taas trophyja selatessa huomattua kuinka vähän tätäkin on pelattu.
En nyt tarkkaa lukua enää muista, mutta vain 3-6% on pelannut jopa siihen asti kun käydään pelastamassa Roland eli yli 90% ei ole jaksanut pelata muutamaa tuntia enempää.
Lisärit on läpäissyt 0.2-0.4% pelaajista.

Sama homma oli skyrimin kanssa jossa vain muutama prosentti oli pelannut hahmon tasolle 10 asti.
 
Viimeksi muokattu:
Aijai. toivottavasti asia pitää paikkansa. resident evil seiskan pelasin lasien kanssa läpi ja pelotti niin perkeleesti. Tämä peli ps vitosella lasien kanssa olisi huippua potenssiin kaksi. Ps nelosen myin jo ja saisi nyt vaan nopsaan noita uusia laitteita !!
 
Ylös Bottom