Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muutama peli mainittava ohimennen ketjua tarkastaessa:

Pistol Whip. Ehdoton suositus pelille. Ihan parhaita VR-pelejä, mitä on tullut pelattua. Nerokas konsepti, nerokkaampi toteutus. Täydellinen osoitus VR:n voimasta.

Walkabout Mini Golf on myös huikea peli. Jälleen todellinen osoitus VR:n voimasta. Yksinkertaista, mutta käsittämättömän toimivaa. Kotona olohuoneessasi loputtomiin mahtavia mini golf-ratoja koska vain pelattavissa. Aika huikeaa.

Puzzling Places. En ollut kuullut koko pelistä ennen demoa. Ehdin varmaan viisi minuuttia testaamaan, kun oli jo ostettava koko peli (enkä osta nykyisin pelejä täyteen hintaan juuri koskaan). Jälleen, VR pystyy luomaan kaikkea odottamattoman mahtavaa. 3D-palapeli? Ei kuulosta niin kovin erikoiselta. Kypärä päähän ja zen saavutettu minuuteissa. Eikä vie tilaa säilyttää keskeneräisiä projekteja, ne säilyy siellä virtuaalitilassa! Nerokas "peli". Äänimaailma on varmaankin se kruunaava juttu tässä. Jatkuvasti tuovat uutta tähän DLC:nä, tulee varmasti ostettua iso osa sisällöstä. Tällaista tekemistä tekee mieli tukea.
 
Aika usein saa lukea siitä kuinka laitteelle ei ole tarpeeksi pelattavaa, mutta mun pelaamista odottavien pelien lista näyttää tältä.
Noiden lisäksi on sitten vielä muutama ilmaisen päivityksen saanut peli kuten vaikka after the fall, synthriders ja puzzling places joita ei ole tullut vielä edes kokeiltua uusilla laseilla ja kahteen jälkimmäiseen olen ostanut jopa dlc:ta.
Nathien tekemän ennakon perusteella olen myös varovaisen positiivinen tulevan crossfire: sierra squadin suhteen sillä se tarjoaa useamman vaikeustason ja päivitettävät aseet ja joku sanoi redditin puolella, että myös co-op tehtävät voisi pelata soolona joten jos tuo pitää paikkansa niin kyllähän siinä sisältöä olisi ihan kivasti.

Saints & sinners retribution
Walkabout minigolf
Organ quarter
Afterlife vr
Another fishermans tale
Gorn
Dyschronia chronos alternate
Synapse
Budget cuts ultimate
Zombieland: headshot fever
Cosmonious high
Hubris
Red matter 2
Pixel ripped 1978
Unplugged: air guitar
Altair breaker
Fantavision 202X
The last worker
Ragnarock (jos demo iskee)

Kyllä noiden kanssa saa taas huitoa ilmaa hetken jos toisenkin ja sen jälkeen voikin pitää hyvillä mielin taas muutaman kuukauden paussin vr peleistä.
Tai no riippuu siitä koska se re4 remaken vr moodi tulee ja kuinka kovin se vetää puoleensa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo tuosta saa kyllä lukea miten on surkea laite kun ei oo pelejä. Lasit ei oo ollu edes puolta vuotta markkinoilla ja hirveä itkeminen. AAA-pelien puute tuntuu olevan se ongelma suurimmaksi osaksi. Sen nyt vielä jollain lailla ymmärrän, ja veikkaan että menee muutama vuosi että noita alkaa tulemaan. Ja onko ne nyt niitä hybrid pelejä (PS5/PSVR2) sitten, näin itse ainakin veikkaisin. Sehän olisi fiksuinta. Mutta tuskin nuo AAA pelitkään naamalle tulee räjähtämään. Eiköhän pienemmillä studioilla mennä enimmäkseen.
Tuolla on storessa paljon hyviä/ loistavia VR pelejä jo julkaistu, ja todella paljon loppu vuodesta tulee lisää. Jos oikeasti siellä ei mikään kiinnosta niin ei sillä laitteella varmaan jatkossakaan mitään tee.
 
Tuli ostettua bad dreams.
Tämähän on vasta psvr 1 laseille tarjolla 15e hintaan, mutta psvr 2 version pitäisi tulla lokakuussa ja siinä on ilmainen päivitys ja hintaa normaalisti 20e.
Tiesin tämän olevan buginen, mutta päätin silti ostaa kun se näytti ihan ok peliltä tuohon 15e hintaan ja ajattelin, että jos se onkin paska niin kokeillaan sitten psvr2 versiolla uudestaan.

Ja onhan tämä buginen kuin mikä.

- Jos sulla on sulava kääntyminen valittuna ja menet options valikkoon niin se palautuu asteittaiseksi joten taas täytyy mennä optionseihin, valita asteittainen kääntyminen, tulla takaisin peliin, mennä takaisin ja ottaa se portaaton kääntyminen käyttöön ja nyt se toimii.
- Tavaroiden ja varsinkin repun käyttö bugaa ihan huolella jos tavaroiden kädessä pitämiseen on valinnut toggle vaihtoehdon. Hold moodissa homma toimii paremmin.
- Kun kuolet tai peli kaatuu niin peli heittää takaisin tallennuspisteeseen, mutta nollaa sun inventaarion siihen mitä se on kentän alussa joten kerätyt aseet ja mahdollinen parannusruiske katoaa.
Mikä oli vielä kivempaa oli kenttä jossa tuota ennen saadaan tavara jolla saa taskulampun ranteeseen ja sitä todellakin tarvitaan seuraavassa kohdassa, koska sulla on vain yksi käsi vapaana ja sun pitää juosta pimeitä käytäviä karkuun sekä hajottaa esteitä.
No tietenkin kuoleman jälkeen tuokin oli kadonnut joten meni taas useampi yritys päästä tuokin kohta läpi.
- Peli on nyt neljän tunnin aikana kaatunut jo likemmäs 10 kertaa ja välillä se ei lataa edes päävalikkoa.
Äsken pääsin monen yrityksen jälkeen yhden taistelukohdan läpi ja päätin laittaa siinä käytetyn flaregunin reppuun ja taas se perkele kaatui joten päätin pitää luonastauon ja kirjoittaa tänne.
Tuo oli kolmas chapteri ja oletan sen olevan lähellä loppua ja vielä olis kaks jäljellä. Saas nähdä saako tän läpi vai ei.

Sisältö olis kyllä tähän asti ihan helposti hintansa arvoista jos peli muuten vaan toimisi.
Voi vaan arvailla millainen tämä oli julkaisussa sillä peli on saanut ainakin kolme päivitystä sen jälkeen.
Joten sitten kun tämä tulee psvr 2:lle ja jos joku meinaa tän ostaa niin googlettakaa ihan huolella kuinka hyvin tai huonosti peli toimii.
 
Eihän tässä ongelma ole pelien puute, vaan se, että pelit on lähes samoja, joita oli jo psvr aiemmalla versiolla. Jotenkin tunttu, ettei tämä juna ole edennyt yhtään. Laite kehittyi, mutttei se näy peleissä.
 
Tuli katsottua psvr undergroundin green hell ensikokemukset ja peli tarjoaa viisi vaikeustasoa joista helpoimmalla ei pedot tai vihamieliset heimot käy päälle eikä tule edes nälkä ja tuosta sitten aletaan muuttamaan asioita vaativammaksi ja tarjolla on myös custom vaikeustaso.
Pelkästään tuon ansiosta tämä nousi omalla listalla "meh" pelistä pakko ostokseksi ja hintaakin on vain 27e kuukauden loppuun ja sen jälkeen 3e enemmän.



Niin ja sain sen bad dreamsin loppuun ja ne vikat chapterit olikin todella lyhyitä sillä pelattavaa olikin enää ehkä 30 minsaa jäljellä.
Kyllä tuon uudestaan ihan mielellään pelaisi sitten psvr2 versiona jos peli vaan toimii kuten kuuluu. Ainakin ohjauksen luulisi olevan reippaasti parempi sillä tässä ei voinut edes kävellä sivuttain vaan moveissa on vaan napit eteen, taakse ja kääntymiselle.
 
Tuli kyllä valittua hyvä hetki alkaa pelaamaan taas vr pelejä melkein 6kk tauon jälkeen sillä nyt on just sopivasti tarjouksessa:
Saints & sinners retribution 27e
Red matter 2 24e
Walkabout minigolf whole in one bundle 24.5e
Ragnarock 15e plussalaisille

On siellä myös last clockwinder, what the bat ja kizuna AI -20% jos joku niistä on kiinnostunut.
 
Green Helliä tullut 4-5h pelattua ja olen kyllä pitänyt. Vaikeahan tämä on, piti aloittaa tutoriaalia myöten alusta kun koko ajan joku myrkytys tai paise imee healthia. Pikkuhiljaa oppii uutta miten selviää paremmin tuolla.


Tuli ostettua bad dreams.
Tämähän on vasta psvr 1 laseille tarjolla 15e hintaan, mutta psvr 2 version pitäisi tulla lokakuussa ja siinä on ilmainen päivitys ja hintaa normaalisti 20e.
Tiesin tämän olevan buginen, mutta päätin silti ostaa kun se näytti ihan ok peliltä tuohon 15e hintaan ja ajattelin, että jos se onkin paska niin kokeillaan sitten psvr2 versiolla uudestaan.

Ja onhan tämä buginen kuin mikä.

- Jos sulla on sulava kääntyminen valittuna ja menet options valikkoon niin se palautuu asteittaiseksi joten taas täytyy mennä optionseihin, valita asteittainen kääntyminen, tulla takaisin peliin, mennä takaisin ja ottaa se portaaton kääntyminen käyttöön ja nyt se toimii.
- Tavaroiden ja varsinkin repun käyttö bugaa ihan huolella jos tavaroiden kädessä pitämiseen on valinnut toggle vaihtoehdon. Hold moodissa homma toimii paremmin.
- Kun kuolet tai peli kaatuu niin peli heittää takaisin tallennuspisteeseen, mutta nollaa sun inventaarion siihen mitä se on kentän alussa joten kerätyt aseet ja mahdollinen parannusruiske katoaa.
Mikä oli vielä kivempaa oli kenttä jossa tuota ennen saadaan tavara jolla saa taskulampun ranteeseen ja sitä todellakin tarvitaan seuraavassa kohdassa, koska sulla on vain yksi käsi vapaana ja sun pitää juosta pimeitä käytäviä karkuun sekä hajottaa esteitä.
No tietenkin kuoleman jälkeen tuokin oli kadonnut joten meni taas useampi yritys päästä tuokin kohta läpi.
- Peli on nyt neljän tunnin aikana kaatunut jo likemmäs 10 kertaa ja välillä se ei lataa edes päävalikkoa.
Äsken pääsin monen yrityksen jälkeen yhden taistelukohdan läpi ja päätin laittaa siinä käytetyn flaregunin reppuun ja taas se perkele kaatui joten päätin pitää luonastauon ja kirjoittaa tänne.
Tuo oli kolmas chapteri ja oletan sen olevan lähellä loppua ja vielä olis kaks jäljellä. Saas nähdä saako tän läpi vai ei.

Sisältö olis kyllä tähän asti ihan helposti hintansa arvoista jos peli muuten vaan toimisi.
Voi vaan arvailla millainen tämä oli julkaisussa sillä peli on saanut ainakin kolme päivitystä sen jälkeen.
Joten sitten kun tämä tulee psvr 2:lle ja jos joku meinaa tän ostaa niin googlettakaa ihan huolella kuinka hyvin tai huonosti peli toimii.
Aika pahalta kuulostaa, toivottavasti korjaavat psvr2 versioon noita bugeja. Varmaan joskus ensi vuonna tulee ostettua alesta tämäkin, kauhu kelpaa laseilla aina. Muutama jo ostolistalla ei oo viittiny tässä kesällä ostaa noita, jätetään talvelle kauhupelit. Ja loppuvuodestahan tulee useampi muukin kauhupeli mitä taytyy pitää silmällä.
 
Tuli nyt testattua ragnarockin demoa ja kyllä se tarjous hinnalla ostoon menee.
Ei tartte edes kuvitella pelaavansa kuin easylla sillä nytkin sai parissa biisissä mätkiä samaa tahtia mitä drums rockissa mediumilla ja nuo taisi olla vielä sieltä helpoimmasta päästä.

Hiukan on taas tottumista ohjaimiin kun viimeisen viikon pelannut moveilla joten meinasin alkaa selaamaan pleikkarin valikoitakin painamalla liipaisimen pohjaan ja liikuttamalla ohjainta ja napitkin on hukassa ja piti oikein pass through moodissa tarkistaa, että missä se ympyrä oli :D

Edit:

Tuliskohan se re4 remake vr halloweeniksi kun on syyskuussa esillä.

 
Viimeksi muokattu:
Tuli käynnistettyä green hell tänään ihan vaan nähäkseni onko se niin kamalan näköinen mitä jotkut redditissä väittää.
No onhan ne kaukaiset asiat hieman sumeita ja esim palmujen lehdissä on shimmeringia nähtävissä, mutta läheltä kaikki näyttää ihan hyvältä ja jokainen joka väittää tän näyttävän psvr 1 peliltä ei varmaan ole niitä hetkeen pelannut ja muistaa niiden näyttävän paljon paremmalta kuin miltä ne oikeasti näyttikään.

Ilokseni huomasin kuinka custom vaikeustason alta löytyi vielä säädöt iilimadoille, skorpioneille ja käärmeille ja taisi sieltä saada myös kestävyyden kulumisen kokonaan pois eli tästä todellakin saa kävelysimu kokemuksen jos haluaa ja mulle tuli ainakin siitä alun tutoriaalista firewatch vibat kun puhuttiin radiopuhelimeen ja valittiin aina parista dialogi vaihtoehdosta.
Saints & sinnersissä saa kuitenkin ihan tarpeeksi jo keräillä resursseja ja muuta vastaavaa joten kyllä mä taidan tän pelata rentona kävelysimuna ja ainahan tän voi pelata uudestaan sitten myöhemmin ja laittaa jotain selviytymis juttuja päälle jos tulee sellainen fiilis.
 
Tuli käynnistettyä green hell tänään ihan vaan nähäkseni onko se niin kamalan näköinen mitä jotkut redditissä väittää.
No onhan ne kaukaiset asiat hieman sumeita ja esim palmujen lehdissä on shimmeringia nähtävissä, mutta läheltä kaikki näyttää ihan hyvältä ja jokainen joka väittää tän näyttävän psvr 1 peliltä ei varmaan ole niitä hetkeen pelannut ja muistaa niiden näyttävän paljon paremmalta kuin miltä ne oikeasti näyttikään.

Ilokseni huomasin kuinka custom vaikeustason alta löytyi vielä säädöt iilimadoille, skorpioneille ja käärmeille ja taisi sieltä saada myös kestävyyden kulumisen kokonaan pois eli tästä todellakin saa kävelysimu kokemuksen jos haluaa ja mulle tuli ainakin siitä alun tutoriaalista firewatch vibat kun puhuttiin radiopuhelimeen ja valittiin aina parista dialogi vaihtoehdosta.
Saints & sinnersissä saa kuitenkin ihan tarpeeksi jo keräillä resursseja ja muuta vastaavaa joten kyllä mä taidan tän pelata rentona kävelysimuna ja ainahan tän voi pelata uudestaan sitten myöhemmin ja laittaa jotain selviytymis juttuja päälle jos tulee sellainen fiilis.
Joo tää pelihän on haukuttu aivan paskaks quest portiksi joka puolella. Grafiikka on ihan riittävä ja tuo viidakko on upea kuten äänimaailmakin. 15h mittarissa enkä ole läpi päässyt vielä. Hissukseen kyllä pelaillukin ja pitänyt alun jälkeen entistä enemmän pelistä. Ehdottamasti menee tämän vuoden parhaiden vr pelien joukkoon itsellä
 
Onko se oikeasti liikaa vaadittu jotta peli edes jumalauta toimisi.
Nyt vuorossa organ quarter ja se jämähti mustaan ruutuun ekan 1.5 tunnin aikana 7 kertaa.
Yleensä tuo tapahtuu tallentamisen jälkeen kun ottaa return to game ja yleensä sä voit vaan käynnistää pelin uudestaan ladata tuon saven, mutta sen ekan rakennuksen kellarissa tuon lataaminen ei onnistunut joten oli pakko ottaa edellinen save joka oli onneksi vain minuutin päässä.

Seuraavaksi samassa paikassa kun sain oven avaamiseen tarvittavan tavaran niin huoneesta poistuessa peli jäi aina mustaan ruutuun.
Lopulta kun latasin koko pelin uudestaan niin pääsin tuosta eteenpäin.
Nyt joka oven avaamisen ja tallennuksen yhteydessä saa pelätä, että jääkö mustaan ruutuun ja jos jää niin saako sen äskesen saven vielä ladattuakin.
Siis vittu mitä paskaa.

Silloin kun tämä julkaistiin niin muistaakseni tuollaisesta ei mainittu mitään vaan ainoastaan kartasta joka liikkui aina hieman eteenpäin kun siihen laittoi leiman joten hetken päästä oli pakko käynnistää peli uusiks jotta se palasi normaaliksi. Oliski vaan tuollainen ongelma niin ei vituttais yhtään.
Tää on nyt oikeasti pahempi mitä bad dreams.

edit:

Saa kyllä riittää tältä päivältä.
Trophyjen perusteella en kovin kaukana lopusta ole mutta mulla ei ole mitäänn ideaa mihin tuolla yliopistolla pitäs mennä kun mielestäni olen koko paikan kolunnut läpi ja kun peli on niin jumittumis herkkä mitä se on niin ei tuolla pahemmin halua hortoilla.
Nytkin pelkästään tuolla alueella mä olen saanut asentaa pelin kolmesti uudestaan kun ainoa eteenpäin vievä ovi on jumahtanut mustaan ruutuun.
Tätä voi pelata myös ainoastaan seisten ja olen alottanut kahdeksalta aamulla joten senkin puolesta haluaa vaan jo istumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vaihteeks jotain positiviista sanottavaa.
Sain organ quarterin loppuun. Mulla oli enää vajaa 30minsaa sitä jäljellä eikä peli onnistunut jumittamaan kertaakaan joka on jo ihme.

Sitten tuli pelattua another fishermans tale joka oli ihan helvetin hyvä ja täydellinen jatko ekalle osalle niin tarinallisesti kuin pelillisestikin sillä peli ei kierrätä edellisen osan ideaa uudestaan vaan tekee jotain uutta.
Myös lopun tapahtumat oli aika herkkua tällaiselle ekasta pelistä paljon tykänneelle.
Herkkua oli myös se ettei pelissä ollut minkäänlaisia teknisiä ongelmia. Mä aloin jo epäilemään onko mun pleikassa vikaa kun kukaan muu ei ole valittanut organ quarterin jumittelusta.

Seuraavaksi sitten testaamaan miten sujuu ilmakitaran soitto.
 
Green Hell tuli läpi pelattua. Vähän himmeni pelin loisto tarinan edetessä. Turhan putkimainen ja jonkin verran bugeja, isompiakin mitkä haittasi peliä tuli vastaan. Kaksi erilaista loppua on tässä ja tietysti huonon lopun sain. Tulee varmaan platinoitua tämä jossain vaiheessa, sen verran pidin tästä kuitenkin. Toivottavasti vähän korjaavat noita bugeja tästä. Joutuu varmaan myös hommaamaan tuon PS4 version kun se on avoin maailma ja pääsee coopissa vetämään kavereiden kanssa.
 
Tuli päivitettyä rez uudempaan versioon ja nyt sitä on viimeinkin hyvä pelata kun tähtäin liikkuu 1:1 sense ohjaimen liikkeen kanssa.
Noin sen olis pitänyt toimia jo movellakin, mutta jostain syystä siinä oli viivettä joten ekoilla laseilla oli pakko käyttää headtracking tähtäystä joka toimi hyvin, mutta se jatkuva pään liikuttelu, välillä kohtuu nopeastikin ei tuntunut mitenkään erityisen mukavalta.

Tuli myös testattua eye tracking tähtäystä kun sitä niin kovin hehkutetaan ja se ilmeisesti ei tykkää mun silmistä sillä tähtäin liikkui lähinnä vaakatasossa. Sinänsä mielenkiintoista sillä eye tracking kalibrointi ruudussa mä saan kyllä ne kaikki ympärillä olevat täplät aktivoitua ja call of mountainissa myös dialogin valinta toimi ihan hyvin.
En mä tuota käyttänyt olis vaikka olisikin toiminut sillä jatkuva nopea katseen siirtäminen vihusta toiseen tuntuisi vielä pahemmalta kuin pään liikutus.
Paljon mieluummin mä vaan merkkaan kaikki vihut yhdellä ohjaimen huitaisulla.
 
Ylös Bottom