Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 004: Vuonna 2010

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
jryi, maagiset, Paavi ja uusi kasvo feldon kokoontuvat muistelemaan vanhoja ja ennakoimaan tulevia. KonsoliFIN-foorumilaisten valinnat vuoden peleiksi 2010 paljastetaan vihdoin!

Lataa jakso täältä: KonsoliFIN Podcast 004 - Vuonna 2010
Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa. (Jälkimmäisessä tapauksessa muista arvostella viiden tähden arvoiseksi...)

Jakson sisältö:

Kesto 2:14:03

00:00 Intro ja esittelyt
02:50 Uutiskeskustelu: Bulletstorm ja Fox Newsin raiskaussyytökset, Activision & pelien peruminen ja studioiden sulkeminen, jatko-osat ja pelaajien vastuu, Take-Two ja kunnianhimoiset pelit, puhelimet vastaan käsikonsolit
31:40 Uutiskeskustelu jatkuu: NPD-myyntiluvut, tanssipelien menestys, Karate Kid, Sonyn taistelu piraatteja / haksaajia vastaan, uudet konsolit ja PC-pelit, Microsoftin mediatapahtuma, Robocop-patsas
47:50 Pan Vision Mini Playground: Keskustelua tulevista peleistä, pöydällä muun muassa Supremacy MMA, Michael Phelps, FEAR 3 ja erikoisversio, Mortal Kombat, Duke Nukem Forever, L.A. Noire, Space Marine, Red Faction, Homefront, Virtua Tennis 4
1:10:50 Julkaisijan edustajan esitys Homefrontista (englanniksi) ja lisää kommenttia pelistä
1:17:50 Virtua Tennis 4 -tunnelmia tilaisuudesta ja Paavi on kujalla, jäämerellä
1:24:30 Viikon aiheena Pelivuosi 2010: Käyttäjien äänestyksen tulokset ja kommentteja pelivuodesta
1:42:10 Viikon aiheena Pelivuosi 2010: Podcast-osallistujien suosikit, Metacritic-juttuja
2:01:30 Killzone 3 -kisan palkintojen arpominen
2:06:00 Palautteen käsittely

Palautetta tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast(at)konsolifin.net.

Ensi viikon podcast julkaistaan tiistaina 1.3. ja keskustelun aiheena ovat videopeliaiheiset uudenvuodenlupaukset.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Sain jakson kuunneltua loppuun.

++ PAN Vision -reissun käsittely; paikan päälle nauhoitettujen pätkien upottaminen podcastin sekaan antoi mukavan "ammattimaisen" fiiliksen
+ feldon oli ULVIn tavoin loistava ensikertalainen (vaikka lopussa ryytyikin); paljon hyvää sanottavaa ja tuoretta näkemystä asioihin
- feldonin äänenlaatu meni jossain siellä noin puolentoista tunnin kohdalla aika paljon heikommaksi, varmaan jokin Skype-tekninen vika
-- PS3:n hakkeroinnista jaettiin taas vääristeltyä tietoa

Propsit myös RedLynxille ja MoonTV:n Gamer-kaksikolle välispiikeistä! :)
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

-- PS3:n hakkeroinnista jaettiin taas vääristeltyä tietoa

Tietenkin olisi mukavaa, jos viitsisi edes sanoa, millä tavalla sitä vääristeltyä tietoa jaetaan. Omissa puheissani viittasin implisiittisesti tähän artikkeliin, jonka luin viime viikolla: Report: PSN hacked, custom firmware could pose security risk to users (UPDATED). Muistin tietenkin väärin tuon kohdan salaamattomasta tiedosta, ja artikkelia oli muutenkin päivitetty lukemisen jälkeen. Tunnustan, että minua eivät niinkään kiinnosta nämä hakkerointijutut tai niiden tekniset yksityiskohdat, joten olen yleensä noissa luottanut jonkun asiasta kiinnostuneen ja asiantuntevamman mielipiteeseen. Tällä kertaa sinä et tai Hartzu et ollut mukana. Parempi pitää tulevaisuudessa suu kiinni kokonaan.

P.S. Näitä palautteita voi jakaa myös ylläpidon puolella.
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Tietenkin olisi mukavaa, jos viitsisi edes sanoa, millä tavalla sitä vääristeltyä tietoa jaetaan.
Selonteon voi lukea alkaen täältä.

Ja ymmärrän toki, että virheitä sattuu. Itsekin Killzone-jaksossa muistelin väärin, eli kyllähän se Liberation on ihan oikeasti Guerrilla Gamesin omaa käsiailaa.

PS. Ei onneksi edes olla ainoa pelimedia, joka tuollaista PS3-aiheista FUDia on erehtynyt levittämään.
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Ihan vaivoin jaksoin kuunnella loppuun, kun oli niin painavat kassitkin mukana kannossa.

...

Ei vaeneskaa, tää oli vallan ihana cästi. Maagisetä heitti sellast maagist settii, että mulle tuli oikein hyvä mieli. Bombay TV sai ansaitsemaansa muisteloa, joka aukesi varmaan suurelle osaa kuulijoista.

Sellanen kehitysehdotus mulla olis, että tohon "jakson sisältö" erittelyyn sais tarkat kohdat esim. "22:54 Paavi heittää jälleen vitsin, joka aiheuttaa vaivaantunutta naurua", niin helpottais monien elämää kummasti. Tuskin olen ainoa, joka moista kaipaa.
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Ei oo aikaa mihinkään kunnolliseen, mutta maagisetille haluan omistaa tämän nopean vedoksen:
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Dirlandaa! Jaksoinpa itekki kuunnella loppuun! Haluan palkintoni! Kivaa kiusoittelua (taas) pojilla oli ja läppää riitti. Toinen cockblast jonka siis viitsin kuunnella loppuun ja tämä taisi olla pisin niistä? Kovin rönsyilevää settiä ja kuittailuakin löytyi. Jatkakee pojat samaan malliin, tai ei samaan. Mallihan voisi suuttua.
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

feldonin äänenlaatu meni jossain siellä noin puolentoista tunnin kohdalla aika paljon heikommaksi
Juu, minut lukittiin tauon aikana porraskäytävään ja jouduin huutelemaan kommenttini postiluukusta.
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Jeeps, kiitoksia tähänastisesta palautteesta. Lämmittää mieltä tälläkin suunnalla. Lisääkin saa toki laittaa tulemaan, jos joku kolmaskin urhea foorumilainen jaksaa kuunnella koko setin läpi. Hauskaa piisasi ainakin jaksoa nauhoittaessa ja sehän tässä hommassa on luonnollisesti kaikkein tärkeintä.

Ei oo aikaa mihinkään kunnolliseen, mutta maagisetille haluan omistaa tämän nopean vedoksen

Kiitokset tästä hienosta eleestä! Toki tässäkin pätkässä MC Poope nappasi tavalliseen tyyliinsä sen ansaituin pääroolin. Hieno mies kertakaikkiaan. Kivan loppuhuipennuksen Jyri oli kuitenkin jättänyt cästille:p.
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Lisääkin saa toki laittaa tulemaan, jos joku kolmaskin urhea foorumilainen jaksaa kuunnella koko setin läpi..

No-life ilmoittautuu!

[toistaa itseään pahasti]Hyvä jakso oli jälleen kerran.[/toistaa itseään pahasti] Vaikka pituutta oli paljonkin, niin en eden lopun tultua meinannut uskoa sen kestäneen selvästi yli pari tuntia. Sen verran viihdyttävää keskustelua ja läpänheittoa jälleen oli. Ehkä (iso sellainen) olisi voinut jopa harkita, että jaksoon olisi upotettu joko yhteinen "ylläpidon valinnat", tai sitten vain vaikkapa taustanauhalta otettu castiin mahtumattomienkin ylläpitolaisten nostoja.

Jos nyt kuitenkin jotain risuja täytyy antaa (siis arvonnan ohella, runnasin huonosti :(;)), niin ehkä muutamista peleistä olisi voinut puhua vähän enemmänkin. Toki jos yhtä lukuunottamatta ei ole kukaan muu peliin X koskenut, niin vaikeahan siitä on montaa järkevää lausetta muodostaa. Mutta nyt muutamat pelit sivuutettiin tyyliin "ei pöllömpi. Seuraava."
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Jees taas oli loistava jakso ja kyllä täällä ainakin kuunnellaan jaksot alusta loppuun :) Ja tuo 2 tuntia on kyllä sopiva mitta.

Rupesin vaan miettimään oliko noista vuoden pelit äänestyksistä ihan yleinen äänestys käynnissä? Jos näin oli, niin olen sitten missannut jotenkin mystisesti senkin.

Ja sitten näitä Paavi loppu leiskautuksia. Oodi Teemu Selänteelle runokokoelma :D Repesin tuolle ihan totaallisesti. Ja jossain vanhemmassa jaksossa oli tämä, että yksi podcasti pitäisi pyhitettää kokonaan Paavin Halo monologille :D
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Vasta tässä ehti aloittamaan viikon vanhan podcastin kuuntelun vaikka uuttakin jo pukkaa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

Sen verran pitää korjata uutisissa esitettyjä käsityksiä että Rock Band 3:n 8000 kappaleen myyntiluvut olivat Britanniasta ensimmäisen viikon lukemia, eivät suinkaan USAsta, jossa RB3 nousi kuitenkin julkaisukuukautensa top 20:een vain viikon myynnillä. Eurooppa on ollut Rock Bandeille täysin menetetty alue koska täällä jokaisen pelin julkaisu on ryssitty tavalla tai toisella, vain Beatlesin markkinointiin on panostettu yhtään mitään ja Guitar Hero on aggressiivisen markkinoinnin ja vanhemman franchisen voimin vienyt Euroopan aivan suvereenisti, ei pelkästään Suomen. Vaikka mistään megahitistä ei enää voikaan puhua on RB3 kuitenkin myynyt maailmanlaajuisesti jo yli miljoonan, mutta siitä yli 90% Amerikassa, kun taas vaikkapa Guitar Heroissa Amerikan osuus kokonaismyynnistä on "vain" 75%:n luokkaa.

Rockstar ei myöskään ole mikään yksi studio, Rockstar Gamesin alla on lähes kymmenen eri studiota, joista RDR:n (Rockstar San Diego) ja GTA4:n (Rockstar North, ent. DMA Design) ovat kehittäneet eri narikat, ja L.A. Noire on pääasiassa ulkopuolisen australialaisstudion kehityksessä (Team Bondi), Rockstar toimii vain julkaisijana. Sikälikin aina vain kunnioitettavampaa että eivät lypsä suuria franchisejaan loputtomiin, resursseja kyllä riittäisi.
 
Vastaus: Podcast 004: Vuonna 2010

Sen verran pitää korjata uutisissa esitettyjä käsityksiä että Rock Band 3:n 8000 kappaleen myyntiluvut olivat Britanniasta ensimmäisen viikon lukemia, eivät suinkaan USAsta, jossa RB3 nousi kuitenkin julkaisukuukautensa top 20:een vain viikon myynnillä.

Tämä oli tarkoitus tarkentaa / korjata kun tarkemmin muistelin, mutta se nyt sitten jäi.

Rockstar ei myöskään ole mikään yksi studio, Rockstar Gamesin alla on lähes kymmenen eri studiota, joista RDR:n (Rockstar San Diego) ja GTA4:n (Rockstar North, ent. DMA Design) ovat kehittäneet eri narikat, ja L.A. Noire on pääasiassa ulkopuolisen australialaisstudion kehityksessä (Team Bondi), Rockstar toimii vain julkaisijana. Sikälikin aina vain kunnioitettavampaa että eivät lypsä suuria franchisejaan loputtomiin, resursseja kyllä riittäisi.

Näinhän se menee. Rockstar on kuitenkin varsinkin nykypäivänä profiloitunut tietynlaisten pelien julkaisijana ja kehittäjänä, varsinkin verrattuna Take-Twon muihin brändeihin.
 
Ylös Bottom