Vastaus: Podcast 029: Arvostele tämä!
Mulle kelpais linkkivinkkejä "hyviin" podcasteihin.
Tässä muutamia, mitä itse kuuntelen.
Weekend Confirmed. Tästä olen jauhanut väsymiseen asti, mutta kyseessä on tosiaan suosikkipodcastini tällä hetkellä. Paljon tästä johtuu tosin Garnett Leestä ja vanhoista hyvistä 1UP Yours -muistoista. Garnett, Shane Bettenhausen ja John Davison sekä muu loistava kaarti tuotti niin huikeaa showta, että vastaavaa ei varmaan koskaan enää kuulla. Weekend Confirmed on silti erinomaisen hyvä podcast, ja Garnett Lee on paras tietämäni podcast-host.
Gamers With Jobs. Tämä on varmaan lähimpänä KonsoliFIN Podcastin henkistä esikuvaa. Nauhoitetaan Skypellä, formaattiin kuuluu pelikeskustelu sekä viikon keskustelunaihe ja osallistujat ovat tavallisia työssäkäyviä peliharrastajia. Keskustelu on mahdollisesti älyllisempää kuin missään muussa pelipodcastissa. Jos haluatte kuulla, minkälaista palautetta toivoisin omilta kuuntelijoiltamme, niin GWJ näyttää esimerkkiä. Lisäksi erityismainintana yksi hämmentävimpiä podcast-kokemuksia ja varmasti aivan tolkuttoman haastava hanke:
millainen GWJ-podcast olisi ollut vuonna 1998. Huikea jakso!
IGN:llä on ihan kuuntelemisen arvoisia rupatteluja. Yleispeliaiheinen Game Scoop! kertoo noin tunnissa viikon tärkeimmät uutiset kaikilta alustoilta. Podcast Beyond sopii Playstationiin erikoistuneille harrastajille ja Podcast Unlocked puolestaan Xbox-faneille. Nintendolle ja muulle retroilulle löytyy myös omia podcastejaan, mutta niitä en pahemmin ole jaksanut kuunnella. Koska IGN on maailman suurin videopelisivusto, ei podcasteissakaan uskalleta aivan kauheasti ärsyttää ihmisiä. Huumori on amerikkalaisen latteata, mutta kyllä näitäkin kuuntelee. Kaikki IGN-podcastit löytyvät täältä:
IGN Advertisement
Rebel FM. Jos IGN:n podcasteista puuttuu terää, niin tästä ei. Rebel FM syntyi, kun UGO osti 1upin ja antoi kenkää noin puolelle toimitukselle. Anthony Gallegos, Matt Chandronait, Ryan O'Donnel, Nick Suttner ja monet muut kerääntyivät ensimmäistä kertaa tammikuussa 2009 purkamaan tuntojaan organisaatiomuutoksesta. Kaikki ovat sittemmin löytäneet uuden paikan pelibisneksestä, mutta Gallegos, Chandronait, Tyler Barber ja Arthur Gies ovat jatkaneet showta jo 117 jakson ajan. Erittäin hyviä mietteitä tässäkin ja ilman turhaa pidättelyä.
Sarcastic Gamer on itselleni vähän tuoreempi tuttavuus, ja kuuntelen heiltä vain Playstation-aiheista Blue Showta. Läppä on poikkeuksellisen levotonta. Beavis&Butthead-henkistä höhöttelyä ei aivan kauheasti jaksaisi kerralla kuunnella, mutta jaksot ovat armollisen lyhyitä. Ja siksi ihan hauskoja.
Skeptics' Guide to the Universe. Tätäkin olen kuunnellut vasta parikymmentä jaksoa, mutta SGU on noussut nopeasti suosikkieni joukkoon. Vaikka otsikossa puhutaankin skeptismistä, SGU on kuin Tiede-lehti podcast-muodossa: uutisia ja triviaa tieteestä.
Noilla saa mukavasti täytettyä viikon hiljaisemmat hetket. Ja noiden tahtiin on kiva pelailla Plants vs Zombiesia.