Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Toukokuun muisteltavaksi klassikkopeliksi on valittu Prince of Persian uudelleenkäynnistys vuodelta 2008. Yllättävän yksimielisesti peliä jumaloinut nelikko ehtii tietysti puhua myös viikon aikana pelaamistaan peleistä. Esimerkiksi jryi hehkuttaa vielä kerran (ja mahdollisesti tällä erää viimeistä kertaa) Assassin's Creed II -trilogiaa. Paavilla taas on Alan Waket mielessään ja FelisLeo tykkää tarkka-ampua ihmisiä kiveksiin. Maagiset hämmästelee 3D:n tenhoa.

Uutisia hallitsee vastikään julkistettu Black Ops II, vaikka pakollisista patenttiasioistakin puhutaan. Myös pelistudioiden kuulumisia on voinut lukea eri internetseistä.

Jaksossa kuullaan musiikkia peleistä Timesplitters ja Prince of Persia.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@KFINPodcast) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Heh, piti sen verran ottaa huiman kiireisestä aikataulusta aikaa, että ehti tuon AW-pätkän kuuntelemaan, koska arvasin, että jotain kettuilua on luvassa. Eikä tarvinnut pettyä. :D Alan Wake -viikko on tosiaan käynnissä vielä tämän viikon. Arvostan, että Paavikin on vahingossa osallistunut!

Huhuja korjaan sen verran, että minulla ei ole naisia, vaan naisongelmia.
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Huh, pitäisköhän sitä itsekin ottaa American Nightmare testiin, jotta voipi olla osana tätä hienoa tapahtumaa.

ps. Hieno homma, että kiireisestä aikataulusta löytyy aikaa joskus meillekin. :)
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Hyvä jakso.

Motorstorm Apocalypsehän on helpoin pääsarjan peleistä. Ykkönen oli suht haastava, Pacific Rift ihan helvetin vaikea. Apocalypsessä ei tullut oikeastaan minkäänlaista vaikeustasopiikkiä. Todella hyvä pelisarja, itse vaan olen aivan paska noissa, joka tietysti masentaa.

"muuta vastaavaa":D

Prince of Persia 2008 oli mahtava peli ja ihan hyvä Lttp-aihe. Olen Paavin kanssa samaa mieltä lopetuksesta. Tai no, itse pidän pelin loppua yhtenä hienoimmista videopelilopuista ja niin vahvasti ei kai Paavi sitä kehunut, mutta pääpiirteittäin juuri nuo Paavin kuvailemat asiat tekivät siitä niin hienon.

Go Fellu! Bionic Commando oli ihan törkeän hyvä peli.
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Näistä podcasteista saisi hyvän juomapelin kehitettyä. Aina kun Paavi sanoo: "niin pois päin" ja maagi sanoo: "tai jotain muuta vastaavaa" Silloin saa juoda. Kyllä siinä ihan hyvää humalaan pääsee ;). Nykyään tulee oikein laskettua, että montako kertaa kukakin sanoo mitä. Ärsytyskynnyskin on jo huomattavasti laskenut. Sanokaa vain mitä haluatte. Parempaa juttua tulee mitä vähemmän miettii mitä sanoo. Peukut ylös loistavista kastikkeista!
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Jälleen viihdyttävä podcast ja en minä usko, että aiheet oikeasti loppuvat tästä maailmasta. Ja itseasiassa podcastinne olisivat kelpo viihdettä vaikka siitä puuttuisikin se pääaiheosio kokonaan, sillä pelatut pelit, uutiset ja palaute osiokin herättävät teiltä oikein mukavaa keskustelua.

Tässä kyselitte peli-ideoita käsiteltäväksi ja siltä kantilta ettei pelin tarvitsisi olla mikään megahitti vaan sellainen pienempi, mutta miellyttävä pelikokemus.

Omaa (xbox360) pelihyllyäni, kun katselen niin tuon kategorian osastoon menisi varmaan ainakin:

Darkness, aivan erinomainen pelikokemus, tunnelmaa, pelattavuutta ja kiinnostava juoni, ei kuitenkaan tainnut mikään megahitti olla. Kakkonenkin ilmestynyt, mutta vielä hankkimatta.

ja

Eat Lead The Return of Matt Hazard, joka sinänsä on varsin keskinkertainen, ajoittain jopa vähän kankea, räiskintä, mutta ainakin minun makuuni huumori totisesti toimi ja oli erittäin viihdyttävää pelattavaa.

Jos sallitaan hittisyys niin, kuten nimimerkistäni voi kenties päätellä niin Bioshokit ovat lähellä sydäntä ja kolmososaakin odotan innolla. Ekan osan tunnelma oli aivan huikaiseva, pelattavuus mainio ja mitä pidemmälle peli eteni sen kivempaa oli. Itse asiassa pelasin pelin heti perään toisen kerran lävitse ja se on jo jotain. Pelaamishistoriani aikana on käynyt tasan kaksi kertaa niin, että peli on ollut niin vetovoimainen, että se on tullut vedettyä perä perään läpi kahdesti, tämä Bioshock ja sitten Deadspace. Deadspacen eka läpiveto oli haastava, jännittävä ja silti niin kiimainen, mutta toisella kerralla, kun sai hyödyntää jo kerättyjä herkkuja niin se oli silkkaa orgasmia pelata, kun ei tarvinnut edes kysyä, että kuka on päällikkö mitä?!
Bioshock 2 kohtaan minulla oli ennakkoluuloja, kun ajattelin että eikö se ole aika kankeaa Big Daddyllä pelata, mutta olisi pitänyt luottaa tekijöihin, sehän oli kenties jopa ykköstä parempi ja ainakin tarina jotenkin tavoitti minut emotionaalisella tasolla vielä 1 osaa paremmin.
Eli kenties tässä ennen 3. osaa Bioshockit 1 ja 2 ansaitsisivat syvällisen käsittelyn?

Jatkakaa hyvää menoa ja meininkiä podcastissanne ja niin pois päin sekä kivaa kesää tai muuta vastaavaa!
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

LTTP -jaksoissa käsiteltävien pelien olisi mielellään oltava tunteita herättäviä ja eipä olisi pahitteeksi, mikäli kaikki eivät pelistä olisi pitänytkään. Näin tulisi esiin monipuolisia näkemyksiä. Ehkä Heavenly Sword tai joku MGS 4 voisivat olla ihan toimiviakin valintoja. Bullykin on edelleen pelaamatta.

Itse kun olen kokoajan juhlista myöhässä niin vaikea on enemmälti ehdotella, mutta nostetaan nyt muutama kunnon seikkailupeli. Esim Tales of Monkey Island tai joku Sam & Max -kausista. Molemmissa voisi jopa sivuta mitä point and click -genrelle tapahtui ja mitä Double Finen projektille kuuluu. Tosin ehkä syksymmällä aihe olisi vieläkin ajankohtaisempi. Telltale on taas juuri nyt pinnalla ilmeisesti erinomaisen The Walking Dead -aloituksen ansiosta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Taas kerran aivan mainio kastike! Piristi muuten todella masentavaa viikkoa. Ette uskokkaan kuinka hyvin surun voi hukuttaa kuuntelemalla teidän kastikkeita ja katsomalla My Little Ponya (hah, sainpas ahdettua myös tähän viestiin!)

Todella mainion pelin olitte valinneet tämän kuun LTTP-aiheeksi. Piti ihan itsekkin hetken aikaa pelailla kyseistä tuotosta, kun oli jo vähän unohtunut. Loistava peli, pakko sanoa. Itse en ikinä oikein innostunut noista muista Prince of Persioista mutta tästä pidin. Graaffinen tyyli poikkesi mukavasti massasta ja pelattavuus oli yksinkertaisesti mahtavaa.

Pitänee varmaan ottaa tuo Sniper Elite V2 pelaamisen alle, kun kuullostaa sellaiselta peliltä mistä itse pidän. Rauhallista ja vähän taktikointia vaativaa sniputus-meininkiä, kuullostaa hyvältä.

Ja Jyrille( +muille): Assassin's Creed: Revelations ei vie Ezion tarinaa loppuun asti vaan sen tekee AC: Embers -lyhytanimaatio. Löytyy Storesta parin euron hintaan ja todellakin on sen arvoinen. Tässä traileria (ei kannata katsoa, jos ei peliä ole vielä loppuun asti pelannut):

[video=youtube;cv3OabBh2cY]http://www.youtube.com/watch?v=cv3OabBh2cY[/video]
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Jep, ei tullut paljoa petrattua paljoa tolla osastolla. Pikemminkin homma levisi rehellisesti sanonnuna ihan kunnolla käsiin.

Mun mielestä Maagin pitää pikemminkin tuplata ton fraasin käyttö, hyökkäys on paras puolustus!
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Jostain syystä alkoi kiinnostaa pelata noita Prince of Persia pelejä, kai sitä joutuu hommailee ehkä jossain vaiheessa. :eek:
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Tässä viimeisin jakso tuosta suosittelemastani podcastista. Hyvää jutustelua ja hyvää släpänderiä. Tässäkin yllättäen eksyttiin Kimin kurveihin, jopa aika samantyylisillä aatoksilla kuin meidän kastikkeessa.

The Joe Rogan Experience: JRE #215 - Chael Sonnen, Brian Redban on Vimeo
 
Vastaus: Podcast 059: Kimin uhkeat tweetit

Tässä kun on enemmän ja vähemmän backlogia purkanut, niin eteen sattui persian prinssin seikkailut vuodelta 2008. Siinä samassa selailin olisiko podcasteissa juttua ks. pelistä ja täältähän löytyi kokonainen jakso aiheesta. Paljon kehuja jaoitte tälle toisenlaiselle Prince of Persialle. Prinssin ohjaus tuntui jotenkin vanhentuneelta, joka ehkä johtui siitä kun Assassins Creedissä sitä on jo tottunut sulavaan liikkeeseen. Pomotaistelut olivat sellaista väli-pakkopullaa, että muutamilla kerroilla meinas loppua pelihuumori seinään. Plussaa hienosta visuaalisesta toteutuksesta ja satumaisesta tarinasta. Omalla kohdalla ensimmäinen ja ehkä viimeinen persian prinssi, sellainen tyydyttävä tekele. Sitten itse podcast jaksoon, joka olikin astetta kovempi(tai ainakin hauskempi) setti. Läppää lentää puolin jos toisin ja fellu kertoo Sniper Elitestä hienoin vivahtein(balls:D). Joku joskus kyseli, että mitä jaksoja kannattaa kuunnella, no tässä on yksi jota ei kannata missata.
Tai jotain muuta vastaavaa.
 
Ylös Bottom