Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Loppuvatko ideat, kun tulevan jakson aihe on niinkin banaali kuin mitä videopeliharrastaja voi tehdä kesällä? Mutta ihan niin kuin bileiden kanssa, keskusteluissakaan aihe ei ole tärkeintä vaan osallistujat. Millaisille harhapoluille tämä keskustelu voidaankaan viedä?
 

Chateau La Funk

New Member
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Koska teette podcastin pelien DLCstä ja niiden laadusta ja tarpeellisuudesta?
 

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Koska teette podcastin pelien DLCstä ja niiden laadusta ja tarpeellisuudesta?

Nämä podcast-suunnitelmat tapaavat elää vähän, mutta todennäköisesti tuohon perehdytään kesän aikana. Aiheesta riittää varmasti sanottavaa ja puhuttavaa. Tällä hetkellä mietitään, saadaanko ensi viikolle taas vähän erikoisempi jakso aikaiseksi. tuohon kesäkuun alun tuntumaan puolestaan tullee kaksi jaksoa jostain tietystä tapahtumasta.
 

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Tulevan jakson aiheena on lupauksen mukaisesti videopelien käytettävyys. Alustus aiheeseen löytyy viikon tehoketjusta. Sano sanottavasi.
 

kepeli

New Member
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Tuolla: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä - ketjussa, tuli ajatus mieleen.

Pelaamisen äänet, äänimaailma ja äänentoisto.
 

IsäNtä

New Member
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Ei taida tulla podcastia tällä viikolla? Pitkä tiistai tiedossa siis :(
 

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Ei taida tulla podcastia tällä viikolla?
Tulee, tulee, hold your horses.

Nopeimminhan tuohon pääsee käsiksi, kun katselee joko podcast-sivua tai RSS-syötettä joskus about kymmentä yli yhdeksän aikoihin tiistaiaamuna ja hakkaa hulluna refreshiä.

Ensi viikolla ei tosin kannata. Ollaan lomalla. Seuraava jakso tulee vasta kahden viikon päästä.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Nojoo, aika heikkoa lohtua kieltämättä.

Pois tuollainen itseruoskinta. Hieno pätkähän tuo on ja sopii hyvin podcastin korvikkeeksi näin pahimpana lomakautena. Muualla kun olisivat pistäneet lapun luukulle täksi kuuksi :(
 

rioichi

New Member
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Muutaman castin backlogi tuli tänään kuunneltua(19-22). Paikkana oli Riminin aurinkoinen ranta täällä Italian itärannikolla. Auringonottoa ja Kfin podcastia, mikäs sen parempaa! Välillä virkistystä hain välimerestä. Mahtavaa kamaa oli ja jatkakaa samaa rataa!

Ps. Castin alkuun pitäisi laittaa varoitus: Ei suositella herkimmille, sisältää äärimmäistä Paavimaisuutta.
 

cyani

New Member
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Retro-jakso? Tyyliin 8-bittiset NES ja MS sekä 16-bittiset SNES ja MD.
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Retro-jakso? Tyyliin 8-bittiset NES ja MS sekä 16-bittiset SNES ja MD.
Sanotaan näin, että retroilua on suunniteltu varsin monen jakson verran. Aikataulua näille jaksoille ei kuitenkaan vielä ole.
 

kepeli

New Member
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Sanotaan näin, että retroilua on suunniteltu varsin monen jakson verran. Aikataulua näille jaksoille ei kuitenkaan vielä ole.

Retroilua varmaan kannattaisi paloitella useampaankin jaksoon ettei tule läpijuoksuna. Vaikka sarja podcasteja alustoittain tai vuosittain 70-luvulta eteenpäin. Miten sitten KonsoliFin foorumilla, suomessa retroaika pc-painotteinen, eli pystyykö sitä tuomaan esiin. (Vic 20 - C64 - Amiga ja muut kansakunnan koneet)

Ei konsolipuoli oikein saanut siipien alle ilmaa suomessa. Piti olla liikaa rahaa vanhemmilla, tai sitten oli konsolille se ainoa peli joka tuli järjestelmän mukana. Aika suolasia oli esimerkiksi NES-pelien hinnat, kalleimmillaan laman aikaan muistelen että Mario 3:sta myytiin 600 markkaan. (Markka kellui ja tuonti tavaraa). Kun ottaa huomioon rahan arvon muutokset vastaa reilua 140 euroa...
 

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Retroilua varmaan kannattaisi paloitella useampaankin jaksoon ettei tule läpijuoksuna. Vaikka sarja podcasteja alustoittain tai vuosittain 70-luvulta eteenpäin. Miten sitten KonsoliFin foorumilla, suomessa retroaika pc-painotteinen, eli pystyykö sitä tuomaan esiin. (Vic 20 - C64 - Amiga ja muut kansakunnan koneet)

Huh huh, joku on vuotanut ylläpidon salaisia suunnitelmia!
 

sph

Member
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Assemblya sivunneen jakson jälkimainingeissa tuli mieleen, että kun tällainen pikainen Assembly-katsaus jäi tapahtumaa ja demosceneä tuntemattomille kovin etäiseksi, epämääräiseksi ja varmasti sekavaksi, niin miten olisi kokonainen jakso aiheesta demoscene ja pelit? Merkittävämmät kotimaiset pelistudiot Remedystä Housemarqueen ja Bugbeariin ponnistavat järjestään demoscene-taustalta, perustajien ja/tai muiden keskeisten hahmojen voimalla, ja pelifirmoilla on ollut kykyjenetsijöitä demopartyilla jo 1990-luvulla. Demoscenen itsensäkin juuret ovat periaatteessa peleissä, kun 1980-luvulla pelien kopiointisuojauksia murrettiin ja niihin ympättiin pienet introt esittelemään omia taitoja, mistä kykyesittelyt hissukseen irtaantuivat peleistä riippumattomaksi taidemuodoksi. Sittemmin ympyrä sulkeutui kun demoscenellä taitoa ja kokemusta hankkineet harrastajat päätyivät peliteollisuuden leipiin.

Parit kysymysmerkit tässä tietysti olisi. Kiinnostaako pelaajia oikeasti se mistä pelinkehittäjät tulevat, ja saako tällaisesta mitään varsinaista keskustelua? Toki paras vaihtoehto olisi varmaan hankkia vieraaksi joku scenetaustainen kehittäjä, niitähän Suomessa riittää melkein jokaisessa pelinarikassa, ja tehdä haastattelu/keskustelutuokio sen ympärille. Väkisinkin olisi tosin odotettavissa päällekkäisyyttä Thomas Puhan viime vuonna julkaistun dokumentin kanssa, joka käy kotimaisesta näkökulmasta läpi demoscenen oleellisimmat asiat noin 1980-luvun lopusta eteenpäin, tosin melko PC-keskeisesti ja pikaista mainintaa lukuunottamatta unohtaen mm. teknisten haasteiden hakemisen rajoittuneemmilta alustoilta tai keinotekoisista rajoituksista (konsolithan ovat nykyään monien PC-ihmisten mielestä rajoittuneita ja pelien kehitystä hidastavia). Yhteys peliteollisuuteenkin jää raapaisuksi, mutta dokumentti on kuitenkin kelpo pikakurssi aiheeseen: Käyttäjän demoscenedoc kanava - YouTube
 

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Vastaus: Podcast-tiedotteet, tehoketjut ja yleinen palaute

Vielä ehtii lähettää terveisiä studioon. Tämän viikon jaksossa puhutaan Gamescomista. Mitä jäi mieleen ja mistä haluat kuulla kaartin mielipiteen? Paikalla jryi, maagiset, Paavi, ensikertalainen Cubase sekä toivottavasti messut itse kokenut vierailija.

Tehoketjun löydät tästä:
http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...0845-gamescom-euroopan-e3-10.html#post1296318
 
Ylös Bottom