Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Positiivisesti yllättänyt peli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Cavalera

Active Member
Mitäs PS2-pelejä on yllättänyt positiivisesti?
Tarkoitan pelejä, joita et ole odottanut kuin hullu puuroa, vaan ostanut lähinnä heräteostoksena. Perusteluja, bitte.

Oma Top3-lista.

1. JAK & DAXTER
Ostin kun käytettynä oli pelikaupassa. Muistelin, että peli oli saanut hyviä arvosteluja ja kylläpä imaisikin mukaansa. Mielestäni paras tasoloikka sitten Super Mario Worldin SNES:illa. Seuraavat pari viikkoa menikin pelin parissa mukavasti.

2. TIGER WOODS PGA TOUR 2003
Viimeisin hyvä golf-peli mitä on oikeasti jaksanut pelata, taisi olla joku PGA tour 486 tai vastaava PC:llä joskus 90-luvun alkupuolella. Peli tuli joululahjayllärinä, ja iski kuin miljoona volttia. Pelattavuus kuin unelma ja monipeli rokkaa.

3. GTA3
Pelikaupan kaveri suositteli (satuin kauppaan juuri ilmestymispäivänä), enkä ollut juuri hypetystä pelistä lukenut. Perusteluja ei varmaan kauheasti tarvitse, jokainen peliä kokeillut tietää miksi peli tällä listalla on.
 
Sky Odyssey:
En ollut kuullut pelistä mitään ja ostin sen käytettynä pari vuotta sitten, takakannen perusteella ja ajatuksella "lentämisen luulisi olevan kivaa". Yllätyin todella iloisesti ja jaksoin jopa harvinaisesti pelata sen monta kertaa läpi ja kerätä kaikki bonukset. Mielestäni PS2:n toiseksi paras ja pitkäikäisin peli.
 
No positiisimmat yllätykset ovat olleet:
1. Pro Evolution Soccer
2. Burnout 2
3. GTA 3

Toi ei oo mikään parhaiden pelien Top 3 lista vaan noi pelit on yllättäneet kaikista eniten posittivesti.
 
PS2-peleistä:
1. GTA3 yllätti kyllä aivan puun takaa, silloin kuin ilmestyi. PES yllätti kanssa, vaikka sitä olikin hypetetty kauan, mutta onhan se jotain ihan tajunnanräjäyttävää, verrattuna Fifoihin tai muihin futispeleihin, joita siihen asti vain oli tullut kokeiltua. Eikä siihen kyllästy ikinä.
2. ICO, aivan loistava tapaus erilaisuudessaan ja tunnelmallisuudessaan, eikä sitä hypetetty edes paljoa.
3. Jak & Daxter, yksi parhaista tasoloikista ikinä, vaikkakin sitä hypetetiin aika paljon, oli se kyllä vielä paljon paljon parempi mitä odotin.
 
PES2. Odotin hyvää peliä, mutten näin hyvää! Lisäksi mulla ei ollut yhtään kokemusta aiemmasta PES'stä.
 
1. GTA 3 ostin heti ilmestymispäivänä ja odotinkin peliä todella paljon... arvostelut ja previewit luin tarkkaan, mutta silti oli yllätys kuinka loistava peli oli (yllätys myös syystä, että aikaisempia pelejä en jaksanut koskaan pelata kunnolla ja että 2D->3D on usein epäonnistunut). Pelin alku oli niin elokuvamainen, että maailma imaisi sisäänsä pahemmin tai paremmin kuin koskaan. Ei ole sen jälkeen samanlaista tunnetta ollut mitään peliä ensikertaa pelatessa.

2. Kelly Slater Pro Surfer omistan tästä vain GC-version, mutta eiköhän aika sama tuote ole PS2:lla. Surffauksesta kiinnostuneena olin odottanut hyvää surffipeliä pitkään. Tuota ennen kaikki olivat lähes poikkeuksetta alle keskitason, mutta sitten viime vuonna julkaistiinkin tämä :).

3. SSX en olisi arvannut PS2:n julkaisupeleistä parhaan olevan lumilautapeli. Lumilautailu tai mikään muukaan kylmissä oloissa tapahtuva toiminta ei ole mun juttu, mutta tämän jälkeen olen jopa toivonut hyviä lumilautapelejä. 1080 White Stormia odotellessa.

Mikään ei ole tosin heräteostos... sen verran tulee pelilehtiä luettua, että aivan puskasta ei ole yksikään nimike hypännyt silmille.
 
Extermination
Ostin pelin jostain halvalla, ja koitin sitä 10 minuuttia enkä oikein lämmennyt. 3 kuukautta Deep Spacen tekele oli hyllyssä kunnes se oli ainoa peli jota ei oltu läpäisty ja päätin koettaa sitä vielä kerran. Ja PAHUS, pelihän vei mukanaan. Jännitystä, suht. mielenkiintoinen juoni ja hyvin tehty loppupahis takasi sen, että peliä tuli hakattua joka ilta kunnes se sitten oli lopulta läpäisty. Tämän tyylisiä pelejä on PS2:lla aivan liian vähän. Suosittelen peliä jokaiselle hyvää seikkailua kaipaavalle.
 
WRC II Extreme. Kyllä on autopelejä tahkottu iät ja ajat oikein urakalla, mut tää on rallin Gran Turismo. Tiesin että on hyvä, mut ei ihan tällasta osannu odottaa. Ei oo paluuta Colin-sarjan pariin.
 
1.Baldur's gate: Dark alliance oli yllätttävän addiktiivinen, kun sen julkaisussa ostin. Kaikin puolin hyvä peli.
2.Fur fighters oli kanssa pienoinen yllätys, kun sain sen vaihdossa.
3.Twisted metal: Black yllätti myös positiivisesti mikä oli hyvä juttu.
 
1. Frequency
Näyttää pahalta - tuntuu hyvältä :)

2. Red Faction
Ostin divarista tietämättä pelistä mitään. Yllätyin positiivisesti.

3. Final Fantasy X
Ensimmäinen Final Fantasy jota olen kokeillut. Vakuuttavaa ja addiktoivaa.

4. THPS3
Kaverini suosittelemana päätin kokeilla. En ole kertaakaan katunut.

5. X-Men: Next Dimension
Olin varautunut lisenssiroskaan, mutta törmäsinkin "hiomattomaan timanttiin".
 
1. ATV Offroad Fury, olin pelikaupassa ja näin alennuslaarissa, pyörii vieläkin koneessa moninpelisessioissa
2. TimeSplitters, halpiksesta tämäkin, olin kuullut, että varsin näppärä tekele ja tein heräteostoksen. Enkä pettynyt.
3. Madden 2002, 2001-versio oli ensimmäinen PS2-peli, mutta möin hulluuden vimmassa pois. Menin kauppan etsimään DMC:n platinaversiota, mutta kun ei ollut, näin Maddenin samaan hintaan uutena. Imaisee mukaan.
 
THPS3. Ykkösosa oli hyvä, mutta kakkonen oli aika skeidaa. Menin VPD:n rikkaana miehenä, mutta kuten tavallista, en osannut päättää minkä pelin ostaisin. Käytettynä löytyi sitten THPS3 25 euroa ja nappasin mukaan. Erinomainen peli.
 
Joo pari on pakko vielä lisätä:

Tekken 4
- TTT ei kolmosen jälkeen napannu ihan kympillä, ja luulin että nelonen olis samaa maata...mitä vielä, nyt on taas samat fiilikset mitä T3:n kanssa monta vuotta sitten. Arvostelijat ei tiedä mistä puhuu, Metacritic-ka:n ollessa vaan 80. Koskaan aikasemmin ei oo Tekken-sarjassa tehty näin isoja pelillisiä muutoksia kun nyt, ja sit valitetaan että "toistetaan samaa vanhaa". Tätä täytyy osata jos meinaa ymmärtää jotain!! Syvällisempi kun kaikki rpg:t yhteensä.

Timesplitters 2
- onhan noita räiskintöjä pelattu, mukaanlukien Goldeneye 007 ja Perfect Dark, mutta tämä säväytti "aika hyvin"... Moninpelinä kaikkien aikojen parhaimmistoa - ellei paras.

Silent Hill 2
- pelasin ykköstä PSX:llä paljon. Pidin paljon. Sit tuli tää kakkonen ostettua vasta kun hinta oli pudonnu sinne melkein puoleen. Olis pitäny ostaa aiemmin: sanokoot muut mitä sanoo, SH2 on mun kaikkien aikojen top5-listalla. Eikös se tunnelma oo peleissä tärkeä? Jos peli oikeesti pystyy tekemään sen mitä monet yrittää, eli todellakin olemaan pelottava, niin kyllä se on jotain se. Pimeä huone ja tarpeeks volumea...ne äänet, ne grafiikat...tunnelma on omaa luokkaansa. (Kolmosta odotellessa...)
 
Seuraavat pelit ovat iskeneet puun takaa ja osoittautuneet kestäväksi viihteeksi:

Devil May Cry -hehkutus oli mennyt minulta ohi, mutta kun pääsin käsiksi peliin, tiesin kyseessä olevan mestariteos. PAL-käännöksestä ei kylläkään voi olla kuin yhtä mieltä. Peli nosti kiinnostustani kauhugenreä kohtaan huomattavasti.

Maximolle ei tunnu löytyvän ystäviä, mutta minulle se edustaa haastavuudessaan PS2:n tasohyppelykärkeä siinä missä Jak and Daxterin kaltaiset tunnustetut klassikot. Ei haittaa yhtään, että peli muistuttaa Capcomin pelihallipompiskeluja. Kun maailma tuntuu potkivan päähän, potkii Maximo vielä lujempaa. Tähänkin pääsin tutustumaan vasta, kun levy pyöri konsolissa.

TimeSplitters 2:lta en odottanut ykkösosan perusteella juuri mitään (myönnettäköön että jätin TimeSplittersin vähälle huomiolle), mutta nyt uskallan jo kehua peliä nykykonsolien FPS-kuninkaaksi. Huumori ja selkäytimeen iskostuva pelattavuus muistuttavat lajityypin N64-klassikoista.
 
No en paljon peliä heräteostoksina ostele (on sen verran kallitta), mutta mitä kavereilla oon kokeillu, niin tässä kaks yllättävintä:

1. red faction - en paljon hypeä ollut pelistä kuullut, enkä pitäny sitä mitenkään erikoisena, mutta sehän olikin loistava!

2. pes - suhtaudun vähän varovaisesti urheilupeleihin, mutta huippu peli oli!
 
Shadow of memories

Luulin et kyseessä on ihan paska peli koska se oli pyöriny alelaareissa melkein ilmestymisestään saakka. Sitten kun sain sen vaihtokaupassa en ole malttanut lopettaa pelaamista.

PES2

hyvä futispeli vaikka futis ei yhtään kiinnostakkaan urheiluna
 
Ylös Bottom