Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro evolution soccer 2008 (hype)

Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

en vittu ymmärrä miksi konami lähtee nostamaan tuota pelitempoa. Joka syksy saa pelätä millainen pelinopeus tulee uusimpaan versioon. Jalkapallo ei ole mitään päästä päähän juoksemista joten en ymmärrä mitä konami hakee tässä.
Jos ne nostaa sitä pelitempoa niin saisivat kyllä lisätä sliderin jolla pelitempoa saa säädettyä miten haluaa. Toivotaan että Konami ei kuse tätä uusinta versiota nopeudella.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Joo on tuosta pakko laskea tempoa. Olin 4-1 johdossa Portugalilla Brasiliaa vastaan, niin brassit teki toisella puoliajalla jossaki 10min 3 maalia ja peli päätty 4-4.
Aika hullua. Mun laita pakki nous monesti ja jätti miehen vapaaksi, sille tietokone pelas ja se veti aina täysiä mokkea kohti ja joku teki riparista häkin. Tämä toistui 3 kertaa... Paskaa tekoälyäkö se sitten oli? Sillä itse en sitä pakkia ohjannut joka niitä nousuja teki.

Oli vähän "mitä vittua" fiilis ku 3 maalia tuli 10min, ja vielä 5min peliajalla, eli niinku oikeassa ajassa ne teki minuutissa 3 maalia. Tai sitten sitä ei itse osaa vielä kunnolla pelata...

Pelasin professionalilla.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Musta jotenki tuntuu et toi 5min peli vaikuttaa johkin nopeutee (höhö siis muutaki ku kestoo), koska oon pohtinu etten viime tiistaina ollu nii kännissä että toi peli olis tuntunu nii paljo hitaammalta.. Entiä saatana, toivottavasti ny joku vaikuttaa johonki... Lähetän mailia konamille, joku adressi tai jotai haha..
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Mikään ei oo ikuista..ehkä Pessin tekijöil ideat vähäks aikaa loppunu kun kehitys taantunu.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Jotenki tuo demo kenttä vaikuttaa lyhyemmältä, ku pes6:sen kentät... Seki vaikuttaa tempoon.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Kyllähän nyt kun pelailin fifan lopullista joku tunnin ja sen jälkee pessin demoo ni huomaa ettei kuningas oo siirtyny valtaistuimeltaan mihinkään... Fifassa kaikki on ensinnäki paskannäköstä, juoksu, heitot, vedot.. Omat pelaajat ei hae paikkaa, ei mee pallolle, okei, tempo on hitaampaa mut ei pessissäkä vaikeimmal tasol pääse siitä keskikentän ohi spurttinapilla.. Ei täs tarvi miettiä kumpaa pelaa, pessi on pessi, fifa saa ehkä joskus kii..
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

ara sanoi:
Kyllähän nyt kun pelailin fifan lopullista joku tunnin ja sen jälkee pessin demoo ni huomaa ettei kuningas oo siirtyny valtaistuimeltaan mihinkään... Fifassa kaikki on ensinnäki paskannäköstä, juoksu, heitot, vedot.. Omat pelaajat ei hae paikkaa, ei mee pallolle, okei, tempo on hitaampaa mut ei pessissäkä vaikeimmal tasol pääse siitä keskikentän ohi spurttinapilla.. Ei täs tarvi miettiä kumpaa pelaa, pessi on pessi, fifa saa ehkä joskus kii..

Et ole kyllä paljoa pelannut FIFA:a jos et esim. osaa mennä pallolle itse. Ottaa vain controlleista assistit pois niin peli on täysin vapaata. Syöttösuunat täysin vapaita, samoin vedot. Toisin kuin esim. PES:ssä.

Ja jos FIFA:ssa on kaikki paskannäköistä, niin mitäköhän tuo PES:n grafiikka mikä on pelaajia lukuunottamatta PS2 tasoa(tai ehkä PS1).

Toisaalta tuntuu että näitä riittää jotka dissaa FIFA:a/PES:ä huolimatta mitä oikeasti pelit on, vain sen takia kumpaa "kannattaa".

Itse kun on pelannut yli 20-vuotta jalkapalloa, niin tärkeintä on peli, eikä firma mikä pelin tekee. PES:n demo oli niin kaukana jalkapallosta, että ei kyllä mitenkään aukene miten joku voisi objektiivisesti väittää sitä paremmaksi jalkapalloSIMULAATIOKSI. Ehkä hauskemmaksi peliksi voikin väittää. Mutta kuten sanottua, niin jos tärkeintä on mikä firma/mikä brändi peli on, niin mikäs siinä. Kuitenkin tyhmää väittää sellaisia asioita mitkä kaikki voivat itse todeta(esim. ettei pelaajat mene pallolle, jos niitä sinne ohjaa).

Noh kaiken kyllä kuvaa tuo lause " mut ei pessissäkä vaikeimmal tasol pääse siitä keskikentän ohi spurttinapilla", jos tuollainen on ns. hyvä asia. Siis että jopa vaikeimmalla tasolla ei pääse enää vain spurtilla läpi keskikentästä, niin aika heikosti on simulaatiota. Noh turha tästä enempää jatkaa. Itse valitsin demojen perusteella simulaation ja toiset sitten fanituksen perusteella(tai vaikka hauskuuden), valitsee toisin tai samoin. Ehkä jatkossa vähemmän myös sokeaa fanitusta myös. Kaikille toivottavasti mukavia pelihetkiä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Itse olen pelannut joku 12v jalkapalloa ja tykkään pessistä. Saattaa tosin johtua siitäkin, kun EA on aika kusine firma.. Ja muutenki pessit on aina ollu huippuja.

Pes2008:ssa yksilöt on ehkä vähän ratkaisevammassa roolissa kuin ennen. Mutta toimii mielestäni. Pitänee katsoa sitten 8v päästä kun on 20v jalkapalloa tullut täyteen, että maistuuko se fifa silloin... Hehoo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Jormaaa sanoi:
Et ole kyllä paljoa pelannut FIFA:a jos et esim. osaa mennä pallolle itse. Ottaa vain controlleista assistit pois niin peli on täysin vapaata. Syöttösuunat täysin vapaita, samoin vedot. Toisin kuin esim. PES:ssä.

Ja jos FIFA:ssa on kaikki paskannäköistä, niin mitäköhän tuo PES:n grafiikka mikä on pelaajia lukuunottamatta PS2 tasoa(tai ehkä PS1).

Toisaalta tuntuu että näitä riittää jotka dissaa FIFA:a/PES:ä huolimatta mitä oikeasti pelit on, vain sen takia kumpaa "kannattaa".

Itse kun on pelannut yli 20-vuotta jalkapalloa, niin tärkeintä on peli, eikä firma mikä pelin tekee. PES:n demo oli niin kaukana jalkapallosta, että ei kyllä mitenkään aukene miten joku voisi objektiivisesti väittää sitä paremmaksi jalkapalloSIMULAATIOKSI. Ehkä hauskemmaksi peliksi voikin väittää. Mutta kuten sanottua, niin jos tärkeintä on mikä firma/mikä brändi peli on, niin mikäs siinä. Kuitenkin tyhmää väittää sellaisia asioita mitkä kaikki voivat itse todeta(esim. ettei pelaajat mene pallolle, jos niitä sinne ohjaa).

Noh kaiken kyllä kuvaa tuo lause " mut ei pessissäkä vaikeimmal tasol pääse siitä keskikentän ohi spurttinapilla", jos tuollainen on ns. hyvä asia. Siis että jopa vaikeimmalla tasolla ei pääse enää vain spurtilla läpi keskikentästä, niin aika heikosti on simulaatiota. Noh turha tästä enempää jatkaa. Itse valitsin demojen perusteella simulaation ja toiset sitten fanituksen perusteella(tai vaikka hauskuuden), valitsee toisin tai samoin. Ehkä jatkossa vähemmän myös sokeaa fanitusta myös. Kaikille toivottavasti mukavia pelihetkiä!


Niin siis joku mainitsi ton keskikenttä homman, ite en oo testannu muutakun vaikeimmal tasol. Paskannäkösellä en tarkottanut grafiikkaa, vaan sitä miten pelaajien liikkeet ja muu on mallinnettu, esim kun kattoo molaria yms. Joo, kyllä fifassa saa kaikki syöttöjutut pois päältä, mutta ei ne pelaajat hae samanlailla paikkaa, ei pelissä oo tarkotus ohjata jokasta pelaajaa (yhtäaikaa), ei managerikaan ohjaa pelaajia vaan kehittää taktiikan/juttuja joita pelaaja noudattaa, ja näin peli etenee.

Mistähän sait päähäs että "fanitan" konamia enkä ea:ta? Ite oon ollu joka pessissä hyvin kriittinen peliä kohtaan ja sieltä löytyy paljon parannettavaa aina, niinkuin tästäkin. Fifa on menny joka vuos paljo eteenpäin mutta ei kyl vieläkään saavuta pessin tarjoamaa "pelituntumaa" ..

Fifa on itelle ainakin (muutamille kavereillekkin jotka ei todellakaan paljon oo pelannu) liaan helppo peli. Esim vaparit on edelleen naurettavan helppo saada maalin, tai vähintää torjuttavaks sillee et riparit on sisässä. Vedot kaukaa on liaan helppoja, mut sitten kun kattoo pelaajien tasoeroja ni ne on paljon pienemmät mitä oikeesti, lähes joka pelaaja osas muutamat samat kikat yhtä hyvin kun Ronaldinho, tosin kun jo pessin demossa huomasin et jos teen saman kikan thuramilla ku ronaldinholla niin se ei todellakaan yhtä varmasti onnistu...

Kai tästä vois keskustella loputtomii tosiaa ja varmasti löytyy kaikkia eri näkökulmia, mut niinku se niin mones asias on, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.. Itse oon avoin kaikille ja on hieno et saa valita, eikä pakko tyytyä yhteen.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

ara sanoi:
Kai tästä vois keskustella loputtomii tosiaa ja varmasti löytyy kaikkia eri näkökulmia, mut niinku se niin mones asias on, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.. Itse oon avoin kaikille ja on hieno et saa valita, eikä pakko tyytyä yhteen.

Oikeassa olet. Tuli vain tuosta sävystä mieleen se mitä muilla palstoilla lukenut kuinka selvästi FIFA:a ei ole pelattu edes ja dissataan sitä. Ja toisaalta taas toiset jotka ei ole pelanneet PES:ä dissaa sitä.

Mutta tosiaan, makuasioita. Itse pidän paljon PES:ssä useista asioista, mutta demon perusteella taas muutamia tosi ikäviä asioita mitkä rajoittaa imua.

Kuten todettua, niin jatketaan pelaamista ja nautitaan tahoillamme peleistä. Ja keskustelu on aina hyväksi, kunhan oikeasti puhutaan asioista eikä vain(siis nyt viittaan juuri muille palstoille) silmät kiinni jotain asioita väitetä ilman todellista kokemusta pelistä.

edit:Niin ja mielestäni oikeasti pelaajien erot löytyisivät jostain PES:n ja FIFA:n välimaastosta. PES:ssä on vedetty huippujen ero "normaipelaajiin" liian kauas. Huippuja kun ei voi oikein pysäytellä normipelaajilla. FIFA:ssa taas ehkä vähän liian lähellä, tosin itselleni tuo kuitenkin lähempänä sitä oikeaa totuutta. Kyllähän esim. Hyypiänkin tekniikka riittää "normikikkoihin", ainakin jonkunlaiseen vauhtiin.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Näyttää siltä, että kerranki vois saaha kaikki achievementit suoritettua jostakin pelistä. Ku pessiä jaksaa aina jauhaa:p
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

On tullut tässä pelattua FIFA08 ja PES2008 demoja ensin pidin FIFAsta enemmän mutta nyt on taas osoittautunut PES paremmaksi. Sitä on vain mukavampi pelata kun viivettä ei ole niin paljon ja maalinteko on hauskempaa.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

En sitten tiedä johtuuko siitä, että realistinen jalkapallopeli ei sovi minulle, mutta itse pidin enemmän tästä kuin FIFAn demosta. Pelin rakentamisessa ei sinänsä ole vikaa, mutta tässä pelissä on minusta paljon paremmin toteutetut laukaukset mitä Fifassa, jossa ne menevät minusta liian hiljaa. Pelinopeus on ehkä vähän liian nopea. Vielä en ole päätöstä jalkapallopelistä tehnyt, mutta tällä hetkellä PES on kyllä johdossa...

Ettei fanipoikakommentteja tarvitse turhaa lähetellä niin mainittakoon etten ole koskaan omistanut yhtään Pessiä. Fifoja on ollut -03, -04 ja -06 versiot ja jotain vanhempia on tullut aikoinaan pelattua. Konamin futikseen tutustuin vasta ensimmäisen kerran kesäkuussa kaverilla sitä pelattuani. Todisti sen, että joskus kannattaisi kokeilla myös muita kuin "tuttuja ja turvallisia" pelejä.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Tragedy sanoi:
En sitten tiedä johtuuko siitä, että realistinen jalkapallopeli ei sovi minulle, mutta itse pidin enemmän tästä kuin FIFAn demosta. Pelin rakentamisessa ei sinänsä ole vikaa, mutta tässä pelissä on minusta paljon paremmin toteutetut laukaukset mitä Fifassa, jossa ne menevät minusta liian hiljaa. Pelinopeus on ehkä vähän liian nopea. Vielä en ole päätöstä jalkapallopelistä tehnyt, mutta tällä hetkellä PES on kyllä johdossa...

Ettei fanipoikakommentteja tarvitse turhaa lähetellä niin mainittakoon etten ole koskaan omistanut yhtään Pessiä. Fifoja on ollut -03, -04 ja -06 versiot ja jotain vanhempia on tullut aikoinaan pelattua. Konamin futikseen tutustuin vasta ensimmäisen kerran kesäkuussa kaverilla sitä pelattuani. Todisti sen, että joskus kannattaisi kokeilla myös muita kuin "tuttuja ja turvallisia" pelejä.

Kyllä Pro Evossa on realistisia piirteitä riittäny kiitettävästi, en sitten tiedä tästä 2008:sesta.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Yks mikä tuli mielee, mitä pidän pessin vahvuutena on toi et ei oo mitää vaihtoehtoo syöttöavustuksille et onko ne päällä vai ei, vaan on tehty hyväks ilman. Huomasin ku pelasin fifaa kaverin kans, itellä kaikki pois, kaveril ei, ni hirvee hyöty toiselle.. Esim. jos livee menee pelaa ni hieno pelata "epäreiluja" pelejä, tossa fifas ei kuitenka taida olla eriksee tasoja "syöttöasetus päällä" pelaajille..
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

käkikotka sanoi:
Kyllä Pro Evossa on realistisia piirteitä riittäny kiitettävästi, en sitten tiedä tästä 2008:sesta.

Joo onhan niissä ilmeisesti ollut, myös siinä mitä olen kaverilla pelannut. Tätä uutta jonka demoa olen lähinnä helpoimmilla tasoilla pelannut, jotta kontrollit opin paremmin. Tällöin kentällä voi mennä aika vapaasti yksin ilman minkäänlaista pelinrakentelulla. Vaikeampaan suuntaan mentäessä varmasti tulee realistisemmaksi, mutta pelaajat liikkuvat ehkä hieman liian nopeasti, joten tuo nopeus monen mielestä pudottaa realistisuutta. Mutta katsellaan nyt vielä...
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Tragedy sanoi:
Joo onhan niissä ilmeisesti ollut, myös siinä mitä olen kaverilla pelannut. Tätä uutta jonka demoa olen lähinnä helpoimmilla tasoilla pelannut, jotta kontrollit opin paremmin. Tällöin kentällä voi mennä aika vapaasti yksin ilman minkäänlaista pelinrakentelulla. Vaikeampaan suuntaan mentäessä varmasti tulee realistisemmaksi, mutta pelaajat liikkuvat ehkä hieman liian nopeasti, joten tuo nopeus monen mielestä pudottaa realistisuutta. Mutta katsellaan nyt vielä...

Peli vaikeutuu selvästi, tosin kokeneet pelaajat kuten minä kyl osaa vääntää Top Playerillä.
 
Ylös Bottom